چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم ؟

چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم ؟

چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم ؟ 1904 581 resanehadmin

در حالی که امروز اغلب ما به فکر نحوه استفاده از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود هستیم اما تا همین ۴-۵ سال قبل کسی فکرش را هم نمی کرد که شبکه اجتماعی مایک کرایگر که در سال ۲۰۱۰ برای اشتراک گذاری عکس های موبایل ایجاد شد روزی به محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا تبدیل شود و بیش از ۸۰۰ ملیون کاربر در سراسر دنیا از آن استفاده کنند. حالا در ایران نیز اینستاگرام بیش از ۲۴ ملیون کاربر دارد و در رتبه هفتم بین کشورهای دنیا قرار گرفته است. این فرصت وسوسه کننده باعث شده است که همه کسب و کارها برای استفاده از این فضا و افزایش فروش خود به سمت آن هجوم آورند. با توجه به قابلیت های فوق العاده اینستاگرام، هر کسی با یک کسب و کار خانگی کوچک تا شرکت های چند ملیتی می تواند از مزایای آن برای فروش و معرفی محصولات و خدمات استفاده کند. ما نیز در لابراتوآر رسانه بر آن شدیم تا با آموزش نحوه صحیح استفاده از اینستاگرام، به کاربران این شبکه  کمک کنیم که از آن به بهترین نحو ممکن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنند. ما در این کتاب سعی کردیم تا هرآنچه که شما برای شروع کسب و کار خود و موفقیت در اینستاگرام نیاز دارید را از ۰ تا ۱۰۰ به طرزی ساده و شیوا بیان کنیم. اگر شما نیز در فکر استفاده صحیح از اینستاگرام برای کسب در آمد بیشتر و رونق کسب و کارخود هستید همین الان کتاب  «چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کارمان استفاده کنیم» را دانلود کنید.

کتاب حاضر شامل بخش های مختلفی در ۵۰ صفحه است که به کمک آن قدم به قدم روش صحیح استفاده از امکانات اینستاگرام را می آموزید. در زیر می توانید خلاصه بخش های این کتاب را مطالعه کنید.

۱- قرار است از اینستاگرام برای چه کاری استفاده کنید؟

اولین گام در استفاده از هر شبکه اجتماعی، «تعیین اهداف» است. در ادامه چند نمونه از اهداف مشترک راه‌اندازی اکانت تجاری اینستاگرام را می‌خوانید:

  • از اینستاگرام برای نمایش فرهنگ درون‌سازمانی شرکت خود استفاده می‌کنید؟
    از آن‌جایی که اینستاگرام بهترین مکان برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و نوع کار هر برند است، اغلب برندها از این پلتفرم به عنوان بخشی از استراتژی «آگاهی از برند» (brand awarness) خود استفاده می‌کنند.
  • از اینستاگرام به عنوان یک ویترین استفاده می‌کنید؟
    برخی از برندها که کسب‌و‌کارشان بر پایه تجارت الکترونیک استوار است، از اینستاگرام برای نمایش معاملات، رضایت مشتریان از خرید خدمت/محصول و نمایش محصولات خود استفاده می‌کنند.
  • از اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری استفاده می‌کنید؟
    این کار تنها در صورتی امکان پذیر است که اغلب مخاطبان هدف شما، وقت خود را با موبایل یا تبلت سپری کنند.
  • آیا می‌خواهید اول فالوئر جذب کنید و بعد برای تعیین استراتژی تصمیم بگیرید؟
  • اگر مایلید در این زمینه بیشتر بدانید میتوانید کتاب کامل راهنمای اینستاگرام را دانلود نمایید

۲- چهار روش برای بهینه‌سازی پروفایل و پست‌های اینستاگرام

  • انتخاب نام کاربری برند
    یادتان باشد که نام برند نه تنها بخشی از پروفایل شما، بلکه شاخصی است که به مشتریان شما کمک می‌کند راحت‌تر شما را در اینستاگرام پیدا کنند.
  • قرار دادن پروفایل در حالت Public
    از آنجایی که هدف شما جمع کردن فالوئرهای اینستاگرامی بیشتر است، باید پروفایل خود را در دسترس همه قرار دهید.
  • تعیین نام برند
    نام برند خود را در قسمت «Name» از بخش تنظیمات حساب کاربری خود بنویسید. این نام زیر نام کاربری شما نشان داده می‌شود.
  • اضافه کردن لینک سایت با دیگر شبکه‌های اجتماعی به پروفایل
    برای اینکه دسترسی کاربران را به سایت یا شیکه‌های اجتماعی دیگر خود راحت‌تر کنید، می‌توانید به این قسمت یک لینک اضافه کنید.

۳- نحوه استفاده از هشتگ ها

یک هشتگ مناسب، هشتگی است که با محتوا، برند و اهداف شما  همسو باشد و بتواند پست‌های مربوط به برند شما را جمع‌آوری و آن‌ها را به موضوعات ترند روز مرتبط کند. اهمیت هویت تجاری برند شما زمانی مشخص خواهد شد که برای کسب‌و‌کار خود یک هشتگ اختصاصی بسازید. هشتگ اختصاصی باید به گونه‌ای منحصر باشد که بتواند پست‌ها را تنها به برند شما (و نه موضوعات دیگر) مرتبط کند. مثلاً اگر شما صاحب برند Nike باشید، بهتر است به جای استفاده از هشتگ «Sneaker»، از هشتگ «#Nike» استفاده کنید.

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب کنم؟

برای افزایش فروش، مدیریت شبکه های اجتماعی خودت رو به ما بسپر!

زمانی که از هشتگ اختصاصی برند خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با پاسخ به سؤالات زیر، سیر تکاملی آن را دنبال کنید:

  • آیا این هشتگ محبوبیتی به‌دست آورده است؟
  • آیا فالوئرهای شما از این هشتگ استفاده می‌کنند؟
  • آیا این هشتگ به جذب و افزایش فالوئرهای شما کمک می‌کند؟
  • موتور جست‌و‌جوی Iconosquare به شما کمک می‌کند که میزان محبوبیت و تعداد دفعاتی که از هر هشتگ استفاده شده است را بررسی کنید. همین‌طور این امکان را هم دارید که هشتگ اختصاصی برند خود را با بهترین هشتگ‌های اینستاگرام مقایسه و از اطلاعات مربوط به هر هشتگ، برای بررسی دقیق و بهینه سازی مخاطبان خود، خروجی بگیرید. استفاده صحیح از اینستاگرام را در کتاب راهنمای ۵۰ صفحه ای «چطور از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟» یاد بگیرید.

۴- از مسابقات برای توسعه برند خود استفاده کنید.

مسابقات می‌توانند بهترین راه برای توسعه برند و جامعه مخاطب شما باشند. از میان انواع مختلف مسابقاتی که می‌توانید در اینستاگرام راه بیاندازید، هیچ چیز به اندازه محتوایی که توسط مخاطبان تولید شده است، ایجاد تعامل نمی‌کند و نمی‌تواند تعامل و ارتباط مشتریان را با شما توسعه دهد. درخواست ایجاد محتوا از مخاطبان باعث توسعه رابطه احساسی بین برند و مشتریان می‌شود. علاوه بر این، با اجرای یک مسابقه تصویری می‌توانید مقادیر زیادی محتوای بازاریابی جذاب، واقعی و معتبر داشته باشید که…

۵- حساب کاربری تجاری

کاربران معمولی اینستاگرام این امکان را دارند که حساب کاربری معمولی خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنند. تفاوت میان اکانت‌های معمولی و تجاری باعث می‌شود  که کاربران راحت‌تر بتوانند اکانت‌های تجاری را از اکانت‌های معمولی تفکیک و به طور مستقیم با برندها ارتباط برقرار کنند. در اکانت‌های تجاری می‌توانید از ابزارهای  Promoteو Insight استفاده کنید که کار شما را به عنوان یک بازاریاب دیجیتال راحت‌تر می‌کنند.

۶- آداب معاشرت در اینستاگرام

در جواب سؤالات، پست‌ها و مسابقات‌، فقط به کامنت‌های مثبت پاسخ دهید. برای شروع بهتر است هر هفته، یک بار به پست‌های روزانه و مسابقات رسیدگی کنید. اگر برای مدیریت اکانت خود از Iconosquare استفاده می‌کنید، برای علامت گذاری پیام‌ها به عنوان پیام خوانده شده / نشده و علامت گذاری کامنت‌های نامناسب و سؤالات، از ابزار comments tool استفاده کنید.

با افرادی که پیگیر پست‌های شما، یا پست‌های مربوط به حوزه کاری شما هستند، در تعامل باشید. هر اندازه که بذر محبت بپاشید، همان‌ اندازه هم محبت می‌بینید.

به این ترتیب با استفاده از اکانت های تجاری می توانید به طور مؤثری از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. در نهایت امیدواریم که مطالعه این کتاب بتواند در تحول وضعیت کسب و کار دیجیتال شما در اینستاگرام نقش مؤثری داشته باشد.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.