در سومین کنفرانس بازاریابی دیجیتال چه گذشت؟

در سومین کنفرانس بازاریابی دیجیتال چه گذشت؟

در سومین کنفرانس بازاریابی دیجیتال چه گذشت؟ 1350 500 کیوان کریمی‌پور

روز پنجشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۷ سومین دوره کنفرانس دیجیتال مارکتینگ با حضور نخبگان این حوزه، فعالان و علاقه مندان در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی برگزار شد که می توانید گزارش این کنفرانس را از دوربین لابراتوار رسانه ببینید.

بعد از فرآیند پذیرش و آماده سازی که تا ساعت ۹ صبح به طول انجامید با خوش آمد گویی احسان طریقت یک روز جذاب شروع شد. اولین چالشی که موضوع بحث در میان حاضران شد، مشکل اینترنت سالن بود. دیجیتال مارکترها که آماده بودند با هشتگ #DMConf18 رگباری توییت کنند با یک چالش جدی مواجه شده بودند. البته خدا رو شکر دوستان با سرعت قابل قبولی مشکل اینترنت را حل کردند و این چالش به خیر گذشت.

قسمت اول کنفرانس با ۴ سخنرانی شروع شد که ارائه حافظ اجلالی معاون بازاریابی بیمه بازار با موضوع “چقدر به برند استارت آپ خود اهمیت می دهیم؟” بیشتر از سایرین با استقبال مواجه شد. تسلط وی روی موضوع و توانایی بالا در انتقال مفاهیم، موضوعی بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

بعد از آن، نوبت به وقت استراحت اول رسید و مارکترهایی که از هیچ فرصتی برای شبکه سازی غافل نمی شوند دوستان قدیمی خود را دیدند و در گروه های مختلف مشغول خوش و بش شدند.

قسمت دوم کنفرانس با سخنرانی موعود توکلی، مدیر عامل لابراتوآر رسانه و با موضوع «آینده بازاریابی دیجیتال»  شروع شد. بحثی که دوستان توئیتری قبل از ارائه داشتند روی اسم ایشون بود و طنزهایی که اومدن بچه ها که جالب بود.

توکلی در این ارائه با بررسی انقلاب های صنعتی گذشته شروع کرد و به انقلاب دیجیتال رسید. در انقلاب دیجیتال نکته هایی راجع به آینده دیجیتال مارکتینگ بیان کرد و حوزه هایی که در آینده پتانسیل بالایی خواهند داشت و رقابت بالایی روی آنها خواهد بود را معرفی کرد. مدیرعامل لابراتوآر رسانه به ارزش بالای دیتا در آینده اشاره کرد و نکته هایی را برای استفاده از این موج بیان کرد. او در صحبت های خود از «داده»، به عنوان مهمترین دارایی شرکت ها در آینده دیجیتال مارکتینگ یاد کرد و حساسیت مخاطبان در جمع آوری اطلاعاتشان را به عنوان مانعی یاد کرد که شرکت ها را با چالش روبرو خواهد کرد.

میلاد مجرد، معاون بازاریابی تیوال، از «بازاریابی رویداد» و اهمیت آن گفت.

ارائه عباس حسینی، معاون فنی تپسل نیز واکنش هایی را به دنبال داشت. بیشتر واکنش ها به ارائه حسینی حول این محور بود که سخنران بیشتر از اینکه با هدف آموزش آمده باشد، تبلیغ خود را در دستور کار قرار داده است. ارائه حسینی با موضوع «ریتارگتینگ» جذاب بود و دید خوبی را از این حوزه ایجاد کرد. نرخ تبدیل بالا، مهم‌ترین ویژگی این نوع مارکتینگ معرفی شد که در بهینه سازی هزینه ها نقش ویژه ای خواهد داشت.

بعد از نهار و یک استراحت یک ساعته به سالن بازگشتیم و رویداد را از سر گرفتیم.

ارائه امیر پاشا، مدیر ارشد بازاریابی ایرانسل، خمودگی بعد از ناهار را زدود و شور و انرژی تازه ای را به سالن وارد کرد. این ارائه با موضوع «نکاتی که هر بازاریابی باید بداند» ، با استقبال گسترده ای مواجه شد و به عقیده بسیاری از حضار، بهترین ارائه تا آن لحظه کنفرانس بود. امیر پاشا دست روی موضوع جذابی گذاشته بود و با ارائه حرفه ای و گیرای خود جو سالن را از آن خود کرد. یکی از نکات جالبی که پاشا به آن اشاره کرد این فکت بود که نیمی از ویدیوهای یوتیوب کمتر از ۵۰۰ بار دیده می شوند و تنها ۰٫۳۳ ویدیوها از مرز ۱ میلیون بازدید گذر می کنند.

زمان سخنرانی بعدی به امین سمیعی از اسنپ فود اختصاص داشت و از آنجایی که سمیعی هنوز در سالن حضور نداشت، به انتهای برنامه انتقال پیدا کرد.

پنل گفتگو با مدیریت بهرنگ تنکابنی و با موضوع «ارتباط اثربخش میان آژانس های تبلیغاتی و شرکت های مشتری» شروع شد. نگار حقیقی مدیر آنلاین مارکتینگ اسنپ، حورا وکیلی مارکام منیجر سابق ریحون، نیما شفیع زاده معاون بازاریابی پی پینگ و اشکان خواجه نوری مشاور استراتژی ارتباطات بازاریابی از اعضای این پنل بودند. بحث از ارتباط اثربخش میان آژانس های دیجیتال و شرکت ها شروع شد و در ادامه گلایه های مشتریان و آژانس ها مطرح شد.

حورا از این می گفت که آژانس ها از کسب و کار مشتریان خود شناخت لازم را ندارند، اشکان لازمه یک کمپین موفق را کارفرمای خوب می دانست و دلیل شکست ۸۰ درصد از کمپین ها را در سمت مشتری می دید. نیما از این گلایه داشت که آژانس ها برنامه خود را شفاف نمی کنند و صرفاً می گویند که برای شما از فلان سرویس استفاده می کنیم. نگار به نکته جالبی اشاره کرد، اینکه وقتی شما از یک آژانس دیجیتال خارجی درخواست پروپوزال می کنید، آن ها نمونه کمپین هایی را که برای مشتریان شبیه به شما انجام داده اند برایتان ارسال می کنند. این روش نه تنها زمان زیادی از آژانس ها نمی گیرد و نیازی به تحلیل های زمان‌بر ندارد، بلکه باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می شود و فرایند توافق را جلو می برد.

به طور کلی، محتوای پنل فوق العاده مفید بود، هم برای آژانس ها و هم برای مشتریان. آژانس ها با دغدغه های مشتریان آشنایی بیشتری پیدا کردند و احتمالاً  از این پس  آن ها را در پروپوزال ها و کمپین های خود  لحاظ خواهند کرد؛ از طرف دیگر مشتریان هم با نیازهای آژانس ها آشنایی بیشتری پیدا کردند و با استفاده از این اطلاعات می توانند روابط خود با آژانس ها را بهتر و راحت تر مدیریت کنند.

در نهایت دوستان از اتاق فرمان اشاره کردند که امین سمیعی، مدیر بازاریابی اسنپ فود با پیک موتوری بالاخره خود را به کنفرانس رسانده و آماده بررسی کمپین «دیگه زنگ نزن» اسنپ فود است.

سمیعی قبل از هر چیز داستان دیر آمدن خود را تعریف کرد و با اشاره به کامل نبودن اسلایدها و عذرخواهی، آمادگی لازم را ایجاد کرد.

اما زمانی که ارائه خود را شروع کرد این اشکالات به کلی از ذهن حضار بیرون رفت. تسلط عالی او بر مطلب، شیوایی بیان و فنون ارائه، همه حضار را که منتظر اتمام برنامه برای رسیدن به دربی بودند میخکوب صندلی‌هایشان کرد.

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

مدیر بازاریابی اسنپ فود داستان کمپین «دیگه زنگ نزن» را با چرایی یک کمپین ۳۶۰ شروع کرد، با شناخت وضعیت کنونی ادامه داد و ارتباط میان میزان آگاهی از برند و شعار کمپین را توضیح داد که بسیار جالب و مفید بود. او از لزوم شناخت مخاطب گفت و سگمنت های مختلف مشتریان خود را توضیح داد. بعد از ارائه توضیحات راجع به تحلیل های کمپین و اجرای آن، نتایج و ارزیابی کمپین را بررسی کرده و این کمپین را کمپینی موفقیت آمیز خواند.

امین سمیعی کنفرانس را خیلی خوب جمع بندی کرد و مخاطبان را با کامی شیرین به دیدن یک دربی به شدت خسته کننده فرستاد!

لابراتوآر رسانه از دست اندر کاران این کنفرانس تشکر می کند و این گونه فرصت ها را برای پیشرفت فضای دیجیتال مارکتینگ ایران غنیمت می شمرد. در نهایت به میلاد اسلامی زاده عزیز و آرمان حسینی دوست داشتنی خسته نباشید می گوییم و امیدواریم که هر سال قوی تر از سال گذشته این کنفرانس را ادامه دهند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.