چرا بازاریابی محتوایی؟

چرا بازاریابی محتوایی؟

چرا بازاریابی محتوایی؟ 1350 500 پهلوانی

بر کسی پوشیده نیست که بازاریابی محتوایی با سرعت عجیبی تبدیل به یکی از محورهای اصلی مارکتینگ در سطح جهان شده است. ۷۸ درصد مدیران مارکتینگ اعتقاد دارند آینده این صنعت در تولید محتوای خوب است، و برای این مسأله هم دلیل خوبی وجود دارد. در اینجا ما به ده مورد از دلایلی که باعث شده بازاریابی محتوایی تبدیل به یکی از استانداردهای صنعت مارکتینگ شود، اشاره می‌کنیم.

  1.  وبلاگ‌نویسی ترافیک وب‌سایت برندها را تا ۵۵ درصد افزایش می‌دهد. به روز رسانی منظم وبلاگ، یکی از راه‌های کلیدی افزایش بازدیدکنندگان سایت است.(Rocket Post)وبلاگ نویسی
  2.  در یک نظرسنجی تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان(۴۶ درصد)، اعلام کردند که طراحی وب‌سایت، مهم‌ترین معیارشان در تعیین اعتبار یک شرکت است. این مسأله را باید در انتشار محتوای تولیدی نیز رعایت کرد. به عبارت دیگر، پلتفرم انتشار محتوا هم به اندازه خود محتوا اهمیت دارد.(NewsCred)
  3.  مطالبی که عکس دارند ۹۴ درصد بیشتر از مطالبی که عکس ندارند مشاهده می‌شوند. ایجاد محتوای غنی و مرتبط یک بحث است و ایجاد محتوایی که مخاطب را جذب کند یک بحث دیگر. از تصاویر غافل نشوید.(NewsCred)
  4.  حدود ۴۸٪ بازاریابان، محتواهای اوریجینال تولید نمی‌کنند. آن‌ها محتوای تولیدی موفق دیگران را گرفته و آن را متناسب با هویت برند خود بازسازی کرده و به مخاطبانشان ارائه می‌کنند.(Design & Promote)
  5.  برخلاف رشد قابل توجه بازاریابی محتوایی، حدود ۵۴ درصد برندها مدیر محتوای داخلی ندارند.(NewsCred)
  6.  نظرات کاربران بیشترین نرخ تأثیر را در میان روش‌های بازاریابی محتوایی، دارند. این نظرات تا ۸۹ درصد بر بازدیدکنندگان اثر می‌گذارند. البته محتوا هم‌چنان باید معتبر و مار شده باشد، اما استفاده از نظرات کاربران، اعتماد را نسبت به برند شما افزایش می‌دهد.(Social Flesh)نظرات مشتریان
  7.  لینکدین محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای مارکتینگ B2B است. ۸۳ درصد بازاریابان ترجیح می‌دهند از لینکدین برای توزیع محتوای B2B خود استفاده کنند.(Real Business Rescue)
  8.  ۱۷ درصد از بازاریابان قصد دارند در طی سال آینده فعالیت خودشان را در SlideShare افزایش دهند. قرار دادن وبینارها، ارائه‌ها و اسناد در SlideShare که یک سرویس اشتراک‌گذاری اسلاید است و در سال ۲۰۱۲ لینکدین کنترل آن را در دست گرفته، هر روز محبوبیت بیشتری می‌یابد. این مسأله نشان می‌دهد که استفاده از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری محتوا هر روز در حال رشد است.(Forbes)اسلایدشیر
  9.  بیش از نیمی از بازاریابان(۵۳ درصد)، تولید محتوا را مؤثرترین روش برای SEO می‌دانند.(NewsCred)
  10.  روزانه چیزی حدود ۲۷ میلیون نمونه محتوا تولید می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که عرصه تولید محتوا تا چه اندازه اهمیت یافته. این اهمیت در آینده قطعاً بیشتر هم خواهد شد. همراه با گرایش بیشتر بازاریابان به بازاریابی محتوا، این عرصه احتمالاً رقابتی‌تر هم می‌شود.(AOL و Nielsen)

مصرف‌کنندگان امروزی، اغلب در مقابل محتوای تبلیغاتی گارد بسته‌ای دارند. هرچه تبلیغات عیان‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که توسط مخاطب پس زده شود. به خصوص روش‌های تبلیغاتی آزاردهنده‌ای نظیر پیامک‌ها و پاپ‌آپ‌ها ممکن است از نظر آن‌ها نوعی تجاوز به حریم خصوصی و نقض حقوقشان تلقی شود، که خود نوعی ضد تبلیغ به حساب می‌آید و احساسی منفی را نسبت به برند در ذهن آن‌ها باقی می‌گذارد.

PopUpAds

در چنین شرایطی است که معجزه بازاریابی محتوایی قابل مشاهده است. در بازاریابی محتوایی، آن‌چه شما به کاربر ارائه می‌کنید، نه صرفاً یک پیام تبلیغاتی، که محتوایی است که در آن ارزشی نهفته است. این ارزش است که باعث می‌شود مخاطب به پیام شما گوش کند؛ آن‌وقت، و اگر از آن پیام خوشش آمد، احتمال زیادی وجود دارد که نام شما هم در گوشه‌ای از ذهنش باقی بماند. با تکرار این فرایند، اندک اندک نام شما در ذهن مخاطبانتان پررنگ‌تر خواهد شد؛ بنابراین خوب است این نکته را هم در نظر بگیرید که بازاریابی محتوایی علاوه بر خلاقیت، نیازمند صبر است؛ چرا که این نوع از مارکتینگ شاید آنقدرها زود بازده نباشد.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.