آنلاین برندینگ چیست؟ قسمت اول

آنلاین برندینگ چیست؟ قسمت اول

آنلاین برندینگ چیست؟ قسمت اول 1350 500 مصلایی

آنلاین برندینگ به تمامی روش هایی کفته می شود که برند شما را در معرض توجه و نمایش از طریق بازاریابی آنلاین قرار می دهد. برای اینکه بیشتر از آنلاین برندینگ بدانیم و ابزارهای بهبود آنلاین برندینگ را به کارببندیم اول باید بدانیم برندینگ جیست؟

برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد. برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

برای ایجاد برند، ۸ ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری

 برجسته ترین انواع برندسازی به شرح زیر است:

  1. برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف
  2. برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
  3. برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  4. برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت
  5. برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

از انواع برند سازی برندسازی دیجیتال و یا آنلاین برندینگ در دنیای امروز بسیار حایز اهمیت است. آنلاین برندینگ به  بهره برداری تخصصی از بستر اینترنت در راستای برندسازی می گویند. طراحی و بهینه‎سازی وب سایت، رسانه اجتماعی، بلاگ‎ها، انتشار رسانه‎های چاپی به صورت آنلاین و بازاریابی ویدیویی همگی روش‎هایی هستند که در رابطه با اهداف برندسازی آنلاین به کار گرفته می‎شوند.

 روش های موثر برای آنلاین برندینگ

هدف اصلی برندسازی آنلاین این است که مصرف کنندگان به صورت مداوم با برند شما درگیر باشند و از این طریق آگاهی برند بیشتر شود. توسعه وب‎سایت یک بخش کلیدی برندسازی آنلاین به شمار می‎رود، از این جهت که یک وب‎سایت توسط افراد و کمپانی‎های مختلف برای ارائه محصولات و خدمات یک برند استفاده می‎شود. تمرکز بر ظاهر یک وب‎سایت، عملکرد آن و پیام شرکت به منظور ارائه یک تجربه مثبت به بازدیدکنندگان، همگی قسمتی از برندسازی آنلاین به شمار می‎روند.

توسعه وب سایت برای برندسازی آنلاین همچنین شامل بکارگیری یک وبلاگ برای تولید محتوا برای مخاطبان علاقه‎مند به موضوعات مرتبط با آن برندو شرکت می‎شود.  برندسازی آنلاین همچنین شامل تعامل‎ها و یکپارچگی رسانه اجتماعی نیز می‎شود.  از تکنیک‎هایی نظیر بازاریابی مجدد، هدف قراردادن رفتار بازدیدکننده و هدف قراردادن طبق محتوای سایت، به عنوان روشی برای قراردادن یک برند در جلوی مخاطب هدف استفاده می‎شود. برندسازی از طریق رسانه اجتماعی از طریق به اشتراک‎گذاری اطلاعات در رابطه با یک برند و تعامل دایم با مشتریان انجام می شود. استفاده از سایت‎هایی نظیر توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب شکل متداول و محبوبی از برندسازی آنلاین از طریق رسانه اجتماعی محسوب می‎شود.

می‌خوام تبدیل به یه برند معروف بشم

ما فرمول شهرت و محبوبیت رو در اختیار داریم.

#تبلیغات مداوم و خلاقانه

همیشه باید توجه داشته باشیم که محصولات و خدمات خودمان را در قالب روشی متمایز از سایر رقبا ارایه دهیم. این امر می تواند فروش ویژه محصولات و یا ایجاد فروشگاه های اینترنتی متفاوت باشد.

#ارائه ی خدمت مداوم به مشتری

ارائه خدمات قبل و بعد از فروش به مشتریان یکی از ارکان مهم برندسازی است. مشتریان با تبلیغات شفاهی از یک برند، جنبه های مثبت و منفی آن را مشخص می کنند و شما به راحتی می توانید خودتان را به عنوان یک شرکت مشتری مدار؛ که همیشه مایل به برقراری ارتباط با مشتری است معرفی کنید.

#روابط عمومی

طبق گفته روانشناسان برقراری ارتباط مثبت در اشخاص تاثیر بسزایی دارد.  سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرارکنید. به تعهد‎های خود پایبند باشید و مشتریان خود را هیچوقت ناامید نکنید.

#فعالیت مستمر در فضای اینترنت

 داشتن یک وب سایت بدون فعالیت و یا بدون تعامل با مخاطب و بازدیدکننده امری بی فایده است و از طرف دیگر به روز بودن وبسایت، ارائه محتوای مفید به بازدیدکننده می‎تواند در مطرح کردن نام برند شما موثر باشد. به یاد داشته باشید فعالیت باعث می‎شود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همه‎گیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین موثر است.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.