امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها

امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها

امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها

امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها 1350 500 پهلوانی

اینستاگرام حدود ده ماه قبل، از فراهم کردن امکاناتی ویژه صاحبان کسب و کار خبر داد. امکاناتی که ابتدا در اختیار برخی برندهای خاص قرار گرفت، اما حالا همه کاربران این شبکه اجتماعی، به آن‌ها دسترسی دارند. شاید امکانات تجاری اینستاگرام برای کسب و کارها با امکانات صفحات تجاری فیس‌بوک قابل مقایسه نباشند، اما قابلیت‌های جدیدی را به شما ارائه می دهند که با استفاده از آن ها می توانید در تعامل با مخاطبان فعال اینستاگرام خود، عملکرد موفق تری داشته باشید. با این وجود، استفاده از این قابلیت‌ها که اصطلاحاً برای اکانت‌های تجاری (Business account) فراهم شده اند (ما آن‌ها را اکانت‌های حقوقی می‌نامیم)، ممکن است برای کسب و کارها مضراتی را هم به دنبال داشته باشد که در این مطلب نمی گنجد و هفته آینده به شرح آن ها می پردازیم. آنچه در این مطلب مطالعه می کنید، فواید اصلی استفاده از اکانت حقوقی برای کسب و کار شما است.

مزایای استفاده از Business account اینستاگرام

برای ساختن یک Business account اینستاگرام ، تنها کافی است از منوی Setting و با انتخاب گزینه Switch to business account، اکانت معمولی خودتان را به یک اکانت حقوقی تبدیل کنید. البته برای این کار باید یک صفحه فیس‌بوک مخصوص کسب و کارتان داشته باشید و آن را به اکانت اینستاگرام خود متصل کنید. اکانت فیس بوک کسب و کار شما، در واقع منبع بخش قابل توجهی از اطلاعاتی است که در صفحه اینستاگرام حقوقی شما نمایش داده می شود.

 

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب کنم؟

برای افزایش فروش، مدیریت شبکه های اجتماعی خودت رو به ما بسپر!

 

در ادامه مزایای استفاده از اکانت حقوقی ( Business account ) اینستاگرام را با هم مرور می کنیم:

۱) بهتر و بیشتر دیده می شوید

تا قبل از عرضه امکانات اکانت های حقوقی، تنها روشی که به مخاطبان اجازه می داد از طریق آن با کسب و کارها ارتباط برقرار کنند، کلیک بر روی لینک وب‌سایت آن‌ها در بخش توضیحات پروفایلشان بود. اما حالا و بعد از فراهم شدن امکانات و ارائه قابلیت های اکانت های حقوقی توسط اینستاگرام ، برای اینکه کاربران بتوانند بر حسب نیازشان برای شما ایمیل بفرستند، با شما تماس بگیرند یا محل کسب و کارتان را روی نقشه پیدا کنند، تنها کافی است اطلاعات کسب و کارتان را در حساب اینستاگرام خودتان وارد کنید. این اولین قابلیتی است که اینستاگرام برای کسب و کارها فراهم کرده است.

 

 

۲) به آمار صحیح دسترسی پیدا می کنید

به نظر می‌رسد اینستاگرام یکی از آخرین شبکه‌های اجتماعی باشد که قابلیت‌های آماری را به طور اختصاصی برای کاربران خود فراهم کرده است. تا پیش از ارائه نسخه اینستاگرام برای کسب و کارها ، مشاهده آمار تنها از طریق ابزارهای متفرقه امکان‌پذیر بود. ابزار آماری اینستاگرام برای اکانت‌های حقوقی که Insights نام دارد، شاید فوق‌العاده نباشد، اما یک دید کلی و سریع، نسبت به وضعیت فعالیت اینستاگرامیتان رای شما فراهم می‌کند. در گوشه بالای سمت راست صفحه پروفایل هر اکانت  حقوقی اینستاگرام ، دکمه‌ای وجود دارد که شما را به یک صفحه‌ با آماری کلی از وضعیت اکانتتان هدایت می‌کند.

 

 

در بخش Insights، آماری از تعداد دفعات مشاهده پست‌ها به صورت کلی (impression) ، تعداد دفعات بازدید منحصر به فرد (reach)، تعداد دفعات مشاهده صفحه پروفایل شما و تعداد دفعات کلیک روی آدرس سایتتان قابل مشاهده است. البته این آمار فقط از زمانی محاسبه می‌شوند که اکانت خود را به وضعیت حقوقی تبدیل کرده‌اید.

علاوه بر این، برترین پست‌های شما هم در این صفحه مرتب می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را بر اساس فیلترهای دلخواه بررسی و در صورت تمایل آمار هرکدام را به طور جداگانه مشاهده کنید. همچنین در ذیر هر پست، بخش Insights مربوط به آن، قابل مشاهده است.

 

 

در پایین بخش Insights پروفایلتان، اطلاعاتی در مورد فالوئرها نیز قابل مشاهده است؛ از گروه سنی و جنسیت آن‌ها گرفته تا شهر (موقعیت مکانی) آن‌ها و حجم ساعتی مشاهده تصاویرتان. البته در این بخش هم با استفاده از فیلترها می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

به طور کلی تحلیل و بررسی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که بتوانید استراتژی هدفمند و مؤثرتری داشته باشید. اگر از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده می کنید، احتمالاً از اهمیت وجود یک استراتژی اینستاگرامی مناسب نیز آگاهید و تاکنون برای خود یک استراتژی اینستاگرامی اتخاذ کرده اید؛ اما آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟ چطور می‌توانید استراتژی اینستاگرامی خود را ارزیابی کنید؟ برای این کار می‌توانید کتاب «آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟» را از لینک زیر دانلود، مطالعه و به کمک آن استراتژی اینستاگرام خود را ارزیابی یا به عبارتی میزان موفقیت آن را اندازه‌گیری کنید.

 

دموگرافیکدموگرافیک

۳) می توانید از تبلیغات استفاده کنید

این بخش از امکانات مخصوص اینستاگرام برای اکانت‌های حقوقی، شاید چندان برای ما ایرانی‌ها قابل استفاده نباشد. با این وجود، در اینستاگرام هم، مانند فیس‌بوک، امکان تبلیغ کردن وجود دارد. شما با استفاده از دکمه Promote که در زیر پست‌ها قابل مشاهده است، می‌توانید با تعیین برخی عناصر کلیدی در تبلیغ، از جمله زمان نمایش، قشر هدف، بودجه، متن CTA و… پست خود را به صورت تبلیغاتی برای مخاطبانی به جز فالوئرهای خودتان به نمایش گذارید.

 

بر تمام این مزیت‌ها البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که اینستاگرام، مانند فیس‌بوک، روال نمایش پست‌هایش را تغییر داده است و دیگر آن‌ها را برمبنای تاریخ مرتب نمی‌کند. استفاده از اکانت حقوقی می‌تواند شانس شما را برای دیده شدن در میان انبوه پست‌ها افزایش دهد. کتاب راهنمای اینستاگرام که لینک دانلود آن در ادامه آمده است، راهنمای جامعی برای استفاده از اکانت حقوقی اینستاگرام است.

 

 

می‌خوای محصولت رو آدم‌های محبوب تبلیغ کنن؟

ما برنامه‌های جذابی برای اینفلوئنسر مارکتینگ شما داریم

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۴ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.