مزایای استفاده از ویدئو انیمیشن در استراتژی شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی

مزایای استفاده از ویدئو انیمیشن در استراتژی شبکه های اجتماعی

مزایای استفاده از ویدئو انیمیشن در استراتژی شبکه های اجتماعی 1350 500 مریم لاله

ویدئو انیمیشن یک ابزار تعاملی و جذاب است که به شما کمک می کند داستان خود را به طور جامع تری بیان کنید. ۶۵% از افراد یادگیرنده بصری هستند و ۹۰% از اطلاعاتی که در مغز منتقل می شوند، اطلاعات بصری هستند.
بر اساس گفته John Medina، زیست شناس مولکولی، بینایی حس غالب انسان است و نیمی از منابع مغز ما را به کار می گیرد. از طرف دیگر، پردازش اطلاعات بصری ۶۰,۰۰۰ بار سریع تر از اطلاعات متنی است. بیاید با یک مثال عینی ادامه دهیم، به نظر شما در تصویر زیر درک کدام توضیح راحت تر است؟
بنا بر دلایلی که گفتیم، در استراتژی شبکه های اجتماعی محتواهای بصری به طور اجتناب ناپذیری از انواع دیگر محتوا یک قدم جلوتر هستند. مثلاً تنها در سال گذشته و فقط در امریکا، تعداد پست های ویدئویی که هر نفر به اشتراک گذاشته است، ۹۴% افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر به طور متوسط، روزانه حدود ۴ میلیارد ویدئو در فیسبوک جریان دارد. از طرفی تصاویر دارای یک اثر برتر هستند و احتمالاً بیشتر از کلمات به خاطر سپرده می شوند.
در ادامه با مطالعه آمار زیر متقاعد خواهید شد که در استراتژی شبکه های اجتماعی خود بیشتر از فایل های ویدئویی استفاده کنید.

  • وقتی یک لندینگ پیج حاوی یک ویدئو است می تواند کانورژن را تا ۸۰ % افزایش دهد.
  • بعد از مشاهده یک ویدئو، ۶۴% از کاربران تمایل بیشتری به خرید آنلاین یک محصول دارند.
  • یک سوم تمام فعالیت های آنلاین به تماشای ویدئو اختصاص می یابد.
  • ۵۰% از مدیران بعد از دیدن یک محصول/سرویس در یک ویدئو به دنبال اطلاعات بیشتری هستند.
  • به گفته یوتیوب، کاربران این وب سایت بیش از ۳ میلیارد ساعت در ماه ویدئو تماشا می کنند.

اگر هنوز هیچ بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی خود را به ویدئوها اختصاص نداده اید، حالا وقت آن رسیده است که از آن ها برای بازاریابی محصولات/خدمات خود استفاده کنید.

اما چرا ویدئو انیمیشن؟

با وجود افراد زیادی که سعی می کنند با تعداد زیادی ویدئو توجه کاربران را به خود جلب کنند، اینکه شرکت ها بتوانند سر و صداهای مزاحم را حذف کنند و دیده شوند کار سختی است. یک سخنرانی یا یک ویدئوی توضیحی خسته کننده نمی توانند به اندازه کافی به شما کمک کنند؛ برای رسیدن به این هدف به ویدئوهای انیمیشنی و تعاملی نیاز دارید.

اکثر مشتریان تماشای محتوای ویدئویی را به مطالعه ترجیح می دهند، به طوری که در آینده ای نه چندان دور عملکرد مشتریان منجر به اشباع استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوایی خواهد شد و بنابراین برای تولید و تبدیل لید بیشتر از ویدئو استفاده خواهد شد. پایین قیف جایی است که ویدئوها و انیمیشن ها می توانند فروش را در سطوح دیگر تحت تأثیر قرار دهند.

روش های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند بفهمید در شرایط مختلف، چه ویدئوهایی برای شما کارایی دارند. معرفی ها، Hooks و CTAها چطور باید در یک ویدئو ارائه شوند؟ انیمیشن قابلیت ارائه تمام این موارد را دارد.

این که می گوییم انیمیشن ها در استراتژی شبکه های اجتماعی کارایی بهتری نسبت به انواع دیگر محتواهای بصری دارند، دلایل مختلفی دارد که در ادامه به شرح آ« ها پرداخته ایم:

 

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب کنم؟

برای افزایش فروش، مدیریت شبکه های اجتماعی خودت رو به ما بسپر!

 

انیمیشن توجه بازدیدکنندگان را حفظ می کند.

کاربران اینترنت مدت زمان کوتاهی می توانند روی چیزی متمرکز بمانند و اغلب اوقات آن را به یک مقاله یا ویدئو اختصاص می دهند. انیمیشن موجب بروز احساساتی می شود که توسط بازدیدکننگان تشدید می شوند.

این موضوع باعث شروع گفتگوها و دنبال کردن داستان توسط مخاطبان می شود. امروزه افراد برای تبلیغات بازاریابی ناگهانی استفاده می شوند. اگرچه انیمیشن کمتر از این شناخته شده است که بخواهد به یک ابزار مارکتینگ تبدیل شود اما افراد به دیدن ویدئوهای انیمیشنی بیشتر از تبلیغات سنتی علاقه دارند.

یک مثال عالی در این مورد، Google Doodles است. این انیمیشن های جذاب باعث می شوند که ما دوست داشته باشیم روی آن ها کلیک کنیم.

انیمیشن ها موضوعات پیچیده را ساده می کنند.

ویدئوهای انیمیشنی مفاهیمی را به زندگی می آورند که ویدئوهای لایو یا متن ها نمی توانند. به این فکر کنید که می توانید کاراکترهایتان را مجبور کنید تمام چیزهایی را که می خواهید بگویند، پرواز کنند یا اینکه در زمان سفر کنند. به کمک انیمیشن می توانید نحوه کار فرآیندها و مکانیزم ها را نشان دهید.
یک مثال عالی درمورد استفاده از انیمیشن برای توضیح دادن، TED-Ed است که حدود ۳ دنبال کننده دارد و یکی از محبوب ترین کانال های آموزشی یوتیوب است. اغلب ویدئوها توسط تیم انیمیشن ساخته شده اند. این ویدئوها موضوعات سخت را مانند: غذایی که می خورید بر مغز و بدن شما در سخت ترین حرکت باله اثر گذار است. نکات ضروری و مثال هایی از بهترین روش های ساخت یک ویدئوی محصول آزمایشی را بررسی کنید.

انیمیشن ها خاطرات گذشته را زنده می کنند.

برای اغلب ما، کارتون های دوران کودکی با بهترین خاطرات ما از آن زمان همراه هستند. انیمیشن می تواند باعث تحریک حس نوستالژی ما شود که یکی از قدرتمندترین احساسات انسان است. بنا بر مطالعات، نوستالژی این قدرت را دارد که تمام احساسات منفی را فیلتر کند و با افسردگی مقابله کند.

انیمیشن سرگرم کننده است.

مردم دوست دارند که سرگرم شوند، حتی اگر در حال آموزش یا گفتگوی کاری باشند. مردم ویدئوهای سرگرم کننده تر شما در یوتیوب، فیسبوک و کانال های دیگر رسانه های اجتماعی را بیشتر به اشتراک می گذارند. انیمیشن ۱۰ نقطه به فاکتورهای سرگرمی اضافه می کند.

انیمیشن ها با هرچیزی تناسب دارند.

استراتژی شبکه های اجتماعیانیمیشن برای تمام نیازهای بازاریابی کارایی خوبی دارد: ویدئوهای شرح محصول، اینفوگرافیک ها و انتشار اطلاعیه ها. بازاریاب ها ترندها را از شرکت های برجسته تشخیص می دهند.

تولید انیمیشن نسبتاً ارزان است.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از انیمیشن برای کانال های شبکه های اجتماعی شما این است که این نوع محتوا ارزان تر از ویدئوهای لایو است. تولید ویدئو ممکن است به پرداخت مبالغ سنگینی نیاز داشته باشد. مثلاً مبالغی که برای پیدا کردن گوینده، بازیگر، متخصص میکس و … مورد نیاز است. در حالی که برای ساخت یک ویدئوی توضیح انیمیشنی عالی فقط به کسری از این تلاش نیاز دارید.

قدرت ویدئو مارکتینگ چقدر خواهد بود؟

استراتژی شبکه های اجتماعیتا سال ۲۰۱۹، ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت دنیا را ترافیک مصرف کنندگان اینترنت برای تماشای ویدئو تشکیل می دهد. ویدئو کل اینترنت را می گیرد. ویدئو رسانه اصلی برای نحوه مصرف کاربران اینترنت از اطلاعات خواهد بود.

معرفی چند ابزار ویدئوی انیمیشنی برای شروع

Animatron: یک انیمیشن ساز رایگان فوق العاده است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که از چرک نویس ها برای خودتان ویدئو بسازید.
علاوه بر این، این امکان را دارید که از صدها شی از قبل انیمه شده موجود در مارکت آن استفاده کنید. بخش جالب این ابزار این است که از بالاترین سطح تکنولوژی HTML5 استفاده می کند. بنابراین، انیمیشن های ساخته شده در آن در هر دیوایسی و هر مرورگری پخش خواهند شد.

استراتژی شبکه های اجتماعیAnimoto: یک ابزار خوب برای ساخت ویدئو از تصاویر است. این ابزار نمونه های آماده زیادی را به شما ارائه می دهد. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که یک استایل انتخاب و تصاویر و متن های خودتان را بارگذاری کنید. برنامه متوقف خواهد شد. قیمت پکیج ها از ۸ دلار (امریکا) در ماه شروع می شود و برای ۱۴ روز می توانید به صوزت رایگان از آن استفاده کنید.

در صورتی که درمورد انیمیشن جدی هستید، این ۱۵ ابزار برتر برای ساخت انیمیشن های پیشرفته را بررسی کنید.

نحوه استفاده از ویدئوهای انیمیشنی در استراتژی شبکه های اجتماعی

ما باید تاکنون شما را متقاعد کرده باشیم که در استراتژی شبکه های اجتماعی خود بیشتر به محتوهای ویدئویی بپردازید و در تمام کانال های شبکه های اجتماعیتان از انیمیشن های بیشتری استفاده کنید. البته برای موفقیت استراتژی ویدئویی خودتان باید چند نکته را به خاطر داشته باشید.

از ویدئوهای کوتاه استفاده کنید.

استراتژی شبکه های اجتماعیسعی کنید از ویدئوهای کوتاه استفاده کنید، به ویژه در فیسبوک، چراکه این کانال ها تمایل دارند ۱۰ برابر کوتا تر از یوتیوب باشند. ویدئوی Tasty که توسط BuzzFeed ساخته شده است، یک مثال عالی از ویدئوهای کوتاهی است که می تواند به خوبی در فیسبوک شود.
کلید موفقیت چنین ویدئوهایی چیست؟
این ویدئوها کوتاه و سرگرم کننده هستند و از همان لحظه اول بینده را جذب می کنند. حتی اگر از انیمیشن هم استفاده نکنند، ممکن است فقط مواردی را از استراتژی آن ها یاد بگیرند.

پخش خودکار را به یاد داشته باشید.

ویدئوهای News Feed به صورت خودکار شروع به پخش می کنند. شما هم مانند یک سازنده ویدئو باید بتواند توجه افراد را به هر فریم جلب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که ویدئوها در News Feed به صورت بی صدا پخش خواهند شد. آن ها باید بدون صدا توجه افراد را جلب کنند. در این مورد ممکن است یک ویدئو به طرز شگفت انگیزی کار کند

کاری کنید که افراد درمورد خودشان حس خوبی داشته باشند.

استراتژی شبکه های اجتماعیوقتی برای شبکه های اجتماعی ویدئو می سازید، باید بدانید که افراد ویدئوهای شما را در News Feed در کنار عکس یک دوست یا به استتوس یکی از اعضای خانواده خود می بینند. اگر می خواهید ویدئوهایتان بیشتر به اشتراک گذاشته شوند و بیشتر لایک بخورند، آن را به مخاطبانتان عرضه کنید. در نهایت افراد ویدئوهایی را که باعث شده اند در مقابل افراد دیگر خوب جلوه کنند را با دیگران به اشتراک می گذراند.
یک مثال خوب، ویدئوهای Facebook’s Friend Anniversary است. آن ها با محتوا تناسب کامل دارند و می توان گفت خوشحال هستند.

در کانال های مختلف از انواع مختلف ویدئو استفاده کنید.

استراتژی شبکه های اجتماعییوتیوب برای آموزش و فیسبوک برای ارتباطات شخصی است. توییتر برای تعامل فوق العاده است و Snapchat برای جلب توجه.
برای اینکه از ویدئوهای شما استقبال شود، باید از انواع مختلف ویدئو برای کانال های مختلف استفاده کنید. انیمیشن به شما این امکان را می دهد که تجربه کنید و ببینید که کدام نوع کار برای بازاریابی شما بهتر است؟

سعی کنید انواع دیگر محتوا را به انیمیشن تبدیل کنید.استراتژی شبکه های اجتماعی

در حالی که ویدئو پادشاه انواع محتوا است اما نباید فقط به صورت بصری آن را در رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید. یک تحقیق توسط BuzzSumo نشان می دهد که پست ها و لیست های «چرا» بیشتر از همه به اشتراک گذاشته می شوند.

چرا درمورد یکی از موضوعات مهم روز یک اینفوگرافیک انیمیشنی با عنوان «چرا ….؟» که شامل یک لیست است نمی سازید؟ احتمالاً چنین ویدئویی در عرض چند روز محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد و به صورت ویروسی منتشر خواهد شد.
ویدئو یک ابزار بازاریابی قدرتمند است و انیمیشن یک نوع ویدئوی ترند است که نباید آن را از دست بدهید. انیمیشن ممکن است تنها چیزی باشد که کسب و کار شما برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر، لایک و اشتراک گذاری بیشتر به آن نیاز دارد. انیمیشن احساسات مخاطب و بازار را جذب می کند، موارد استفاده بسیار زیادی دارد و ساخت آن آسان است. آیا شما تا به حال از انیمیشن برای کسب و کار یا استراتژی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اید؟ نظرات یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: dreamgrow

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.