چگونه وبلاگ حرفه ای داشته باشیم؟

چگونه وبلاگ حرفه ای داشته باشیم؟

چگونه وبلاگ حرفه ای داشته باشیم؟ 1350 500 مصلایی

#ایجاد محتوای ویدیوئی و پادکست

به عنوان یک تولید کننده ی محتوا، شاید همیشه حوصله ی نوشتن محتوای متنی را نداشته باشید در این جور مواقع می توانید به ساخت ویدئو و پادکست فکر کنید.

#لیست‌ بهترین و بدترین

فهرست‌های ۱۰ بهترین یا ۱۰ بدترین تهیه کنید. به جای تولید مطالب وقت‌گیر و انرژی‌بر، فهرست‌های بهترین و بدترین مرتبط با وبلاگتان تهیه کنید. این ‌طوری اگر هم ایده‌ای برای تولید مطالب نداشته‌اید به راحتی ذهنتان باز خواهد شد و اگر حوصله‌ی تالیف مطالب طولانی و پربار همیشگی را ندارید، با یک فهرست تیتروار، وبلاگ را به‌روز نگه داشته‌اید.

# اشتراک گذاری مطالب دیگران

در هر زمینه‌ای که وبلاگ نویسی می‌کنید، قطعا وب‌سایت‌های مرجع حرفه‌ای دیگری هم سراغ دارید. از مطالب آن‌ها استفاده کنید و با ذکر منبع و گاها اندکی تلخیص و دست‌کاری، مقاله‌های مفید و کاربردی دیگران را به اشتراک بگذارید.

# مطالب را بروز کنید

بعضی مطالب قدیمی ارزش به‌روز کردن را دارند. می‌توانید آن‌ها را بدون دخل و تصرف، صرفا با تغییر تاریخ، به صفحه‌ی اول وبلاگ‌تان منتقل کنید. برخی دیگر هم نیاز به تغییرات دارند که معمولا جزئی است. مخاطبان فهیم شما، قدر توجه و دقت‌نظر شما را می‌دانند و از این کارتان برداشت مثبتی خواهند داشت.

#درباره ما

اگر صفحه یا بخش «درباره ما» نداشته‌اید، حتما ایجاد کنید. و اگر از قبل در وبلاگ‌تان این بخش را داشته‌اید، آن را به‌روز کرده و با اضافه کردن اطلاعات جدید، آن را غنی‌تر کنید. معمولا هر کسی که به پشت سرش نگاه می‌کند، به دلیل پیشرفت‌های فکری و ذهنی، ایرادات بسیاری در گذشته‌ی خودش پیدا می‌کند. بخش درباره ما وبلاگ شما هم حتما پس از چند وقت به تغییرات نیاز خواهد داشت. با دقت بررسی کنید؛ خودتان متوجه خواهید شد.

 

# تغییر ظاهر سایت

اگر خودتان توانایی‌های فنی تغییر در ظاهر وبلاگتان را دارید که خیلی بهتر، اگر هم خودتان قادر به انجامش نیستید، شخصی را برای کمک استخدام کنید و تغییراتی را در ظاهر وبلاگ‌تان ایجاد کنید.

#پاسخ دهی به کامنت ها

اگر حوصله‌ی تولید محتوای جدید ندارید، می‌توانید پاسخ کامنت‌های مخاطبان‌تان را بدهید. البته پاسخ دادن به کامنت‌ها برای اوقات کم‌حوصلگی نیست و همیشه باید با مخاطبانتان در تعامل باشید.

#صفحه‌ی تماس با ما را کامل‌تر کنید

# از کلید‌های درخواست اقدام استفاده کنید

کلید‌های درخواست اقدام یا دقیق‌تر Call to Action را می‌توانید به انواع مختلف استفاده کنید و برای افزایش نرخ تعامل و فعالیت کاربران از آن‌ها بهره ببرید.

می‌توانید در انتها یا ابتدای مطالب وبلاگ، کلید‌های اشتراک ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را قرار بدهید.

کلید‌های درخواست اقدام باید کاربر را مجاب به انجام کاری کند که در باطنش منفعتی را نصیب شما کند و در ظاهر فعالیت دل‌پذیری را نصیب کاربر.

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

#شبکه‌های اجتماعی

به جای فعالیت در وبلاگ و نوشتن مطالب و مقالات جدید می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. شبکه‌های اجتماعی خود را در وبلاگ‌تان به انواع مختلف معرفی کنید تا کاربران وبلاگ‌تان شما را در شبکه‌های اجتماعی بشناسند و دنبال کنند.

کاربران از فعالیت‌های شما مطلع می‌شوند و می‌فهمند که شما و وبلاگ شما تعطیل یا کم‌کار نشده است.

#مطلب شخصی بگذارید

اگر حوصله‌ی نوشتن مطالب حرفه‌ای و مقالات تخصصی ندارید، مطالب شخصی و دست‌نوشته‌های عمومی را امتحان کنید. بسته به استایل وبلاگ‌تان می‌توانید تا حدی که صلاح می‌دانید وارد مسائل شخصی یا کاری خود بشوید و آن‌ها را با دیگران در میان بگذارید. حتی می‌توانید پستی بگذارید درباره‌ی این‌که چرا چند وقت است پست جدیدی در وبلاگ منتشر نمی‌کنید!

# نظرسنجی از مخاطبان

می‌توانید پستی در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید که از مخاطبانتان درباره‌ی وبلاگ شما نظرسنجی کند و از آن‌ها بپرسد که دوست دارند مطالب وبلاگ بیش‌تر در چه زمینه یا چه موضوع مشخصی باشند.

این‌طوری علاوه بر افزایش تعامل کاربران و کسب اطلاعات آماری ارزشمند، مدتی هم برای انتشار پست‌های جدید بعدی، وقت خریده‌اید!

#به مخاطبان خود ایمیل بدهید

برخی وبلاگ‌نویس‌ها به کلی از ایمیل مارکتینگ غافل‌اند. البته ارسال صدها و هزاران ایمیل به آدرس‌های ناشناس، ایمیل مارکتینگ نیست؛ که اسپم است و بحث جدایی‌ست.

اما برای هر وبلاگی واجب است که با بهره گرفتن از کلیدهای Call to Action مناسب و استفاده از استراتژی‌های حساب‌شده، ایمیل‌های کاربران خود را قبل از خروج از وبلاگ، جمع‌آوری کنند.

#مصاحبه

با افراد مرتبط به حوزه‌ی فعالیت وبلاگ‌تان مصاحبه کنید. هرچند مصاحبه کردن به شکل حرفه‌ای، سختی‌های بسیاری دارد، اما می‌تواند تنوعی در شیوه‌ی کار شما باشد و باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در وبلاگ‌تان نیز بشود.

#ترجمه

اگر ترجمه برایتان راحت است، به جای تحقیق و تالیف مقالات تخصصی، از بین مقالات و مطالب تخصصی و باکیفیت در مراجع معتبر، مطلبی را انتخاب و آن را مستقیما ترجمه کنید.

بسته به شرایط مختلف، هر کدام، نتایج متفاوتی را سبب می شود اما می‌توان ادعا کرد که همه‌ی این موارد به افزایش اعتبار و بالا بردن سطح وبلاگ و وبلاگ نویسی شما، چه مستقیم و چه غیرمستقیم کمک خواهد کرد.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.