اولین وب سایت و دامنه اینترنتی جهان

اولین وب سایت و دامنه اینترنتی جهان

اولین وب سایت و دامنه اینترنتی جهان 1350 500 m.mohammadi

تیم برنرز لی ، مخترع وب ، با راه اندازی اولین وب سایت در سال۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازنده ی وب در تاریخ نبه ثبت رسانید. درنخستین وب سایت ، از اَبَرمتن و ارتباط برای ارسال ایمیل (پست الکترونیک)  استفاده شده بود. این سایت ساده متنی هنوز هم از آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است.

اولین سایت جهان چه ویژگی های داشت؟

اولین وب سایت‌ ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، یک نوع زبان طراحی وب سایت که ساختار ساده‌ای به وب سایت می‌داد ، شامل سرتیتر و پاراگراف ، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. این روش نوین به کاربران امکان این را می داد که به سادگی با یک مرورگر ، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

با پیشرفت علم وب و هنر طراحی مربوط ، زبان آن نیز  پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند ، بزودی مورد استفاده نادرست ، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا  CSSSروش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج ، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی CSSS جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه سازی پایگاه داده ، زبان‌های کُدنویسی سمت سرور مانند  CGI، PHP ، ASP. NET ، ASP ،  JSP  و  ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها  (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده‌اند. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsivee) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف  سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.

همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها ، مانند فلَش  (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

اولین وب سایت جهان

چه اتفاقی برای اولین سایت جهان افتاد؟

آرون میستد ، صاحب جدید قدیمی ترین وب سایت با پسوند دات کام در دنیا می گوید که این سایت بر حسب اینکه چقدر در معرض خبرهای سایت ها و وبلاگ های خبری و کامپیوتری قرار می گیرد ، از چند صد تا چند هزار بازدید کننده در روز برخوردار است. هر چند این صاحب جدید سعی داشت وب سایت را در جهت  بهبود بشریت  توسعه دهد ، اما اکنون تنها نمایی عجیب از یک شهر بر سردر سایت خودنمایی کرده و این دامنه از کار افتاده و بلا استفاده به نظر می رسد.

قدیمی ترین دامنه اینترنتی جهان

دامنه اینترنتی ، Symbolics.com قدیمی ترین دامنه اینترنتی نام دارد و هنوز قابل دسترسی بوده و کار می کند ، این دامنه در ۱۵ مارس ۱۹۸۵ بود که شرکتی با نام Symbolics  این دامنه را خریداری کرد. این شرکت ، در زمینه توسعه زبان کامپیوتری Lisp شناخته شده بود اما در سال ۱۹۹۳ ورشکست شد و اکنون توسط بخش خصوصی اداره می شود. در سال ۲۰۰۹ بود که شرکت Symbolics تصمیم گرفت دامنه وب سایت اینترنتی خود را با مبلغی نامعلوم به شرکت XF.com   بفروشد.

اولین دامنه اینترنتی جهان

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.