انواع مختلف کلمات کلیدی گوگل ادوردز

انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز

انواع مختلف کلمات کلیدی گوگل ادوردز

انواع مختلف کلمات کلیدی گوگل ادوردز 1350 500 مجید رجبی

انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز چیست و چگونه باید از آنها استفاده کرد؟

زمانی که در حال تعیین هزیه هر کلمه کلیدی در کمپین پرداخت به ازای کلیک (PPC-Pay Per Click) هستید، باید نوع کلمه کلیدی (Match Type) را انتخاب کنید و گوگل بنا به نوع کلمه کلیدی که انتخاب می کنید متوجه می شود که شما می خواهید تبلیغات تا چه اندازه به تبلیغاتتان مرتبط باشد. در کل چهار نوع کلمه کلیدی در گوگل ادوردز وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کلمات کلیدی ادوردز و تفاوت های آن آشنا کنیم.

انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز چیست؟

زمانی که در حال راه اندازی آگهی متنی (Test Ad) در کمپین PPC گوگول ادوردز هستید می توانید نوع کلمه کلیدی خود را یکی از حالت های Broad Match ، Modified Broad Match ، Phrase Match و یا Exact Match انتخاب کنید. هر کدام از این انواع کلمات کلیدی مزایا و معایب خود را دارند.

نوع Broad Match

Broad Match حالت پیش فرض است و در این حالت گسترده ترین حالت دستیابی به مخاطبین می باشد. زمانی که از این حالت کلمه کلیدی استفاده می کنید، آگهی شما با هر جستجویی که شامل یکی از کلمات کلیدی شما و یا از ترکیب کلمات دیگر و یا کلمات مترادف و هم معنی با کلمه کلیدی شما باشد نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما “ماشین لوکس” باشد ، آگهی شما ممکن است با کلماتی مانند “ماشین های لوکس” ، “ماشین های پرسرعت” یا حتی “آپارتمان لوکس” نمایش داده شود. گوگل حتی ممکن است با کلمات مترادف نیز آگهی شما را نمایش دهد. به عنوان مثال زمانی که شخصی عبارت “وسایل نقلیه گران قیمت” را جستجو می کند نیز ممکن است آگهی شما نمایش داده شود.

با توجه به اینکه آگهی های Broad Match تنظیم شده اند تا بیشترین مخاطب را جذب کنند، جستجوگران در اینترنت ممکن است آگهی شما را ببینند و کلیک کنند با اینکه عبارات جستجوی آنها کاملا غیر مرتبط با کلمات کلیدی شما می باشد و این عامل به سرعت باعث بالا رفتن هزینه های شما خواهد شد. با این که Broad Match حالت پیش فرض در تبلیغات گوگلی می باشد ولی در استفاده از آن باید دقت بیشتری را به خرج داد. کلمات کلیدی در حالت Broad Match بهترین راه برای به دست آوردن حداکثر تعداد کلیک می باشد، اما مدیران کمپین های ادوردز باید با دقت بسیار زیادی کمپین خود را تحت نظر داشته باشند و کلمات کلیدی جستجو شده را نیز تحت نظر داشته باشند تا برای کلمات کلیدی نامرتبط که نتیجه ای را در برندارد هزینه ای را پرداخت نکنند.

به نمونه زیر دقت کنید که نتیجه جستجو با کلمه کلیدی “piano benches” می باشد

broad match keywords

دو تا از آگهی های نمایش داده شده برای انواع دیگر صندلی ها می باشد و یک آگهی نیز درباره لامپ های پیانو می باشد. این نتایج نشان دهنده این است که کمپین های مربوطه به درستی تنظیم نشده اند. برای جلوگیری از این حالت می توانید از کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) استفاده کنید تا به وسیله آنها از نمایش آگهی تان با آن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

 

می‌خوای بدونی چجوری بدون سئو رتبه اول گوگل بشی؟

جواب ساده است؛ با طراحی و بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادوردز

 

نوع Modified Broad Match

Modified Broad Match آگهی شما را با حالتی کمی دقیق تر و بین حالت های Broad Match و انواع دیگر حالت های کلمات کلیدی نمایش خواهد داد. این حالت به شما اجازه می دهد تا به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی داشته باشید ولی با کنترل بیش تری بر روی اینکه چه افرادی آگهی شما را می بینند با درج کلمات مورد نظر خود و استفاده از پارامتر +. زمانی که شما علامت جمع “+” در کنار عبارتی درج می کنید به گوگل می گویید که عبارات جستجو باید حتما شامل این کلمه یا عبارت باشد.

modified broad match

برای مثال، ما از حالت Modified Broad Match در تبلیغات گوگلی برای کلمه کلیدی “gel batteries” استفاده می کنیم. اگر شما علامت + را در کنار کلمه gel به کار ببرید گوگل آگهی شما را برای جستجوهایی که شامل کلمه gel باشد نمایش خواهد داد. اگر علامت + در کنار کلمه batteries درج شده باشد، آگهی شما در صورتی که عبارت جستجو شامل کلمه batteries باشد نمایش داده خواهد شد.

نوع Phrase match

Phrase match نیز مانند broad match تطبیق پذیری بالایی دارد ولی مانند modified broad match سطح بالاتری از کنترل را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این حالت آگهی شما در صورتی به نمایش درخواهد آمد که عبارت جستجو شامل کلمات کلیدی شما باشد و به همان ترتیب کلمات در کنار یکدیگر قرار داشته باشند ولی قبل یا بعد از کلمات کلیدی شما می تواند کلمات دیگری نیز درج شده باشد.

به عنوان مثال عبارت کلیدی شما “pet supplies” باشد ، آگهی شما با عبارات “pet supplies” ، “discount pet supplies” یا “pet supplies wholesale” به نمایش درخواهد آمد ولی با عباراتی مانند pet food ، pet bird supplies و یا art supplies نمایش داده نخواهد شد. بخاطر اینکه عبارات جستجو می توانند شامل کلماتی قبل یا بعد از کلمات کلیدی شما باشند، انعطاف پذیری بالایی را phrase match برای شما فراهم می کند.

نوع Exact Match

Exact Match  خاص ترین و محدودترین نوع کلمه کلیدی می باشد. در این حالت تنها در صورتی که مخاطب دقیقا کلمه کلیدی را که شما تعیین کرده اید جستجو کند ، آگهی شما به نمایش درخواهد آمد.

به عناون مثال اگر کلمه کلیدی black cocktail dress باشد ، آگهی شما زمانی داده خواهد شد که مخاطب دقیقا عبارت black cocktail dress را جستجو کند. اگر عباراتی مانند cocktail dress ، black dress یا expensive black cocktail dress را جستجو کند آگهی شما نمایش داده نخواهد شد. جنبه مثبت انتخاب این نوع کلمه کلیدی، افرادی که بر روی آگهی شما کلیک می کنند افرادی هستند که به خدمات و یا محصولات شما علاقه مند هستند همچنین Exact Match باعث کاهش هزینه ها میشود زیرا از کلیک های زائد جلوگیری می کند.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.