مزایای فروشگاه اینترنتی؛ دلایل فروش آنلاین

مزایای_فروشگاه_اینترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی؛ دلایل فروش آنلاین

مزایای فروشگاه اینترنتی؛ دلایل فروش آنلاین 3000 1874 مائده سادات طهائی‌نژاد

طی یک دهه گذشته، دائما شیوه خرید مصرف‌کنندگان در حال تغییر بوده است. از این رو فروشندگان سعی بر جذب خریداران به شیوه‌های مختلف داشته‌اند. امروزه با رشد و گسترش اینترنت در ابعاد مختلف زندگی روزمره، افراد از طریق سایت‌های آنلاین، برنامه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به صورت مستمر در حال خرید هستند. به همین دلیل، فروش آنلاین برای هر کسب‌وکاری جدی تلقی می‌گردد. فروشگاه اینترنتی با ارائه قابلیت‌های متنوع، مزیت‌های گوناگونی را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد.


فروشگاه اینترنتی چیست:

پیش از ایجاد فروشگاه اینترنتی باید به چیستی و موارد تشکیل دهنده آن آگاه باشید. فروشگاه اینترنتی به هر معامله تجاری که مستلزم انتقال اطلاعات در فضای اینترنت است، می‌گویند. هر فروشگاه اینترنتی، می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد؛ به طور مثال همانند به آمازون یا پین‌های فروش در پینترست باشد.

در حالی که می‌توان به روش‌های مختلفی، یک محصول را به فروش رساند، بهترین گزینه فروش آنلاین است؛ زیرا در هر زمانی شما می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید. در واقع، نیازی نیست که مشتری برای خرید محصول شما به مکانی فیزیکی مراجعه کند، او می‌تواند در هر موقعیت و زمانی از شما خرید نماید که این رویکز فروش شما را به حداکثر می‌رساند.


۸ مزیت عمده فروشگاه اینترنتی

در ادامه مزیت‌های اصلی فروشگاه اینترنتی که باعث محبوبیت آن شده است را توضیح خواهیم داد:

  • راه‌اندازی سریع:

هر کسب‌وکاری برای شروع فعالیت خود، باید به سراغ تجهیزاتی همانند خرید یا اجاره زمین، لوازم داخلی و .. برود؛ اما می‌توان با مراجعه به یک آژانس دیجیتال یا دانش متوسط سایتی را برای فروش راه‌اندازی کرد. در چند دهه اخیر، پلتفرم‌های گوناگونی برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی به‌راه افتاده‌اند که به ناپ‌کامرس به عنوان حرفه‌ای‌ترین و بهترین گزینه می‌توان اشاره داشت.

به طور واقع، بدون داشتن مکان فیزیکی برای فروش یا پیش از راه‌اندازی آن، شما می‌توانید فضایی را برای فروش محصولات خود داشته باشید و آن را با قابلیت‌های گوناگون، ارتقا و فروش خود را افزایش دهید.

  • هزینه کم:

پیاده‌سازی فروشگاه اینترنتی، از هزینه‌های متحمل کسب‌وکارهای سنتی همچون هزینه مکان فیزیکی، حقوق و دستمزد جلوگیری می‌کند. اغلب فروشگاه‌های اینترنتی برای ورود و ثبت نام، رایگان هستند یا هزینه‌ی کمی را از شما دریافت می‌کنند. علاوه بر آن، درصد پایینی از فروش را به خود اختصاص می‌دهند. قابلیت و دسترسی‌های گوناگون آن‌ها از جمله آنالیز کردن را بدون دریافت هزینه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. از این رو راه‌اندازی کسب‌وکار با فروشگاه اینترنتی نسبت به روش‌های سنتی بسیار مقرون به‌صرفه است.

  • رشد استفاده از اینترنت برای خرید:

همواره استفاده از اینترنت برای خرید در حال رشد و صعود بوده است. خریداران به دلایل مختلف از جمله دریافت یا مقایسه قیمت، آشنایی با برندها و بررسی موجودی یک محصول از اینترنت شروع می‌کنند. به همین منظور، حضور هر کسب‌وکاری در بستر اینترنت لازم و ضروری است. حتی در صورتی که یک مشتری از شما خرید نکند و تنها اطلاعات مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی شما کسب کند.

طبق آمارهای جمع‌آوری شده توسط سایت nchannel، ۸۷ درصد از خریداران برای کسب اطلاعات و خرید محصول مورد نظر از اینترنت کمک می‌گیرند که نسب به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است. این نشان می‌دهد که بر شما واجب است در جایی حضور داشته باشید که اولین فروشنده در نظر مشتری قرار گیرید.

  • ایجاد امکان بازاریابی محتوایی:

داشتن یک سایت، بستری را برای شما فراهم می‌آورد تا ویژگی‌های محصولات خود مانند قیمت، صفات، مقایسه قیمت و کیفیت و موجودی آنان را به تفضیل در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا از طریق آن، افرادی را جذب خود کنید. به طور مثال اگر در حوزه خوراکی مشغول به کار هستید با در اختیار قرار دادن چگونگی استفاده از محصولات در پخت و غذاهای گوناگون به خریداران جدیدی دست پیدا کنید.

از سوی دیگر با کمک از بازاریابی ایمیل، بازگو کردن داستان برند خود یا ویژگی‌های کسب‌وکار خود می‌توانید

  • دسترسی به مشتریان جدید:

فروشگاه اینترنتی با ارائه قالب‌های متنوع برای دستیابی به مشتریان جدید به شما کمک می‌کند. در واقع فروشگاه ‌اینترنتی همچون یک کسب‌وکار سنتی محدود به افرادی که توانایی حضور در فروشگاه شما را دارند، عمل نمی‌کند. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های متنوع، سلایق مختلفی را در هر مکانی جلب کنید.

مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید.

  • جمع‌آوری داده برای فروش بیشتر:

اگر قصد دارید بیش از پیش بر تجربه مشتری متمرکز شوید بهترین گزینه داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. شما می‌توانید با جمع‌آوری، اندازه‌گیری و آنالیز رفتار مشتری به سلایق و نیازمندی‌های آنان پی ببرید. فروش آنلاین به شما این فرصت را ارائه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان به این داده‌ها دسترسی پیدا کنید. کافی است شما رفتار آنلاین را ردیابی نمایید. در این خصوص لازم به ذکر است بدانید که شما باید به قوانین اخلاقی برای حفظ حریم خصوصی مشتریان پایبند باشید.

  • تاثیرات در Niche Market:

در فضا غیر مجازی، فروش محصولات خاص برای بازار هدف مشخص، کمی سخت و آرام پیش می‌رود؛ اما در بستر اینترنت فروش این اقلام راحت‌تر انجام می‌شوند؛ چرا که خریداران با جستجو کردن محصول مورد نظر به اقلام دلخواه خود در زمان کم‌تری دست می‌یابند.

  • فروش در هر لحظه:

بستر فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا شما در هر زمانی نیاز مشتری را برطرف نمایید و فروش محصولات خود را به حداکثر برسانید. این روش سبب راحتی در خرید برای مشتریان خواهد شد و مشتری را دوباره به سمت خرید خواهد خواند.

پیش از ورود به این بستر باید به این نکته توجه داشته باشید که برای رشد و رسیدن به تاثیرات مثبت فروشگاه اینترنتی ضروری است تا استراتژی لازم برای پیشبرد را کسب‌وکارتان را تهیه کنید و مطابق آن عمل کنید. شما می‌توانید برای مشاوره و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود با متخصصان لابراتور رسانه در تماس باشید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.