ابزاری مناسب برای تست و دیباگ

تست و دیباگ

ابزاری مناسب برای تست و دیباگ

ابزاری مناسب برای تست و دیباگ 1350 500 علی احمدی

یکی از سخت ترین کارهای تست و دیباگ یک وبسایت یا طرح گرافیکی آنجایی است که بخواهیم به طراح بگوییم چه جاهایی دارای مشکل هستند و باید اصلاح شوند، این موضوع زمانی که طراحی وب سایت به صورت برون سازمانی باشد، بیشتر مشکل ساز می‌شود.

اولین راهکاری که برای تعیین مشکلات طرح و تست و دیباگ به ذهن هر کدام از ما می رسد این است که یک فایل ورد ایجاد کنیم، از خطای رخ داده اسکرین‌شات بگیریم و برای اینکه طراح بفهمد دقیقاً راجع به چه چیزی در کجای طرح حرف می‌زنیم، مشکل موجود را با توضیحاتی کامل و جامع شرح دهیم تا در نهایت بتواند تمام مشکلات موجود را برطرف کند. خیلی وقت ها در یک صفحه چندین خطا وجود دارد، در این مواقع شما باید با استفاده از یک ادیتور عکس، فایل اسکرین شات را علامت گذاری کنید و تمام ایرادات را با جزئیات کامل، مشخص کنید تا طراح متوجه تمام ایرادات در آن صفحه شود (که در بیشتر مواقع طراح متوجه نمیشود!!!!!). در مرحله بعد طراح ایرادات را برطرف کرده و می‌خواهد از کارهایی که انجام داده است به شما گزارش دهد و معمولا روی همان وردی که ابتدا ایجاد شده است گزارشات خود را می نویسد. در مرحله بعد، شما کامنت های طراح را می‌خوانید و می بینید یک سری ایرادات هنوز پا برجاست، پس برای این که طراح بداند که قبلاً این ایرادات را برای او فرستاده بوده‌اید و قبلا چه کارهایی انجام داده است، دوباره روی همان فایل ورد اولیه، خطا های جدید یا اشکالات قدیمی که هنوز پا برجا هستند را توضیح می دهید و این روند ادامه پیدا می کند تا تمام ایرادات و خطاها به طور کامل حل شوند.

در نهایت یک فایل ورد درهم و برهم با کلی خطاهای برطرف نشده دارید که طراح هم از لا به لای شلوغی های فایل ورد متوجه ایرادات آن نمی‌شود و در آخر مجبور می شوید با طراح یک ملاقات حضوری داشته باشید و ایرادات را به‌طور شفاهی توضیح دهید. حالا فرض کنید در ماه با حدود ۲۰ طراح یا بیشتر در ارتباط باشید در این صورت این جلسات وقت زیادی از شما می‌گیرند و از طرفی، وقتی همچین جلساتی به صورت شفاهی برگزار می شوند، مستندات مکتوبی از آن ها وجود ندارد و خیلی قابل پیگیری نیستند.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

ما در لابراتوآر رسانه توانستیم برای حل این مشکل  یک ابزار مناسب پیدا کنیم. projects.invisionapp ابزاری بسیار قدرتمند و کاربردی برای تست و دیباگ است که با استفاده از آن می‌توانید از کل صفحه مورد نظر خود عکس و اسکرین‌شات بگیرید و روی آن‌ها، دقیقا جایی که ایراد وجود دارد کامنت بگذارید و در نهایت ایرادات را برای طراح ارسال کنید. طراح نیز می تواند زیر همان کامنت های شما، برای شما کامنت گذاری کند و می توانید به این شکل با او در ارتباط باشید که با وجود تصویر کامل صفحه و کامنت های منظم، طراح دید کاملی نسبت به صفحه خواهد داشت. برای شروع کار با این ابزار، ابتدا باید وارد سایت projects.invisionapp.com شوید و ثبت نام کنید.

بعد از مشخص کردن زمینه های کاری، دکمه استارت را می زنید و کار تست و دیباگ خود را شروع می‌کنید. سپس با صفحه‌ای مواجه می شوید که در آن می‌توانید پروژه های خود را تعریف کنید. هر پروژه صفحه مخصوص به خود را دارد.

 تست و دیباگ

شما میتوانید چندین پروژه بسازید و از طریق آدرس ایمیل، طراحی که روی هر پروژه کار کرده است را به صورت جداگانه روی آن پروژه اضافه کنید و برای دیدن پروژه خودش به او دسترسی دهید. اگر طراحی پروژه توسط یک تیم انجام شده است، می‌توانید چندین نفر را به پروژه اضافه کنید.

 

 تست و دیباگ

برای اضافه کردن طراح (طراحان) یا هرکسی که باید در جریان روند پروژه یا تست و دیباگ آن قرار گیرد، از قسمت بالای صفحه و کنار دکمه share می‌توانید این کار را انجام دهید.

مطابق تصویر بالا می‌توانید عکس ها یا اسکرین‌شات های مختلفی را از هر پروژه (اگر وب سایت باشد از صفحه های مختلف و دستگاه های مختلف برای ریسپانسیو) قرار دهید. زمانی که روی عکس ها کیلک کنید عکس ها باز می شوند.

 تست و دیباگ

در قسمت پایین صفحه دکمه هایی وجود دارند که در صورت نیاز می‌توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه ما روی حالت نوشتن کامنت می‌رویم و ایرادات موجود را روی خود تصویر مینویسیم. طراح بعد از باز کردن این تصویر با بولت های کامنت مواجه می‌شود و وقتی روی آن‌ها کلیک کند ،متن کامنتی که ما نوشتیم رامی‌بیند. مزیت این ابزار این است که طراح دقیقا متوجه می‌شود کجا و چه ایرادی وجود دارد و در صورتی که نیاز به توضیح طراح باشد، دیگر بی‌نظمی رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر پیگیری برطرف شدن یا نشدن ایرادها راحت تر می‌شود و همه چیز به صورت مستند موجود است.

 تست و دیباگ

شما می‌توانید به صورت صفحه به صفحه ایرادات را از بالا به پایین مشخص کنید و همه را یک به یک توضیح دهید. در مقابل، طراح می‌تواند صفحه به صفحه و از بالا به پایین ایرادات را ببیند و رفع کند. بعد از رفع ایرادات به راحتی می توانید کار طراح را چک کنید و مدیر پروژه نیز کل روند پروژه و تست و دیباگ آن را بررسی کند تا در نهایت یک پروژه تمیز و بدون ایراد تحویل مشتری شود.

حاصل استفاده از این ابزار و نتیجه رضایت بخش آن را می‌توانید در پروژه های طراحی سایت ما مشاهده نمایید .

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.