چطور هزینه به ازای هر کلیک cpc را کاهش دهیم

cpc

چطور هزینه به ازای هر کلیک cpc را کاهش دهیم

چطور هزینه به ازای هر کلیک cpc را کاهش دهیم 1350 500 موعود توکلی

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در PPC به چه معنیست؟

پرداخت هزینه به ازای هر کلیک (Cost Per Click که مخفف آنCPC  می باشد) هزینه ای است که در کمپین های تبلیغاتی، به ازای هر کلیک پرداخت میکنید.

شمادر این مقاله یاد میگیرید که:

  • CPC دقیقا چیست
  • چرا CPCبرای شما و کمپین های PPC شمااهمیت دارد
  • چگونه با ثابت نگه داشتن تعداد کلیک های موفق خود ( یا حتی افزایش تعداد کلیک های موفق ) هزینه هر کلیک را کاهش دهید.

 

یک “کلیک” بر روی یکی از متن های تبلیغاتی PPC شما، نشان دهنده یک بازدید ، یا تعامل بازدید کننده با محصول و یا خدمات ارایه شده توسط کمپانی شما میباشد.

هر کلیک در یک کمپین PPC، نشان دهنده ی علاقه و توجه فردی است که به دنبال محصول و یا خدمات شما می گردد.

“توجه” همان چیزی است که شما در تبیلغات خود به ازای آن پول پرداخت می کنید، بنابراین باید به این دو نکته توجه داشته باشید که :

  • به دنبال جذب چه نوع ” توجهی ” ( در کاربران )هستید؟
  • چه میزان هزینه را حاضرید بابت دریافت این “توجه” بپردازید؟

 

CPC چگونه محاسبه میشود؟

فرمول اصلی محاسبه هزینه هر کلیک در Adwords ( سرویس تبلیغاتی که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است ) به شکل زیر است:

اگر میخواهید برای کسب و کار خود تبلیغ کنید، هزینه هر کلیک معمولا کمتر از بالاترین قیمت پیشنهادی شما و یا برابر با آن محاسبه می شود، چرا که میانگین پیشنهادات شما در برابر پیشنهادات رقبایتان در یک بازه زمانی بر روی محاسبه ی هزینه هر کلیک اثر گذار است.

هزینه واقعی هر کلیک، به دلیل نحوه عملکرد مزایده AdWords گوگل، به شدت تحت تاثیر موارد زیر می باشد :

  • امتیاز کیفی ( که براساس کیفیت و نوع کلمات کلیدی و تبلیغات ppc شما محسابه می گردد )
  • بالاترین پیشنهاد موجود
  • رتبه شما(Ad Rank) و رتبه نزدیک ترین رقیبتان در مزایده

دقت داشته باشید که هر چه امتیاز کیفی تبلیغ شما بالاتر باشد . شما هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و این نکته ایست که معمولا آژانس های تبلیغاتی به شما نخواهند گفت.

میانگین  هزینه هر کلیک ( CPC )در Adwords چه قدر است؟

میانگین  هزینه هر کلیک بسته به نوع کسب و کار متغیر است، اما به طور کلی میانگین CPC در بین تمام مشاغل مختلف در حدود ۲ دلار میباشد.

در تصویر زیر، شما میتوانید میانگین هزینه هر کلیک برای بیست کسب و کار رایج را در بخش search  و تبلیغات تصویری مقایسه نمایید:

میانگین قیمت هر کلیک در صنایع مختلف

 

اگر هزینه پرداختی شما به ازای هر کلیک بالاتر از مقادیر نمایش داده شده باشد، به این معنی است که شما احتمالا هزینه بیشتری را متقبل میشوید. و به علت های مختلف پول خود را دور میریزید.

اهمیت هزینه به ازای هر کلیک (cpc)  در تبلیغاتدر موتورهای جستجو

هزینه به ازای هر کلیک(CPC)به این دلیل اهمیت دارد که تعداد کلیک ها تعیین کننده ی هزینه نهایی تبلیغات در AdWords و موفقیت مالی شما در کمپین هایی است که برای نمایش در موتورهای جستجو تعریف می گردد.

فرقی نمیکند که بیش تر یا کمتر از حد معمول برای رخداد عمل مورد نظر خود هزینه پرداخت می کنید ( برای مثال، خرید از شما، تماس با شرکت شما و … ). بازگشت سرمایه ی شما، به وسیله میزان پرداخت شما به ازای هر کلیک و میزان کیفیتی که در قبال آن سرمایه گذاری به دست می آورید، سنجیده میشود. بنا براین یک قانون کلی ساده وجود دارد پرداخت کمتر به ازای هرکلیک با کیفیت ثابت  مساوی سود بیشتر است.

از آنجایی که بازگشت سرمایه شما ( که اصطلاحا به آن ROI یا return of investment می گویند) با میزان پرداختی برای هر کلیک و کیفیت ترافیکی که برای وب سایت شما ایجاد میکنند، سنجیده میشود، لازم است که به قیمت و ارزش CPC به طور همزمان توجه کنید. شما باید به دنبال کلیک هایی باشید که ارزشمند و مقرون به صرفه باشند.

 

می‌خوای بدونی نسبت به رقبات تو دنیای دیجیتال چه جایگاهی داری؟

تحلیل کامل دیجیتال صنعتت رو از متخصصین ما بگیر

 

کاهش هزینه هر کلیک و حفظ ارزش آن

در اینجا به بررسی دو روش میپردازیم تا هم بتوان از آن طریق قیمتی که برای هر کلیک پرداخت میکنید را کم کرده در حالی که کیفیت بازدید خود را حفظ و یا حتی بهبود ببخشید:

 

  • امتیاز کیفی خود را افزایش دهید – گوگل یک سیستم خودکار طراحی کرده که به کمپین های PPC دارای مدیریت مناسب و امتیاز کیفی بالا، تخفیف میدهد.

 

کاهش و افزایش cpc در ازای کیفیت تبلیغ

در حال حاضر، اکانت هایی با امتیاز کیفی ۶ یا بالاتر (امتیاز میانگین کنونی ۵ می باشد) از ۱۶ تا ۵۰% تخفیف بهره مند میشوند، در حالی که اکانت هایی با امتیاز ۴ یا پایین تر از آن با ۲۵ تا ۴۰۰ % افزایش قیمت به ازای هر کلیک مواجه میشوند!

با بالا بردن امتیاز کیفی خود از طریق روش های زیر، می توانید شانس خود را برای بهره مندی از تخفیف بالا ببرید:

  • نرخ کلیک (CTR) خود را با ایجاد تبلیغات مرتبط، جذاب و متقاعد کننده بالا ببرید
  • گروه های تبلیغاتی مرتبط ایجاد کنید ( تبلیغاتی که کلمات کلیدی آنها یکسان است )
  • متن های تبلیغاتی و landing page های خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

 

حوزه کلمات کلیدی خود را گسترش دهید –  با یافتن کلیک های جدید، ارزشمند و مرتبط، توزیع بودجه شما به شکل قابل توجهی بهبود می یابد. بدین منظور باید فرصت های تبلیغاتی جدید (در رابطه با جستجوی کاربران) و همچنین کلمات کلیدی جدیدی برای کمپین های تبلیغاتی PPC خود پیدا کنید.

اما این کار، بدون حذف موارد غیر ضروری اثربخش نخواهد بود – باید به صورت همزمان کلیک های هزینه بر و غیر مرتبط را از کمپین های خود حذف کنید.

حوزه کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید–  یافتن کلمات کلیدی با بازخورد منفی در اکانت AdWords به شما کمک میکند که با فیلتر کردن کاربرانی که احتمال جذب آنها کم است، میانگین CPC خود را کنترل کنید.

پس هنگامی که کلمه کلیدی جدیدی را به اکانت AdWords خود اضافه می کنید، سایر کلمات کلیدی اضافه و به درد نخور را نیز حذف نمایید. زمانی که شما تنها از کلمات کلیدی ای استفاده می کنید که بازده بهتری دارند و مرتبط با کسب و کار شما هستند، می توانید از رخداد موارد زیر اطمینان حاصل کنید :

  • مخارج شما تضمین میشوند– درصورتی که بابت کلیک های غیر مرتبطِ با هزینه پایین، پول پرداخت می کنید، کاهش هزینه هر کلیک برای شما نتیجه بخش نخواهد بود. کلمات کلیدی با بازخورد منفی به شما نشان میدهد که از چه عباراتی در کمپین PPC خود استفاده نکنید و در نتیجه بودجه خود را برای عبارات مرتبط حفظ نمایید.

 

  • امتیاز کیفی شما بالا می رود– اگر کلمات کلیدی شما کاملا مرتبط با متن تبلیغاتی، Landing page و خدمات شما باشد، نرخ کلیک(CTR) و سایر فاکتور های امتیاز کیفی شما تحت تاثیر قرار میگیرند. این مساله باعث میشود که کلیک های مقرون به صرفه تری بر روی عبارات مورد جستجویی داشته باشید که احتما جذب مخاطب آن بیشتر است ( گاهی اوقات تا ۵۰% باعث کاهش در هزینه هر کلیک می شود!)

یک CPC مقرون به صرفه، کلید موفقیت PPC است؛ چرا که در نهایت، هزینه جذب هر مخاطب یا مشتری (Cost Per Conversion)توسط هزینه هر کلیک محاسبه می گردد.

اگر این مقاله برای شما مفید بود و یا احتیاج به راهنمایی بیشتری در زمینه تبلیغات آنلاین دارید با ما تماس بگیرید

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.