چگونه مشتریان بیشتری به وبسایت خود جذب کنیم؟

چگونه مشتریان بیشتری به وبسایت خود جذب کنیم؟

چگونه مشتریان بیشتری به وبسایت خود جذب کنیم؟ 1350 500 مصلایی

پیگیری‌هایی که منجر به جذب مشتری می‌شوند بسیار مهم هستند به ویژه این‌که کمتر از ۵ درصد بازدیدکنندگان در اولین بازدید از وب‌سایت شما خرید خود را انجام می‌دهند. اما ایجاد فرم ثبت‌نام هنگام به‌روز رسانی وبلاگ برای جذب مشتری کافی نیست.

امروزه افراد بیشتری به جمع‌آوری وبلاگ‌هایی می‌پردازند که بتوانند مطالب مورد علاقه‌ی خود را در آن بخوانند و از این‌رو ثبت نام ایمیلی یا تهیه لیست ایمیل بی‌معنی به نظر می‌رسد. بنابراین ترکیب چندین روش برای جذب مشتری می‌تواند کمپین بازاریابی شما را موفق گرداند و تا ۷۵ درصد ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. در ادامه این مطلب چند نکته‌ی مهم در زمینه‌ی ایده‌های جذب مشتری را با هم می‌بینیم که تاثیر چشمگیری بر روی کسب و کارها دارند.

۱) راهنما یا گزارش

استفاده از راهنماهای ویژه یا گزارش یکی از راه‌های ساده و محبوب برای جذب مشتری است. تاثیرگذارترین راه افزایش مشتری ارائه‌ی آموزش‌های مرتبط با محصول و داده‌های مفید است تا مخاطبان را قانع کنید که استفاده از این محصول موجب تسهیل زندگی آن‌ها می‌شود.

۲) استفاده از برگه‌ها یا فایل‌های توصیه‌ای

آیا به کمک محتوایی که ارائه می‌دهید توصیه‌های عملی به مخاطبان خود دارید؟ برای این کار با ایجاد برگه‌هایی حاوی توصیه‎‌های عملی می‌توانند به سرعت مخاطب جذب کنند. از نظر نیل پاتل برگه های حاوی راهکارهای عملی یکی از سریع‌ترین راه‌های جذب مشتری برای بازاریابان دیجیتال است.

۳) استفاده از فهرست منابع یا چک لیست

اگر عادت دارید که پست‌های وبلاگی طولانی بنویسید بهتر است بدانید که مخاطبان از شما انتظار دارند که مطلبی عمیق اما به صورت چک لیست تهیه کنید. به عنوان مثال برای نوشتن یک پست وبلاگی خوب رعایت ۱۶ نکته الزامی است که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

جذب-مشتری

۴) محتوای آموزشی ویدیویی

محتواهای از نوع How-to می‌توانند برای مخاطبان فوق‌العاده ارزشمند باشند و سبب بهبود جذب مشتری شود. شما می‌توانید بسیاری از مشکلات مخاطب تان را کشف کنید، در مورد آن‌ها آموزش تولید کنید و با دریافت آدرس ایمیل آن محتوا را در اختیار مخاطب قرار دهید.

۵) وبینار رایگان برگزار کنید

وبینار از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web Based Seminar) و بستری مجازی است که ما می‌توانیم آموزش‌های خود را مبتنی بر اینترنت ارائه کنیم. برگزاری یک وبینار رایگان که بتواند ارزشی را برای مخاطبان شما ایجاد کند برای جذب مشتری بسیار مفید خواهد بود. می‌توانید این وبینار را به گونه‌ای ترتیب دهید که هر شخص علاقه‌مندی بتواند در آن ثبت نام کند.

۶) اسلایدهای یک وبینار

حتی پس از اتمام وبینار نیز می‌توانید برای جلب مشتریان خود از آن استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک پست وبلاگی از آن تهیه کنید و یا اسلایدهای ارائه شده در وبینار را در ازای دریافت ایمیل افراد در اختیارشان قرار دهید.

۷) نرم‌افزارهای آزمایشی رایگان

افراد بسیاری پیشنهاد نرم‌افزارهای آزمایشی رایگان را رد نمی‌کنند. بنابراین نسخه‌ی رایگان را در اختیار آن‌ها قرار دهید، اطلاعات آن‌ها را با همین نسخه رایگان دریافت کنید، اما برای مدتی محدود.

مسلما اگر نرم افزار شما در این مدت محدود توجه آن ها را جلب کرده باشد و برای آن‌ها مفید باشد آن را خواهند خرید.

۸) ارائه تخفیف یا کوپن تخفیف

اگر یک خرده فروش آنلاین هستید برای جذب مشتری بیشتر می‌توانید کوپن تخفیف ارائه دهید. به عنوان مثال می‌توانید ۲۰ درصد تخفیف برای افرادی که اولین خرید خود را انجام می‌دهند ارائه دهید تا ترغیب به ثبت نام و خرید بیشتر شوند. و سیستم خود را به گونه‌ای طراحی کنید که حتی اگر در مرحله‌ی آخر از خرید منصرف شدند این تخفیف بتواند در خرید بعدی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

۹) نمونه رایگان یا اشانتیون

بسیاری از بازاریابان آنلاین در کسب و کار خود به فروش داده‌ها و گزارش‌ها می‌پردازند. بنابراین این روش ممکن است برای جذب مشتری برای آن‌ها مناسب نباشد. اما در بسیاری از کسب و کارها نمونه رایگان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است. از هر روشی برای دریافت الاعات تماس مشتری بهره بگیرید.

۱۰) ارزیابی یا تست

بسیاری از افراد حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشند دوست دارند اطلاعاتی در مورد محصولات و مزایای آن به دست آورند. بنابراین می‌توانید اطلاعات مربوطه را در زمینه‌ی دلخواه مشتری در ازای ثبت نام رایگان در سایت خود در اختیار آن‌ها قرار دهید و در قبال آن به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشید.

جذب-مشتری

۱۱) اطلاعات فروش

هر چند استفاده از دستورالعمل تولید محصولاتی که به فروش می‌رسند برای جذب مشتری ممکن است عجیب به نظر برسد. اما بسیاری از برندها اطلاعات فروش خود را در دسترس قرار می‌دهند تا به کمک آن نرخ تبدیلات خود را افزایش دهند. برای کسب اطلاعات مشتریان می‌توانید در ازای مشخصات مشتریان این معلومات را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

۱۲) اطلاعات آموزشی کوتاه

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری انتقال اطلاعات آموزشی کوتاه از طریق ایمیل است. به عنوان مثال می‌توانید سیستم خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بلافاصله بعد از ورود اطلاعات کاربران اولین مطلب آموزشی برایشان ارسال شود.

۱۳) پادکست‌های منحصر به فرد تهیه کنید

اگر تمایل دارید که همواره در اوج بمانید می‌توانید محتوای منحصر به فردی را به شکل پادکست در آورده و برای علاقه‌مندان ارسال کنید. می‌توانید سیستم خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که افراد پس از ثبت نام در سیستم شما به پادکست‌ها دسترسی داشته باشند.

۱۴) مطالعه موردی

مطالعات موردی یکی دیگر از ابزار موفق بازاریابی و جذب مشتری است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. ارائه‌ی نکات برجسته می‌تواند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده و منجر به جلب مشتری شود.

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

۱۵) ارتقا محتوا

هنگامی که در حال توسعه محتوایی منحصر به فرد و با ارزش به مخاطبان خود هستید نیازی به گفتن همه چیز نیست. می‌توانید با بهبود سطح محتوای تولید شده ارزش آن را هر چند به میزان کم افزایش دهید.

۱۶) مشاوره کارشناسانه

اگر در زمینه محصولاتی که ارائه می‌دهید تخصص لازم را داشته باشید مطمئنا مردم مشتاق به شنیدن مشاوره‌های تخصصی شما خواهند بود.

۱۷) اینفوگرافیک

بیشتر بازاریابان تمایل به تهیه اینفوگرافیک‌هایی دارند که به راحتی برای همه قابل دسترس باشد تا دیگران نیز آن را به اشتراک بگذارند و به محتوای تولید شده توسط آن‌ها اشاره کنند. به همین دلیل است که اینفوگرافیک‌ها به شکل تصاویری قابل دانلود در دسترس هستند. به منظور جذب مشتری می‌توانید امکان دانلود نسخه با کیفیت اینفوگرافیک‌ها را با وارد کردن ایمیل مشتریان قابل دسترس گردانید.

۱۸) طراحی تقویم یا الگو

این‌که تقویم یا الگویی را طراحی کرده و در صفحات گسترده در اختیار مخاطبان خود قرار دهید برایشان بسیار مفید خواهد بود. می‌توانید برای جذب مشتری بیشتر نسخه قابل ویرایش این تقویم را با وارد کردن ایمیل در اختیار افراد قرار دهید.

۱۹) برگزاری مسابقه در رسانه‌های اجتماعی

برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری است که می‌تواند برند شما را توسعه دهد. مسابقه می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مثل ایجاد یک محتوای خلاق برگزار شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که افراد برای شرکت در مسابقه باید از طریق سایت ثبت نام کنند.

۲۰) استفاده از پلاگین

اگر کسب و کار گسترده‌ای در حوزه دیجیتال دارید برای جذب مشتری می‌توانید از افزونه‌هایی استفاده کنید که امکان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کنند.

جذب-مشتری

۲۱) امتحان، بررسی و یا نظر سنجی

مردم از این‌که ببینند معیارهای آن‌ها تا چه اندازه‌ای با بقیه مردم سازگار و یا متفاوت است لذت می‌برند. بنابراین ایجاد یک بررسی یا نظرسنجی یا یک محتوای پویا بسیار مفید و موثر خواهد بود. می‌توانید بخش نظرسنجی را در ستون کناری وبلاگ خود قرار دهید که بازدیدکنندگان سایت با وارد کردن ایمیل بتوانند در نظرسنجی مربوطه شرکت کنند.

۲۲) یک نقل قول یا مشاوره رایگان

اگر به استراتژی شرکت‌های بیمه دقت کنید متوجه می‌شوید که ارائه یک مشاوره رایگان تا چه حدی می‌تواند به جذب مشتری کمک کند. آژانس‌های بازاریابی دیجیتالی می‌توانند با ارائه یک صنعت سرویس‌گرا و قرار دادن یک دکمه ساده در هدر سایت خود به این اهداف دست یابند.

۲۳) ضبط رویداد

اگر برند شما میزبان برگزاری یک رویداد شناخته شده است. ثبت و ضبط آن می‌تواند یک روش عالی برای جذب مشتری باشد. این روش می‌تواند کسانی را که مایل بودند در این رویداد شرکت کنند اما این امکان برایشان فراهم نشده است را هدف قرار دهد.

۲۴) ارائه یک مقاله به فرم PDF

ارائه یک مقاله با کیفیت که هر روز مخاطبان بیشتری تمایل به مراجعه به آن داشته باشند این امکان را فراهم می‌کند که با قرار دادن آن در بخش دانلود با وارد کردن ایمیل به جذب مشتری بپردازید.

۲۵) حمل و نقل رایگان

یکی دیگر از روش‌های جلب و جذب مشتری ارائه سرویس حمل و نقل رایگان برای محصولات خریداری شده است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان سایت با دیدن این گزینه تشویق به ثبت نام در سایت شوند.

۲۶) ایجاد باشگاه مشتریان

ایجاد باشگاه مشتریان نیز یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری است. که امکان دسترسی به این باشگاه و استفاده از مزایای آن در صورت ثبت نام فراهم می‌شود.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.