راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت اول

راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت اول

راهنمای سئو برای فروشگاه آنلاین- قسمت اول 801 439 مینا صفری

فروشگاه‌های آنلاین دو راهکار اساسی برای دیده شدن دارند: تبلیغات و بهبود رتبه در موتورهای جستجو. گزینه دوم یعنی سئو فروشگاه آنلاین مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات است. درست است که تلاش و تمرکز روی جستجوی ارگانیک، زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما هزینه آن در طولانی مدت کمتر از یک استراتژی تبلیغاتی است.

یک سئوی موفق بر محصولات شما متمرکز است. در بیشتر موارد افرادی که به دنبال محصول یا خدمتی هستند در موتورهای جست‌وجو به دنبال آن می‌گردند پس باید امیدوار باشید سایت شما در بین رقبا دیده شود. اگر کسی به دنبال کرم صورت است، “آرایش” یا “محصولات زیبایی” را در موتور جستجو تایپ نمی‌کند. آنها عباراتی مانند “کرم صورت”، “لوسیون صورت”، “لوسیون پوست” یا “پماد صورت” و مشتقات آن‌ها را تایپ می‌کنند. برای نشان‌دادن محصولات خود در نتایج جستجو، صفحات محصول شما باید با کلمات کلیدی خاص و بهینه شده متناسب با مخاطب محصولاتتان ساخته شود.

در ادامه، برای رسیدن به این اهداف و کمک به دیده شدن بیشتر محصولاتتان از طریق جستجوی ارگانیک، استراتژی‌های مناسب می‌توانید بیابید.

 

  1. تقویت سئوی محلی

سئو محلی به طور خاص روی رتبه‌بندی در موقعیت جغرافیایی شما تمرکز دارد. چه فروشگاه فیزیکی داشته باشید یا فقط بصورت آنلاین بفروشید، تقریبا هر کسب‌وکار به نوعی با یک جامعه محلی گره خورده است.

شما به عنوان کسب‌وکاری که خدمات ارائه می‌دهد یا محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند، به سئو محلی قدرتمندی نیاز دارید تا در نتایج جستجو برای مشتریان ایده‌آل خود و افرادی که در نزدیکی شما هستند و نیاز به محصول شما دارند، با جستجوگرها برای آن‌ها نمایش داده شوید.

چند روش برای بهبود سئو محلی شما شامل موارد زیر می‌شود:

  • کلمات کلیدی مخصوص مکان را در عناوین صفحه، توضیحات متا، alt text و URL ها قرار دهید.
  • برای نوشتن پست‌بلاگ به طور خاص بر مکان خود متمرکز شوید.
  • عکس محصول و خدمت خود را در سایت قرار دهید و در قسمت alt text نام محله خود را بنویسید.
  • از نام محله خود در توضیحات متا، عنوان صفحه و پست‌بلاگ خود استفاده کنید.

فقط توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید! نیازی نیست که نام شهر خود را در هر صفحه‌ای از سایت خود قرار دهید. این کار غیرطبیعی جلوه خواهد کرد. با در نظر گرفتن مخاطب، کلمه را در مکان‌های منطقی وارد کنید.

 

 

  1. تشویق به نوشتن نظرات

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نظرات مخاطبان در نتایج جستجوی گوگل تأثیرات زیادی در جهت نمایش و رتبه‌بندی بهتر آن کسب‌وکار دارد. آنها همچنین باعث می‌شوند افراد بیشتری از سایت شما دیدن کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

چگونه ثبت نظرات بیشتری را جذب کنید؟ برای این کار مقداری از بودجه بازاریابی خود را به جستجو و بررسی برای مشتریان موجود و جدید اختصاص دهید. چند روش برای انجام این کار:

برای درخواست ثبت نظر، یک سری ایمیل را برای مشتریان خود ارسال کنید. لینک‌ها را در آن درج کنید تا این فرآیند تا حد امکان آسان شود.

هنگامی که محصولات را ارسال می‌کنید، یک برگه راهنمایی برای هدایت مشتری به صفحه ثبت نظرات ارسال کنید. دقیقا به آنها بگویید که کجا باید بروند و چگونه یک نظر را برای شما ثبت کنند.

در ازای ثبت نظر، یک تشویقی مانند یک تخفیف یا هدیه رایگان درنظر بگیرید.

از کجا باید مشتریان را ترغیب به ثبت نظر کنید؟ از Google My Business و صفحه محصولات شروع کنید.

بعد از تثبیت جایگاه‌تان، از انواع پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که با کسب‌وکار شما متناسبند، برای ثبت نظر مخاطبان در مورد برند خود استفاده کنید.

هرچه مسیر شما واضح‌تر باشد، تعداد بیشتر و با کیفیت بهتری نظر از مشتریانتان دریافت خواهید کرد. شما نمی‌خواهید مردم فقط روی “پنج ستاره” کلیک کنند و چیزی ننویسند. شما می‌خواهید آنها توضیح دهند که چقدر از برند، خدمات یا محصولات شما لذت می‌برند. مشتریان را ترغیب کنید که حداقل دو جمله بنویسند.

در عین حال که تشویق به ثبت نظر می‌کنید، از نظرات فیک اجتناب کنید. زیرا در نهایت جعلی بودن آن مشخص می‌شود و تأثیر منفی و جبران نا‌پذیری بر روی برند شما خواهد داشت.

 

  1. استفاده موثر از کلمات کلیدی

برای به حداکثر رساندن استفاده مفید از کلمات کلیدی و هدایت ترافیک به صفحات محصول خود به این جزئیات توجه کنید:

  • کلمات کلیدی متنوع

هر صفحه محصول باید روی یک کلمه کلیدی متفاوت تمرکز کند. اگر چندین صفحه را به یک کلمه کلیدی اختصاص دهید، با خودتان رقابت خواهید کرد و رتبه بندی شما در موتورهای جستجوگر ضعیف خواهد شد.

به طور مثال اگر در هر صفحه از فروشگاه اینترنتی پوشاک “پیراهن های فروشی برای مردان” در جایگاه عنوان به کار برده شود، گوگل ممکن است فکر کند که تمام صفحات شما محصولات یکسانی را می‌فروشند. به هر صفحه عنوان خاصی با کلمات کلیدی مناسب اختصاص دهید.

 

  • اشباع نکردن کلمات کلیدی

هدف این نیست که صفحات خود را از کلمات کلیدی اشباع کنید. این کار علاوه بر اینکه طبیعی به نظر نمی‌رسد، باعث آسیب رسیدن به رتبه شما خواهد شد. به جای این کار در ادامه به شما راه‌های بهتری پیشنهاد خواهیم داد.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

  • جایگاه استراتژیک کلمات کلیدی

در صورت لزوم و با توجه به مدل کلمه کلیدی، آن را در عناوین بخش‌ها و صفحات، توضیحات متا، URL ها، متن alt و محتوای صفحه اضافه کنید. همچنین می‌توانید از کلمه کلیدی با حالت‌های متغیر استفاده کنید. مثلا: تیشرت ایرانی، تیشرت دوخت ایران،

 

  • توضیحات دقیق محصولات

بسیاری از صفحات محصول دراری توضیحات خیلی کوتاه هستند. برخی فقط نام محصول را ذکر می‌کنند و هیچ چیز دیگری به آن اضافه نمی‌کنند، این برای سئو اصلا خوب نیست.

محصول خود را با استفاده از عباراتی که مخاطبان در جستجوی آن هستند توضیح دهید. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی پوشاک، جزئیاتی مانند اندازه پیراهن، نوع پارچه، شماره مدل، درجه کیفیت و غیره به خریداران کمک می‌کند تا محصولات شما را پیدا کنند و در نهایت تصمیم به خرید آنها بگیرند.

 

  • کلمات کلیدی عکس‌ها

هر صفحه محصول باید عکسی داشته باشد. اگر کتاب می‌فروشید، تصویری از جلد را قرار دهید. اگر در حال فروش یک سرویس هستید، می‌توانید عکسی از کارمندان خود را در حین خدمت اضافه کنید.

کلمات کلیدی را می‌توانید در دو مکان اضافه کنید: متن alt و نام تصویر. متن alt تصویر شما را توصیف می‌کند. تصویر چیست؟ این اینفوگرافیک چه چیزی را به ما نشان می دهد؟ اطمینان حاصل کنید که متن alt به سادگی کلمات کلیدی را به کار نمی‌برد زیرا باید یک تصویر دقیق از موضوع باشد.

همچنین کلمات کلیدی را در نام تصویر خود وارد کنید. برای نام تصویر خود از “img34546.jpg” یا “product1035.gif” استفاده نکنید. آن را “womens-jersey-blue.jpg” ، “۸oz-yogurt-strawberry.png” یا “Nisha-personal-trainer.jpg” بنامید.

همه این نکات کوچک باعث واضح شدن هر یک از صفحات محصول و در نتیجه رتبه‌بندی بهتر شما در گوگل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر یه مقاله ما در خصوص بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جست‌وجو مراجعه کنید.

 

  1. ایجاد صفحات محصول در راستای هدف کلمه کلیدی

منظور از کلمه کلیدی چیست؟ هنگامی که شخصی به صورت آنلاین محصول یا خدمتش را جستجو می‌کند، نحوه جستجو خود می‌تواند نشانگر این باشد که مشتری در کجای فرآیند خرید قرار دارد. کسی که “چگونه وزن خود را کاهش دهم” را تایپ می‌کند، آماده خرید چیز خاصی نیست و احتمالا نمی‌توان متوجه شد که به دنبال چه چیزی هستند.

اما کسی که به دنبال “مربی شخصی در منطقه یک” است، به وضوح به دنبال کسی است که بتواند با او کار کند. این دسته از افراد می‌دانند چه می خواهند و به طور جدی در حال جستجو هستند. وقتی صفحات محصولات را ایجاد می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه عناوین صفحه و بخش‌ها، متن alt، توضیحات متا و URLها با اصطلاحات جستجو و قصد خریدار ارتباط دارند.

نکته مهم در اینجا خاص بودن این محتوا در صفحات محصول و دسته‌بندی آن‌ها است. هرچه خاص‌تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان صفحه شما را پیدا و خرید کنند.

در قسمت دوم به نکات بیشتری از سئوی فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.