بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام 1350 500 ذاهد

با همه‌گیر شدن برنامه اینستاگرام، برای خیلی از بازاریابان و حتی کسانی که از اینستاگرام استفاده شخصی می‌کنند، این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی در روز و چه روزهایی در هفته است. در‌ واقع همه می خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبانشان، چه زمانی را برای آپلود پست‌هایشان انتخاب کنند. بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در این خصوص به نتایج متفاوتی میتوان دست پیدا کرد:
برای مثال مطابق با تحقیقات Later، ۶۱۰۰۰ پست در سال ۲۰۱۵ بررسی‌شده و ثابت کرد که ساعت ۲ صبح تا ۵ عصر، بهترین زمان و روز چهارشنبه بهترین روز برای پست گذاشتن است. تعامل در ساعات ۹ صبح تا ۶ عصر به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.
یا Mavrck، بعد از بررسی ۱٫۳ میلیون پست، بنا بر تحقیقات خود گزارش داد که نیمه‌شب، ۳ عصر و ۴ عصر بهترین زمان برای پست گذاشتن هستند.
همچنین مطابق با تحقیقات Hubspot، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف، Hubspot یک اینفوگرافیک را در اوایل ۲۰۱۶ منتشر کرد که نشان می‌دهد بهترین زمان برای ارسال مطلب در اینستاگرام هر ساعاتی از روز دوشنبه یا پنج‌شنبه است، به‌غیر از ساعت‌هایی بین ۳ تا ۴ عصر. بهترین زمان برای آپلود ویدئو در شب بین ساعت ۹ شب تا ۸ صبح است. زمان‌های خاص دیگری که برای ارسال مطلب مناسب هستند شامل ساعت ۲ صبح، ۵ عصر و ۷ شب در چهارشنبه هستند.

جولی نایدلینگر نویسنده، وبلاگ‌نویس و سوشیال‌مدیا کار آمریکایی‌ در مقاله‌ای که “CoSchedule” منتشر کرده، با بررسی ۱۰ منبع، به نتایجی در رابطه با بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و بقیه رسانه‌های اجتماعی رسیده. نایدلینگر دوشنبه‌ رابهترین روز و یکشنبه را بدترین روز برای آپلود محتوا در اینستاگرام می‌داند. او همچنین ۳ تا ۴ بعداز‌ظهر را بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و بعد از آن ۲ صبح و ۵ بعدازظهر را پیشنهاد می‌دهد. همچنین قابل ذکر است که او ۸ صبح و ۹ شب را مناسب‌ترین زمان برای آپلود ویدئو عنوان کرده است.

اینستاگرام

 

اما اگر بخواهید به یک نتیجه و جمع بندی کلی در رابطه با بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام دست یابید:
یادتان باشد هر زمانی که میلتان کشید بهترین ساعت برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیست! برای انتخاب زمان انتشار پست های خود در اینستاگرام باید به این که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، موضوع صفحه و پست شما چیست، از انتشار پست خود چه هدفی دارید و… توجه کنید.

 

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب کنم؟

برای افزایش فروش، مدیریت شبکه های اجتماعی خودت رو به ما بسپر!

طبق آمار (GWI  (Globalwebindex که یک شرکت تحقیقاتی در صنعت تبلیغات آنلاین است، ۲۵ درصد از جمعیت آمریکای شمالی کاربر اینستاگرام هستند که با توجه به جمعیت این قاره ۵۰% از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.

اینستاگرام

اما اگر برایتان جالب است که بدانید اکثر مخاطبان اینستاگرام از چه سنی هستند باید بگوییم که :

براساس آمار  این شرکت، ۴۱% از کاربران اینستاگرام بین سنین ۱۶ تا ۲۴ هستند و تنها ۲ درصد از آن ها بالای ۵۵ سال ( بازنشسته‌ها) سن دارند.

 

اینستاگرام

به طور کلی تحلیل و بررسی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که بتوانید استراتژی هدفمند و مؤثرتری داشته باشید. اگر از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده می کنید، احتمالاً از اهمیت وجود یک استراتژی اینستاگرامی مناسب نیز آگاهید و تاکنون برای خود یک استراتژی اینستاگرامی اتخاذ کرده اید؛ اما آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟ چطور می‌توانید استراتژی اینستاگرامی خود را ارزیابی کنید؟ برای این کار می‌توانید کتاب «آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟» را از لینک زیر دانلود، مطالعه و به کمک آن استراتژی اینستاگرام خود را ارزیابی یا به عبارتی میزان موفقیت آن را اندازه‌گیری کنید.

 

نکته آخر، نکاتی در رابطه با کپشن نویسی در اینستاگرام

ابتدا باید بدانید که حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن پست اینستاگرام ۲۲۰۰ کاراکتر است. اما نکته مهم اینجاست که تنها چند خط اول از کپشن زیر پست دیده می‌شود و بقیه در قسمت “بیشتر بخوانید” قرار می‌گیرند. این بدان معنی است که کپشنی که می‌نویسید باید کوتاه باشد ولی تمام اطلاعات لازم را منتقل کند. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کمتر کسی به قسمت بیشتر بخوانید کپشن مراجعه می‌کند. پس سعی کنید اطلاعات مهم را در ابتدا بنویسید و اطلاعات فرعی مثل منشن افراد و هشتگ را در بخش پایانی قرار دهید.

ما در لابراتوار رسانه برای افزایش بهره‌وری مخاطبانمان از بازاریابی اینستاگرامی، کتابی ۵۰ صفحه‌ای را تدوین کرده ایم که با مطالعه آن تمام نکات لازم برای استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام را یاد می‌گیرید. در ادامه می توانید از طریق لینک زیر، این کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۳ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.