نگاهی دوباره به کوکی ها

نگاهی دوباره به کوکی ها

نگاهی دوباره به کوکی ها 1350 500 resanehadmin

اینترنت نسبت به اوائل دهه نود تغییرات زیادی کرده است. ما دیگر MSN یا پورتال هایی شبیه به یاهو نداریم، در عوض فیسبوک و گوگل داریم. حالا دیگر فقط وب نداریم، بلکه اپلیکیشن هم داریم، دیگر تلویزیون را فقط از جعبه جادو نمی بینیم، بلکه از ابزارها و دیوایس های مختلف دیگری هم می‌بینیم، فقط یک شبکه نداریم، بلکه هزاران شبکه تلویزیونی داریم.

حالا از آن روزها فقط یک یادگار باقی مانده است، کوکی ها. کوکی ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ به صنعت وب وارد شدند و هنوز در مرکز دیجیتال مارکتینگ قرار دارند و نیروی محرکه بسیاری از تبلیغات وبی هستند. البته کوکی ها محدودیت هایی دارند که برای پیاده سازی یک استراتژی اومنی چنل، باید از آن‌ها آگاه باشید.

کوکی ها نشان دهنده دیوایس ها هستند، نه مردم

بازاریابی و مارکتینگ به مردم ربط دارد. شما باید بدانید که آن ها چه چیزی دوست دارند، چه چیزی احساس می کنند و چرا به این شکل رفتار می کنند. به این ترتیب می توانید پیام های مناسب و اکشن های دقیق را پیاده کنید.

در حالی که کوکی ها با دیوایس ها و مرورگرها ارتباط دارند، زمانی فعال می شوند که کاربر مرورگر را باز کرده و به آنها یک شناسه منحصر به فرد اختصاص دهد. اگر کاربر از چندین دیوایس استفاده کند (همانطور که همه ما انجام می‌دهیم)، در نهایت به ازای هر دیوایس یک کوکی خواهیم داشت.

کوکی ها در طول زمان ثابت نیستند، تاریخ انقضا دارند و پلتفرم ها باید این مورد را مد نظر قرار دهند. همچنین، کوکی ها محدود به فضای آنلاین هستند. آن ها نمی توانند کاربر را زمانی که در وب سایت می چرخند یا مثلا یک ویدئوی تبلیغاتی را تماشا کردند، Track کنند. به جای آن، صرفا یک دید محدود از فعالیت کاربر را به شما نشان می دهند که برای بازارهای آنلاین کافی نیست.

کوکی ها روی تمام دیوایس ها کار نمی کنند

کوکی ها

اینترنت در گذشته صرفاً از طریق کامپیوترهای دسکتاپ قابل دسترسی بود. این در حالی است که امروزه تقریباً به صورت دائم در حال استفاده از اینترنت از طریق گوشی و تبلت‌هایمان هستیم. اگر بازاریاب هستید این امر برای شما یک مشکل بزرگ خواهد بود، چراکه کوکی ها در این دیوایس ها اثر بسیار کمی دارند. سافاری که یکی از پرکاربردترین مرورگرهای موبایل است، به شدت کوکی ها را محدود می کند. کروم، پر طرفدارترین مرورگر دنیا، به کاربران این امکان را می دهد که کوکی ها را حذف کنند و اتفاقا بسیاری از کاربران هم همین کار را انجام می دهند.

در حالی که تبلیغ کنندگان می توانند از آی دی های موبایل برای track مشتریان در بین اپلیکیشن ها استفاده کنند، بسیاری از مشتریان چندین ID دارند (حداقل یکی برای گوشی و یکی برای تبلت). در حالی که مارکترها به یک شناسه ثابت نیاز دارند.

دیوایس ها و کانال های جدید از کوکی استفاده نمی کنند

مردم فقط از مرورگرها و اپلیکیشن ها استفاده نمی کنند. بسیاری از آن ها از تلویزیون و دیگر دیوایس های متصل به شبکه استفاده می کنند که این امر معضل را پیچیده تر می کند.

امروزه بازاریاب ها می توانند با تعامل مستقیم از طریق تلویزیون های پیشرفته و در برخی از موارد محدود با برنامه نویسی آن ها، مصرف کنندگان را هدف گذاری کنند. هرچند در ارتباط  اطلاعات اول شخص به سوم شخص یا ارتباط کمپین به دیوایس های دیگری که بازاریاب ها هدف گذاری کرده اند محدودیت هایی وجود داشته باشد.

تلویزیون های پیشرفته در حال رشد در سال های پیش رو هستند. به زودی بسیاری از مصرف کنندگان، زمان خود را صرف استفاده از تلویزیون هوشمند می کنند و احتمالا ابزارهایی برای ترک کردن آنها به وجود خواهد آمد.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

کوکی ها مشکل سینک شدن دارند

بسیاری از پلتفرم ها دامین کوکی های خود را دارند، اما همه پلتفرم های تبلیغاتی نیازمند ارتباط با دیگران هستند. یک حرکت ساده در فرآیند خرید نیازمند پرش از بین چندین کوکی است که هر کدام از این پرش ها امکان از دست دادن دیتا را افزایش می دهند.

فرآیند سینک کردن کوکی ها گران است و منجر به تجربه ناخوشانید مصرف کننده می شود. هر فرآیند سینک شدنی منجر به ظاهر شدن درخواست برای تایید می شود که ظاهر شدن هر کدام از این پیغام ها منجر به هدر رفتن زمان و به طبع آن هزینه مصرف کننده خواهد شد.

با این تفاسیر، آیا کوکی ها منقرض شده اند؟

شکی نیست که این مسئله، مسئله مهمی است و با ظهور کانال های بدون کوکی، این مسئله بیشتر نمود پیدا می کند. اما این بدان معنی نیست که بازاریاب ها از کوکی ها استفاده نکنند. کوکی ها هنوز ضروری هستند اما همه جریان را بیان نمی کنند. ما باید شناسه ها را از دیوایس ها و کانال های مختلف جمع آوری کنیم تا برای بازاریاب ها و پلتفرم ها این فرصت را فراهم کنیم که بتوانند اطلاعات مختلف را به یکدیگر مرتبط کنند و همه را با یک شناسه ثابت و مبنی بر افراد نمایش دهد که در تمام کانال ها مشترک است.

منبع: medium

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.