افزایش سرعت ایندکس مطالب

ایندکس

افزایش سرعت ایندکس مطالب

افزایش سرعت ایندکس مطالب 1350 500 حیدری

یکی از دغدغه های صاحبان وب سایت این است که چطور و چگونه مطالب وب سایت آن ها  در موتورهای جستوگر ایندکس شود. ایندکس شدن یعنی قرار گرفتن و پیدا شدن صفحات سایت شما و یا لااقل مهمترین آنها درموتورهای جستجو مانند یاهو، گوگل، بینگ.
سرعت این موضوع اهمیت بسیار ویژه ای دارد، چرا که وقتی مطلبی در سایت درج میشود (بخصوص اگر حالت خبر و اطلاع رسانی باشد) مهم است که در اولین ساعات در جستجو ها یافت شود. در هر ثانیه مطالب زیادی در اینترنت منتشر میشود و ما رقبای زیادی پیش رو داریم، باید بتوانیم تدابیری اندیشه کنیم که محتوا و مطالب ما به لحاظ تکنیکی و حرفه ایی پارامترهای لازم را داشته باشد.
در این مقاله میخواهیم به روش هایی بپردازیم که سرعت ایندکس مطالب را سرعت میبخشد و نرخ مراجعه روبات های خزنده را به سایت شما افزایش میدهد.

برنامه زمانی برای انتشار مطالب جدید:

موتورجستجوگر گوگل از بی نظمی و مطالبت تکراری خوشش نمی آید و این را بدانید اعتبار محتوای شما مهم است و این محتوا زمانی معتبر شناخته میشود که تکراری نباشد و جذابیت لازم را داشته باشد و نکات کاربردی و مفید را برای کاربران ارائه دهند، زمانی که کاربر جذب محتوای شما شد، شاخک های گوگل تیز میشود و مطالب را مورد حمایت قرار میدهند. برنامه زمانبندی هم به این معناست که وقتی شما مرتب و طبق برنامه مطالب را قرار میدهید، این باعث میشود رباط ها و خزنده های موتورهای جستجوگر بیشتر شما را رصد کنند و برایشان جالب توجه باشید و مدام به شما سر بزنند.

خزنده ها را خودتان هدایت کنید:

خزنده ها و ربات های گوگل به وب سایت شما سر میزنند، اما اینکه مطمئن باشید مطالب را ایندکس کرده اند یا خیر، مطلب مهمی است که باید به آن توجه کنید. برای سهولت کار میتوانید به موارد زیر دقت کنید:
الف) بارگذاری صفحات سایت باید پرسرعت باشد،این سرعت بارگذاری سایت در بهینه سازی بسیار موثر است و سبب میشود کاربران هم سایت شما را ترک نکنند چه برسد به خزنده ها که زمان زیادی را در سایت نمیمانند.
ب) مطالب تکراری در وبسایت : آیا مطالب شما از طریق چند آدرس باز میشوند؟ اگر پاسخ بله است باید با روش های گوناگون آدرس های تکراری را حذف کنید.زیرا در صورت باز شدن یک پست از چند آدرس محزا گوگل نمیتواند تشخیص بدهد کدام آدرس را باید به عنوان آدرس اصلی فرض کند و در نتیجه ممکن است به کل آن مطلب را در نظر نگیرد.
ج) صفحات از بین رفته : آیا وبسایت شما همیشه در دسترس بوده است؟ ممکن است زمان هایی باشد که به دلایل مختلف وبسایت از دسترس خارج شده باشد.گوگل بخشی مفید دارد به نام Crawl Errors که به شما لیستی از صفحات را میدهد که نتوانسته به آنها دسترسی پیدا کند شما با بررسی صفحات میتوانید مشکلات را رفع کنید و گوگل را مجاب کنید دوباره به وبسایت شما سر بزند.

درخواست برای بازدید بیشتر:

گوگل وبمستر تولز ابزاری دارد که شما میتوانید درخواست دهید سایت شما بیشتر توسط خزنده ها مورد بررسی قرار بگیرد و بازدید شود. ممکن است سایت شما مطالب زیادی داشته باشد که مورد توجه قرار نگرفته است. از پنل مدیریتی گوگل وبمستر خود در گزینه تنظیمات crawl rate را انتخاب کنید.البته زیاد کردن این گزینه شاید خیلی هم جالب نباشد چون گوگل خودش میتواند تخمین بزند چقدر به سایت شما سر بزند.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

نقشه سایت خود را ثبت کنید:

به روز رسانی در سایت خود را در نقشه سایت خود رسم کنید و آن را لحاظ کنید، اگر تغییراتی در کل سایت ایجاد میکنید لطفا بدانید نقشه سایت عنصر بسیار مهمی است و به نوعی خود شما مسیر ها و آدرس ها را به گوگل و خزنده ها میدهید به نوعی که شناسایی بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت. البته تضمینی برای این نیست که گوگل از شرایط شما پیروی کند اما توصیه کرده که در سایت خود و اکانت گوگل وبمسترتان آن را لحاظ کنید.

 ایندکس در شبکه های اجتماعی:

اسپایدر ها و خزنده ها در شبکه های مجازی هم مشغول گشت و گذار هستند و منتظر فرصتی میباشند که لینک هایی را فراخوانی کنند و زمانی که لینک مطالب شما در شبکه های مختلف اجتماعی وجود دارد به نوعی آن را جذب میکنند و اعتبار سنجی می نمایند. این عمل در ایندکس سریع مطالب اهمیت دارد.

محتوای فعال داشته باشید:

اسپایدرها سریعا جذب مطالب جدید و به روز میشوند. اگر شما سیسم بلاگ دارید بهترین پلتفرم است چون با استفاده از این سیستم میتوانید به راحتی مطالب به روز قرار دهید و سایت شما شناخته میشود.

ایجاد لینک های داخلی:

بین مطالب خود پل های ارتباطی قرار دهید. اگر مطلبی مینویسید که کلماتی دارد که در نوشته های قبلی آن را ذکر کردید لطفا لینک آن را فراموش نکنید. در هیچ کاری افراط نکنید چون لینک دهی داخلی خارج از عرف هم به نوعی دفع کننده است. لینک های داخلی پل های ارتباطی وبسایت هستند اگر سایت شما ساختار درستی از لینک های داخلی ندارد پس هیچ پل ارتباطی بین مطالب شما وجود ندارد. لینک های داخلی با ایجاد پل ها باعث میشوند مطالب شما بیشتر در دید اسپایدرها قرار بگیرند و آنها سریع تر از به روز رسانی سایت شما باخبر شوند.

بهینه سازی تصاویر

شاید عجیب به نظر برسد اما حقیت دارد بله حتی بهینه سازی تصاویر شما در سریع تر ایندکس شدن مطالب تاثیر دارند.هر پارامتری که در On Page مورد بررسی قرار میگرد در سریع تر شدن ایندکس مطالب شما تاثیر دارند. بهینه سازی تصاویر باعث میشود گوگل کل محتوا را سریع تر و مفید تر مورد بررسی قرار دهد و در نتیجه سریع تر بتواند به ایندکس خود اضافه کند.

افزایش سرعت سایت

خزنده های موتورهای جستجو، وب سایت های کند را دوست ندارند. اگر سرعت لود صفحات شما کند باشد، خزنده ها وقت خود را برای سایت شما تلف نمی کنند و به سراغ سایر وب سایت های اینترنتی که سرعت مناسبی دارند می روند، بنابراین افزایش سرعت لود صفحات باعث می شود که خزنده ها هم سریعتر به سایت شما سر بزنند.

امیدواریم که در نهایت بتوانید با رعایت موارد فوق، سرعت ایندکس مطالب خود در گوگل را افزایش دهید، در نظر داشته باشید که افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب ارتباطی به رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارد و کمکی به بهود رتبه بندی سایت شما در گوگل نخواهد کرد.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.