چگونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده ای داشته باشیم (بخش یک)

فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده ای داشته باشیم (بخش یک)

چگونه فروشگاه اینترنتی فوق العاده ای داشته باشیم (بخش یک) 1350 500 کوهی
در این سلسله مقاله به چگونه ای به باید و نباید های یه فروشگاه اینترنتی خوب خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

با پیشرفت در دهه های اخیر امکانات زیادی در اختیار بشر قرار گرفته است که انسان با استفاده از قدرت فکر و خلاقیت از این امکانات برای اسان تر شدن زندگی  و رفاه هر چه بیشتر استفاده  می  نماید از جمله این پیشرفت ها می توان به قابلیت های استفاده از اینترنت و دنیای مجازی اشاره نمود.

یکی از جذاب ترین و گسترده ترین قابلیت های اینترنت کسب و کار اینترنتی می باشد که هر روز درحال گسترش می باشد و هچنین رقابت بین این مجموعه ها نیز در اوج خود می باشد.

تعریفی که می توان از یک کسب و کار اینترنتی ارائه نمود به این صورت می باشد:

به مجموعه فعالیت هایی که در فضای اینترنتی منجربه کسب درامد از راه فروش کالا یا خدمات گردد می تواند به عنوان یک کسب و کار اینترنتی باشد. یک نمونه از این فعالیت ها می تواند در قالب یک فروشگاه اینترنتی باشد که در ان کالا یا خدمات بصورت اینترنتی در اختیار افراد قرار می گیرد و انها می توانند در هر مکان و زمانی با توجه به نیاز، از ان خرید نمایند.

طبیعتا با توجه به اینکه افراد بصورت غیر حضوری و با تکیه بر اطلاعات ارائه شده توسط یک فروشگاه انلاین یک خریدی را انجام می دهند این توقع ایجاد می گردد که اطلاعات و توضیحات ارائه شده توسط این وب سایت کامل و قابل اعتماد باشد و این نکته برای اشخاصی که در این کسب و کار فعالیت می نمایند یکی از کلیدهای موفقیت محسوب می گردد، هر چقدر این اطلاعات اعم از نوع کالا یا خدمات ،محتوایی که برای ان تولید می شود، عکسی که ارائه می گردد، پشتیبانی انلاینی که صورت می گردد دقیق تر و در عین حال قابل فهم تر باشد منجر به بازدید بیشتر و در نتیجه خرید بیشتر می گردد

همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که خدمات پس از فروش نیز در فروشگاه های اینترنتی باید اجرا شود تا حقوق مشتری رعایت گردد و با پاسخگویی صحیح و راهنمایی دقیق این امکان را برای خریدهای بعدی توسط مشتری و تواما احساس رضایت در وی ایجاد گردد.

 

می‌خوای یه فروشگاه به وسعت اینترنت داشته باشی؟

ما حرفه‌ای‌ترین فروشگاه آنلاین رو برات طراحی می‌کنیم.

 

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی

دقیق بودن و در عین حال سادگی و قابل فهم بودن در کنار یکدیگر هنری است که صاحبان یک فروشگاه اینترنتی با رعایت ان می توانند به جذابیت و رقابت با  فروشگاه های انلاین دیگر بیفزایند و این امر به افراد در سراسر جهان این امکان را می دهد تا هر خریدی را بصورت اینترنتی انجام دهند.

حال این سوال پیش می اید که ایا کسب و کار اینترنتی یک شبه و در کوتاه مدت منجربه درامد می گردد؟ ایا می توان با تکیه بر داده ها و عکس های ارائه شده مشتری را مجاب به خرید نمود ؟ایا تبلیغات نیز در این زمینه جایگاهی دارد؟

ایجاد اشتیاق در مشتری

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی چه بسا از داشتن یک مغازه یا فروشگاه در سطح شهر دقت و پیگیری چند برابر را می طلبد زیرا که مشتری شما صدها کیلومتر از شما دورتر می باشد و هیچ ارتباط بصری بین کالا و مشتری بطور “حضوری” برقرار نمی باشد بله کلمه “حضوری” یعنی فرد در فروشگاه کالاها را لمس می کند، می بیند، مقایسه می کند، از فروشنده توضیح و راهنمایی می خواهد،مناسب ترین قیمت را پیدا می کند و بعد یک کالایی را خریداری می نماید پس رقابت اصلی بین مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر و فروشگاه های انلاین می باشد زیرا باید توقعات یک مشتری براورده گردد و این باور در مشتری ایجاد گردد که خریدی که انجام میدهد همان خریدی خواهد بود که در فروشگاه های سطح شهر انجام می دهید و یکسری مزایایی دارد که فرد را مشتاق به خرید از این طریق نماید.

با توضیحات ارائه شده می توان به این نتیجه رسید که دقت ،پیگیری، تلاش و در عین حال به روز بودن از ویژگی های اصلی صاحبان یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

در نهایت در این مقاله سعی بر ان داشتیم که بصورت کلی نمایی از یک فروشگاه اینترنتی را برای شما مخاطبان ارائه نماییم در سری مقاله های بعدی توضیحات کامل در مورد قسمت ها و بخش های مختلف از چهارچوب یک فروشگاه ارائه خواهد شد.

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.