تجزیه و تحلیل اینستاگرام: راهنمای نهایی برای بازاریابان

تجزیه و تحلیل اینستاگرام: راهنمای نهایی برای بازاریابان

تجزیه و تحلیل اینستاگرام: راهنمای نهایی برای بازاریابان 1350 500 زهرا لطف اللهی

تجزیه و تحلیل اینستاگرامراهنمای نهایی برای بازاریابان

آنالیز اینستاگرام برای بهبود آگاهی برند و ارتباط با مشتری، برای شرکت ها در همه صنایع بسیار مهم است. اینستاگرام نباید دست کم گرفته شود. با توجه به گزارش تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ۲۰۱۷، اینستاگرام بالاترین سطح تعامل بین همه کانال های رسانه های اجتماعی برای شرکت های B2B  و B2C را دارد.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی دروغ نمی گویند: اینستاگرام باید یکی از ابزارهای اولیه برای صحبت درباره برند شما باشند.

اما چگونه باید از آن استفاده کرد؟ چطور می توانید با استفاده از به اشتراگ گذاری عکس، تبدیل به فردی متفکر، موثر و متقاعد کننده در اینستاگرام شوید. همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام است.

اینستاگرام مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، به افراد امکان پردازش اطلاعات را می دهد که می تواند موثر و بهبود دهنده صفحه شما باشد یا شما را به بی راهه ببرد.

 

شاخص های اینستاگرام :

Total Posts: تعداد کل پست‌هایی که در یک دوره زمانی مشخص منتشر شده‌اند.

Total Likes: تعداد کل لایک های دریافتی در تمام پست‌ها در یک دوره زمانی مشخص.

Total comments: تعداد کل نظرات در تمام پست‌ها در یک دوره زمانی مشخص صورت‌گرفته است.

Total interactions: تعداد کل تعاملات ( لایک و نظر ) در تمام پست‌ها در یک دوره زمانی مشخص.

Followers : تعداد کل کاربران اینستاگرام که پس از ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام حضور دارند.

Likes per post : تعداد لایک های دریافتی از پست فردی اینستاگرام.

Comments per post  : تعداد نظرات دریافت‌شده توسط پست اینستاگرام فردی.

Change in followers  : افزایش یا کاهش تعداد فالوور اینستاگرام یک حساب

Percent change in followers: درصد نمایش گرایش هر فرد، در زمان افزایش یا کاهش در فالوور اینستاگرام یک حساب.

 

چطور از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب کنم؟

برای افزایش فروش، مدیریت شبکه های اجتماعی خودت رو به ما بسپر!

 

در یک زمان این معیارها مفید هستند، با این حال این معیارهای ساده در کنار هم، می توانند همه تفاوت بین یک کمپین رسانه های اجتماعی را افزایش دهند و آن چیزی است که در خود اینستاگرام نهادینه است.

در هنگام استفاده از داده های یک برند رقابتی، معیارهای اینستاگرام یک سطح کاملا جدید از معنا را در نظر می گیرند. آنچه که تنها یک مجموعه جالب از اعداد بود، اکنون نقاط قوت و ضعف تبلیغات بازاریابی شما را آشکار می کند. شما می توانید گزارش هایی مانند این را با انجام مقایسه بر روی عملکرد فردی، بخش های مشتری، و حتی فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید.

چه معیارهایی را باید در تحلیل analytics در اینستاگرام دنبال کنم تا عملکرد را بهبود بخشد؟

از آنجا که بزرگترین قدرت اینستاگرام تعامل است، شما باید بخش عمده ای از توجه خود و تلاش خود برای بهبود معیارهای مربوط به تعامل را آماده کنید.

معیارهای اولیه که باید برای بهبود عملکرد بازاریابی اجتماعی خود استفاده کنید عبارتند از:

  • تعاملات کلی
  • تعاملات به ازای هر پست
  • نظرات کلی
  • نظرات در هر پست

همان طور که ابزار تحلیلی اینستاگرام شروع به اندازه گیری تعداد نظرات هر پست می کند، شما قادر خواهید بود که ببینید کدام پست ها اغلب مکالمات را هدایت می کنند و ارزیابی می کنند که چه چیزی در مورد آنها بسیار جذاب است. بهترین ابزارهای تحلیلی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که این اطلاعات را به عنوان یک خط روند ببینید، به طوری که شما می توانید ارزیابی کنید که که آیا سطح تعامل شما در طول زمان در حال بهبود یا کاهش است و در آن نقطه که ممکن است باعث ایجاد تغییر شود.

به طور کلی تحلیل و بررسی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که بتوانید استراتژی هدفمند و مؤثرتری داشته باشید. اگر از اینستاگرام برای بهبود کسب و کار خود استفاده می کنید، احتمالاً از اهمیت وجود یک استراتژی اینستاگرامی مناسب نیز آگاهید و تاکنون برای خود یک استراتژی اینستاگرامی اتخاذ کرده اید؛ اما آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟ چطور می‌توانید استراتژی اینستاگرامی خود را ارزیابی کنید؟ آیا ابزارهای داخلی اینستاگرام برای آنالیز استراتژی شما کافی هستند؟ برای ارزیابی استراتژی خود از چه ابزارهای دیگری می توانید استفاده کنید؟ برای پاسخ به تمام این سؤالات می‌توانید کتاب «آیا استراتژی اینستاگرام شما مؤثر است؟» را از لینک زیر دانلود، مطالعه و به کمک آن استراتژی اینستاگرام خود را ارزیابی و یک استراتژی هدفمند و موفقیت آمیز برای خود اتخاذ کنید.

 

اما معیارهای بالا تنها معیارهایی نیستند که می توانید از آنها استفاده کنید. بازاریابان رسانه های اجتماعی در حال حاضر در مورد ارزش استفاده از Hashtag در پست ها در اینستاگرام اطلاع دارند و ترکیب معیارهای بالا با این Hashtag ها یک راه عالی برای یکپارچه کردن فهرست شماست.

به زبان ساده، هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای متفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید.

اینستاگرام همانند هر کانال رسانه های اجتماعی به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. با استفاده از تجزیه و تحلیل درست اینستاگرام، بازاریابان می توانند از این پلتفرم وب سایت های ارتباط جمعی به گونه ای استفاده کنند که آگاهی برندی مطلوب و ارتباطاتی صمیمانه با همه مشتریان ایجاد کند. برای مؤثرتر کردن بازاریابی اینستاگرامی خود می توانید از ۳ راهکار سریع و ساده ارائه شده در این مطلب استفاده کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.