اصول موفقیت در لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

اصول موفقیت در لینک بیلدینگ

اصول موفقیت در لینک بیلدینگ 1350 500 مجید رجبی

لینک بیلدینگ و لینک ها یکی از سه فاکتور اساسی برای رتبه دهی گوگل به سایت ها هستند و شما هم می توانید با استفاده از آن ها، سایت خود را در بین نتایج جستجو قرار دهید. در این میان، باید و نبایدهایی وجود دارد که باید در پروسه لینک بیلدینگ به آن ها توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم.

بایدها (The Dos)

تعیین کردن ارزش لینک

در عین اینکه دریافت بک لینک باعث افزایش رتبه سایت شما می شود، باید بدانید که هر لینک چه ارزشی برای سایت شما ایجاد خواهد کرد؟ آیا باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود؟ آیا موضوع سایت با موضوع سایت شما مرتبط است؟ آیا دارای اعتبار است؟ در هنگام اقدام برای ساختن یک لینک، در ابتدا باید معین کنید که آن لینک برای سایت شما چه ارزشیدارد؟

لیست های محلی (Local Listing)

لیست های محلی همچنان به خوبی کار می کنند. این لیست های محلی، کسب و کارهای موجود در پلتفرم های مختلف هستند و بر پایه اطلاعات کسب و کار شما مانند اسم، آدرس، شماره تلفن و… استوار هستند. استفاده از سرویس هایی مانند MOZ Local و Yext می تواند باعث پیشرفت سریع تر شما شود. لیست های محلی سعی می کنند به گوگل نشان دهند که این کسب و کار در کجا قرار دارد. البته باید بدانید که ممکن است در بعضی از این سایت های لیست محلی،  توسط گوگل ایندکس نشوید. به عنوان مثال، در سایت Yellowpages.com روزانه هزاران کسب و کار جدید اضافه می شود، چرا گوگل باید تمام آن ها را ایندکس کند؟

برای ثبت کسب و کارتان در لیست های محلی، باید از یک شیوه قدیمی که توسط متخصصان سئو استفاده می شود، یعنی ایجاد یک صفحه حاوی اطلاعات تماستان در سایت خود استفاده کنید.

اشاره نام تجاری لینک نشده (unlinked brand mentions)

یکی از ساده ترین راه های ساخت بک لینک، این است که افرادی را پیدا کنید که برند شما را mention کرده ولی به شما لینک نداده اند و از آن ها بخواهید که به شما لینک بدهند.

احیای لینک های شکسته (Reclaiming broken links)

احیای لینک های شکسته، یک راه بسیار خوب و ساده برای بازیابی لینک ها در یک زمان بسیار کوتاه است. این یعنی سایت هایی به صفحه ای از سایت شما لینک داده اند که در حال حاضر دارای خطای صفحه ۴۰۴ هستند. در نتیجه این سایت ها مخاطبین را به صفحه ای از سایت شما هدایت می کنند که یا آن صفحه حذف شده است یا آدرس آن تغییر کرده است. در این حالت می توانید آن صفحه را به صفحه دیگری در سایتتان Redirect 301 کنید و اعتبار را به آدرس دیگری منتقل کنید.

(HARO (Help a Reporter Out

گزارشگران از طریق ایمیل، شما را از سوالات و اطلاعاتی که به دنبال آن ها می گردند مطلع می کنند. این کار نه تنها باعث ایجاد یک روابط عمومی خوب برای شما می شود بلکه فرصت بسیار مناسبی نیز برای به دست آوردن بک لینک است. در واقع می توان گفت لینک بیلدینگ به نوعی برقراری و ایجاد یک روابط اجتماعی خوب است.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

نبایدها در لینک بیلدینگ

در زمان لینک بیلدینگ با Anchor خاصی درخواست لینک نکنید.

تمام این درخواست ها به صورت اسپم شناخته می شوند. این را باید در نظر داشته باشید که سایت ها به هر شکلی که خودشان تمایل دارند باید به شما لینک بدهند. در این صورت، لینک های دریافتی به صورت طبیعی خواهند بود. گوگل این نوع لینک ها را به صورت لینک های ارگانیک شناسایی می کند و سایت شما را در راه طولانی یاری می کند.

جهت انتقال رتبه صفحه (Page Rank)، لینک خرید و فروش نکنید.

شما می توانید لینک هایی با خاصیت No-follow را بخرید یا بفروشید. این لینک ها می توانند لینک هایی باشند که برای آنها پول داده اید و یا لینک های تبلیغاتی یا لینک هایی باشند که به آن ها اطمینان ندارید. تا زمانی که از صحت عملکرد سایت ، اعتبار و ارتباط آن با سایت خود اطمینان حاصل نکرده اید نباید لینک های Follow بخرید.

لینک های مخفی (Hidden Links)

در زمان های قدیم از لینک های مخفی استفاده می شد به این صورت که بر روی بخش های سفید سایت لینک هایی با رنگ نوشته سفید ایجاد می کردند. آن ها کاملا مخفی بودند اما خزنده های موتورهای جستجو متوجه آنها می شدند. این شیوه بسیار قدیمی است و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. یادتان باشد گوگل بسیار باهوش تر از این است که متوجه این شیوه ها نشود.

لینک هایی بسیار اختصاصی شده در کامنت ها

از درج نظر در سایت با درج Anchor لینک های کاملا تخصصی اجتناب کنید. این شیوه ای اسپم است که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه در طولانی مدت ارزشی برای شما نخواهد داشت.

به هیچ عنوان از ابزارهای اتوماتیک ایجاد لینک در سایت ها استفاده نکنید.

ScrapeBox یکی از این ابزارها است که در تمام انواع بلاگ ها نظر درج می کند. استفاده از این شیوه غلط است و نباید از آن برای ایجاد بک لینک استفاده کنید.

 

امیدوارم این مطلب تا حدودی باعث برطرف شدن ابهامات شما شده باشد، در صورتی که در این زمینه سوالی داشته باشید مشاورین سئوی لابراتوار رسانه پاسخگوی شما خواهند بود.

 

 

درمورد لینک بیلدینگ بیشتر بدانید:

۶ گام یک استراتژی لینک بیلدینگ موفق

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.