بازاریابی بومی یا native advertising چیست؟

بازاریابی بومی یا native advertising چیست؟

بازاریابی بومی یا native advertising چیست؟ 1350 500 مصلایی

در سال های اخیر ظهور و پیشرفت تبلیغات بومی باعث کمرنگ تر شدن تبلیغات بنری شده است. اینفوگرافیک و مقالات دارای اسپانسر (یعنی محتوایی که توسط یک برند یا ناشر خاص برای انتشار در بلاگ های پرمخاطب تر تهیه می شود) ارزش بیشتری برای مخاطبان دارند و نسبت به تبلیغات بنری که تنها برای برقراری ارتباط با پیام های بازرگانی طراحی شده اند، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

سازندگان و منتشرکنندگان تبلیغ و برند بی شک علاقه زیادی به تبلیغات بومی دارند زیرا آن را به عنوان روش نوینی برای جذب مخاطب می دانند که محتوای آن ارزش بیشتری برای خوانندگان در مقایسه با تبلیغات سنتی دارد. طبق آمار به دست آمده، ۷۰ درصد مردم از طریق محتوا در مورد یک کالا آگاه شوند. تبلیغات بومی بیشتر بر اهمیت محتوای با کیفیت تاکید دارد تا بدین وسیله با ایجاد اعتماد در مورد کالای عرضه شده به مخاطبان آگاهی می دهد.

به دلیل ماهیت رقابتی بازاریابی آنلاین و آفلاین، کسب و کارها دائما در تلاش هستند که فضایی را در گوشه ای از ذهن مصرف کننده به خود اختصاص دهند و مطمئنا طراحی های فوق العاده و بسیار زیبای تبلیغاتی در ذهن مشتریان حک شده و در خاطر آنها باقی می ماند.

به طور کلی تبلیغات بومی در ایجاد آگاهی نسبت به یک برند خاص و هدایت افراد موفق تر از تبلیغات بنری است. در نتیجه بازاریاب ها توجه بیشتری به تبلیغات بومی نشان داده و به مزیت های فراوان آن ایمان آورده اند. در تبلیغات بومی معمولا محتوایی باکیفیت برای مخاطبین خاص شرکت تهیه می شود و از رسانه های موجود به دست مشتریان بالقوه رسانده می شود. رسانه ها معمولا این تبلیغات را به شکل یک مقاله یا ویدئوی معمول رسانه خود نشان می دهند و حداکثر با عبارات کوتاهی مثل ریپورتاژ آگهی یا لینک اسپانسرشده مشخص می کنند.

یک مهارت بسیار مهم و کلیدی که تمام بازاریاب ها در قرن ۲۱ به آن نیاز دارند، قابلیت وفق دادن خود با تغییرات است. به وضوح می توان گفت چیزی که امروز کارایی دارد ممکن است فردا به درد نخورد.

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

شما باید به عنوان کسی که به این تغییرات عادت کرده و خود را با شرایط وفق داده، تبلیغات بومی را یاد بگیرید و طرح های مختلف و شیوه های مختلف را آزمایش کنید و بفهمید که چه چیزی کارایی بیشتری برای برند شما دارد. تبلیغات بومی چیزهای زیادی برای یادگیری در دسترس شما قرار می دهد که شما باید از آن بهره کافی را ببرید. بزرگ ترین مشکلی که شما با آن روبرو هستید ایجاد یک محتوای جذاب است. هر کسی می تواند یک اینفوگرافیک یا یک گردآوری بسیار عالی را انجام دهد، اما برای ایجاد یک محتوای خوب که بسیار جذاب و برجسته بوده و توسط هزاران نفر به اشتراک گذاشته می شود به فردی خاص و حرفه ای نیاز است. بدون وجود یک محتوای مناسب و خواننده محور می توان تضمین کرد که تبلیغات بومی شما فروش چندانی نخواهد داشت. شما باید هم از نظر طراحی بصری و هم از نظر محتوای کلامی خلاق باشید. مطمئناً تبلیغات بومی در حال رشد است و ارزش امتحان کردن را دارد، و شما به این ترتیب درمی یابید که تا چه حد می توانید از قدرت تبلیغات بومی برای افزایش موفقیت در کسب و کار خود بهره ببرید.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.