بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین

online-course

بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین

بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین 750 375 مینا صفری

بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین

این روزها دوره آنلاین آموزشی محبوبیت بالایی پیدا کرده است و اغلب مشتاقان یادگیری مهارت‌های جدید، این دوره‌ها را به موسسه‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند. دوره‌های آموزشی آنلاین و یا همان e-learning نسبت به کلاس‌های آموزشی فیزیکی قابلیت دسترسی بهتری دارند و افراد توانایی بیش‌تری در مدیریت زمان خود دارند. از طرفی با توجه به سرعت بالای تغییرات در عصر دیجیتال، این دوره‌ها نسبت به موسسه‌های فیزیکی بسیار به‌روزتر هستند و کارایی بیش‌تری دارند. نکته ی بسیار مهم دیگر دسترسی به اساتید بهتر و حرفه‌ای تر در این دوره‌هاست. با استفاده از دوره های آنلاین افراد می‌توانند از بهترین اساتید هر حوزه در دنیا، یاد بگیرند. با توجه به این مزیت‌ها داوطلبان مجاب می‌شوند که به جای هزینه‌های گزاف و گاهی بی‌کیفیت به دوره‌های آموزشی آنلاین رو ‌آورند.

برخی از مزیت‌های دوره‌های آموزشی آنلاین نسبت به موسسه‌های فیزیکی:

  • قابلیت دسترسی بهتر: دوره‌های آموزشی آنلاین و یا همان e-learning نسبت به کلاس های آموزشی فیزیکی قابلیت دسترسی بهتری دارند و افراد توانایی بیش تری در مدیریت زمان خود دارند.
  • توانایی مدیریت زمان: مدیریت زمان در دوره‌های آنلاین به عهده شرکت کننده است و نیازی به انتخاب اجباری بین چند زمانبندی ثابت برای کلاس‌ها نیست.
  • امکان یادگیری موضوعات جدیدتر و ترند: دوره های آنلاین به متخصصین و اساتید حوزه های مختلف دسترسی دارند و به راحتی می توان هر موضوع جدیدی را در این دوره‌ها فرا گرفت در حالی که دوره‌های موسسه‌های فیزیکی معمولا محدود است.
  • یادگیری از بهترین اساتید هر حوزه در دنیا: دسترسی به بهترین اساتید هر حوزه در دنیا، در دوره‌های آنلاین امکان پذیر است در حالی که این دسترسی در دوره‌های آفلاین بسیار محدود است.
  • هزینه پایین تر
  • مدرک معتبرتر: برخی از دوره های آنلاین به شرکت کنندگان مدرک معتبر اعطا می‌کنند و مدارک موسسه‌های مشهور این حوزه، به مراتب از موسسه‌های فیزیکی معتبرتر است.

با درک مزیت‌های دوره‌های آموزشی آنلاین بر آن شدیم تا در این مقاله بهترین پلتفرم‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف را معرفی کنیم.

 

وبسایت های آموزشی جامع

Udemy

این پلتفرم هرروزه توسط تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان استفاده می‌شود. دلیل اصلی آن هم ارزان بودن دوره‌ها و یا حتی رایگان بودن بسیاری از آن‌هاست. حتی شما می‌توانید در پایان دوره گواهینامه نیز دریافت کنید.

Eduonix

بعد از Udemy این پلتفرم از معروف‌ترین‌هاست که تقریبا از هر رشته‌ای دوره‌های آموزشی در آن وجود دارد.

Lynda

این پلتفرم به دلیل دوره‌های آموزنده و تعاملی خود شناخته شده  و در حال حاضر بخشی از آن تحت دوره‌های آموزشی LinkedIn Learning است.

Kadenze

این وبسایت دوره‌های مختلف بسیاری از تایپوگرافی تا طراحی و خوشنویسی پیشرفته را شامل می‌شود.

 

e-learning

آموزش برنامه نویسی

Udacity

سازمان آموزشی سودآور و مهارت محوری است که بر توسعه مهارت‌های کیفی از طریق ارائه پروژه‌های واقعی تمرکز می‌کند. همچنین تعداد زیادی فرصت‌های شغلی را با همکاری شرکای خود ارائه می‌دهد.

Treehouse

یک پلتفرم خوب برای برنامه نویسی، و طراحی وب و.. بشمار می‌رود که می‌توانید متخصص‌های این حوزه را در آن پیدا کنید.

PluralSight

این پلتفرم یادگیری توسعه وب و گواهینامه IT و آموزش‌های روزمره دیگری را فراهم می‌کند که موجب رشد شما و کسب‌وکارتان خواهد شد.

Progate

این هم یکی دیگر از پلتفرم‌های آنلاین یادگیری برنامه نویسی است که شما می‌توانید به صورت تعاملی انواع زبان‌های برنامه نویسی HTML, CSS, Ruby, Ruby on Rails, PHP, Javascript, Java, Swift, Git را به واسطه آن یاد بگیرید.

Stackoverflow

می‌توان گفت بزرگترین و معتبرترین جامعه آنلاین برای یادگیری و به اشتراک گذاری دانش برنامه نویسی و همچنین ایجاد شغل در این حرفه اینجاست.

FreeCodeCamp

در اینجا کدنویسی را به طور رایگان یاد می‌گیرید، پروژه‌های برنامه نویسی را انجام می‌دهید و برای مصاحبه شغلی به عنوان توسعه دهنده آماده می‌شوید.

Microsoft Virtual Academy

MVA آموزش رایگان برای توسعه دهندگان، افراد IT، Data Scientist و.. دارد که با توجه به علاقه خود می‌توانید مهارت‌های خود را بسازید و حرفه‌ای شوید.

Laracasts

یکی از بهترین آموزش‌های ویدیویی PHP و Laravel  را از اینجا یاد می‌گیرید.

Cybrary

آموزش کاملا رایگان Cyber Security را در اینجا دنبال کنید و در کنار یادگیری شبکه سازی کنید.

W3Schools

این پلتفرم به یادگیرندگان جنبه‌های مختلف طراحی وب را آموزش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند گزینه‌های مختلفی همچون HTML,PHP, SQL, Jquery و.. را برای یادگیری انتخاب کنند.

CodeAcademy

با استفاده از این سایت می‌توانید مسقیما در اینترنت یادگیری برنامه نویسی را شروع کنید و زبان‌های HTML، CSS ، Javascript و…  رابه انتخاب خودتان و به طور رایگان فرا بگیرید.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

آموزش گرافیک و طراحی وب

Skillshare

یک جامعه یادگیری آنلاین خوب برای طراحان را در این سایت بیابید.

Tutpad

این پلتفرم یک جامعه آموزش آنلاین برای علاقه‌مندان طراحی است که به دنبال یادگیری Animation, Graphic design, Illustration, Photography, 3D, UI/UX و.. هستند. سازندگان Freepik و Flaticon  در آن حضور دارند.

Duolingo

با این پلتفرم زبانی را که به آن علاقه‌مند هستید به صورت مفرح و سرگرمی تقویت و آن را به یک عادت تبدیل کنید. البته یکی دیگر از ابزارهای این حوزه BBC Languages است که به طور رایگان زبان شما را بهبود می‌دهد.

آموزش سئو و بازاریابی

Google Primer

برنامه‌ای برای یادگیری و توسعه مهارت‌های بازاریابی و فروش و..

Backlinko

پلتفرمی برای یادگیری سئو و استراتژی‌های لینک‌سازی

Google Ad Academy

گوگل دوره‌های آموزشی آنلاین را بطور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که شما می‌توانید مهارت‌های بازریابی خود را از این طریق تقویت کنید.

HubSpot Academy

یک پلتفرم جهانی خوب در حوزه آموزش بازاریابی درونگرا، فروش، سرویس پشتیبانی مشتری و… می‌رود.

آموزش‌ هنر، سبک زندگی، فرهنگی

CreativeLive

پلتفرمی برای یادگیری و توسعه مهارت‌های عکاسی، هنر، موسیقی، طراحی، شیوه زندگی و .. است که در این بین کلاس‌های رایگان هم دارند.

Drawspace

اگر می‌خواهید یادبگیرید که چطوری طراحی و نقاشی کنید و یا این مهارت را تقویت کنید Drawspace جایی است که آموزش‌های رایگان هم دارد.

Digital Photography School

این سایت با تعداد مقالات زیادی که دارد مهارت عکاسی شما را بهبود خواهد داد، حتی اگر شما یک فرد مبتدی باشید. همچنین یک فضای چت آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با جامعه عکاسان رابطه خوبی شکل دهید.

دوره های آنلاین گسترده (MOOCs)

MOOC مخفف Massive open online course است. این پلتفرم که دارای تعداد بسیاری شرکای دانشگاهی و سازمانی است، به داشتن استاندارد آموزشی معروف می‌باشد. با توجه به تعداد بالای مراجعین، سایت‌های آموزش آنلاین زیادی نیز تمایل دارند تا منابع خود را برای هر فرد به اشتراک بگذارند.

Coursera

این سایت با موزه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات دیگر همکاری کرده است تا موضوعات متنوع آموزشی را برای افراد علاقه‌مند به نمایش بگذارد. این سایت بیش از ۸۰۰ دوره آموزشی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

edX

ارائه دهنده دوره‌های آموزشی آنلاین است که در سطوح دانشگاهی با رشته‌های تحصیلی متنوعی، دانشجویان سراسر جهان را میزبانی می‌کند.

Khan Academy

Sal Khan و تیمش این پلتفرم رایگان خودآموز را به شکل یک آکادمی استاندارد ساخته‌اند. این آکادمی یک مسیر راحت آموزشی را با توجه به موضوعی که افراد برای یادگیری انتخاب می‌کنند، فراهم می‌کند.

Academic Earth

در این پلتفرم احتمالا منحصر به فردترین مفهوم آموزش را می‌توانید بیابید. ایده دسترسی به هر سطح از آموزش در هر جای جهان در این آکادمی مشهود است.

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.