آینده ی ایران در حوزه دیجیتال مارکتینگ

آینده ی ایران در حوزه دیجیتال مارکتینگ

آینده ی ایران در حوزه دیجیتال مارکتینگ 1350 500 مصلایی

در مقاله‌ی زیر که توسط طوفان شاترلو مدیرعامل آژانس دیجیتال Qismart منتشر شده است آینده‌ی دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفته است:
در ایران با توجه به پتانسیل دسترسی به وجود میلیون ها کاربر اینترنت در سراسر کشور، خدمات دیجیتال مارکتینگ رو به افزایش است. هر ساله هزاران وب سایت جدید ایجاد و سرمایه گذاری‌های بیشتری توسط برندهای بزرگ در دیجیتال مارکتینگ انجام می شود که این استراتژی، دیگر نه فقط مختص حوزه تجارت الکترونیک بلکه یکی از روش های موفق بیزنس برندینگ در سراسر جهان است. بسیاری از شرکت ها و افراد، علاقمند به این زمینه هستند و تلاش می‌کنند تا خودشان را با دانشی که در طی ۲۰ سال اخیر در غرب توسعه پیدا کرده است هم سطح کنند.

روند فعلی دیجیتال مارکتینگ در ایران با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود به سرعت پله‌های نردبان ترقی را طی کند. در جهان امروز از یک شرکت انتطار می‌رود تا کانال‌های بازاریابی آنلاینی را جهت ترویج برند و تجارت آنلاین خود ایجاد کند؛ مانند ایمیل، تلفن همراه، اس ام اس، رسانه های اجتماعی، ویدئو، جستجوگرها( SEO PPC)، بیلبورد، تبلیغات و غیره. من به شخصه شاهد آن بوده‌ام که چگونه در طی ۷ سال گذشته در غرب، داده‌ها از یک کانال بازاریابی به چندکاناله شدن و کانال موازی منتقل شدند و اکنون ما با کانال بازاریابی همه جانبهOmni channel marketing (جایی که اطاعات در راستای مشتری مداری به صورت آفلاین و آنلاین در هم ادغام شده اند) و اتوماسیون بازاریابی روبرو هستیم. سرعت رشد تکنولوژی در این صنعت شبیه هیچ چیزی که من تاکنون دیده ام نیست؛ ما درحال تغییر به سمتی هستیم که مبنای آن برنامه‌های SaaS و داده های یکپارچهBi-directional بین پلتفرم‌های مختلف و مشارکت شرکت‌های نرم‌افزاری هستند.

بسیاری از شرکت‌های موفق در ایران در نهایت، بخش بازاریابی دیجتال خود را به واسطه‌ی کانالی در بازاریابی فعلی‌شان رشد خواهند داد درست زمانی که تمام کانال های مختلف (مولتی کانال) به صورت مستقل از یکدیگر داخل کانال بازاریابی همه جانبهOmni channel استفاده می شوند به این معنی که با کاربر یا مشتری از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و وب سایت ارتباط برقرار خواهد شد و تبلیغات برایش به راحتی در معرض نمایش می‌گیرند. این نوع تبلیغات غالباً با پلتفرم بازاریابی مبتنی بر SaaS انجام می‌شود که از طریق ساخت پروفایل مشتری در دیتابیس پلتفرم، مشتری و کاربر را در هم ادغام می‌کند و می‌تواند برای تقسیم بندی‌های هوشمند و اتوماسیون مبتنی بر رفتار کاربر استفاده شود.

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

یک چیز را به یاد داشته باشید که با تمام مشتریان و کاربران نباید یکسان رفتار کرد بلکه باید رفتاری متناسب با علایق و ویژگی‌های هر کس داشت. ما انسان ها زمانی که در تعامل با هم هستیم رفتار موثرتر و کارآمدتری داریم اگر نام کوچک مشتری را در ایمیلی که جهت اطلاعات، خدمات یا محصولی که به آن علاقمند است ذکر کنید به جای آنکه یک ایمیل کلی بفرستید، احتمال بیشتری دارد که بتوانید آن مشتری را به دست بیاورید.

فروش تجارت الکترونیکی تا پایان سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان حدود ۱٫۵ تریلیون دلار (شامل B2B و سایر صنایع مرتبط با فضای فناوری) بوده است و پیش بینی می‌شود این عدد رو به افزایش باشد. در حال حاضر به طور متوسط نرخ افزایش سالانه تجارت اکترونیک حدود ۱۵% است؛ که این نرخ به عوامل بسیاری مانند سهولت خرید آنلاین و توسعه مداوم و سریع دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد.

این اعداد سالانه رو به رشد هستند و توسعه بازارهای جدید نیز به افزایش این ارقام کمک خواد کرد.
تحولات هیجان انگیزی در حوزه‌ی فناوری و دیجیتال مارکتینگ در آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه، ترکیه و ایران در حال وقوع است!

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.