روش های بهبود صفحه اینستاگرام

روش های بهبود صفحه اینستاگرام

روش های بهبود صفحه اینستاگرام 1200 628 مینا صفری

شما به عنوان یک اینفلوئنسر، بازاریاب، صاحب کسب و کار و یا حتی فردی علاقه‌مند به ارتقاء صفحه شخصی خود، احتمالا در مورد چگونگی افزایش مشارکت و روش های بهبود صفحات اینستاگرام فکر کرده‌اید. با توجه به الگوریتم بسیار هوشمند اینستاگرام و زمان محدود، ترجیح بر این است که روش‌هایی را پیش بگیرید که بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

می‌توان گفت نرخ مشارکت به عنوان یک هدف مهم برای اینفلوئنسرها و بازاریابان اینستاگرام شمرده می‌شود به طوری که با رشد هر چه بیش‌تر صفحه، انتظار لایک و کامنت، منشن، تگ و به اشتراک گذاری نیز بیش‌تر می‌شود و در نتیجه مشتریان بالقوه راحت‌تر می‌توانند شما را کشف کنند.

اینستاگرام با بیش از ۴٫۲ بیلیون لایک روزانه و بیش از ۵۰ بیلیون پست به اشتراک‌گذاشته‌شده تا به امروز، و موفقیت طیف بسیاری از کاربرانش (از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا سلبریتی‌ها) در جذب مخاطبان بالقوه، می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای فعالیت باشد. شما هم برای استفاده بهینه از این پلتفرم دست به کار شوید.

سوال اینجاست چطور باید این کار را انجام دهیم؟ مشارکت در اینستاگرام چیست و به چه گزینه‌هایی مربوط می‌شود؟ در واقع این مشارکت، میزان ارتباط مخاطب با محتوای شما تلقی می‌شود. سطح علاقه و تعاملات آن‌ها با میزان واکنش‌ها به پست و استوری و کامنت، محاسبه و تخمین زده می‌شود و فاکتورهایی مثل تعداد فالوور، کامنت، به‌اشتراک‌گذاری و ری‌پست کردن در این نرخ تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه به ۹ نکته برای تقویت نرخ مشارکت اینستاگرام اشاره خواهیم کرد:

 

  • ثابت قدم باشید.

یکی از چالش‌های بزرگ این است که مخاطب را مجذوب خود نگه دارید تا همواره با محتوای شما ارتباط برقرار کند. یکی از راه‌های حفظ وفاداری و مشغول نگه داشتن مخاطبان، ارسال منظم مطالب در صفحه است. این موضوع نشان می‌دهد که شما نه تنها به برند خود بلکه به مخاطبان خود متعهد و وفادار هستید. هرچه قدر که ارسال منظم مطالب می‌تواند تاثیرگذار باشد، در مقابل فعالیت حساب کاربری که هر ۲ ماه مطلبی جدید را پست می‌کند بی‌تاثیر خواهد بود.

در حقیقت می‌توان گفت ارسال منظم مطالب باعث شکل‌گیری عادت در مخاطب و تقویت حس وفاداری او خواهد شد. برای یکپارچگی مطالب می‌توانید یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام خود بسازید که راهی عالی برای رسیدن به برنامه‌ریزی منظم است.

 

  • از هشتگ استفاده کنید.

اینستاگرام از این روش اولیه برای مرتب‌سازی و فیلتر کردن محتوای پلتفرم استفاده می‌کند. بر خلاف توییتر که برای هر پست به صورت محدود می‌توان هشتگ استفاده کرد، در اینستاگرام تا ۳۰ هشتگ در هر کپشن (و ۳۰ هشتگ در کامنت اول) می‌توان به کار برد. البته استفاده بیش از حد و بی‌مورد از آن شما را در معرض خطر و اسپم شدن قرار خواهد داد. هشتگ در جایگاه راهنما و هدایت به موضوع، می‌تواند در بیو، استوری و یا ایجاد کمپین‌های محتوایی برای بهتر دیده شدن و دنبال کردن و افزایش تعامل کارگشا باشد.

در مقالات قبلی در مورد انتخاب هشتگ مناسب نیز می‌توانید سر بزنید.

 

  • از یک فیلتر همیشگی استفاده کنید.

از آنجا که اینستاگرام پلتفرمی بر پایه بصری است، یکی از ویژگی‌های محبوب آن گزینه فیلتر تصاویر و ویدئوهاست، که اگر به طور منظم از یک نوع فیلتر استفاده کنید می‌تواند نشان‌دهنده هویت و باعث تمایز شما شود. بر اساس گزارش WebDam، ۶۰ درصد از بهترین عملکردها مربوط به برندهایی است که در هر بار تولید محتوا در اینستاگرام، از همان نوع فیلتر همیشگی‌شان استفاده می‌کنند. پس سعی کنید از فیلتری استفاده کنید که موجب شود مخاطبان، شما را با آن بشناسند. مطالعات نشان می‌دهد که فیلتر روشنایی باعث جذب بیشتر مخاطب و افزایش نرخ تعاملات می‌شود.

اگر شما فیلترهای اینستاگرام را به هر دلیلی دوست ندارید، می‌توانید از برنامه‌های طراحی نیز استفاده کنید که البته نیاز به دانش تخصصی‌تری خواهد داشت.

 

  • استوری را در برنامه همیشگی بگنجانید.

همان‌طور که می‌دانید استوری‌های اینستاگرام ۲۴ ساعته است (که البته با هایلایت کردن آن‌ها در صفحه شما ذخیره خواهند شد)، اما اگر به صورت حرفه‌ای از آن استفاده کنید می‌توانید به وسیله آن راه بیش‌تری را با مخاطبان بپیمایید. هر بار که استوری جدیدی اضافه می‌کنید با رنگی شدن اطراف عکس پروفایلتان، به مخاطبانتان پیغام می‌دهید که محتوای جدید اضافه شد. با تولید محتوای منظم و هرروزه استوری به مخاطبانتان پیغام یادآوری مطلب جدید را می‌دهید و بدین ترتیب آن‌ها به چک کردن استوری پروفایل شما عادت خواهند کرد.

همچنین با هایلایت استوری‌هایتان در دسته‌بندی‌های مختلف، آن‌ها را دوباره به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای نمایش داستان‌های گذشته با تم‌های گوناگون است که طبقه‌بندی آن‌ها کاربران را قادر می‌سازد تا محتوای موردنظر خود را راحت‌تر پیدا کنند.

در استوری‌های خود استفاده از هشتگ را فراموش نکنید.

 

  • با استفاده از نظرسنجی، سوالات، استیکرها و .. بازخورد بگیرید.

یک روش عالی برای گرفتن بازخورد از مخاطبانتان در استوری استفاده از نظرسنجی‌های مختلف است، که می‌تواند استفاده از باکس‌های پرسشی، استیکرهای واکنشی به محتوا و.. باشد. شما با تحلیل بازخوردها می‌توانید برای آماده‌سازی و پست‌های آینده و رسیدن به تعامل حداکثری برنامه‌ریزی کنید.

یکی از پرسش‌های مناسب در راستای تعامل بیش‌تر، عبارت “هر سوالی دارید بپرسید” می‌باشد که افراد می‌توانند در مورد برند شما، زندگی شخصی، دانش تخصصی‌تان و.. سوال کنند.

از دیگر روش‌ها، استفاده از Swipe Meter برای سنجیدن میزان علاقه‌مندی مخاطبان به محتوای موردنظر شماست.

 

  • مراقب خستگی مخاطب باشید.

آیا با روزنامه‌هایی که هر مطلب و مقاله‌شان را به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جهان مطرح می‌کنند، برخورد کرده‌اید؟ این روال کاری افراطی است. داشتن شور و اشتیاق و علاقه‌مندی به برندی که دارید خوب است اما استفاده بیش از حد از آن و تعصب، خستگی مخاطب را به دنبال خواهد داشت. فریاد نزنید و محتوا را با حسی ادغام با اضطراب منتشر نکنید. اگر این موضوع مداوم اتفاق بیفتد مخاطب شما به این نتیجه خواهد رسید که محتوای ضروری و مبرمی در کار نخواهد بود و اثری اتفاقا برعکس خواهد داشت.

اگر به عنوان یک اینفلوئنسر در فضای مجازی فعالیت می‌کنید باید اطلاعات مفید در زمینه‌ علاقه‌مندی خود به مخاطبتان بدهید که احساس کنند ارزشی به آن‌ها افزوده شده است.

اگر مطمئن نیستید که مخاطب از محتوای شما خسته می‌شود یا نه، خود را جای مخاطب بگذارید و به نمونه‌هایی فکر کنید که باعث می‌شود صفحه‌ای را آنفالو کنید یا لغو اشتراک ایمیلی را فعال کنید و یا نوتیفیکیشن صفحه‌ای را خاموش کنید.

 

  • دیگران را تگ کنید.

اگر از شخصیت یا برندی در محتوای خود یادی کرده‌اید، آی‌دی آن‌ها را تگ کنید. با این کار نه تنها نرخ تعاملات افزایش پیدا خواهد کرد، بلکه باعث افزایش reach نیز می‌شود. زیرا مخاطبان صفحه مقابل می‌توانند محتوای شما را دنبال کنند، به خصوص که هم قابلیت و هم شانس بالقوه به اشتراک گذاری دوباره کسی که تگ شده است وجود دارد.

 

  • ویژگی‌های ویدئویی اینستاگرام را پیگیری کنید.

آژانس تبلیغاتی Zenith پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰، مصرف‌کنندگان برای تماشای ویدئوها به طور میانگین ۸۴ دقیقه زمان صرف می‌کنند که بیانگر افزایش ۲۵ درصدی این زمان با توجه به میانگین ۶۷ دقیقه‌ای در سال ۲۰۱۸ است. اینستاگرام این موضوع را به خوبی می‌داند و طول و فرمت‌های مختلفی را برای کاربران فراهم می‌کند. پس شما نباید به سادگی از کنار این قابلیت گذر کنید.

 

لایو اینستاگرام می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای رویدادها و رونمایی‌های محصول و خدمت و .. باشد. آپلود به موقع یک ویدئوی تبلیغاتی نیز گاهی می‌تواند حرکتی استراتژیک محسوب شود.

استفاده از استوری، پست و IGTV بستر مناسبی برای آپلود ویدئوها بنابر مدت آن فراهم می‌کند.

فراموش نکنید که استفاده از ویدئو باعث افزایش زمان مشارکت مخاطب شما می‌شود که در نتیجه نرخ تعاملات افزایش پیدا خواهد کرد.

 

  • موثق و قابل اعتماد بمانید.

خودتان باشید! حال می‌خواهد هر چه باشد، شخصیت فان، هنری، باهوش و یا… . شما نباید برای مخاطبانتان نقش بازی کنید زیرا دیر یا زود این نقاب با محتواهای تولیدی شما در عکس، کپشن، استوری، ویدئو و.. برای مخاطبانتان رو خواهد شد.

گاهی از پشت عکس‌ها فاصله بگیرید و با مخاطبانتان گفت‌وگو کنید. به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید. از آن‌ها برای همراهی‌شان تشکر کنید واگر درخواستی خارج از توان شماست هیچ اشکالی ندارد که به دیدن دیگر صفحات دعوتشان کنید.

عکس‌هایی که فالوورهای‌تان از شما به اشتراک می‌گذارند را ری‌پست کنید تا حس قدردانی را نشان دهید و آن‌ها را مشتاق نگه دارید.

داشتن محتوای منحصربه‌فرد و موثق، سازنده اعتماد بین شما و مخاطبانتان خواهد بود و می‌توان گفت این روش مهم‌ترین عامل شکل‌گیری یک اینفلوئنسر است تا افراد و برندها بتوانند به او اعتماد کنند.ن‌ها پیشنهاد دهید دیگر دیدن دیگر صفحات دعوتشان کنید.

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.