همه چیز درمورد CTA

همه چیز درمورد CTA

همه چیز درمورد CTA

همه چیز درمورد CTA 360 240 تیم محتوای لابراتوار رسانه

چگونه یک call to action عالی بنویسیم؟

فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید. احتمالا روزانه افراد بسیاری به طور تصادفی یا هدفمند از وب‌سایت یا همچنین صفحات شبکه‌های اجتماعی‌تان بازدید می‌کنند. درصد زیادی از بازدیدکنندگان وقتی وارد سایتی می‌شوند آماده خرید نیستند و فقط درصد محدودی به غیر از بازدید کردن، فعالیت دیگری نظیر کلیک، وارد کردن ایمیل، خرید و… انجام می‌دهند. چگونه می‌توانیم کاربران را به سمت کسب‌وکار و برند خود سوق بدهیم؟ چگونه می‌توانیم کاربران بیش‌تری را به مشتری تبدیل کنیم؟ هیچ کدام از این‌ها بدون call to action صحیح رخ نمی‌دهد.

یک فراخوان عمل یا call to action چیست؟

Call to action که به عنوان CTA نیز شناخته می‌شود، اصطلاحی پرکاربرد و اساسی در دنیای بازاریابی آنلاین است. call to action به معنای فراخواندن افراد به انجام دادن فعالیتی از پیش طراحی شده است. CTA به منظور اهداف مختلفی از جمله افزایش ثبت‌نام، بالابردن بازدید یک سایت یا مطلبی خاص، افزایش اعضای خبرنامه ایمیل، تماشای یک ویدئو، حضور در یک رویداد و… استفاده می‌شود. همه این موارد در نهایت در خدمت فروش بیش‌تر یک محصول یا معرفی یک برند به کار می‌روند.

CTA حرکتی در قالب یک جمله، یک دکمه یا یک تصویر است که کاربر را به خرید نزدیک می‌کند. اگر شما بخواهید محصول یا خدمات خود را با killer ad  (تبلیغات مزاحم) یا یک تصویر یا ویدئوی عالی به فروش برسانید بدون call to action موفقیتی نصیب شما نمی‌شود. شما برای آنکه فروش خود را داشته باشید باید بیش‌تر از هر چیزی کاربر را تشویق به عمل کنید.

چرا به call to action موثر و قوی نیازمندیم؟

Call to action پایه و اساس فرآیند بازاریابی است. فروش محصولات، افزایش مشتریان و در نتیجه میزان سود و درآمد شما به CTA بستگی دارد. CTAهای موثر کاربران را راغب می‌کند که محتوای تولیدی شما را ببینند، در خبرنامه‌تان عضو شوند یا اینکه مستقیما اقدام به خرید کنند.در واقع به صورت خلاصه  ‌CTA مخاطب شما را ترغیب به انجام کاری می‌کند. فعالیتی که در نهایت به سود کسب‌وکار شما هست و نرخ تبدیل شما را بهبود می‌بخشد. در نتیجه برای انتخاب یک call to action موثر باید به دقت عمل کرد.

بسیاری از کسب‌وکارها امیدوارند که تنها با اکتفا به یک فراخوان عمل «اینجا ثبت نام کنید» (sign up here) بهبودی در نرخ تبدیلشان حاصل شود. آن‌ها با وجود وقت، زمان و هزینه زیادی که صرف کمپین‌‌های تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی، وبلاگ و جمع‌آوری ایمیل می‌کنند، در نهایت به دلیل استفاده نادرست از CTA شکست می‌خورند.

در واقع استفاده از CTA تنها قرار دادن تعدادی دکمه نیست. بلکه باید با انتخاب call to action صحیح و موثر کاربران را متقاعد کنید تا عملی انجام دهند. هر فراخوان عملی دو هدف اصلی را در ارتباط با مخاطب پیگیری می‌کند؛ نخست آنکه به آن‌ها ‌بگوید چه کاری انجام دهند و دوم اینکه انگیزه لازم برای انجام آن کار را به آن‌ها بدهد.

یک call to action چه اندازه باید باشد؟

البته که CTA باید به طور کلی مختصر باشد با این حال لزومی ندارد که به شکل مضحکی از طول آن کم شود.کوتاهی و سرراستی یک CTA صحیح، تمرکز مخاطب را به همراه دارد و توجه او را به آنچه که مهم است، جلب می‌کند.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

توصیه‌هایی برای ایجاد call to action موثر

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب یک رنگ مناسب در دیده شدن CTA شما نزد مخاطب تاثیر زیادی دارد. صحبت‌های زیادی درباره روانشناسی رنگ‌ها و نحوه تاثیر هر رنگ در جلب توجه افراد، شده است. با این حال این شما هستید که باید تعیین کنید که کلید CTA چه رنگی باشد. چرا که در کنار رواشناسی رنگ‌ها باید به مسائلی مثل تضاد رنگ، تناسب آن با محتوای کار شما و رنگ لوگو نیز باید توجه کرد.

با یک فعل دستوری قوی شروع کنید

عبارت‌های ساده‌ای مثل کلمه عضویت، یا خرید یا ثبت‌نام در بسیاری از موارد تاثیرگذاری لازم را ندارند. همچنین حواس مخاطب خود را با توضیحات اضافی پرت نکنید. شفاف و بدون مقدمه‌چینی‌های حوصله‌‌سربر به مخاطب خود بگویید که چه فعالیتی از او می‌خواهید. به عنوان نمونه اگر یک سایت فروش الکترونیکی دارد CTA خود را با فعل‌هایی مانند بخر، سفارش بده و… شروع کنید.

 

به مخاطب خود دلیل بدهید

مخاطب برای انجام دادن کاری که شما از او می‌خواهید به دلیل و انگیزه نیاز دارد. مخاطب بی‌دلیل بر روی دکمه CTA شما کلیک نخواهد کرد. در واقع کلید موفقیت call to action نیاز افراد به محصول و خدمات شماست. پس باید در CTA‌ ارزش فعالیت خود را بولد کنید. بگویید که دقیقا چه چیزی را به مخاطب خود ارائه می‌دهید. به این ترتیب انگیزه لازم برای انجام آن کار را در مشتری خود ایجاد کنید.

 

واژگان تاثیرگذار بکار ببرید

برای ایجاد یک واکنش احساسی قوی در مشتری نیاز به درست کردن یک CTA هیجان‌انگیز دارید و حتی گاهی نیاز است که به مشتری‌های خود پیشنهادهای ویژه بدهید. به عنوان مثال: همین الان ۷۰ درصد تخفیف بگیرید.

 

CTA خود را تست کنید

همانند هر تبلیغ و محتوای تجاری دیگری، CTA نیز باید تازه و تاثیرگذار باشد. عکس‌العمل کاربران به call to action ها متفاوت است. برخی CTA ها کم‌تر کلیک می‌خورند و برخی بیش‌تر. باید از تست‌های A/B استفاده کنید و بین نرخ تبدیل (تقسیم تعداد کلیک بر تعداد دیده شدن CTA) آن‌ها مقایسه انجام دهید تا در نهایت به CTA بهینه برسید.

مثال‌هایی از call to action

netflix

وب‌سایت‌های تجاری یا تجارت‌های الکترونیکی مکان‌های بسیار خوبی برای استفاده از CTA هستند.

 

 

احتمالا برای همه ما پیش آمده است که پس از عضویت در جایی برایمان سخت بوده که آنجا را ترک کنیم. یا اینکه نسبت به عضویت در برنامه‌ای بدبین باشیم. اما نت‌فلیکس این اطمینان را در ما ایجاد می‌کند که هر موقع دوست داشته باشیم می‌توانیم عضویت‌مان را لغو کنیم. در نتیجه می‌توانیم با خیالی آسوده و بدون نگرانی روی دکمه CTA عضویت یک‌ماهه آن کلیک کنیم.

 

starbucks

استارباکس از یک تصویر مبتنی بر طبیعت و رنگ‌های بهاری به همراه عبارت swipe up to try (بکشید بالا تا امتحان کنید) به عنوانcall to action  استفاده کرده است. آن‌ها به این ترتیب با استفاده از CTA آشکار و مرتبط، کاربران اینستاگرام را متقاعد کرده تا چای سبز ماچا را به عنوان یک طعم جدید برای فصل بهار امتحان کنند.

 

 

monster

گاهی اوقات هر چقدر جمله انتخابی کوتاه‌تر باشد، تاثیر گذاری بیش‌تری دارد. find better یا بهترین را پیدا کن monster مثالی عالی در این زمینه است.

 

 

انتخاب همین دو کلمه کوتاه توسطmonster  تاثیر زیادی بر روی مخاطب می‌گذارد. به ویژه برای آن دسته از افرادی که از پیدا کردن کار در فضای آنلاین ناامید شده‌اند. توضیحات زیر find better با تاکید بر کلمه «بهترین» تاثیر‌گذاری آن را افزایش می‌دهد. مانستر به شما کمک می‌کند که بهترین کارها، بهترین کارفرماها و بهترین مشاوران شغلی را پیدا کنید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.