جام جهانی، فرصتی تکرار نشدنی برای مارکترها

جام جهانی، فرصتی تکرار نشدنی برای مارکترها

جام جهانی، فرصتی تکرار نشدنی برای مارکترها 800 445 کیوان کریمی‌پور

در این چند هفته که جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه در حال برگزاری است، طرفداران فوتبال در سراسر دنیا با هر جنس، سن و ملیتی، میخکوب صفحه نمایش های کوچک و بزرگ هستند تا رقابت تیم محبوبشان در هیجان انگیزترین تورنمنت فوتبالی را تماشا کنند.

گزارش رسمی فیفا هر جام، تعداد بینندگان جام را اعلام می کند و این گزارش ها نشان می دهد که بینندگان این تورنمنت به طور پیوسته بیش تر و بیش تر می شود.

جام جهانی فوتبال فرصتی تکرار نشدنی برای مارکترها ایجاد می کند تا در این ۴ هفته از این حجم باورنکردنی احساسات، هیجان و شادی بهترین بهره را ببرند.

اطلاعات زیادی از منابع رسمی و غیر رسمی درباره جام جهانی فوتبال و برندهایی که از این فرصت استفاده می کنند وجود دارد.

تحقیقات Nielsen روی خرده فروشی ها نشان می دهد که مصرف برخی از محصولات در این دوران به شدت افزایش پیدا می کند و شرکت های FMCG باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

یکی دیگر از دسته هایی که باید این فرصت را غنیمت بدانند فست فودها و کسب وکارهای دلیوری غذا هستند. تحقیقات نشان می دهد که افراد در این دوران ترجیح می دهند غذا را آنلاین سفارش دهند و به تماشای فوتبال بپردازند.

دسته ای که به نظر می آید تاثیر کمتری از این رویداد بگیرند کسب و کارهای تکنولوژی و الکترونیکی هستند. اما باید توجه داشته باشیم که این کسب وکارها ۲،۳ ماه قبل از جام جهانی تاثیر این رویداد را می بینند. تقریبا یک چهارم بینندگان فوتبال قصد دارند برای دیدن جام جهانی تلویزیون جدید خریداری کنند. ۱۳ درصد ایشان قبل از جام جهانی قصد خرید تلفن هوشمند دارند و ۱۳ درصد افراد هم قصد خرید کنسول بازی برای جام جهانی دارند.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

یسسس، برنده شدیم!

بینندگان بین دو بازی چه کاری می کنند؟ بیش تر طرفداران مرد بعد از بازی سری به اینترنت می زنند تا ببینند چه صحبت هایی حول بازی زده شده است. بیشتر طرفداران زن به فضای آنلاین می روند و کارهای مختلف انجام می دهند. بخش سومی هم هستند که در این میان سریال یا فیلم می بینند. هرکدام از این بخش ها حاوی فرصت های زیادی برای مارکترها است.

پیش بینی می شود هزینه تبلیغات در سال ۲۰۱۸، ۵٫۲ درصد افزایش پیدا کند و به رقم ۵۳۵ میلیارد دلار برسد.

در اینجا ۳ کمپین تبلیغاتی جام جهانی آورده شده است که از هرکدام از آن ها می توان ایده های جدید گرفت و نکاتی را به خاطر سپرد:

  • Beats – جام جهانی ۲۰۱۴ – Beats by Dre- The Game Before the Game

برند Beats که توسط اپل خریداری شده است اسپانسر جام جهانی ۲۰۱۴ نبوده است و بازیکنان از استفاده از هدفون های این شرکت به علت حفاظت از منافع شریک تجاری خود، سونی، منع شده بودند. اما این محدودیت ها نتوانست Beats را متوقف کند و این شرکت موفق به گرفتن سهم بالایی از توجهات در جام جهانی ۲۰۱۴ شد. در این تبلیغ از ستاره های زیادی همچون لوئیز سوارز، لبرون جیمز، فابرگاس، فردیناند و .. استفاده شده است ولی چیزی که این تبلیغ را خاص می کند روش جالب استفاده آن از نیمار است.
تبلیغ زیبای Game Before Game بیش از ۳۳ میلیون بیننده در یوتیوب داشته است و توییت های بسیار زیادی درباره آن شده است.

  • Adidas – Jose+10 – جام جهانی ۲۰۱۰

دو پسر تیمی متشکل از ستارگان فوتبال جهان، قدیمی و جدید، می سازند و فوتبال خیابانی را آغاز می کنند. در ورژن کامل دو دقیقه ای این تبلیغ، زیدان، بکن بائر، پلاتینی، لمپارد و ریکلمه را می بینید که یک فوتبال زیبا را به نمایش می گذارند تا اینکه مادر یکی از کودکان بازی را تعطیل می کند.

  • Nike – جام جهانی ۱۹۹۸ – Airport

این مقاله را با یک تبلیغ بسیار زیبا و تمی برزیلی به پایان می رسانیم. نایکی با ساخت این تبلیغ سطح استاندارد تبلیغات جام جهانی را جابه جا کرد. به کمک محبوب ترین تیم جام جهانی ۱۹۹۸ ، نایکی توانست تصویر برند خود را بهبود بخشد. این کمپین با ترکیب مارکتینگ و استفاده از فوتبال و بازیکن های پرطرفدار، باعث اوج گیری سریع نایکی شد و رقبایی چون آدیداس و پوما را بیدار کرد. تعجبی ندارد که آن ها برای همیشه اسپانسر برزیل باقی ماندند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.