ویژگی های یک طراح UX حرفه ای چیست؟

طراح ux

ویژگی های یک طراح UX حرفه ای چیست؟

ویژگی های یک طراح UX حرفه ای چیست؟ 1350 500 مریم لاله

طراح UX چه کسی است؟ صنعت طراحی Ux (تجربه کاربری)، به عنوان یک کمپین برای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان، با سرعت بالایی در حال رشد است. امروزه داشتن  یک UX خوب، برای کسب و کارها دیگر یک گزینه اختیاری نیست بلکه به یک نیاز ضروری  برای توسعه هر کسب و کاری بدل شده است. شرکت هایی که طراح UX استخدام می کنند معتقدند اهمیت حضور این متخصصین در تیم آن ها، به اندازه اهمیت حضور مهندسین نرم افزار است و نیاز آن ها به استخدام طراحان UX هر ساله افزایش می یابد. دلیل واضح این امر ضرورت وجود یک طراح UX حرفه ای در هر پروژه طراحی سایت است.

براساس تحقیقی که اخیراً توسط شرکت Adobe انجام شده است، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان، در هر یک سال حداقل ۵ طراح UX استخدام کرده اند و این در حالی است که سه چهارم آن ها انتظار داشته اند که در یک سال، حداقل دو برابر این تعداد، طراح UX استخدام کرده باشند. بر اساس این تحقیق، در یک سال گذشته، میزان استخدام طراحان UX در امریکا، در تمامی شهرها و شرکت ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. برخلاف بسیاری از آمارهای دیگر، این روند در ایران هم صدق می کند. اگر آگهی های استخدامی پنج سال گذشته را با هم مقایسه کنیم، افزایش نیاز شرکت ها به طراحان UX، به وضوح قابل لمس خواهد بود.

شروع طراحی UX و استخدام

برای اینکه بتوانید به یک طراح UX حرفه ای تبدیل شوید، باید یاد بگیرید، تجربه کنید و بعد از آن دوباره یاد بگیرید. اما در نهایت، نکاتی هستند که لازم است برای موفقیت در جلسات مصاحبه و استخدام به عنوان یک طراح UX، آن ها را مطالعه کنید. ما ۶ مورد از مهم ترین این نکات را به شما یادآوری کرده ایم.

۱- نمونه کارهای کاملی داشته باشید.

طراح ux

وقتی برای استخدام به عنوان یک متخصص طراحی UX درخواست کار می دهید، مهم ترین چیزی که می تواند عامل موفقیت یا شکست شما باشد، داشتن یک نمونه کار قوی است. بهترین نمونه کار و منحصر به فرد ترین طراحی خود را انتخاب و برای ارائه به مصاحبه کنندگان آماده کنید.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

۲- سابقه کار عملی

داشتن سابقه طراحی، یکی از فاکتورهایی است که در زمان استخدام یک طراح UX، برای مدیران اهمیت زیادی دارد. اگر تازه کار هستید، باید یک حداقل تجربه کاری به دست آورید تا بتوانید در مصاحبه های کاری برای نمایش توانمندی و مهارت خودتان در این زمینه از آن ها استفاده کنید. اگر علاوه بر سابقه کار، هیچ مدرک آکادمیکی هم در این زمینه ندارید، در ورکشاپ و کارگاه های تخصصی که در یک زمان کوتاه، مطالب زیادی را به شرکت کنندگان یاد می دهند، ثبت نام کنید. خودتان شروع به یادگیری بیشتر کنید و با زیر و بم تاکتیک ها و استراتژی های طراحی UX آشنا شوید. با انجام پروژه های مختلف تمرین کنید و در حین تمرین ها سعی کنید به طور مداوم نوع کارتان را بهبود دهید.

۳- مهارت های فردی و بین فردی خود را توسعه دهید.

طراح ux

نمونه کارها و تجربه های کاری، فقط تا مرحله مصاحبه به شما کمک می کنند اما اینکه مسئول استخدام را شگفت زده یا نا امید می کنید، استخدام می شوید یا اینکه دست رد به سینه تان می خورد، به شما و سبک کاری تان بستگی دارد. در حقیقت، یک متقاضی با مهارت های بین فردی ضعیف، در برابر یک متقاضی با نمونه کار ضعیف و تجربه کاری کمتر از ۴ سال، شانس کمتری برای استخدام دارد. در میان مهارت های اجتماعی و ارتباطی، مهارت های  کار تیمی و همکاری مهم ترین چیزهایی هستند که شما را یک طراح ux قدرتمند جلوه می دهند.

۴- باید بدانید چطور دیگران را درک کنید.

شاید به نظر شما کاملاً عجیب و بی ربط باشد، اما امروزه توانایی همدلی و درک کردن یکی از مهم ترین ویژگی های یک طراح ux است. مهارت همدلی، در طراحی UX از این لحاظ حائز اهمیت است که نه تنها مشتریان و کاربران، بلکه باید بتوانید همکاران خود و طراحان دیگر را هم بهتر درک کنید. درک احساس و شناخت طرز تفکر دیگران باعث می شود بتوانید یک تجربه کاربری بهتر ایجاد کنید.  سعی کنید با رویکرد مشتریان و کاربران نسبت به استفاده از پلتفرم ها، سرویس ها و نرم افزارهای خود آشنا شوید؛ این کار باعث می شود UX ایجاد شده توسط خودتان را بهتر به چالش بکشید، با نقاط ضعف و قوت آن بیشتر آشنا شوید و در بهبود مشکلات UXهای پیشین و ایجاد یک UX پیشرفته، بهتر عمل کتید. سعی کنید با همکاران خود درباره نمونه کارهای یکدیگر حرف بزنید و از آن ها درمورد کار خود نظر بخواهید. از افراد مختلف سؤال کنید و در طراحی های بعدی، نظرات مثبت و منفی آن ها را درمورد نمونه کارهای خود مد نظر داشته باشید.

۵- با ابزار کار خود بیشتر آشنا شوید.

اولین چیزی که مدیران برای استخدام یک طراح UX مد نظر قرار می دهند، میزان آشنایی او با ابزار این کار است. برای اینکه در زمان استخدام ببه مشکل بر نخورید، باید با لیست کاملی از ابزار کار متخصصین UX و نحوه استفاده از آن ها آشنا باشید. به کمک ابزارهایی مانند: Adobe XD که مقالات خودآموز رایگان آن از سایت Adobe قابل دسترسی هستند، برای تقویت مهارت های UX خود استفاده کنید.

۶- صنعت

هر طراح UX نیاز دارد که برای یک مدت طولانی، سخت کوشانه بر روی این صنعت و کار در این زمینه متمرکز شود. برای اینکه بیشتر در این کار خبره شوید، می توانید بهترین های صنعت UX را پیدا کنید و از بهترین نمونه کارهای آن ها در اجرای پروژه های تمرینی خود الهام بگیرید. سعی کنید از پیشرفت ها و تغییراتی  که قرار است صنعت کاری شما دست خوش آن شود، با خبر شوید.

برای اینکه بتوانید کار یک طراح UX آماتور را از یک طراح UX حرفه ای تشخیص دهید، لازم است ابتدا نمونه کارهای یک طراح متخصص را ببینید. در این راستا می توانید برخی از پروژه های لابراتوار رسانه که دارای طراحی UX خوبی هستند را به عنوان نمونه مشاهده کنید:

 

منبع: howdesign

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.