المان هایی که دیگر نباید در وب سایت به کار ببریم

المان هایی که دیگر نباید در وب سایت به کار ببریم

المان هایی که دیگر نباید در وب سایت به کار ببریم 1350 500 m.mohammadi

پارامترهای اذیت کننده و اضافی  در طراحی وب سایت

تا کنون به این توجه کرده اید که ممکن است طراحی وب سایت شما آزار دهنده باشد ؟ زمانی که صحبت از طراحی وب سایت به می شود ، فهمیدن این که مخاطبین وب سایت شما از چه موضوعی بیشتر از همه بدشان می آید ، اصلی ترین مسائلی است که شما به فهمیدن آن نیاز دارید . رسانه لب در این مقاله به شما خواهد گفت چه پارامترهای را می بایست از وب سایت تان حذف کنید . اگر وب سایتی را مشاهده کرده اید که ظاهر آن آزار دهنده و اذیت کننده  است می توانید این مقاله را برای مدیر آن سایت ارسال کنید . مدیران سایت ها بعضا فراموش می کنند که طرح وب سایت باید پیغامی را به کاربر برساند که بازتابی از موضوع وب سایت یا وبلاگ می باشد و نه چشمه ای از سطح مهارت در برنامه نویسی .

آیا فکر می کنید طراحی وب سایت شما نیز آزار دهنده است ؟

آزار دهنده بودن خیلی اتفاق دشواری نیست . اما بعضی مدیران سایت ها در طراحی آزار دهنده  و اذیت کننده خبره تر از برخی دیگران هستند . به نکته های زیر توجه کنید تا آزار دهنده بودن وب سایت خود را از جانب ببیندگان آن متوجه شوید .

پخش شدن موسیقی پیش زمینه : در صورتی که وب سایت شما یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد می توان این گزینه را در وب سایت به کار برد . لوزومی ندارد موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت و بطور پیوسته برای مخاطبین پخش کنید ؟

به کار گیری از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ : اگر هدف شما طراحی وب سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد ، استفاده از این کار در سایت بلامانع است ، اما اگر هدف این نیست  این کار شما مثل فریاد زدن بر سر مخاطب است . هیچکس دوست ندارد بر سرش فریاد کشیده شود .

بهره گیری از فونت های خیلی کوچک : اگر دوست دارید حرف هایتان شنیده شود  تن صدایتان را نرمال نگه دارید و نه داد بزنید و نه آرام صحبت کنید .

انداختن لایه هاروی هم : لایه بندی سایت می توانند خیلی مؤثر باشد اما نه اینکه از آن ها برای پیغام های آزار دهنده بهره گرفته شود . شما نباید مخاطب را وادار به خواندن مطلب خود کنید . تلاش کنید که آن ها را متقاعد کنید .

پنجره های ظاهر شونده : بسیاری از پنجره های ظاهر شونده به وسیله ی خیلی از ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای بینندگان ،  بلوکه می شوند ، اما هنوز هم که هنوزه بعضی از مدیران وب سایت ها و وبلاگ ها ، از آن ها استفاده می کنند . اذیت کننده ترین قسمت پنجره ها  این است که ، مخاطبین اغلب پیغام های اصلی را که باید ببینند را نمی توانند دریافت کنند ، چرا که بیشتر آن ها توسط مرورگرها ، بلوکه خواهد شد . زمانی که نمی شود با فیلترهای مرورگرها مقابله کرد ، باید با آن کنار آمد . سعی کنید تا آنجا که می شود  از پنجره های ظاهر شونده استفاده نکنید . پیغامهای اصلی خودتان را در بخش ویژه صفحه وب سایت تان قرار دهید .

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.