چرا کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟

چرا کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟

چرا کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟

چرا کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟ 1350 500 مصلایی

این روزها، کاربران به دنبال راهی برای فرار از حجم عظیم تبلیغاتی هستند که در دنیای اینترنت جا خوش کرده است، از این رو در میان انبوه تبلیغات اینترنتی و آگهی های موجود در سایت های مختلف، فیدهای سفارشی شده و سایت های بدون تبلیغات را پیدا و مطالعه می کنند. بنابراین حالا دیگر این قبیل تبلیغات عمومی، کمک زیادی به دیده شدن کسب و کار شما  نمی کنند و بهتر است به فکر یک راه بهینه و هدفمند باشید که جایگزین راه قدیمی تبلیغات در سایت ها شود. چه راهی بهتر از بازاریابی محتوا ؟

پیامی که برای مخاطبان هدف خود ارسال می کنید، پست تأثیرگذار یا ایده ای که برای دیده شدن پست های وبلاگتان در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید و… هر کدام به نوعی می توانند در دسته بازاریابی محتوا قرار گیرند. در هر صورت این شمایید که باید سعی کنید با اطلاعات مفید، آگاهی مخاطبان خود را بالا ببرید و نام برندتان را به عنوان کسی که اطلاعات مفید ارائه می دهد، در ذهن مخاطب جا بیاندازید. در دنیای مدرن امروز که کسب و کار، سخت با تکنولوژی گره خورده است، یکی از بهترین روش های دیده شدن نام برند، افزایش ترافیک سایت و یکی از مؤثرترین و کم هزینه ترین روش های افزایش ترافیک سایت ، بازاریابی از طریق تولید محتوای ناب است. به طور خلاصه، تمرکز بازاریابی محتوا بر ارتباط با مشتریان، ایجاد و توزیع اطلاعات مبنی بر تعامل با مخاطبان و ترویج نام برند است. برای اینکه بازاریابی محتوا به جذب و حفظ یک برند کمک کند، باید شامل اطلاعات مفید و مرتبط با موضوع آن کسب و کار باشد.

۳ روش برای شروع بازاریابی محتوا

در ادامه با معرفی ۳ راه ساده، شما را به شروع بازاریابی محتوا و ترویج نام برندتان دعوت می کنیم:

ترویج و توسعه نام برند

بازاریابی محتوا

یکی از کلیدی ترین استراتژی ها در بازاریابی محتوا، ثبات است. با ثبات در تولید محتوا و انتشار منظم مطالب، علاوه بر تأثیری که بر بهبود سئوی سایتتان می گذارید، فرصت های بیشتری را برای دیده شدن نام برندتان در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. این راه می تواند بهترین روش برای ایستادگی در بازار رقابتی محتوا باشد، روشی که باعث تکرار نام برند شما در ذهن مخاطب و آشنایی بیشتر او با کسب و کارتان می شود. به این ترتیب تا فرصت دیگری که مخاطب به محصولات یا خدمات شما نیاز پیدا می کند، در ذهن مخاطب نقش خواهید بست. این موضوع موجب حمایت مخاطب از شما در آینده می شود.

اگر در یک شهر، ۸ شرکت تعمیر کامپیوتر وجود داشته باشد، برگ برنده دست کسی است که به مردم و مخاطبان خودش اطلاعات مفید می دهد، چرا که مردم با گرفتن اطلاعات مفید از این شرکت، برند آن را به چشم یک کارشناس مورد اعتماد می بینند و نه صرفاً یک شرکت تعمیراتی! در تهیه یک محتوا، باید تمام تلاشتان را بکنید که مهارت و تخصص شما در حرفه خودتان، به طور واضح بیان و به مخاطب منتقل شود. از طرفی کسب و کارهای کوچک به کسب شهرتی مبنی بر «ایجاد حس اعتماد در میان مخاطبان» نیاز دارند. پس اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، به بازاریابی محتوا و کسب مخاطبان بیشتر از طریق محتوا فکر کنید.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

با محتوای قابل نشر، مردم را دور خودتان جمع کنید

برای اینکه پای مشتریان را به سایتتان باز و ترافیک را به سمت آن هدایت کنید، باید از انتشار محتوای جدید در موضوعات مختلف، یک روند ثابت ایجاد کنید. همچنین می توانید از ترفندهای بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی(Pay Per Click) یا همان PPC و تبلیغات بنری (Cost Per Mille) یا همان CPM برای ترویج سایتتان بین کاربران استفاده کنید. اما تمام این روش ها به فضایی برای بحث کردن و اشتراک گذاری لینک ها نیاز دارند. بهترین کار این است که با انتشار مطالب جدید، ناخودآگاه مردم را به کلیک روی سایت، ترغیب کنید و به تبع میزان بازدید سایت خود را افزایش دهید. انتشار محتوای جدید در موضوعات مختلف می تواند باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو شود و قبل از اینکه وارد بازار بزرگ رقابتی شوید، شانس شما را به عنوان یک کسب و کار کوچک، در پیدا کردن مشتریان بالقوه بالا ببرد.

وب سایت خود را به روز نگه دارید

تأثیر به روز نگه داشتن سایت در بازاریابی محتوا

امروزه مشتریان برای کسب اطلاعات درمورد هر کسب و کاری، قبل از هر چیزی سراغ گوگل و پیدا کردن وب سایت آن کسب و کار می روند. موضوعی که بیانگر اهمیت نیاز هر کسب و کار به داشتن یک سایت خوب است. داشتن سایتی که به روز رسانی نمی شود و پر از محتوای قدیمی است، بیشتر از نداشتن سایت به کسب و کار شما آسیب می زند. این جور سایت ها، تخصص شما را زیر سؤال می برند و باعث می شوند مشتریان به چشم افراد غیر حرفه ای به شما نگاه کنند. از طرفی برخی از مشتریان برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر، ممکن است چندین بار به سایت و صفحات شما در شبکه های اجتماعی سر بزنند، پس همواره از به روز بودن سایت خود و انتشار مطالب جدید در آن (طی یک روند منظم) مطمئن شوید.

بازاریابی محتوا یکی از مؤثرترین، مهم ترین و در عین حال کم هزینه ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید ترافیک سایت خود را افزایش و کسب و کارتان را بیشتر به مردم معرفی کنید. به طور مداوم روی محتوای سایتتان کار و مخاطبان خود را درگیر کنید. ممکن است برای گرفتن نتیجه مطلوب به کمی زمان نیاز داشته باشید اما تعیین یک استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا و اصلاح و بهبود مداوم آن، قطعاً موفقیت های بزرگی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.