انواع CTA در اینستاگرام ، ایمیل و وبسایت

انواع CTA در اینستاگرام ، ایمیل و وبسایت

انواع CTA در اینستاگرام ، ایمیل و وبسایت 626 352 تیم محتوای لابراتوار رسانه

انواع CTA در اینستاگرام ، ایمیل و وبسایت

در مطلب قبلی به تعریف call to action کاربرد و اهمیت آن پرداختیم. همچنین این سوال مطرح شد که چگونه می‌توان یک call to action عالی نوشت؟ در پاسخ به توصیه‌ها و نکته‌هایی نیز اشاره کردیم. اما گاهی اوقات بهترین راه برای فراگرفتن عالی یک موضوع، یادگیری از دیگران است. در این نوشته و در ادامه پاسخ به سوال مذکور، با توجه به گزارش اداسپرسو به برخی از بهترین مثال‌های call to action در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم. مثال‌های عملی‌ای که از گوشه‌های دنیای بازاریابی دیجیتال انتخاب شده و به ما نشان می‌دهند که چگونه با استفاده از امکان‌های فضای مجازی می‌توان CTA های موثر طراحی کرد.

مثال‌های call to action تبلیغات اینستاگرام

Instagram

استفاده از یک platform اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو به نظر ساده می‌آید. اما می‌توان از آن به عنوان call to action بسیار مناسب برای جذب کسب‌کارهای نوپایی‌ که به دنبال کاربران انبوه این فضاها هستند، بهره برد.

اینستاگرام با استخراج یک عکس‌ از پست‌های قبلی کاربر و قراردادن آن به عنوان تصویر پیش‌ زمینه، تبلیغ‌کننده‌ها را ترغیب می‌کند که با ایجاد یک ‘’Create Ad’’ مشتریان بیش‌تری را جذب خود کنند.

 

Starbucks

استارباکس از یک تصویر مبتنی بر طبیعت و رنگ‌های بهاری به همراه عبارت swipe up to try (بکشید بالا تا امتحان کنید) به عنوانcall to action  استفاده کرده است. آن‌ها به این ترتیب با استفاده از CTA آشکار و مرتبط، کاربران اینستاگرام را متقاعد کرده تا چای سبز ماچا را به عنوان یک طعم جدید برای فصل بهار امتحان کنند.

 

MegFitzCooks

Meaghan Fitzgerald، به عنوان یک اشپز خانگی متکی بر غذاهای گیاهی، از یک CTA کمی غیر معمول استفاده کرده است.

 

Megfitzcooks از کاربران خود خواسته که برای کاوش در غذاها و پیشنهادهایش روی گزینه بازدید از پروفایل اینستاگرام کلیک کنند. با اینکه این کسب‌وکار کوچک محصول خاصی عرضه نمی‌کند اما افراد زیادی ترغیب می‌شوند که روی این  CTA کلیک کنند. به علاوه اینکه با دیدن صفحه شخصی او چیز خاصی هم از دست نمی‌دهند!

 

Spotify

اسپاتیفای برای تبیلغ خدمات خود به مخاطبانش و جلب توجه آن‌ها، از دو مثال متفاوت CTA استفاده می‌کند. آن‌ها در مثال اول با call to acion «بکشید بالا و همین الان نصب کنید» و استفاده از جمله اثرگذار‘’Music You Love.Free’’کاربران تلفن همراه و مخاطبان اینستاگرام را هدف قرارداده‌اند.

 

همچنین اسپاتیفای برای کاربران وب امکانی را فراهم کرده که بدون یک حساب کاربری به خدمات آن‌ها دسترسی پیدا کنند. برای این کار کافی است که روی دکمه CTA ‘’Open Web Player’’ یک بار کلیک کرده سپس به راحتی موسیقی محبوب خود را گوش کنید.

 

Dollar Shave Club

این برند، از یک call to action رایج(learn more) به شکل هوشمندانه‌ای بهره برده است.  به این ترتیب که با استفاده از رنگ‌های مجدوب کننده (در اینجا آبی)، به همراه متن تخفیف ۵ دلاری محصولات برای اعضای جدید، مشتریان مرد را ترغیب به زدن دکمه learn more می‌کنند.

 

Ashy Bines

Ashy Bines مربی خصوصی استرالیایی‌ای‌ است که اکنون در زمینه تناسب اندام، یک برند محسوب می‌شود. او در تبلیغ استوری اینستاگرام خود از یک call to action جالب استفاده کرده است.

 

 

آن‌ها برای اینکه شروع به کار برنامه جدید موبایلی خود را تبلیغ کنند، از خود موسس برند یعنی Ashy Bines استفاده کرده‌اند. به این ترتیب که در یک روش خلاقانه نشان داده می‌شود که خود او در استوری در حال بالا کشیدن (swip up) است. او به این شکل کاربران را تشویق به اینجام این کار می‌کند و همچنین به آن‌ها چگونگی نصب اپلیکیش از طریق CTA ‘’swip up’’ را نشان می‌دهد.

مثال‌های call to action ایمیل

Whistle

Whistle به عنوان ارائه‌دهنده سیستم ردیابی GPS از CTA هایی استفاده می‌کند که صاحبان حیوانات خانگی را برای خرید این سیستم‌ها مشتاق می‌کند. سیستم‌های ردیابی که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که موقیعت مکانی دقیق حیوان خود را در هر زمانی داشته باشند.

 

عبارت ‘’Learn More’’ ایمیل آن‌ها که با رنگ آبی روشن برجسته شده، صاحبان حیوانات خانگی علاقه‌مند را برای کسب اطلاعات بیش‌تر فرامی‌خواند. برای صاحبانی که پیش از این برای خرید متقاعد شده‌اند، عبارت نارنجی رنگ ‘’Buy Now’’ در پایین صفحه تعبیه شده است. این CTA، گزینه خرید را بدون تاکید اضافه به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. دو گزینه CTA مورد استفاده Whistle اشاره می‌کند که فعالیت آن‌ها فقط درباره فروش محصول نیست، بلکه آن‌ها مایل هستند اطلاعات بیش‌تری درباره محصول را به مشتریان خود پیشنهاد دهند.

 

De Beers

امپراطوری الماس برندی است که در زمینه فروش سنگ‌های قیمیتی فعالیت می‌کند. این برند از یک CTA منحصربه فرد برای هدف قرار دادن بازار مراسم‌های عروسی استفاده کرده است.

 

 

آن‌ها call to action خود را به دو طریق متمایز و برجسته کرده‌اند.

نخست اینکه رنگ آبی روش CTA را همرنگ با طرح مدل و در تضاد با فضای سفید پیرامون انتخاب کرده‌اند و همین مسئله به متمایز بودن آن کمک کرده است.

دوم آنکه، متن CTA یعنی عبارت ‘’Discover Your Bridal Style’’ در اندازه‌ای غیرمعمول توجه واقعی مخاطب را جلب می‌کند. در واقع آن‌ها به این شکل، با زنانی که برای این روز بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند صحبت می‌کنند.

 

Bed Bath & Beyond

یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد CTA قرار دادن یک مثن در ایمیل است. با این تفاوت که این متن به گونه‌ای به نظر برسد که قابل کلیک کردن باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید bed bath & beyond مثال عالی‌ای برای استفاده از این ترفند ارائه داده است.

در اینجا از یک فرمت بسیار هوشمندانه استفاده شده که CTA مورد نظر ظاهرا باتوجه به رنگ آبی آن قابلیت کلیک کردن داشته باشد. با این ترفند، در کمال تعجب تعداد کلیک‌ها افزایش پیدا کرده که معیاری کلیدی در بازاریابی شبکه‌ای محسوب می‌شود.

 

Birchbox

استارتاپ زیبایی Birchbox از همان ابتدا، فعالیت خود را با یک خرق عادت در طراحی CTA شروع کرد. آن‌ها call to action را در انتهای ایمیل عضویت خود بکار بردند.

 

 

بسیاری از کارشناسان بازاریابی ایمیل می‌گویند که CTA باید در قسمت بالای ایمیل عضویت قرار بگیرد. به این معنی که گیرندگان مجبور نباشند برای دیدن CTA به سمت پایین اسکرول کنند. Birchbox اما خلاف این قاعده عمل کرده و call to action را در پایین این ایمیل قرار داده است.  آن‌ها برای نشان دادن ارزش محصول خود ابتدا پیشنهادهایی به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. در واقع به کاربران می‌گویند که در صورت عضویت دقیقا چه چیزی دریافت می‌کنند. سپس با استفاده از CTA به شکل دکمه‌ای همرنگ با برند، که همچنین در تضاد با فضای سفید پیرامون است، توجه مخاطب را برمی‌انگیزند.

مثال‌های call to action وب‌ سایت

Netflix

احتمالا برای همه ما پیش آمده است که پس از عضویت در جایی برای مان سخت بوده که آنجا را ترک کنیم. یا اینکه نسبت به عضویت در برنامه‌ای بدبین باشیم. اما نت‌فلیکس این اطمینان را در ما ایجاد می‌کند که هر موقع دوست داشته باشیم می‌توانیم عضویت‌مان را لغو کنیم. در نتیجه می‌توانیم با خیالی آسوده و بدون نگرانی روی دکمه CTA عضویت یک‌ماهه آن کلیک کنیم.

 

World Press Engine

این برند از یک call to action بزرگ‌نمایی شده، در معرض دید و در عین حال صریح استفاده کرده است. همچنین در آن افعال محرک نیرومندی مانند پیش بران، بساز، مصون بدار، ارتقا بده و نیرومند کن دیده می‌شود.

 

آن‌ها همچنین دو بار از واژه «سریع‌تر» استفاده کرده‌اند تا به این ترتیب بر اهمیت و همچنین امکان رشد سریع کسب‌وکار شما به لطف برنامه‌های خودشان، تاکید کنند.

آن‌ها برخلاف روش‌های معمول، به سرعت شما را برای عمل ثبت‌نام ترغیب نمی‌کنند. بلکه ابتدا از شما می‌خواهند اطلاعات بیش‌تری درباره جزئیات کار آن‌ها و برنامه‌هایشان کسب کنید. به همین علت هوشمندانه گزینه ‘’See our Plans’’ را به عنوان دکمه CTA خود انتخاب کرده‌اند. بدون آنکه بخواهند همانند CTA های بسیار دیگری، با استفاده از گزینه ‘’signup’’ مشتریان را به زور به سمت ثبت‌نام یا خرید فوری هل بدهند.

 

Snappa

تعجبی ندارد که نرم‌‌ افزار طراحی گرافیکی Snappa از یک call to action کامل و هنرمندانه برخوردار باشد. جنبه‌های مربوط به طراحی بصری و همچنین نسخه CTA مورد استفاده آن‌ها، نمودی عالی دارد. آن‌ها در طراحی خود دو نقطه اصلی را، با استفاده از رنگ‌های متضاد و درخشان در پس‌زمینه، برای جلب توجه مخاطب نشانه‌گذاری کرده‌اند.

دو عبارت مختصر و شفاف ‘’Create online graphics in a snap” و ‘’Create my graphic now”، به کاربران می‌گوید که چه فعالیتی می‌توانند با نرم افزار Snappa انجام دهند و اینکه باید این کار را انجام دهند. از آنجایی که این طرح بر روی صفحه landing page طراحی شده، معرفی مختصری از این نرم‌افزار نیز ارائه شده است. رجوع به توضیحات تکمیلی مورد نیاز، منجر به تفویت عملکرد CTA می‌شود.

 

Allstate

شما هنگامی که به سایت‌های بیمه مراجعه می‌کنید در ابتدا از شما یک کد پستی درخواست می‌کنند. اما این برند به منظور مجذوب کردن مشتریان خود از CTA «به سرعت همین امروز بیمه خود را خصوصی‌سازی کنید»، استفاده کرده است. با این تفاوت که آن را با تصاویری از بیمه‌هایی با شرایط خاص مانند بیمه بیکاری و بیمه بیماری‌های خاص همراه کرده‌اند.

 

آن‌ها اصطلاح ‘’Get Quote’’ را به ترکیب ‘’Get a Quick’’ تبدیل کردند. به این ترتیب آن‌ها با استفاده از این مسئله و با بهره بردن از تجربه‌های منفی مشتریان از طرح‌های تخمین‌زده شده سایر سایت‌ها، به نفع کسب‌وکار خود بهره می‌برند.

 

VoiceNation

VoiceNation یک دکمه CTA عالی و تاثیرگذار بر مبنای مخاطبین خود طراحی کرده است؛‌ ‘’ شما سزاوار بهترین‌ها هستید’’ و اکنون تفاوت را تجربه کنید.

 

 

این نحوه نمایش خاص نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالایی‌ست که شما را مجاب می‌کند که از طریق  VOICENATION کیفیت بسیار بالایی را شاهد باشید و اکنون با بهره‌بردن یک دوره هفت روزه رایگان می‌توانید این تفاوت را تجربه کنید.

 

Bigstock

کادر جست‌وجوی تصاویر Bigstock مثالی عالی از کاربرد CTA است.این نمونه به ما نشان می‌دهد که چرا باید به همه انواع CTA اهمیت یکسانی بدهیم نه فقط آن‌هایی که اقدام به عمل فوری را تبلیغ می کنند.

 

بسیاری از سایت‌های مشابه در کادر جشت‌وجوی خود تنها به یک جمله «search images» اکتفا می‌کنند. اما  Bigstock کاربران را به یپدا کردن عکس ایده‌آل ترغیب می‌کند؛ find the perfect image. این بدان معنی است که شما عکس دقیقی، از آنچه دنبالش هستید، پیدا خواهید کرد. در واقع نیازی نیست برای برای یافتن عکس موردنظرتان وقت زیادی را صرف جست‌وجو در میان تصاویر مختلف بکنید. به این ترتیب این احساس را می‌دهد که تصاویر در آنجا منتظر شما هستند، تنها کافیست که جست‌وجو کنید.

این مسئله باعث می‌شود که افراد با سایت آن‌ها بیش‌تر درگیر شوند و در نتیجه هزینه پرداختی مشتریان افزایش پیدا کند.

 

Rothy’s

بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال افزایش تعداد مشترکین ایمیل خود هستند. چرا که دسترسی به صندوق دریافتی ایمیل بسیار راحت بوده و کاربران زیادی روزانه صندوق دریافتی ایمل خود را بررسی می‌کنند. همچنین ایمیل‌های ارسالی این توانایی را دارند که به صورت مسقیم کاربران را به هواداران شرکت مورد نظر در فیسبوک و… پیوند دهد.

دکمه CTA شرکت کفش Rothy’s به ما آموزش‌هایی درباره چگونگی افزایش مخاطبین ایمیل ارائه می‌دهد.

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این شرکت از Find out first برای انجام این کار بهره می‌گیرد. به این صورت که در مرحله اول برای مطلع کردن مشتریان از محصولات جدید خود، شرایط ویژه فروش و اخبار عمومی، از کاربران فقط یک ایمیل دریافت می‌کند.  به این ترتیب آن‌ها با استفاده از این CTA هوشمندانه، نرخ مشترکین ایمیل خود بهبود می‌بخشند.

 

Vanguard

CTA های Vanguard به شکل تهاجمی در همان صفحه اصلی‌شان، اقدام به فروش نمی‌کنند. بلکه به جای آن با استفاده از زبان دوم شخص (تو و شما) به جای زبان «ما»، در ابتدا ارتباطی صمیمانه و گرم با مشتریان خود برقرار می‌کنند.

 

برخلاف بسیاری از مثال‌های call to action ، شرکت خدمات مالی Vanguard به نیازهای مشتریان اولویت می‌دهد. این مسئله را در زبان مورد استفاده آن‌ها، در قالب جملاتی مانند «ببنید چرا Vanguard مناسب شماست» و «ببنید چگونه یک مشاور Vanguard کمک می‌کند»، نمودی روشن دارد.

آن‌ها قالب سایت خود را به گونه‌ای طراحی کردند تا به اندازه بقیه رقیبان فروش داشته باشند، اما با اینحال حس صمیمیت بیش‌تری به مخاطبان خود می‌دهند و کم‌تر تهاجمی به نظر می‌رسند. این رویکرد آن‌ها به ویژه برای سرمایه‌گذارنی که از موارد این چنینی اشباع شده‌اند کارآمد است. سرمایه‌گذاران احتمالی‌ای که موقتی و یا تصادفی گذرشان به وب سایت آن‌ها افتاده و تحت تاثیر call to action صمیمانه آن‌ها قرار می‌گیرند.

 

Salesforce

در صفحه اصلی وب‌سایت Salesforce، بهترین نمونه‌ها از نحوه بکارگیری دکمه‌های CTA متعدد مشاهده می‌شود. هر کدام از این CTA ها، کاربران را به بخش‌های مختلف سایت هدایت می‌کند. به عنوان یک مثال روشن، به محتوای بالای صفحه این سایت نگاهی می‌اندازیم.

 

 

در قسمت بالای صفحه اصلی، سمت راست آن، یک دکمه CTA ‘’Try for Free’’ و در زیر توضیحات یک دکمه ‘’Start My Free Trial’’ بلافاصله به چشم می‌آید. آن‌ها همچین در انتها، دکمه call to action دیگری تعبیه کرده‌اند که فورا مخاطبان را برای مشارکت بیش‌تر فرامی‌خواند؛ ‘’Learn more about the partnership’’. این دکمه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با ارائه اطلاعات بیش‌تر، نظر کاربرانی را که هنوز برای ثبت‌نام آماده نشده‌اند را تغییر دهند.

همچنین در قسمت پایین صفحه اصلی، تعدادی دکمه CTA کلیک کردنی برای تماشای ویژگی‌های مختلف Salesforce به مشتریان، پیش‌بینی شده است. همانطور که می‌بینید کاربران می‌توانند به راحتی و با یک کلیک ساده این ویدئوها را تماشا کنند.

 

 

Daily Look

گاهی اوقات برای اینکه یک call to action موثرتر بسازید، باید از نقطه ضعف‌هایی که هدف شما هستند خلاقانه استفاده کنید. به عنوان نمونه، شرکت استایلیست Daily Look چندان ربطی به وقت بیشتر پیدا کردن در طول روز ندارد و کارش بیش‌تر مربوط به خرید لباس‌های گران‌ قیمت است. با این وجود، call to action مورد استفاده آن‌ها این انگیزه را به مشتریان می‌دهد که برای خریدشان زمانی هدر نمی‌دهند. در واقع این احساس را به آن ها می‌دهد که بدون عذاب وجدان درباره هدر دادن وقت، می‌توانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.

 

 

استفاده از عبارت ‘’Leaving you time for everything else’’ یک حرکت هوشمندانه است. این عبارت به شکل خلاقانه‌ای توهم یک نقطه ضعف را برای کاربر ایجاد می‌کند. سپس کاربر را ترغیب می‌کند که برای برطرف کردن این نقطه ضعف بر روی دکمه CTA آبی رنگ ‘’Start Now’’ کلیک کند. مسئله‌ای که واقعا پیش از آن وجود نداشته است.

 

Dollar Shave Club

Dollar Shave Club مجددا با استفاده از یک call to action جالب توجه با مخاطبان هدف خود صحبت می‌کند.

 

 

پیغام آن‌ها واضح است: مردان می‌توانند در بهترین حالت خود به نظر برسند، حس بشوند و بهترین بو را بدهند.

آن‌ها برای تبلیغ دوره آزمایشی خود، به جای استفاده از فرمول رایج ‘’Try Us” (ما را امتحان کنید) یا “Join Us’’ (به ما پیوندید)، دکمه تشویق کننده ‘’Get Started’’ (شروع کنید) را بکار برده‌اند.

با توجه به مثال‌هایی که در این مقاله مرور کردیم با توجه به کانال ارتباطی خود (اینستاگرام، ایمیل و وبسایت) می‌توانید از الگوی آن‌ها استفاده کنید. اگر نیاز به مشاوره در زمینه طراحی کمپین دیجیتال مارکتنیگ دارید با ما در ارتباط باشید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.