خرید بک لینک

خرید بک لینک

خرید بک لینک 1350 500 مجید رجبی

خرید بک لینک یکی از راه هایی است که افراد سئوکار برای اجرای پروژه های خود و به منظور افزایش رتبه سایت برای کلمات کلیدی خود از آن استفاده می‌کنند. بک لینک همیشه یکی از اجزای مهم در سئو سایت بوده و خواهد بود. به همین دلیل خیلی از افراد قصد دارند برای سایت خود بک لینک های با کیفیت و قوی بسازند. خیلی ها در این کار استاد هستند و خودشان دست به کار می شوند و خیلی ها هم توانایی این کار را ندارند و مجبورند بک لینک بخرند.

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید بک لینک صحبت کنیم. این سؤال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که آیا بک لینک بخریم یا نه؟ کی بخریم؟ از کجا بک لینک با کیفیت بخریم؟ آیا خرید بک لینک واقعا روی رتبه سایت ما در نتایج جست و جو تاثیر دارد؟ نکند با خرید بک لینک، پنالتی گوگل شویم؟ با مطالعه این مقاله جواب تمام این سؤالات را می‌گیرید. خرید بک لینک اصول و قواعد خاص خودش را دارد و ممکن است هر بک لینکی که از هر سایتی می خرید به دردتان نخورد! پس اگر قصد خرید بک لینک برای سایت خود را دارید ولی اطلاعات زیادی در این مورد ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا خرید بک لینک واقعا روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

مطمئن باشید که  اگر بک لینک با کیفیت و قوی باشد روی بهبود سئو سایت تان تاثیر مستقیم می گذارد حتی اگر پولی باشد! مسلماً خرید بک لینک هم می تواند تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت تان داشته باشد اما نه هر بک لینکی! نوع بک لینک خیلی مهم است. مثلا خرید بک لینک از سایت پی سی دانلود در قسمت تبلیغات متنی فایده ای ندارد که هیچ بلکه ضرر هم دارد.

یا مثلا خرید بک لینک از سایتی که هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد اصلا کار درستی نیست. این طور بک لینک ها هیچ تاثیری روی بهبود سئو سایت تان ندارند! بلکه در آینده باعث افت رتبه سایت شما نیز خواهند شد.

آیا خرید بک لینک باعث پنالتی شدن سایت می شود؟

جواب این سوال هم بله است و هم خیر. بستگی به نوع بک لینک ها دارد. بستگی به این دارد که بک لینک ها را از کجا می خرید و این که آیا بک لینکی که می خرید محتوایی است یا به صورت یه یک کلمه کلیدی لینک شده در هزاران سایت است؟!! همچنین به تعداد بک لینک ها نیز بستگی دارد.

به طور کلی گوگل با خرید بک لینک موافق نیست! چون همان‌طور که می دانید گوگل به بک لینک ها از دید اعتبارشان نگاه می کند. یعنی اعتبار یک سایت را نسبت به تعداد لینک هایی که به او داده اند محاسبه می کند. (البته این فقط یک روش سنجش اعتبار از دید گوگل است.) خب در این صورت اگر گوگل بفهمد بک لینک های یک سایت غیر طبیعی هستند مسلماً با این سایت برخورد خواهد کرد و او را جریمه می کند.

به عنوان مثال: اگر سایت تان قدیمی باشد و تعدادی بک لینک هم از قبل داشته باشد با خرید بک لینک به تعداد کم (مثلا ۵ رپورتاژ آگهی) اگر محتواها و لینک های داخلی آن در هر رپورتاژ متفاوت باشد گوگل هرگز متوجه خرید بک لینک ها نمی شود!

ولی اگر تعداد لینک ها زیاد باشد و در مدت زمان کم ساخته شوند و از همه مهم تر با کیفیت هم باشند (از نظر دامین آتوریتی بالا و نوع لینک) و همچنین برای یک یا دو کلمه کلیدی گرفته شده باشند مسلماً گوگل خواهد فهمید که لینک ها خریداری شده اند.

متاسفانه خیلی از افرادی که سایت شان تازه تاسیس است به خرید لینک روی می آورند و در همان ابتدا، کاری می کنند که هیچ وقت سایت شان به جایگاه واقعی خود در نتایج جست و جو نرسد.

به طور کلی خرید بک لینک برای سایتی که از لحاظ محتوا و بک لینک ضعیف است کار اشتباهی است.

خرید بک لینک توسط یک فرد حرفه ای و متخصص هیچگاه باعث پنالتی شدن سایت شما نمی شود. همان طور که پیش از این گفتیم خرید بک لینک ، اصول و قواعد خاص خودش را دارد و باید این کار را به یک متخصص بسپارید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

چه بک لینک هایی با کیفیت هستند؟

خرید بک لینک

به طور کلی بک لینک هایی با کیفیت هستند که اولاً از سایت های مرتبط با سایت شما گرفته شده باشند، دوماً از سایت هایی با دامین آتوریتی بالا گرفته شده و سوماً محتوایی باشند. برای گوگل بسیار مهم است که چه عبارت هایی در محدوده لینک شما قرار دارند؟ آیا مربوط به حوزه کاری شما هستند یا خیر!

بهترین بک لینک برای شما بک لینکی است که از انتشار محتوا در سایت های دیگر ساخته شده باشد. همان رپورتاژ آگهی هایی که طی این سال ها خیلی از سایت ها به قصد بهبود رتبه خود در نتایج جست و جو از آن استفاده می کنند.

بک لینک هایی که با یک کلمه یا عبارت کلیدی در ساید بار سایت ها مثلاً قسمت لینک های دوستان یا تبلیغات متنی قرار دارند اصلا خوب نیستند هر چند از سایت های بزرگی مثل پی سی دانلود گرفته شده باشند. خرید این جور بک لینک ها نه تنها به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جست و جو کمک نمی کند بلکه باعث می شود لینک های بسیار زیاد بی کیفیتی برای سایتتان ساخته شوند. به خاطر اینکه لینک متنی شما مسلماً در تمام صفحات سایت مورد نظر قرار می گیرد. چون ساید بار و قسمت لینک دوستان در تمام صفحات ثابت است.

بسیاری از افراد از این مدل لینک ها از سرویس های وبلاگ دهی برای سایت خود لینک می گیرند که کار بسیار اشتباهی است. این کار باعث ایجاد مزرعه لینک (link farm) می شود و ممکن است سایت شما را در معرض پنالتی شدن قرار دهد!

نکات مهم در خرید بک لینک با کیفیت

به هیچ وجه لینک های ماهانه خریداری نکنید! لینک ها باید دائمی باشند. اگر می خواهید برای گرفتن بک لینک هزینه کنید بهتر است لینکی بخرید که دائمی باشد؛ دقیقا مثل رپورتاژ آگهی. سعی کنید از سایت هایی لینک بخرید که دامین آتوریتی بالای ۶۰ داشته باشند.

قبل از خرید بک لینک حتما اسپم اسکور سایت لینک دهنده را چک کنید. سعی کنید از سایت هایی لینک بخرید که اسپم اسکور آن ها زیر ۳ باشد.

هیچگاه به صورت انبوه و در بازه زمانی کوتاه بک لینک نخرید! (خرید ۵۰ بک لینک در یک روز)

فقط برای یک کلمه کلیدی لینک نخرید! سعی کنید کلمات کلیدی بیشتری را در خرید لینک ها لحاظ کنید.

سعی کنید برای مقالات، دسته بندی ها و در کل بیشتر برای صفحات داخلی سایت تان لینک بخرید و فقط برای صفحه اصلی لینک نخرید.

اگر رپورتاژ آگهی می خرید سعی کنید برای آن کامنت بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید تا قدرت صفحه رپورتاژ شما در آن سایت بالا برود.

 باید به کسی که از او لینک می خرید اطمینان داشته باشید. به طور مثال اگر می خواهید لینک هایتان طی یک ماه در ۱۰ سایت ثبت شوند باید همینطور باشد نه اینکه کل لینک ها یک روزه ثبت شوند.

از کجا بک لینک با کیفیت بخریم؟

خرید بک لینک

اگر کلمه “خرید بک لینک” را در گوگل جست و جو کنید سایت های زیادی را می بینید که بک لینک می فروشند. یک سری از این سایت ها کاملا زرد هستند و بک لینک هایی را به صورت انبوه می فروشند. معمولا این سایت ها بک لینک ها را همان طور، به صورت انبوه در یک روز درج می کنند. بیشتر این سایت ها با سیستم های وبلاگ دهی به صورت واسطه ای کار می کنند. سایت هایی هم هستند که پکیج های آماده می فروشند مثلا ۵۰ بک لینک از سایت های ایرانی و خارجی یا سایت های EDU  و GOV. سایت هایی هم هستند که واسطه ای برای رپورتاژ آگهی در سایت های بزرگ هستند. این سایت ها هم پیشنهاد های ویژه ای دارند. مثلا رپوتاژ آگهی در ۱۰ سایت با موضوع تکنولوژی ۷ میلیون تومان.

به تازگی افرادی هم پیدا شده اند که یک سری وبلاگ در سیستم های وبلاگ دهی مختلف راه اندازی کرده اند و به واسطه آن ها بک لینک می فروشند. تبلیغ این افراد بیشتر در فروم ها و سایت هایی مثل “انجام میدم” زیاد است. معمولا قیمت بک لینک هایی هم که می فروشند بسیار پایین است. مثلاً درج لینک شما در ۵۰۰ وبلاگ با ۵۰ هزار تومان که حتی اگر به صورت رپورتاژ هم باشند قیمت آن‌ها حدوداً همین قدر است.

واقعیت این است که با توجه به نکات مهمی که در قسمت قبل عنوان کردیم، خرید بک لینک از هیچ کدام از این سایت ها یا افراد اصلاً به صلاح شما نیست. همان‌طور که گفتیم باید از کسی بک لینک بخرید که مورد اطمینان باشد و علاوه بر این، در مدت زمان کوتاهی در سایت های مختلف برای سایت تان بک لینک های زیاد نسازد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد!

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

متاسفانه یکی از مشتریان ما از یکی از سایت هایی که بک لینک هایی را به صورت پکیج می فروشد بک لینک خریداری کرده بود که با بررسی گزارش بک لینک های او متوجه شدیم که اولاً اکثرا لینک ها نو فالو هستند و ثانیاً لینک ها بیشتر پروفایلی اند یعنی لینک در یک صفحه بی ارزش خارجی و فقط با یک کلمه کلیدی قرار داده شده بود. متاسفانه کیفیت بک لینک ها اصلا خوب نبود و مطمئناً تمام آن‌ها در یک مدت زمان کوتاه ساخته شده بودند.

بیشتر سایت هایی که به این صورت بک لینک می فروشند فقط به فکر جیب خودشان هستند و کیفیت کار اصلاً برای آن‌ها اهمیتی ندارد! در صورتی که سودش برای آن‌ها است و ضررش در آینده به شما می‌رسد.

نکته بسیار مهم این است که به هیچ وجه بک لینک های ارزان قیمت نخرید و گول شعارهایی با عناوین: خرید بک لینک ارزان، خرید بک لینک با کیفیت ارزان، خرید بک لینک دائمی ارزان و … را نخورید چراکه هیچ بک لینک ارزان قیمتی با کیفیت نخواهد بود. مطمئن باشید هر چیز ارزانی نمی تواند با کیفیت باشد!

اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی بگیرید حتماً خودتان به صورت مستقیم با سایت های مربوطه در تماس باشید و با مدیریت آن‌ها وارد مذاکره شوید. همچنین سعی کنید برای هر رپورتاژ آگهی، متن مجزا به همراه لینک های مختلف در نظر بگیرید.

همچنین سایت های خیلی خوبی وجود دارند که اصلا تبلیغاتی به عنوان رپورتاژ آگهی ندارند. می توانید این سایت ها را پیدا کنید و اگر شرایط سایتشان در همه موارد خوب بود با آن ها وارد مذاکره شوید تا رپورتاژ آگهی شما را در سایت شان قرار دهند.

چه زمانی بهتر است بک لینک بخریم؟

به طور کلی زمانی که سایت شما در شرایط خوبی قرار دارد باید به فکر خرید بک لینک باشید. چون بک لینک باعث تقویت سایت شما می شود اما اگر سایت تان ضعیف باشد بک لینک اصلاً به دردش نمی خورد. اگر سایت شما در کورس رقابت نباشد و اصلاً در نتایج جست و جو جایگاه خوبی نداشته باشد خرید بک لینک  کار اشتباهی است.

بعضی از افراد فکر می کنند که سایت آن‌ها با خرید بک لینک به سرعت به صفحه اول می‌رسد. شاید این درست باشد ولی برای سایتی که نهایتاً صفحه دوم باشد نه سایتی که اصلاً در نتایج جست و جو وجود ندارد.

خرید بک لینک برای سایت های تازه تاسیس هم کار اشتباهی است. چون سایتی که تازه کار باشد نه بک لینکی دارد نه ترافیکی! در این صورت زمانی که حرف از خرید بک لینک می شود یعنی بک لینک با کیفیت چون قرار است برای آن هزینه شود. زمانی هم که سایت شما هیچ اعتباری نداشته باشد و برای آن در سایت های معتبر دیگر بک لینک بسازید گوگل حق دارد شک کند و سایت شما را جریمه کند. البته در بسیاری از مواقع شاید پنالتی نشوید ولی باز هم می گویم خرید بک لینک برای سایتی که نوپا است اصلا سومند نخواهد بود.

جمع بندی و سخن آخر

اگر قصد خرید بک لینک را دارید ابتدا روی تمام فاکتورهای مهم و تاثیر گذار سئو در سایت تان کار کنید. خرید بک لینک برای سایت شما مانند یک دوپینگ است. اگر سایت تان ضعیف باشد هیچ تاثیری روی بهبود سئو سایت تان نمی گذارد.

اگر قصد دارید بک لینک بخرید پیشنهاد من این است که حتما بک لینکی بخرید که اولاً دائمی و ثانیاً به صورت محتوایی باشد. که منظور همان رپورتاژ آگهی است. سایت ها و وبلاگ های زیادی هستند که به درد قرار دادن رپورتاژ آگهی می خورند و باید سعی کنید حتماً آن ها را شناسایی کنید.

نکته بسیار مهم پایانی این است که به هیچ وجه روی یک یا دو یا حتی سه کلمه کلیدی تمرکز نکنید. همیشه تاکید کرده ام که بک لینک هایی که می سازید باید کاملا متفاوت باشند. در رپورتاژ هایی هم که می گیرید حتما به این موضوع دقت کنید.

فراموش نکنید اگر بک لینک های شما غیر طبیعی و غیر مجاز باشند گوگل می فهمد. حتی اگر چند سال از ساخت آن ها گذشته باشد. گوگل همیشه به دنبال آپدیت کردن الگوریتم هایش است. گوگل همیشه به دنبال شناسایی سایت هایی است که از روش های غیر مجاز برای سئو استفاده می کنند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.