نکته هایی برای برندسازی با طراحی سایت

نکته هایی برای برندسازی با طراحی سایت

نکته هایی برای برندسازی با طراحی سایت 1350 500 مصلایی

 اول از همه برند چیست؟

برند، یک نماد است. نماد ها طرح هایی هستند که نشان دهنده چیزهای دیگری هستند، و  هدف یک برند  قراردادن  تمام  تجربیات  و ویژگی ها در یک ساختار است. این ساختار می تواند با استفاده از عکس های ثابت ، صدا ها، اصطلاحات و لوگو ها ، مردمی که با آن ارتباط برقرار میکنند را برانگیزد. به خاطر اینکه برندها در بردن مشتری و نگه داشتن آن ها با استفاده از ارتباطات و تجربیات قبلی که نسبت به برند داشتند یا از طریق تبلیغاتی  که دیده شده به شما کمک میکنند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

برندها باعث ایجاد توقع میشوند و وقتی که با آدمهایی که از آنها مطمئن نیستید روبرو میشوید تمایل دارید که گزینه امن تر را انتخاب کنید. مردم می دانند از برندی که میشناسند چه توقعاتی داشته باشند. برندسازی یک پروسه پیچیده است که در تمامی انواع مختلف رسانه ها، از بسته بندی محصولات، تبلیغات تلویزیونی و مجله  تا طراحی داخلی فروشگاه و طراحی لوگو اجرا می شود. البته برند در طراحی وب سایت هم اعمال میگردد.

مهم نیست که شما وب سایت را برای یک تجارت میلیاردی میسازید یا برای یک وبلاگ شخصی، برند سازی به دلایلی که در بالا گفته شده مهم است. در مورد وبلاگ شخصی، برندسازی به شما در متمایز شدن کمک کرده و سایت شما را به یادماندنی میکند.

در اینجا به ۹ نکته برای کمک به ایجاد  برند با طراحی سایت اشاره می شود:

  • رنگ

انتخاب یک رنگبندی خوب در برندسازی بسیار مهم است. رنگ نه فقط از نقطه نظر زیبا شناسی،بلکه از نظر تحریک احساسات مختلف اهمیت دارد.

رنگ قرمز، ممکن است باعث افزایش فشار خون ، ضربان و تنفس بشود. این رنگ نماد شور و هیجان، انرژی ، قدرت و شوق است.  برای همین رنگ مناسبی برای شرکتهایی است که درصنعت سرگرمی هستند. رنگهای دیگر وابستگی ها و اثراتی دیگری را به وجود می آوردند.

زمانیکه برای برند خود رنگ انتخاب میکنید ، تاثیرات  و وابستگی هایی که ایجاد میکند را بررسی کنید تا ببنید که انتخاب مناسبی برای نوع محصولاتی است که برند شما آن را ارائه میدهد هست یا نه. همچنین توجه داشته باشید که فرهنگهای متفاوت  ممکن است رنگ های یکسانی را برای محصولات مختلفی استفاده کنند، پس بهتر است که رنگ مورد نظر تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید در بازاری که میخواهید وارد شوید همان معنی را میدهد که شما میخواهید یا خیر

  • هویت

آیا برند شما هویت دارد؟

کمی هویت دادن به برند می تواند به نشان دادن مفهومی که  برند  میرساند کمک کند. آیا برند فقط در رابطه با ثبات و امنیت است تا مشتریان شما مطمئن شوند که می توانند به شما اعتماد کنند؟ آیا برند  مفرح و بدور از ذرق و برق است؟

خیلی از مردم در جوامع تجاری از برند برای نشان دادن خودشان استفاده میکنند. بنابراین شخصیت برند خودتان را از طریق چیزهایی که مخاطبان شما دوست دارند در آن خود را دخیل کنند بسازید.

تصور شخصیت انسانی ، نسبت دادن کیفیت ویژگی های انسانی به چیزهای دیگر است ، مثل حیوانات و اشیاء. القاء کردن عناصر شبه انسانی به برند خود  راه مناسبی برای هویت دادن به برند است

  • احساسات

احساسات عامل دیگری است که باید هنگام برند سازی آن را مدنظر قرار داد. چه احساسات و عواطف را دوست داردید مردم هنگام مشاهده سایت شما تجربه کنند؟ تمایل دارید به خاطر چه چیزهایی با برند شما در ارتباط باشند؟

زیبایی سایت شما باید براساس احساسات و ایدهایی  باشد که شما میخواهید برند القاء کند، و بعد از آن بر روی طرحی کار کنید که این کار را انجام دهد.

  • سازگاری

برای ساختن یک برند موفق شما باید آن را به یادماندنی کنید. برا اینکه مردم چیزی را به خاطر بسپارند چه میکنید؟ ان را تکرار میکنید.

داشتن ثبات و یکنواختی در سراسر طراحی وب سایت بر اساس انتخاب هایی که شما در ابتدای کار در انتخاب هویت درست برای برند وبرانگیختن احساسات درست انجام داده اید صورت میگیرد. سازگاری رنگها ، تصاویر و فونت تایپی  برای اطمینان از  نشان دادن یک تصویر یکنواخت حفظ کنید.

  • استفاده مجدد از کد ها و تصاویر

طرح بندی و تصاویر سازگار این امکان را به شما میدهد تا بتوانید از محتویات خود چندین بار استفاده کنید، این بدان معناست که سایت شما سریعتر لود می شود و مرورگر کاربر نیاز ندارد که چندین بار عکسها و چیز های دیگه را لود کند.

می‌خوام تبدیل به یه برند معروف بشم

ما فرمول شهرت و محبوبیت رو در اختیار داریم.

  • اندازه و موقعیت لوگو

قاعده پذیرفته شده در مورد موقعیت لوگو، در ناحیه بالا سمت چپ صفحه سایت می باشد. این ناحیه جایی که بیشتر مردم زمانیکه سایت را بازمیکنند برای آگاهی از اینکه وارد چه سایتی شده اند نگاه میکنند.

علاوه بر این، بهترین است که لوگو به صفحه اصلی سایت لینک داده شود. اما موقعیت تنها یکی از عناصر است، اندازه هم بسیار مهم است. مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا دومین یا سومین چیز در صفحه شما باشد که کاربر بعد از ورود به صفحه متوجه آن میشود.

  • ارزش پیشنهادی

وقتی یک یازدید کننده  برای اولین بار وارد صفحه شما میشود چند ثانیه طول میکشد تا خود را تطبیق دهد. آیا سایت درستی است؟به نظر جذاب میآید؟ درباره چه چیزی هست؟ برای  پاسخ به این سوالات باید یک گزینه ارزش پیشنهادی مختصر و واضح برای بازدید کنندگان فراهم کنید.

ارزش پیشنهادی باید یک بیانیه کوتاه در یک محل شاخص و خوب در صفحه شما باشد. ترجیجا باید در کنار لوگو سایت  قرار بگیرد به طوریکه بازدید کنندگان جدید  به دنبال خواندن عنوان سایت و دیدن لوگو ، ارزش پیشنهادی را مطالعه کند.

در چند کلمه و به صورت خلاصه توضیح دهید که این سایت دقیقا چه مزایایی را برای بازدیدکنندگان  فراهم میکند، تا آنها نه تنها متوجه شوند که سایت شما در مورد چه چیزی است بلکه چرا باید به استفاده از آن ادامه بدهند.

  • لحن صدا

زبانی که شما در وب سایت خود استفاده میکنید باید برای تقویت هویت برند تجاری و شخصیت آن استفاده شود.اگر شما یک برند دوستانه  و  خاکی داشته باشید و مخاطبان شما جوان هستند، درک مناسبی از تکنولوژی دارند، پس یک لحن غیر رسمی و سرگرم کننده ممکن است  برای کار شما خوب باشد. از سوی دیگر اگر شما یک وب سایت برای بانک سرمایه گذاری می سازید، لحن صدا باید رسمی تر باشد.

 فقط اینکه چه میگویید مهم نیست، بلکه چگونگی بیان آن هم مهم است. شما میتوانید یک جمله را با لحن های متفاوت  بیان کنید و همان معنا را برساند، اما هویتی که آن لحن صدا ایجاد میکند متفاووت خواهد بود. بنابراین تن صدایی را انتخاب کنید که مناسب هویت برند شما و مخاطبانتان باشد.

  •  منحصر به فرد بودن

داشتن تمام عناصر بالا فقط تا حدی شما را جلو میبرد، به خاطر اینکه یک چیز بسیار مهم دیگری هم هست که باید هنگام  ساختن برند خود آن را در نظر داشته باشید: منحصر بفرد بودن

اگر وب سایت شما مانند رقیبتان باشد، واقعا به یاد ماندنی خواهد بود؟ چگونه مشتریان بالقوه بین این دو تفاوت قائل بشوند؟ با تلاش اضافی برای خلق یک تصویر منحصر به فرد ، شما نه تنها از رقیبتان متمایز میشوید، بلکه به یاد ماندنی خواهید بود، و به این معناست که شانس بهتری وجود دارد که بازدید کنندگان دوباره به سایت شما برگردند.

نتیجه گیری

ساختن یک برند قوی نه تنها برای شرکتهای بزرگ بلکه برای شرکت های کوچک و حتی وب سایتهای شخصی و وبلاگ ها هم بسیار مهم است. برند سازی به مردم کمک میکند تا بین رقبا تفاوت قائل بشوند و با سرعت بیشتری کیفیت آنها را بسنجند.

وب یک  پلت فرم بسیار عالی برای ساختن برند است، بنابراین خیلی مهم است زمانیکه دارید بر روی وب سایت خود کار میکنید برند سازی را نادیده نگیرید. مطمئن شوید که از تمامی تکنیک های مختلف برای قدرتمند کردن و موثر کردن برند خود استفاده کنید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.