چند سوال که به طور اشتباه فروشندگان حرفه ای می پرسند !

چند سوال که به طور اشتباه فروشندگان حرفه ای می پرسند !

چند سوال که به طور اشتباه فروشندگان حرفه ای می پرسند ! 1350 500 m.mohammadi

بسیاری از فروشنده ها و ارائه دهنده های محصولات و خدمات با اینکه می توان گفت خیلی حرفه ای هستند اما بعضی اوقات بسیار اذیت کننده نیز هستند و با یک سری پرسش های نامناسب که تصور می کنند مفید است ، مشتریان را آزار می دهد . ارتباط ما بین مشتری و فروشنده را می توان نوع ارتباط خصومت آمیز  نام برد که ریشه در پرسش هایی است که فروشنده ها از مشتریان انجام می دهند . رسانه لب در این مقاله به هشت سؤالی که فروشندگان حرفه ای مخصوصاً از مشتریان می پرسند می پردازد :

question

  1.  چقدر می خواهید هزینه کنید ؟

    مشتریان معمولا در مورد بودجه خود آگاهانه دروغ می گویند چرا که گمان می کنند نخستین مرحله ضروری در معامله است ! در این صورت هیچ دلیلی ندارد که در مرحله نخست در مورد بودجه مشتری سوال کنید !
    اگر مشتریان قبل تر مشابه محصول شما را مشتریی کرده باشند ، بنابراین در مورد  قیمت محصول مطلع هستند ! و در صورتی که اولین بار باشد ، نمی توانند در مورد  قیمت نظر درستی داشته باشند ؟

  2. این سوال که قیمت برایتان مهم است یا کیفیت ؟

    یک سوال واقعا احمقانه ! اگر بخواهید بر سر قیمت بحث و رقابت کنید ، بدون شک شکست خواهید خورد ! در صورتی که  میان رقبا ارزان ترین نیستید ، می بایست ارزش واقعی محصول خود را عرضه کنید و متقاضی را توجیه کنید که چرا محصول و کالای شما چنین قیمتی دارد !

  3. تصمیم گیرنده شما هستید؟

    چنین سوالی  جوابش شفاف نیست . چرا که تصمیم گیرنده در وهله های مختلف فروش متفاوت است . منظور شما کیست ؟ فردی که قرارداد نهایی را امضا می کند ؟ یا شخصی که معین می کند چه کسی به مرحله ی بعدی فروش راه می یابد ؟
    از سمت دیگر چنین سوالی حس بدی به مشتری خواهد داد . چرا که کمتر کسی دوست دارد صرفا اطلاع دهنده باشد !

  4.  آیا زمان مناسبی تماس گرفته ام برای صحبت کردن ؟

    شما نباید به این فکر می کنید که مشتریان و متقاضیان نشسته اند و منتظر تماس از سوی شما هستند ؟ بی شک زمان غنیمت است و فقط کسانی که بخواهند زمانشان را در اختیارتان میگذارند . در ازای این سوال ، می توانید سوال کنید که آیا بدموقع تماس گرفتم؟

  5. برای خدمات تا چه سطح حاضر به پرداخت پول هستید ؟

    این سوال شما به مشتری نشان خواهد داد که این رابطه فقط بر پایه پول است  که این غلط است. پایه و اساس امر فروش ایجاد تعادل میان خواسته ی مشتری و فروشنده است . پرسش های شما باید به صورتی باشد که در مورد کسب و کار مشتری اطلاعات کسب کنید که بهترین راه حل متناسب با خواسته اش را عرضه کند . ایجاد ارزش کنید به جای آنکه به قیمت اهمیت دهید .

  6. سوال در مورد رقبایتان ؟

    قبل از آن که با متقاضی مذاکره کنید در مورد او و بزرگترین رقبایش تحقیق کرده باشید . مطرح کردن چنین سوالی نشان می دهد که شما در مورد مشتری ها کاملا بی اطلاع هستید .  پس سعی کنید به مشتری نمایان کنید که در مورد صنعت مشتری و رقبا تحقیق کرده اید . تا حرفه ای به نظر بیایید .

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
بدون دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.