چرا سئو اهمیت دارد، حتی اگر سایت ندارید

چرا سئو اهمیت دارد، حتی اگر سایت ندارید

چرا سئو اهمیت دارد، حتی اگر سایت ندارید 1350 500 پهلوانی

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار این روزها از اهمیت سئو (SEO) آگاه‌اند؛ با این وجود، صرف آگاهی از اهمیت آن کافی نیست. سئو این روزها به حدی اهمیت یافته که ارزش آن فراتر از موتورهای جستجو می‌رود، و حتی کسب‌وکارهایی را که وب‌سایت ندارند شامل می‌شود. برای آن‌که متوجه شوید «چرا» سئو اهمیت دارد، چهار دلیل زیر را مطالعه کنید:

رتبه‌بندی در نتایج جستجو بسیار مهم است

اجازه دهید با واضح‌ترین مسأله آغاز کنیم. بهینه‌سازی از آن جهت مهم است که بودن در نتایج بالایی جستجو برای صاحبان وب‌سایت ارزش فراوانی دارد. تخمین زده می‌شود که از هر چهار کلیک در جستجوهای اینترنتی، سه کلیک آن به پنج نتیجه نخست گوگل و از هر ده کلیک، نه تای آن‌ها به نتایج صفحه اول اختصاص دارد: بنابراین ارزش سئو بسیار واضح است. میلیون‌ها صفحه در سطح شبکه وب وجود دارد که با یک کلمه کلیدی مشخص هم‌خوانی داشته باشد. هر سایتی که بخواهد به ازای یک کلمه یا عبارت خاص، رتبه بالایی را در نتایج جستجو به دست آورد، باید اطمینان حاصل کند که از نظر سئو در بهینه‌ترین حالت قرار دارد.

دستگاه‌های موبایل هم باز بر اهمیت سئو افزوده‌اند. ظهور تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و راحتی استفاده از آن‌ها در موقعیت‌ها و شرایط گوناگون، باعث شده  تعداد جستجوها از پیش هم بیشتر شود و از آن‌جایی که موتورهای جستجو در حال پیاده‌سازی الگوریتم‌های ویژه‌ای جستجوهای موبایلی و محلی هستند، موقعیت‌های تازه‌ای برای قرار گرفتن یک وب‌سایت در صدر نتایج جستجو فراهم شده.

سئو تولیدکنندگان محتوای آنلاین را به قشر هدفشان وصل می‌کند

وقتی زمان زیادی را در عصر اطلاعات صرف کرده باشید، طبیعیست که از یاد ببرید سرعت و دقت اینترنت چه اندازه شگفت‌انگیز است. با وجود این‌که میلیاردها میلیارد صفحه ایندکس شده در سطح شبکه وب وجود دارد، موتورهای جستجو قادرند پاسخ یک سؤال مشخص را ظرف چند ثانیه بیابند(اگر هنوز هم متوجه نشده‌اید این مسأله چقدر شگفت‌آور است، به یک کتابخانه بروید و سعی کنید جواب آن سؤال را به روش قدیمی کارت‌های موضوعی ۲۵ سال پیش به دست آورید). قابلیت به دست آوردن اطلاعات مربوط به موضوعات گوناگون در کسری از ثانیه، دسترسی به دانش را در سطح جوامع دگرگون کرده.

سئو اجازه می‌دهد که این جادو به صورت معکوس هم عمل کند. هرچند که در هر ثانیه میلیون‌ها کاربر در سطح اینترنت فعال هستند و میلیاردها جستجو در حال انجام است، با استفاده از سئو، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای تولیدی آن‌ها به دست مخاطب مورد نظرشان خواهد رسید. هرکس که وب‌سایتی دارد، یا مشغول تولید محتواست، اگر می‌خواهد کارش توسط کسانی که محتمل است به دنبال آن اینترنت را جستجو کنند دیده شود، باید از سئو در توضیحات ویدیو، تیترهای وبلاگ و نام تصاویر استفاده کند.

سئو حتی به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند نیز کمک می‌کند

اکثر افراد سئو را مسأله‌ای مربوط به وب‌سایت‌ها می‌دانند، اما سئو فراتر از این‌ها می‌رود. موتورهای جستجو اطلاعاتی فراتر از وب‌سایت‌ها را استخراج می‌کنند و هر بار که این اطلاعات در جستجویی نمایش داده شود، صاحبان کسب‌وکار از آن سود خواهند برد. بسیاری از کاربران موبایل، برای رسیدن به آدرس یا شماره تلفن یک کسب‌وکار اینترنت را جستجو می‌کنند. صرفاً با داشتن یک حساب Google My Business مناسب، یا حساب‌های مشابه دیگری در سطح اینترنت، کسب‌وکار شما حتی بدون داشتن یک وب‌سایت می‌تواند از جستجوی کاربران سود ببرد.

در حقیقت، Google My Business و Google Maps کار را بسیار ساده‌تر می‌کنند. کسب‌وکاری که حساب Google My Business داشته باشد، می‌تواند شماره تلفن، تصویر، توضیحات و حتی بسیار بیش از این‌ها را به حسابش اضافه کند تا به جستجوگران موبایلی اطراف آن نشان داده شود. علاوه بر این، گوگل می‌تواند نظرات کاربران و آدرس‌ها را از داده‌های داخل شبکه‌اش استخراج و نمایش دهد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در توضیحات حساب کاربری Google My Business، کسب‌وکار شما می‌تواند توسط مصرف‌کنندگان بیشتری دیده شود.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

سئو خوب با هر بستر جستجویی کار می‌کند

در حقیقت، سئو خوب تنها به گوگل و یا حتی فقط موتورهای جستجو منحصر نمی‌شود. قابلیت جستجو در میان محتواها برای هر سایتی که صفحات فراوانی دارد، از جمله بسترهای فروشگاهی یا شبکه‌های اجتماعی، ضروری است. استفاده از سئو مناسب بهترین روش برای اطمینان حاصل کردن از این مسأله است که محتوای کاربری تولید شده در یک شبکه وسیع، دیده خواهد شد. سئو مناسب حتی می‌تواند به سایت‌های فروشگاهی کمک کند تا با فراهم کردن امکان پیدا کردن محصول مورد نظر کاربران، مؤثرتر واقع شوند.

دقیقاً همانطور که قرار گرفتن در بالای لیست گوگل برای صاحبان وب‌سایت‌ها اهمیت دارد، برای فروشندگان هم مفید خواهد بود که اجناسشان در بالای لیست آمازون یا ای‌بی دیده شود. به طور مشابه، صاحبان کسب‌وکار اگر می‌خواهند صفحات و محتواهای دیجیتالشان در میان صفحات متعدد شبکه‌های اجتماعی دیده شود، باید از سئو مناسب در توضیحات صفحات و حساب‌های کاربری و همینطور در داخل محتواهایشان استفاده کنند. بسترهای جستجوی داخل سایت‌ها معمولاً به خوبی و روانی گوگل یا بینگ نیستند، اما آنقدر به درد می‌خورند که کلمات کلیدی مناسب را برای یافتن بهترین نتیجه مد نظر جستجوگر پیدا کرده و صفحه مورد نظر او را نمایش دهند. در طول زمان هم البته، این جستجوگرهای داخلی هم پیشرفته‌تر خواهند شد. مثلاً فیس‌بوک مدت‌هاست که امکانات جستجویش را بسط داده و خدمات جدیدی را به آن افزوده.

بنابراین همانطور که مشاهده می‌کنید، سئو برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. چه کسب‌وکارها و یا مخاطبان آن آنلاین باشند و چه نباشند، استفاده از سئو می‌تواند در وصل کردن آن‌ها به یکدیگر بسیار مؤثر واقع شود. بنابراین از اهمیت سئو غافل نشده و آن را منحصر به وب‌سایت ندانید. برای بهبود جایگاه کسب‌وکارتان، شما نیاز به دیده شدن دارید. چه سایتتان باشد و چه محتوای تولیدی شبکه‌های اجتماعیتان، استفاده از خدمات بهبود سئو تخصصی می‌تواند کار شما را بسیار بیش از آن‌چه فکرش را بکنید پیش بیاندازد.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.