گزارش کمپین «حال کسب و کار من چطور است؟»

گزارش کمپین «حال کسب و کار من چطور است؟»

گزارش کمپین «حال کسب و کار من چطور است؟» 1350 500 کیوان کریمی‌پور

ماه گذشته در لابراتوآر رسانه کمپینی با عنوان « حال کسب و کار من چطور است؟ » برگزار کردیم. در این کمپین قصد داشتیم وضعیت دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای ایرانی را بررسی کنیم، نقاط قوت و ضعف آن ها را کشف کنیم و ایشان را با رقبا مقایسه کنیم. با توجه به نتایج موفقیت آمیز این کمپین و استقبال بسیار خوب مدیران بر آن شدیم تا نتایج این کمپین را نیز به اشتراک گذاریم. مخاطب اصلی این کمپین مدیران رده میانی و ارشد سازمان ها هستند و ما از جزئی شدن زیاد در مباحث و باز کردن بحث های فنی خودداری کردیم.

داستان کمپین «حال کسب و کار من چطور است؟» از اینجا شروع شد که ما متوجه شدیم اکثر مشتریانی که به ما مراجعه می کنند دید درستی از وضعیت دیجیتال مارکتینگ خود ندارند و نمی دانند دقیقا چه می خواهند و یا اینکه دچار نزدیک بینی شده اند و راه حل موفقیت خود را در استفاده از فقط یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می بینند به عنوان مثال مواردی دیدیم که همه بودجه خود را صرف سئو یا شبکه های اجتماعی کرده اند یا به شکل بسیار گسترده از تبلیغات بنری بدون هدف استفاده می کنند بدون اینکه توجه کنند که زیرساخت های لازم را در اختیار ندارند و مسیری برای هدایت و تبدیل بازدید کننده به مشتری ندارند. در چنین حالتی شرکتها دچار اتلاف هزینه و سردرگمی می شوند. این گونه شرکت ها از نیاز واقعی خود آگاهی نداشته و دائما با عوض کردن مسیر و خواسته های خود در صدد رسیدن به ساحل هستند حال آنکه نقشه راهی ندارند. این امر از سوی دیگر باعث چالش بین آژانس تبلیغاتی و مشتری می شود.

اگر می خواهید دچار این سردرگمی و اتلاف هزینه نشوید تحلیل دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را دریافت کنید.

بنابراین در یکی از جلسات هم اندیشی ایده ای براساس تئوری بازاریابی ربایشی به ذهن ما خطور کرد. قبل از اینکه مشتری نیاز خود را برای ما بازگو کند ما به عنوان متخصص صنعت وضعیت فعلی مشتری را بررسی و نیازهای واقعی او را به او نشان دهیم. این تحلیل علاوه بر اینکه باعث شد که مشتریان نیاز واقعی خود را درک کنند باعث افزایش تقاضا و بزرگ تر شدن سبد خرید مشتری شد. در عین حال با کمال تعجب مشاهده کردیم که چانه زنی های ما و کش مکش های ما با مشتریانی که چنین تحلیلی را دریافت کردند بسیار کمتر گردید. ایده اصلی کمپین از اینجا شکل گرفت که با اجرای و ارائه این تحلیل به صورت گسترده و برای کسب و کارهای مختلف علاوه بر جنبه حمایتی فوق العاده آن برای پیشرفت کسب و کارها در فضای آنلاین امکان تولید سرنخ های بسیار قوی نیز وجود خواهد داشت.

کمپین و مواردی را که در آن بررسی می شوند در ۲ جلسه طوفان فکری طراحی کردیم و بعد از طراحی ایده، چهارچوب گزارش را با استفاده از متخصصین هر بخش شامل متخصص دیجیتال مارکتینگ، متخصص سئو، متخصص شبکه های اجتماعی و مدیر کمپین، ایجاد کردیم. بعد از ایجاد زیرساختهای لازم مانند طراحی گرافیکی و ایجاد لندینگ پیج های مورد نیاز، ابزارهای تحلیلی مورد نیاز مانند Alexa’s Marketing Stack، KWFinder، GTmetrix، SEOban، HypeAuditor، SimilarWeb و … را تهیه و بعضا خریداری نمودیم. سپس برای انجام تبلیغات این کمپین فرآیند مدیا ریسرچ را جهت ارتباط با مخاطبان هدف (مدیران دیجیتال مارکتینگ و مدیران عامل کسب و کارها) و مدیا پلنینگ انجام دادیم. دو رسانه اصلی برای انجام این کار گروه های تلگرامی با موضوعات بازاریابی و همچنین استفاده از اینفلوئنسرهای این حوزه در لینکدین بود (که البته این امر به طور کامل محقق نشد.) سپس مدیریت هزینه و تعیین بودجه را انجام دادیم و در نهایت یک پلن اجرایی تهیه کردیم. برای انجام تبلیغات تقریبا ۱۰۰ میلیون ریال  هزینه در نظر گرفتیم. اطلاعات دقیق  مربوط به کمپین را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید:

در این جا با موعود توکلی، مدیر عامل آژانس دیجیتال مارکتینگ لابراتوآر رسانه، به عنوان ایده پرداز اصلی کمپین مصاحبه کردیم و راجع به نتایج این کمپین و بازخورد آن سوالاتی پرسیدیم.

 

در پایان با توجه به نتایج بدست آمده  و استقبال گسترده مخاطبان و عدم امکان ارائه تحلیل به همه صاحبان عزیز کسب و کارها، ما به تعریف  یک محصول جدید رسیدیم: ” تحلیل دیجیتال کسب و کار” هدف از این محصول این است که همه علاقه مندان به کار در حوزه دیجیتال بتوانند با در دست داشتن این تحلیل، آگاهانه حرکت کنند و با یک استراتژی صحیح، کسب و کار خود را به اهداف تعیین شده برسانند.

 

می‌خوای بدونی نسبت به رقبات تو دنیای دیجیتال چه جایگاهی داری؟

تحلیل کامل دیجیتال صنعتت رو از متخصصین ما بگیر

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲۱ دیدگاه
  • گزارش ما دو هفته قبل تحویل داد شد که واقعاً مؤثر بود و رویکرد ما به روندی که در اینستاگرام در پیش گرفته بودیم رو به کلی تغییر داد. واقعاً ممنونم.

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 5:53 ق.ظ

      سلام خانم شهبازی، خیلی خوشحالم که اینطور بوده و امیدوارم که از استراتژی جدیدتون بهترین نتیجه رو بگیرین

  • محمدرضا یوسف زاده 2018-09-05 at 12:17 ب.ظ

    سلام، من نمونه تحلیلتون رو دیدم، اطلاعاتش کامل بود فقط سؤالم اینه که رقبای ما بر چه اساسی تعیین میشن؟ امکانش هست که خودمون کسی رو برای بررسی به شما معرفی کنیم؟

  • تحویل چنین گزارشی چقدر طول می کشه؟

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 5:57 ق.ظ

      ما برای این گزارش اول با شما صحبت می کنیم، اطلاعاتی رو که بیشتر مدنظرتونه و انتظاری که از گزارش دارین رو استخراج می کنیم و بعد از اون فرایند تحلیل رو شروع میکنیم. این پروسه یک تا دو هفته زمان می بره.

  • بد نبود. به کارم میاد اما یه سری جزئیات بیشتر نیاز دارم،میشه من گزارشو سفارشی ترش کنم؟ هزینه اش چقدر میشه؟

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 6:04 ق.ظ

      سلام، بله امکان سفارشی کردن گزارش وجود داره و ما این موضوع رو توی این سرویس در نظر گرفتیم. اگه درخواست سفارشی تون از جنس گزارش باشه هزینه ش تغییری نمیکنه ولی اگر تحلیل اضافه ای رو بخواین یا بخواین ما براتون استراتژی بنویسیم و راهکار ارائه بدیم یا مثلا یه بخشی از کار رو انجام بدیم بسته به نوع سرویسی که میخواین هزینه ش تغییر میکنه

  • چه خوب بود، دمتون گرم.????

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 6:28 ق.ظ

      ارادت داریم امیرجان، امیدوارم که فروش بیشتر که هدف نهایی هست رو براتون به ارمغان بیاره

  • الان این گزارش چجوری به من کمک می کنه استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین کنم؟ -____-

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 6:35 ق.ظ

      سلام، ببینید شما برای اینکه استراتژی دیجیتالتون رو تدوین کنین نیاز دارین که بدونین وضعیت الانتون چیه، کجاها ضعف دارین و کجاها قوی هستین. این گزارش نقاط ضعف و قوتتون رو برای شما مشخص میکنه، از طرفی وضعیت رقبا رو در این حوزه ها با شما مقایسه میکنه و میتونید استراتژی اونها رو کشف کنین. با استفاده از این اطلاعات و تحلیلی که از کسب و کار خودتون دارین میتونین یک استراتژی دیجیتال خوب استخراج کنید. البته من توصیه می کنم برای این کار با متخصصین حوزه مشورت کنید چون انجام این گزارش برای ۱۰۰ کسب و کار و تحلیل رقباشون باعث شد که ما حدود ۴۰۰ شرکت رو بررسی کنیم و در مسیر این بررسی ها اشتباهات فاحش زیادی از شرکت ها دیدیم و بعضا دیدیم که خود کسب و کار و رقبایش دچار نزدیک بینی شده اند و همگی مثلا روی یک ابزار دیجیتال تمرکز کرده اند و در آن با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که با استفاده از یک ابزار دیگر با هزینه کمتر می توانند نتیجه به مراتب بهتری بگیرند. تقسیم بودجه و زمان روی ابزار درست دیجیتال مارکتینگ ارزش ویژه ای رو برای شما ایجاد می کنه و ضروری هست، این کاریه که یه متخصص با تجربه خودش میتونه به شما پیشنهاد بده.
      موفق باشید

  • اتفاقا منم مثل این دوستمون میخوام یه سری چیزا بهش اضافه شه اما نمیدونم میشه یا نه؟

    • کیوان کریمی‌پور 2018-09-10 at 6:38 ق.ظ

      سلام، بله امکانش هست و از این نظر مشکلی وجود نداره، اساسا این قضیه لازم هست و باید اتفاق بیفته چراکه صنعت های مختلف تفاوت زیادی با هم دارند و این گزارش باید انعطاف پذیر باشد.

  • گزارش خیلی پیش پا افتاده ای بود .

    • کیوان کریمی‌پور 2019-02-02 at 10:48 ق.ظ

      رضا عزیز سلام
      ممنونم از فیدبکت و نظرت محترم هست برای ما
      ممنون میشم اگر با ارائه پیشنهاد یا شفاف تر کردن انتقادت به ما در بهبود کار کمک کنی
      ارادت

Subscribe for free resources and news updates.