محتوای بازاریابی اجتماعی در گیمیفیکشن

محتوای بازاریابی اجتماعی در گیمیفیکشن

محتوای بازاریابی اجتماعی در گیمیفیکشن 1350 500 حیدری

محتوای تولید شده توسط مشتری ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش است، اما آیا شما می‌دانید که چگونه این دسته از محتوا را جمع آوری کنید و آن را بهبود دهید؟ اولین چیزی که باید یادبگیرید این است که چگونه مشتریان خود را تشویق به اشتراک گذاری محتوای مرتبط به برندتان کنید.

برای وادار کردن مشتریان به اشتراک گذاری اطلاعات، شما باید اساس گیمیفیکیشن  را فرا بگیرید. برندهای موفق این دسته از تاکتیک‌ها رادرکمپین‌های بازاریابی اجتماعی خود به کار می‌‏برند. برای کمک به شما در آغاز این کار، در این مقاله تعدادی ایده مطرح شده است تا شما بتوانید با استفاده ازآن لایه ای از بازیکاری رادر طراحی کمپین مبتنی بر محتوای تولید شده توسط کاربر به کار گیرید.

ایجاد جدول برندگان

رتبه بندی مطالب ثبت شده و نمایش دادن نتایج روی رسانه شخصی شما می‌تواند آگاهی و انگیج شدن کاربر را افزایش دهد. اگر شما پلتفرم بازاریابی بصری ندارید، می توانید موارد ثبت شده را بر اساس تعداد لایک‌ها، اشتراک گذاشه شدن، ترافیک و یا بر اساس فرمول خودتان رتبه بندی کنید. جدول برندگان جز رقابتی کمپین شما را ایجاد کرده ومشوقان برند شما را ترغیب به نوشتن پست‌های خلاقانه و با کیفیت می‌کند. احتمالا بهترین محتوای نوشته شده توسط کاربر به طورطبیعی بیشترین میزان تصدیق اجتماعی را دریافت خواهد کرد، اما ایرادی ندارد اگر از طریق کانال های اجتماعی خودتان برای بیشتر درگیر شدن مخاطبان آن را به اشتراک بگذارید.

مشتریان خود را بشناسید

بعضی از طرفداران برندها محتوا را صرفا برای لذت آن، تولید می‌کنند، اما اگر پیشنهادهای خاصی ارائه دهید، می‌توانید میزان پست‌های اجتماعی را افزایش دهید. زمانی که تصمیم می‌گیرید به مشتریانتان برای محتوای‌شان پاداش دهید، بادقت سعی  کنید تا مشتریانتان را بشناسید. آیا می‌خواهید سازمان شما آنها را به عنوان مشوق برندتان رسمیت ببخشد؟ به آنها به طور رایگان محصولی ارائه کنید؟در سایتتان به آنها خدماتی ارائه کنید؟به آنها امتیاز وفاداری بدهید؟تخفیف یا کوپن ارائه کنید؟و یا به طور کلی برنامه کاملا متفاوتی دارید؟نهایتا هر کاری که می‌کنید باید مشتریانتان و آن چه را که بیش از هر چیز دیگری برایش ارزش قائل هستند را شناسایی کنید، دراین صورت تشویق کردن آنها برای شما راحت‌تر است.

یک جامعه آنلاین ایجاد کنید

پیوستن به یک برند نوعی بیانیه درباره سبک زندگی هر فرد است. یک فضای آنلاین ایجاد کنید تا طرفداران شما با هم ارتباط برقرار کنند. سوای استفاده ازهشتگ در رسانه‌های اجتماعی و یا یک انجمن پرسش وپاسخ باشد، به مشتریان خود این کمک را می‌کنید که به کمک برند شما یکدیگر را بیابند. زمانی که شروع به گسترش جامعه خود کردید، در گفت و گوها شریک شوید و با اعضایی که بیشترین فعالیت را دارند روابط قوی بسازید.

ارزش‌های خودرا به اشتراک بگذارید

نسل هزاره(کاربران متولد سال ۱۹۸۰-۲۰۰۰ ) برای حرکت‌های اجتماعی ارزش قائل است و تمایل دارد برندهایی را ببیند که عاشق کمک کردن به جامعه هستند. ایجاد کمپین‌های انسان دوستانه ( مانند کمپین “یکی بخر یکی بده” شرکت پاسیفیا بیوتی و یا کمپین “عشق سفر ” شرکت ماریوت) نه تنها راه بسیار عالی برای نشان دادن درستکاری شما می‌باشد، بلکه بیانگر این است که برای شما چیزی فراتر از سودتان ارزش دارد. این تکنیک گیمیفیکیشنی ارزش‌های اساسی برند شمارا تقویت می‌کند.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

محتوای شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید

آیا عکس‌های یکی ازمشتریان شما بیش از هزاربار به اشتراک گذاشته شده‌اند؟ بعد از پخش شدن آنها روی کانال‌های رسانه‌ای خودتان میلیونها بار دیده شده است؟ این دسته از معیارهای رسانه‌های اجتماعی را با مشتریان خود در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که آن‌ها با توجه به تعداد افرادی که به عکسشان عکس‌العمل نشان داده‌اند، تحت تاثیر قرار بگیرند.  این یک روش ساده برای نشان دادن اثرگذاری مشتریان خود و دسترسی به آنها زمانی که با نام برند شما همکاری می‌کنند.

مشتریان خود را به چالش بکشید

شما نمی‌خواهید که موانع برای اغاز همکاری کاربران بابرند شما زیاد باشد، اما برگزاری مسابقاتی که کاربران رابه چالش بکشد می‌تواند تاثیر گذار باشد. مردم عاشق این هستند که دستاوردهای خود را به رخ بکشند. جدای ازین که دستاوردشان یک بدن عضلانی باشد و یا دوچرخه سواری تا یک قله، موفقیت کاربر خودرا جشن بگیرید.

پیاده‌سازی نوار پیشرفت

یک نوار پیشرفت برای افرادی که تبدیل به فردی تاثیر گذار روی برندتان می‌شوند ایجاد کنید. چه تعداد عکس از محصولات شما توسط افراد تاثیر گذار برندتان در ماه به اشتراک گذاشته می‌شود؟ چه تعداد دنبال کننده (فالوئر) در شبکه‌های اجتماعی‌شان دارند؟ معیارهای ملموس مورد نیاز مشتریان  برای تکمیل ۱۰۰% نوار پیشرفت و تبدیل شدن به فردی تاثیر گذار روی برندتان را شناسایی و با مشتریانتان به اشتراک بگذارید.

اگر شما محرک‌های قوی، تقویت کننده‌های اجتماعی وپاداش‌های مناسب برای تشویق کاربرانتان تهیه کنید، آنها برای تولید محتوا انگیزه بیشتری خواهند گرفت، موفق‌تر عمل کرده و بازخوردفعالانه‌تری خواهند داشت. با توسعه فعالیت‌های بازاریابی خود با محتوای تولید شده توسط کاربر و گیمیفای کردن استراتژی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی‌تان، نه تنها بازاریابی خود را بهبود می بخشید بلکه با فعال‌ترین مشتری ها نیز روابط ماندگاری برقرار خواهید کرد.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.