۳ پلاگین امنیتی برای ورود دو مرحله ای وردپرس

ورود دو مرحله ای

۳ پلاگین امنیتی برای ورود دو مرحله ای وردپرس

۳ پلاگین امنیتی برای ورود دو مرحله ای وردپرس 1350 500 علی احمدی

در جهان امروز، جرایم دیجیتال و تقلب در اینترنت بسیار زیاد شده اند، بسیاری از مردم با اهمیت امنیت آنلاین، ورود به سیستم، نام کاربری و کلمه عبور آشنا هستند اما اگر از آن ها بپرسید که: «دو مورد تأیید هویت چیست؟» احتمالاً نمی دانند. اگر از روش های امنیتی استاندارد استفاده کنید، دسترسی مهاجمان به اطلاعات خصوصی شما بسیار راحت تر می شود، به این ترتیب آن ها برای ورود به حساب کاربری شما و دسترسی به اطلاعاتی مانند: اطلاعات شخصی و مالی، فقط به یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند و از این اطلاعات برای جعل هویت شما استفاده می کنند. برای این که از این کار جلوگیری کنید و هکر ها نتوانند به راحتی وارد حساب های شخصی شما شوند، می توانید از ورود دو مرحله ای استفاده کنید.

مدتی است که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و … از ورود دو مرحله ای استفاده می کنند. شاید این کار برای کاربران عادی مفهمی نداشته باشد اما برای صاحبان کسب و کار که صفحه هایی با دنبال کننده های بالا دارند و به نوعی صفحه های شبکه های اجتماعی بخشی از هویت آن ها به شمار می رود اهمیت بالایی پیدا می کند زیرا این کار باعث جلوگیری از سو استفاده اشخاص از صفحات شبکه های اجتماعی آن ها می شود. یا درمورد یک شخص معروف که صفحه هایی در شبکه های اجتماعی دارد و از طریق آن ها با مخاطبان خود در ارتباط است که اگر کسی بتواند بدون اطلاع او، وارد صفحه شخصی‌اش شود، می تواند با انتشار اخبار جعلی یا موضع گیری های سیاسی و اجتماعی، او را حسابی به دردسر بیاندازد.

مکانیزم ورود دو مرحله ای به گونه ای است که شما ابتدا برای وارد شدن به شبکه اجتماعی مورد نظر، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می کنید و سپس یک اس‌ام‌اس حاوی یک رمز یکبار مصرف به شماره ای که شما در مشخصات صفحه خود وارد کرده اید ارسال می شود که بعد از وارد کردن این کد می توانید وارد اکانت خود شوید. وردپرس یکی از از محبوب ترین سیستم های مدیریت سایت است و بسیاری از صاحبان کسب و کار به کمک وردپرس کسب و کار آنلاین خود را مدیریت می کنند و امنیت برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور وردپرس نیز با ارائه پلاگین هایی قابلیت ورود دو مرحله ای را فرآهم کرده است. با فعال کردن ورود دو مرحله ای می توانید امینت مدیرتی وبسایت خود را بالاتر ببرید و اگر کسی هم به هر نحوی پسورد شما را پیدا کند باز هم نمی تواند بدون رمز یکبار مصرف وارد پنل مدیریتی وبسایت شما شود.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

در ادامه پلاگین های معروف و کاربردی برای فعال کردن two-factor authentication را معرفی می کنیم.

روش کاری این پلاگین ها به این صورت است که بعد از نصب فعال سازی آن ها مرحله دومی به ورود کاربر اضافه می شود که این مرحله دوم ممکن است به صورت:

  • ارسال کد تایید به ایمیل
  • ارسال کد به اپلیکیشن مخصوص موبایل

باشد.


 Two-Factor Authentication

Duo Two-Factor Authentication

Two Factor Authentication

این پلاکین ها پرکاربرد ترین پلاگین ها برای ورود دو مرحله ای هستند.
باید توجه داشته باشید که این پلاگین ها به دلیل ماهیت آن ها امکان کارکردن هم زمان با پلاگین های مشابه خود را ندارند و استفاده همزمان از آن ها باعث بروز کانفیلیگ می شود.
آشنایی با کارکرد پلاگین های وردپرس مبحث بسیار مهمی است که ادمین سایت باید بداند هر پلاگینی چگونه کار می کند و با چه پلاگین های دیگری سازگاری ندارد. اگر بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی پلاگین های مختلفی در سایتتان نصب کنید، بعد از مدتی وب سایت شما تبدیل می شود به قبرستانی از پلاگین ها که با هم سازگاری ندارند، در کارهای هم اخلال ایجاد می کنند و کارایی وب سایت شما را نیز به شدت کاهش می دهند.

منبع: onextrapixel

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.