هوش مصنوعی و چالش انسان ها

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و چالش انسان ها

هوش مصنوعی و چالش انسان ها 600 400 علی احمدی

هوش مصنوعی و چالش انسان ها

با پیشرفت هوش مصنوعی موجی از بیکاری در راه است. هوش مصنوعی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال یکی از پر چالش‌ترین شاخه‌های علم کامپیوتر می‌باشد که ممکن است به جامعه انسانی آسیب‌های جدی وارد کند.

هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده که روابط بین جوامع بشری را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از انسان‌ها به بازی‌های کامپیوتری روی  آورده‌اند و این فقط مختص به جوانان نیست بلکه ما می‌بینیم که بسیاری از کهنسال‌ها نیز به این سمت سوق پیدا کرده‌اند؛ از بازی‌های کامپیوتری شطرنج و تخته گرفته تا دیگر بازی‌های دو نفره. در گذشته بازی‌ها باعث معاشرت بین انسان‌ها می‌شد اما در حال حاضر این هوش مصنوعی است که انسان‌ها را در خود فرو برده است. هوش مصنوعی‌ها بعد از ساخت ربات‌های همدم و همسر که به هوش مصنوعی مجهز هستند پا را از این فراتر گذاشته‌اند و تعدادی از شغل‌ها را در آینده مورد هدف قرار خواهند داد.

همانطور که بعد از انقلاب صنعتی بسیار از کارها و فعالیت‌های یدی توسط ربات‌های صنعتی و ابزار آلات پیشرفته انجام می‌گرفت و کارگران بسیاری از کار بیکار شدند در انقلاب بعدی هوش مصنوعی خیلی ساکت و خاموش بسیاری از ابعاد زندگی بشری را در اختیار خواهد گرفت.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شغل‌هایی که توسط هوش مصنوعی اشغال خواهند شد.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

1.طراح وب/توسعه دهند وب

هوش مصنوعی “گرید” می تواند کد نویسی را از دستان برنامه نویسان خارج کرده و با تحلیل اطلاعاتی که در اختیار آن می‌گذاریم می‌تواند یک ایده کسب و کار و چند تصویر شاهکار ارائه دهد و کدنویسی را آغاز .کند. در واقع کامپوترها، کامپوترها را توسعه می‌دهند

2.بازار یاب آنلاین

هوش مصنوعی “پرسادو (Persado)” می‌تواند کمپین‌های تبلیغاتی راه بیاندازد و به مشتریان پیام خصوصی بدهد به عبارتی می‌تواند نیروهای روابط عمومی را بیکار کند

3.مدیر دفتر

هوش مصنوعی “بتی” نه تنها در دفتر شما کار می‌کند بلکه توانایی مدیرت آن را نیز دارد. این مدیر جدید در انگلستان در حال آزمایش می‌باشد و تا کنون نتایج مثبتی نیز داشته است. “بتی” مسئول خوشامدگویی به میهمانان، پیگیری ساعت‌های کاری و اضافه کاری کارمندان و نگهداری و اندوختن اموال اداره است. او از طریق یادگیری ماشین منحصر به فرد و تطبیقی می تواند نقشه ی ذهنی زنده‌ای از دفتر کار داشته باشد.

4.حسابدار

هوش مصنوعی “اسمک(smacc)” خیلی راحت با اعداد و ارقام سر و کله می‌‎زند و خیلی هم دقیق است فقط کافیست رسیدها را در اختیار او قرار دهید “اسمک” تمامی رکوردهای مالی را مدیریت خواهد کرد.

5.کارشناس منابع انسانی

هوش مصنوعی “فلت پای (FlatPi)” بهترین جوینده نیروی کار است. فرایند استخدام برای انسان خسته کننده است، اما هوش مصنوعی می‌تواند در ظرف چند ثانیه جویندگان کار را رتبه‌بندی کند.

6.ژورنالیست

هوش مصنوعی “ورداسمیت (Wordsmith)” همین الان هم خیلی از خبرگزاری‌های بزرگ از “ورداسمیت” استفاده می‌کنند. نوشته‌های نویسندگان انسانی نیاز به چندبار ویرایش دارد اما نوشته‌های “ورداسمیت” از ویرایش بی‌نیاز است. او می‌تواند حجم بالایی از اطلاعات را بخواند موارد جذاب را انتخاب کند و سپس یک گزارش کامل ارائه دهد

7.ویراستار

هوش مصنوعی ” بولد (Bold)” اصلاحاتی را پیشنهاد می‌دهند تا ساختار جمله، شفافیت، انتخاب کلمات و دیگر موارد را بهتر کنند. او یک دستیار جذاب برای “ورداسمیت” است.

8.وکیل

هوش مصنوعی “راس”یک وکیل است که برای پاسخ به سوالات، انجام تحقیق و به روز ماندن درباره پرونده‌های اخیر مناسب است و می‌تواند اطلاعات یک پرونده را آنالیز کند و در اختیار شما قرار دهد.

9.پزشکی

هوش مصنوعی “ابیلون” می‌تواند زبان ساده را بفهمد تا علائم را هنگام بروز تشخیص دهد. سپس یک قدم فراتر می‌رود و سلامت کلی ما را زیر نظر می‌گیرد تا از بیماری در آینده جلوگیری کند.

10.روانشناس/روان پزشک

هوش مصنوعی “الی” روانپزشک است که از احساسات انسانی آگاه است. الی با استفاده از حسگر کینکت که از آن برای Just Dance استفاده می‌کنیم، زبان بدن ما را می‌فهمد و مثل یک انسان واکنش نشان می‌دهد و از طریق آواتار روی صفحه نمایش اش کارهایی مثل لبخند زدن، سر تکان دادن و شانه بالا انداختن را انجام می‌دهد. نکته جالب اینجاست که مردم ترجیح می‌دهند سفره دلشان را پیش او بگشایند تا یک انسان.

می‌بینید نسل بشر چگونه از طرف هوش مصنوعی تهدید می‌شوند. و بسیاری از دانشمندان این عصر معتقد هستند که انسان‌ها در آینده بردگان هوش مصنوعی خواهند بود.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.