در ۳ گام بازاریابی اینستاگرامی خود را مؤثرتر کنید

بازاریابی اینستاگرامی

در ۳ گام بازاریابی اینستاگرامی خود را مؤثرتر کنید

در ۳ گام بازاریابی اینستاگرامی خود را مؤثرتر کنید 1350 500 زهرا لطف اللهی

بازاریابی اینستاگرامی یکی از بهترین روش های جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش است. قبل از اینکه بتوانید فروش به مخاطبین خود را شروع کنید، باید بدانید که مشتری ایده آل شما کجاست و چه می خرد؟
همان طور که می دانید Instagram یک شبکه اجتماعی بزرگ است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. مثلاً برای هنرمندان و مدل ها یا هر کسی که می خواهد تصاویر تفریح آخر هفته خودش را با دیگران به اشتراک بگذارد یا گلدان جدیدش را به دیگران نشان دهد.
اما آیا اینستاگرام به درد کسب و کارهایی که به دنبال فروش و جذب مشتریان جدید هستند هم می خورد؟ بله، اگر از آن درست استفاده کنید بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود. ما در این مطلب به شما یاد می دهیم که چطور می توانید کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام توسعه دهید، حساب کاربری خود را بهینه کنید و محتوای اینستاگرام خود را محرمانه کنید و دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید.

یاد می گیرید که چطور محبوبیت خود را افزایش دهید و تعاملات بیشتری ایجاد کنید. در نهایت، با چند ابزار آشنا خواهید شد که می توانید از آن برای اندازه گیری موفقیت خود استفاده کنید و نتایج خود را تکرار کنید تا تعداد فالوئرها و همین طور برند و کسب و کار شما، هر ماه، بیشتر و بیشتر رشد کنند.
به طور خلاصه، رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی اینستاگرامی شامل سه مرحله اصلی است:

  • آگاهی: پیروان اینستاگرام خود را با محتوای بازاریابی influencer و محتوای تولید شده توسط کاربر افزایش دهید.
  • تعامل: ترافیک را به وب سایت خود ارسال کنید و داستان‌های اینستاگرام را به سایت خود بفرستید.
  • تبدیل : افزایش فروش با محتوای عالی و ( CTA )

منطقی به نظر می رسد، درست است؟ اول اینکه شما باید با افراد ارتباط ایجاد کنید (ایجاد آگاهی)، پس باید توجه آنها را جلب کنید ( تعامل ایجاد کنید) و در نهایت شما باید آن ها را به یک پیشنهاد مرتبط دعوت کنید که به آن علاقمند هستند و به این طریق به هدف خود (افزایش فروش و توسعه کسب و کار) برسید.
بنابراین، حالا که استراتژی کار را می دانید بیایید با جزییات این که چطور می توانید به هر کدام از این مراحل دست پیدا کنید و کسب و کار خود را با استراتژی بازاریابی هوشمندانه اینستاگرام توسعه دهید، آشنا شوید.

گام ۱: جذب فالوئرهای بیشتر در  اینستاگرام

در اینستاگرام اگر فالوئر (followers) نداشته باشید هیچ کاری نمی توانید بکنید، در واقع هر کاری هم بکنید بی فایده است و به همین دلیل است که اولین گام در این فرایند، افزایش فالوئرهای اینستاگرام است.
در واقع هر چه دنبال کنندگان یا همان فالوئرهای بیشتری داشته باشید، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت که بتوانید با هر پست به آنها دسترسی داشته باشید.
البته باید مطمئن شوید که تمام فالوئرهای جدید شما، مخاطب هدف شما و مناسب کسب و کار شما هستند.

از این استراتژی ها در مجله «Foundr Magazine» هم استفاده شد و این مجله توانست در ۲ هفته فالوئرهای خود را از ۰ به ۱۰,۰۰۰ نفر برساند و در عرض ۲ سال ۱,۰۰۰,۰۰۰ فالوئر داشته باشد. در تصویر زیر می توانید نتیجه این استراتژی را ببینید.


خب، می پرسید چطور؟
یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش تعداد فالوئرها این است که از کسانی استفاده کنید که در حال حاضر در میان مردم مطرح هستند. این یک راه فوق العاده برای این است که یک باره نام و پیام خود را به افرادی که همفکر شما هستند و مخاطب کسب و کار شما به حساب می آیند معرفی کنید و از آنجایی که توسط یک فرد مطرح و معتبر معرفی می شوید، شما هم معتبر شناخته می شوبد و مردم روی شما حساب می کنند.
برای دستیابی به این هدف دو راه وجود دارد: اول اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) و دوم بازاریابی از طریق محتوای تولید شده توسط کاربران.

از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه بهتری خواهید گرفت. در اینفلوئنسر مارکتینگ شما از اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خودتان می خواهید که شرکت و برند شما را به دیگران (مخاطبین خود) معرفی کنند.

 Influencer کیست؟

هر کسی که فالوئرهای بسیار زیادی دارد می تواند یک اینفلوئنسر باشد. مثلاً در کسب و کار ما (حوزه مارکتینگ و بازاریابی) اینفلوئنسرهای هدف می توانند از چهره های شناخته شده باشند: مثل یک بازیگر، یک موسیقی دان، یک ورزش کار حرفه ای، یک سیاست مدار، یک صاحب کسب و کار و… که این فهرست ادامه دارد. اگر این افراد مخاطبان زیادی داشته باشند که آن ها را بشناسند و به آن ها اعتماد کنند، یک Influencer هستند. در کل کار کردن با اینفلوئنسرها یکی از سریع ترین راه های افزایش محبوبیت شما در اینستاگرام است. در اینجا به چند روش می‌توانید از اینفلوئنسرها برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید:

  • شما می توانید خیلی راحت از آن ها بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در عوض مبلغی را به آن ها پرداخت کنید. به این کار در اصطلاح «paid shout-out» می گویند که به معنای “فریاد پرداخت شده” است.
  •  روش دیگر این است که به جای پرداخت پول برای معرفی، از اهدای محصولات استفاده کنید. یعنی در ازای یک پست یا کامنت معرفی، به آن اینفلوئنسر یکی از محصولات خود (یا یک کالای خاص) را تحویل دهید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

  • شما می توانید از آن ها بخواهید محتوای خود را به صورت رایگان به اشتراک بگذارند. در این مورد، بهترین کار این است که به آن ها پیشنهاد دهید محتوای شما را در ازای معرفی محتوای خودشان توسط شما، به اشتراک بگذارند. به این کار اصطلاحاً  S4S یا «shout-out for shout-out» گفته می شود. در این روش در واقع شما محتوای خود را با یکدیگر تبادل می کنید.

یادتان باشد که یک اینفلوئنسر الزاماً کسی نیست که میلیون ها نفر فالوئر از سراسر دنیا داشته باشد. در حقیقت باید حداقل از یک میکرو اینفلوئنسر (Micro Influencer) کمک بگیرید. میکرو اینفلوئنسر کسی است که بین ۱۰٫۰۰۰ تا ۵۰٫۰۰۰ فالوئر دارد.
میکرو اینفلوئنسرها به یک دلیل اغلب نرخ تعامل بالاتری نسبت به مخاطبان بزرگ تر دارند، به طور کلی، مخاطبان بزرگ تر دوست دارند که تعامل کمتری داشته باشند. فایده دیگر کار با میکرو اینفلوئنسرها این است که آن ها معمولا ارزان تر هستند. اگر یک کسب و کار جدید دارید و برای رشد مخاطبین خود در تلاش هستید، توصیه ما این است که این کار را با پیدا کردن و نزدیک شدن به میکرو اینفلوئنسرهای صنعت خود شروع کنید.

آیا مشتریان کار شما را انجام می دهند؟

یک راه عالی دیگر برای افزایش تعداد فالوئرها و کسب درآمد این است که به مشتریان اجازه دهید که با ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر، کاری را برای شما انجام دهند.
به اشتراک گذاشتن محتوای ایجاد شده توسط کاربر یک راه عالی برای رشد شما است و به ثبات اجتماعی شما نیز کمک می کند. افراد معمولاً به محتوایی که توسط مشتریان حقیقی تولید می شود بیشتر از محتوایی که توسط یک شرکت تولید می شود اعتماد دارند. محتوای ایجاد شده توسط کاربران به ایجاد جامعه فعالی از فالوئرها نیز کمک می کند. افرادی که به طور فعال با محتوای شما درگیر هستند، احتمالا بیشتر دوست دارند نظر بدهند و یا آن ها را به اشتراک بگذارند. پس مشتریان خود را تشویق کنید که عکس های خودشان در حال استفاده از محصولات را شما پست کنند. مثلاً تصویر زیر که پست اینستاگرامی یک مشتری (اینفلوئنسر) را از محصولات برند ساعت «cluse» نشان می دهد، می تواند هزاران لایک و کامنت برای این برند جذب کند.

بازاریابی اینستاگرامی
همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از مشتریان شما ممکن است میکرو اینفلوئنسر باشند. شما باید برای رسیدن به این افراد تلاش کنید!

توجه: قبل از اینکه فروش را به مخاطبین خود شروع کنید، باید بدانید که مشتریان ایده آل شما کجا هستند و چه چیزی می خرند.

همچنین با مطالعه کتاب زیر یاد می گیرید که با استفاده صحیح از هشتگ ها و مسابقات اینستاگرامی، مخاطبان خود را ترغیب کنید که در ارتباط با برند شما محتوا تولید کنند و به اشتراک بگذارند.

گام ۲: با فالوئرهای خود تعامل داشته باشید.

در مورد برخی از موثرترین استراتژی‌ها برای افزایش فالوئرهای اینستاگرام صحبت کردیم. و گام بعدی در افزایش اثرگذاری بازاریابی اینستاگرامی شروع تعامل با این بازدیدکنندگان است. به عبارت دیگر، توجه آن‌ها را به خود جلب کرده و در نهایت آن‌ها را به بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید.

خودتان را با بیوگرافی خود، متمایز کنید.

معمولاً چیزهایی که افراد می گویند اولین تأثیر را بر دیگران دارند، در اینستاگرام هم بیوگرافی (bio)  اولین چیزی است که روی مخاطبان و بازدیدکنندگان هر حساب کاربری اثرگذار است.
خیلی وقت ها افراد قبل از هر چیزی محتوای بیوگرافی اکانت شما را بررسی می کنند و بعد برای دیدن یا ندید محتوای اکانت شما تصمیم می گیرند. آن ها با دیدن بیوگرافی شما متوجه می شوند که شرکت شما را دوست دارند یا خیر. به این معنی است که داشتن یک بیوگرافی عالی می تواند در به‌دست آوردن فالوئر بیشتر و افزایش فروش بالقوه شما بسیار اثرگذار باشد.
بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که در ساخت یک بیوگرافی اثرگذار به شما کمک می کند:
• سعی کنید آن را کوتاه و جذاب نگه دارید.
• با استفاده از یک نشانی اینترنتی به یاد ماندنی، یک CTA مستقیم ایجاد کنید.
• مشخص کنید که دقیقا چه کار می‌کنید و چه پیشنهادی برای آن ها دارید.
• استفاده از ایموجی ها، اگر با محتوای شما متناسب باشند هرگز مشکلی ایجاد نمی کند. به ایموجی (دستی که به پایین اشاره کرده است) موجود در بیوگرافی  عکس زیر توجه کنید:

همانطور که می‌بینید، Bio پیج Foundr کاملاً به هدف خود پرداخته است و CTA واضحی دارد. همه بیوگرافی ان ها در سه جمله کوتاه خلاصه شده است.

 

می‌خوای محصولت رو آدم‌های محبوب تبلیغ کنن؟

ما برنامه‌های جذابی برای اینفلوئنسر مارکتینگ شما داریم

 

گام ۳: افزایش تبدیل فالوئرها به مشتری

در گام اول از افزایش اثرگذاری بازاریابی اینستاگرامی یاد گرفتید که چطور دنبال کنندگان اکانت خود را افزایش دهید. سپس چند استراتژی جدید یاد گرفتید که می توانید از آن ها برای افزایش این دنبال کنندگان استفاده کنید و آن ها را به وب سایت خود هدایت کنید. در حال حاضر باید آنچه را که واقعا می خواهید بدانید، یاد بگیرید:
چگونه می توانید بیشتر این دنبال کنندگان را به مشتری تبدیل کنید؟ و برای شروع باید به این سؤال جواب دهید که بهترین پست اینستاگرام برای افزایش فروش و مشتری چیست؟
به طور کلی، شما می‌خواهید یک واکنش عاطفی در بیننده ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است شما بهترین محصول را در دنیا داشته باشید اما اگر آن را به شکلی نشان ندهید که باعث ایجاد علاقه شود و احساسات افراد را برانگیخته کند، به فروش نخواهد رفت. بنابراین سعی کنید  برای گرفتن جواب از بازدیدکنندگان، از طراحی خلاقانه و تصاویر خیره کننده استفاده کنید.

برای نشان دادن یک محصول فیزیکی، تصاویر معمولی روزمره راهی خوبی هستند که می توانند کاربرد محصول شما را به وضوح نشان دهند. این تصاویر به بازدید کنندگان کمک می کنند که خودشان کاربرد محصول شما در زندگی را ببینند. تصویر زیر یک مثال خوب از تبلیغ یک بطری آب در اینستاگرام است:

شما در بازاریابی اینستاگرامی می توانید محتواهای گوناگونی را پست کنید، این محتواها می توانند شامل تصاویر، متن و یا حتی سؤال هایی باشند که شما می خواهید از مشتریان خود بپرسید.
تا زمانی که محتوای شما هیجان انگیز است، مخاطبان شما را به نشان دادن واکنش خای تحریک می کند و باعث آشنایی بیشتر مردم با محصولات / خدمات شما می شود، مهم نیست که از چه نوع محتوایی استفاده می کنید.

این مثالی از پست Founder است که در عرض ۴ روز تقریبا ۱۰٫۰۰۰ نفر آن را لایک کرده اند و حتی یک تصویر هم نداشته است. این پست فقط حاوی یک سوال ساده اما جالب بود :

یک مثال خوب برای ترکیب محتوا در صفحه اینستاگرام این است که برای جلب توجه مردم از ترکیب متن، سؤال، تصویر و ویدئو استفاده کنید. همچنین می توانید از مطالبی که دیگران منتشر کرده اند هم استفاده کنید، با این حال به خاطر داشته باشید که حداقل ۶۰ درصد از چیزی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید محتوای منحصر به فرد تولید شده توسط خود شما باشد.

در نهایت امیدواریم که این مطلب توانسته باشد دیدگاه شما را در مدیریت حساب اینستاگرامتان بهبود دهد.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

منبع: digitalmarketer

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۱ دیدگاه
  • برای محصولاتی که فیزیکی نیستن چطور میشه از کاربر خواست که محتوای مربوط به برند ما تولید کنه؟

Subscribe for free resources and news updates.