راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت دوم

راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت دوم

راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت دوم 801 439 مینا صفری

در ادامه قسمت اول نکات سئو برای فروشگاه آنلاین، به بررسی چند نکته دیگر در این خصوص می‌پردازیم.

۵- تهیه یک استراتژی محتوایی

هدف گوگل ارائه بهترین و مناسب‌ترین مطالب برای کاربران خود است. هنگامی که به طور مرتب محتوای باکیفیتی تولید می‌کنید که نیاز مخاطبان شما را برآورده می‌کند، این کار به گوگل نشان می‌دهد که شما یک متخصص در زمینه خود هستید و چیزهای زیادی برای ارائه دارید.

در بیشتر موارد، بهتر است با ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات و پاسخ به سؤالات مخاطبان که در گوگل جست‌وجو می‌کنند شروع کنید. تعداد سؤالاتی که برای مردم پیش‌می‌آید واقعا محدودیتی ندارد. وظیفه شما این است که بفهمید مشتریان ایده‌آل شما از کدام یک از سوالات پیروی می‌کنند و ارتباط آنها با محصولات و خدمات شما چگونه است. از آن اطلاعات استفاده کنید، پست‌های وبلاگ را در این حوزه بنویسید، و سپس آن‌ها را به صفحات محصول مربوطه لینک دهید.

اگر برای دانستن آنچه افراد در جستجوی آن هستند به کمک نیاز دارید، این استراتژی‌ها را امتحان کنید:

  • از ابزارهایی مانند Ubersuggest ، Moz یا Google Keyword Planner استفاده کنید.
  • به سوالاتی که قبلا دریافت کرده‌اید توجه کنید. تیکت‌های پشتیبانی، ایمیل‌های دریافتی و سوالات رسانه‌های اجتماعی منابع خوبی برای پیگیری هستند.
  • با افرادی که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند، صحبت کنید. بسته به کسب‌وکار شما، این فرد ممکن است یک مسئول فروش، مسئول پشتیبانی مشتری یا ارائه‌دهنده خدمت باشد.
  • برای تعامل با مخاطبان خود می‌توانید به‌طور مستقیم از نظرسنجی استفاده کنید و از این طریق اطلاعات کسب کنید. نظرسنجی‌ها را می‌توانید از طریق ایمیل ارسال کنید، در رسانه‌های اجتماعی مطرح یا از ابزارهای نظرسنجی استفاده کنید.

 

۶- رفع خطاهای کراول

خطاهای کراول وقتی رخ می‌دهد که گوگل هنگام مشاهده محتوای شما با مشکل روبرو ‌شود. اگر موتورهای جستجو نتوانند به همه صفحات، محصولات و دسته‌بندی‌های شما دسترسی پیدا کنند، در نتیجه آنها ایندکس نمی‌شوند یا در نتایج جستجو نمایش نمی‌یابند.

اما چگونه متوجه شوید که خطاهای کراول وجود دارد؟ با بررسی حساب سرچ کنسول گوگل شروع کنید که به شما امکان می‌دهد هرگونه مشکل در این ارتباط را عیب‌یابی کنید و داده‌های ارزشمندی بدست آوردید. اگر یک حساب کاربری جدید ایجاد کرده‌اید، ممکن است جمع شدن اطلاعات در سرچ کنسول کمی طول بکشد، بنابراین ممکن است لازم باشد چند روزی برای جمع‌آوری اطلاعات صبر کنید.

 

۷- بهبود ساختار سایت

ساختار خوب وب‌سایت منجر به یک تجربه کاربری خوب می‌شود. این موضوع با توجه به اینکه، گوگل تجربه بازدیدکنندگان سایت را برای رتبه‌بندی در اولویت قرار می‌دهد، حائز اهمیت است. ساختار سایت اغلب نادیده گرفته می‌شود اما برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است، به خصوص اگر شما تعداد زیادی محصول یا پست‌های وبلاگ دارید.

با درنظرگرفتن ساختار سلسله مراتب کلی سایت خود شروع کنید. آیا مشتریان به راحتی می‌توانند از یک صفحه به صفحه دیگر رفت‌وبرگشت انجام دهند؟ یک سلسله مراتب فروشگاه آنلاین معمولی می‌تواند به شکل زیر باشد:

 

Home page:

      1. Category One
        1. Product One
        2. Product Two
        3. Product Three
      2. Category Two
        1. Product Four
        2. Product Five
      3. Category Three
        1. Product Six
        2. Product Seven
        3. Product Eight

 

سپس URL هایی را ایجاد کنید که با این سلسله مراتب مطابقت داشته باشند؛ یک URL ممکن است به عنوان مثال.com/categ-one/product-two باشد. کلمات یا کلاه اضافی را به URL های خود اضافه نکنید، آنها باید صریح و روشن باشند. همچنین ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مهم را درج کنید.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

۸- ساخت بک‌لینک

ایجاد لینک در وبسایت‌های دیگر، به گوگل این اطمینان را می‌دهد که محتوای شما دارای ارزش است. اما باید درنظر داشته باشید همه لینک‌ها به یک میزان ارزش ندارند. گوگل لینکی که از یک وبلاگ کوچک با ماهی چند صد بازدیدکننده در ماه به اندازه لینک از یک سایت محبوب و پربازدید را به یک اندازه ارزش‌گذاری نمی‌کند.

طبیعتا خرید لینک و ایجاد لینک‌های بی‌کیفیت نه تنها باعث افزایش رتبه شما نخواهد شد بلکه می‎‌تواند رتبه شما را کاهش دهد. از راه‌های ایجاد لینک‌های قانونی:

پست‌های مهمان: به سایتها یا افراد موثر کسب‌وکار خود مراجعه کنید و پیشنهاد دهید که در ازای لینک‌دهی در سایتشان، یک پست مهمان رایگان برای آن‌ها بنویسید. ایده‌های جذاب موضوعی پیدا کنید و توضیح دهید که چگونه این مطالب به نفع مخاطبان آنها خواهد بود.

ایجاد محتوا با کیفیت بالا و منحصر به فرد: هرچه محتوای شما با کیفیت‌تر باشد، احتمال اینکه در رسانه‌های اجتماعی به آن لینک داده و به اشتراک گذاشته شود افزایش می‌یابد. قبل از آن اطمینان حاصل کنید که بلاگ‌پست‌ها و محصولات برای مخاطبان شما مفید و قابل استفاده است.

رسانه‌های خبری:  مطبوعات می‌توانند منبع خوبی برای دریافت لینک‌های باکیفیت و ارزشمن برای برند شما باشند. منابع خبری می‌توانند نسخه جدید از محصول شما، برگزاری یک رویداد خیرخواهانه، هدیه یا یک جایزه بزرگ را پوشش دهند.

تعامل با جامعه: در کسب‌وکارهای محلی، رویدادها، کارگاه‌های آموزشی و خیریه‌ها و محافل ارزشمند شرکت کنید. با سایر مشاغل ارتباط موثر برقرار کنید و لینک‌ها را با روشی صادقانه و متقابل ایجاد کنید.

برای اطلاعات دقیق‌تر به مقاله moz می‌توانید مراجعه کنید.

 

 

به طور مرتب برای بهینه‌سازی موتور جستجو زمان صرف کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرایند پیوسته است و به کار مداوم نیاز دارد. به یاد داشته باشید که به طور مرتب محتوا تولید کنید، تجربه کاربر خود را ارزیابی کنید و در برابر اخبار تغییرات در الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل به‌روز باشید.

درست است که سئو کار زمان‌بری است اما با اجرای یک استراتژی سئوی صحیح قطعا موفقیت ارزشمندی را برای فروشگاه آنلاین خود بدست خواهید آورد. برای مشاوره سئو و یا طراحی فروشگاه آنلاین با ما در تماس باشید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.