۱۲ سوال تحقیق کلمات کلیدی در سئو

۱۲ سوال تحقیق کلمات کلیدی در سئو

۱۲ سوال تحقیق کلمات کلیدی در سئو 1350 500 حیدری

چند روز گذشته در لابراتوار رسانه جلسه بحث آزاد میان اعضا تیم انجام شد در مورد اینکه چگونه برای صفحات اینترنتی مشتریان کلمات کلیدی را انتخاب کنیم. پایه انتخاب ما بر اساس معیار هایی مثل ارتباط، رقابت پذیری و وجود داشتن در نتایج جستجو است. همچنین تحقیق در مورد کلمات کلیدی خوب به عواملی مانند مارکتینگ ، تجزیه و تحلیل اطلاعات و تجربه و آزمایش در هنگام کار در طول دوره سئو بستگی دارد.

تحقیق کلمات کلیدی یک کار مشکل و طاقت فرسا برای شرکت های بهینه سازی موتورهای جستجو است. انجام یک تحقیق خوب و موثر درباره کلمات کلیدی میتواند بازدید قابل توجه و باکیفیتی را از موتور های جستجو به سمت شما هدایت کند. همچنین تحقیق ناقص و ناکارآمد در مورد کلمات کلیدی می تواند سایت شما را با شکستی بزرگ مواجه کند.
در این مطلب ۱۲ سوال را مطرح می کنیم که شما هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی سایت خود می توانید از آنها استفاده کنید و با کمی تلاش در نتایج برتر جستجو قرار بگیرید و با برنامه ریزی برای سئو و بهینه سازی سایت خود فرصت جذب مشتری بیش تری را بدست آورید.

 

بخش اول: کشف کلمات کلیدی

•    آیا استراتژی مارکتینگ سایت را درک کرده اید؟
پایه و اساس یک تحقیق موثر و کارآمد درباره کلمات کلیدی به این وابسته است که آیا متوجه شده اید که محصولات و خدمات یک وب سایت( یا سازماندهی کلی آن )، به هدف و استراتژی آن سایت مربوط است یا خیر؟ آیا مطالبی که در سایت قرار داده می شود با هدفی که می خواهد به آن برسد همخوانی دارد یا نه؟ اگر جواب این سوال را نمی دانید انگار می خواهید با چشمات بسته تیر اندازی کنید و انتظار زدن به هدف را دارید.

•    آیا ماهیت خدمات سایت خود را می دانید؟
خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهید، باید درک کرده باشید. برای مثال وقتی شما بر روی کلمات کلیدی برای صفحات خدماتی فکر می کنید نه تنها باید ماهیت آن خدمات را فهمیده باشید بلکه باید چگونگی تعامل آن خدمت را با هویت و استراتژی سایت خود درک کرده باشید. باید بدانید سایت شما برای چه به وجود آمده و می خواهد به کجا برسد.

•    چند راه ( عبارت ) وجود دارد که بیننده می تواند مقاله ما را جستجو کند؟
بخشی از تحقیق درباره کلمات کلیدی این است که تمام راه های موجود برای اینکه یک بیننده با استفاده از آنها بتواند به صفحه وب شما دسترسی یابد، را پیدا کنید. درباره مترادف ها، صفات، ریشه کلمات و … فکر کنید و سپس با استفاده از ابزار های جستجو، کلمات کلیدی در دسترسی که ضریب سختی کم تری دارند و به استراتژی سایت شما نزدیکند را انتخاب کنید.

•    آیا با افراد کلیدی، مصاحبه ای برای چشم انداز هایشان انجام داده ایم؟
مخاطبین هدف ما چه می خواهند. آیا اطلاعات تیم بازاریابی، فروش و یا بخش روابط عمومی سازمان در تحقیقات ما لحاظ شده اند. این یعنی اینکه اگر شما مشتریانی دارید و برای آنها سئو انجام می دهید باید بتوانید با آنها مذاکره کنید و کلمات کلیدی بیشتری را به کمک آنها با توجه به هدفشان بیابید.

•    آیا رقبا و منابع موجود در زمینه حرفه خود را ارزیابی کرده ام؟
بسیار مهم است که رقبا و منابع موجود در زمینه حرفه ی خود را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهید. این کار به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، کمک فراوانی می کند. شما با بررسی سایت های رقبا و منابعی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند می توانید به کلماتی مهم برسید که می توانید این کلمات را به عنوان کلمات کلیدی در سایت خود به کار برده و با استفاده از اصول سئو در نتایج جستجو ترقی کنید.

•    آیا واقعا تمام زاویه های ممکن را بررسی کرده ام؟
گاهی اوقات با یک بار بررسی نمیتوان همه موضوعات سایت را پوشش داد و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرد. به همین منظور باید دو بار (گاهی سه بار و یا چند بار) همه موضوعات و بخش ها را بررسی مجدد نمایید تا هیچ بخشی برای یافتن کلمات کلیدی فراموش نشود. این کار علاوه بر پوشش تمام قسمت های سایت باعث می شود برای هر کلمه نیز بتوانید زیرکلمه های جدیدتری نیز بدست آورید.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

بخش دوم: ارزیابی کلمات کلیدی

حالا که لیستی بزرگ از کلمات مناسب را یافته اید مرحله بعدی که ساخت لیستی است به صورت اولویت بندی شده و به کار بردن آنها در وبسایت هدف را باید شروع کنید.

•    حالا که کلمات را یافتم ، آنها را در کدام قسمت سایت به کار ببرم؟
بر اساس قوانین عمومی، کلماتی که که رقابت پذیرترند باید بر اساس معماری سایت در مکان هایی که زیاد نمایش داده می شوند و به طور طبیعی بیشتر بازدید می شوند، به کار بروند. کلمات کلیدی خیلی رقابتی بهتر است ۳ یا ۴ لایه پایین تر از محتوا در جایی که به ندرت تغییر می کند قرار بگیرند مگر اینکه برای لینک داخلی یا به عنوان مرجع استفاده شده باشند.

•    آیا من نوع نتایج جستجویی که برای یک کلمه کلیدی خاص نمایش داده می شود را درک کرده ام؟
این سوال اغلب نادیده گرفته می شود (این فقط در گفتگوهای اخیر ما نادیده گرفته می شود). می دانیم که یک کلمه به طور منظم مورد جستجو قرار می گیرد و نتایج موتور جستجو نیز بر اساس یکسری المان (مثل موقعیت فرد از نظر مکانی) متفاوت است. پس حتما به این موضوع دقت داشته باشید که کلماتی که برای سایت خود انتخاب کرده اید طوری باشند که به هدف سایت شما ختم شوند و کاربر هدف شما را جذب کند.

•    آیا محتوایی که بر روی صفحه منتشر شده است به قصد جستجو شدن در موتور های جستجو قرار داده شده؟
شما باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید را حتما در صفحه وب مورد نظر خود به کار ببرید تا بتوانید در نتایج جستجو در رتبه های برتر قرار بگیرید. ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که چطور ممکن است کلمه کلیدی ما در نتایج بالا قرار بگیرد. یکی از مهمترین ملاک ها محتوا است. اگر بتوانید یک محتوای اختصاصی برای آن کلمه بنویسید احتمال موفقیت تان بیشتر خواهد شد.

•    چگونه رقابت سایت ها را بر سر یک کلمه کلیدی بررسی کنم؟
پس از اینکه کلمات کلیدی را برای سایت خود یافتید و آنها را به کار بردید باید بررسی کنید که سایت شما برای آن کلمه کلیدی چه رتبه ای گرفته است و آیا پیشرفت داشته اید یا پسرفت؟ و بر اساس آن برنامه های خود را عوض کنید تا رتبه سایت شما بهتر شود. می توانید به صورت دستی در موتور های جستجو کلمه کلیدی خود را وارد کنید و یا با استفاده از ابزار های آنلاین مثل گوگل وبمستر یا موز بار و همچنین نرم افزار هایی که در این رابطه وجود دارد، استفاده کنید.

•    آیا کلمه کلیدی انتخابی، راه خوبی برای افزایش بازدید بود؟
پس از مدتی که کلمه کلیدی خاصی را به کار بردید شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا این کلمه به سایت من جهت افزایش بازدید، افزایش مشتری و … کمک کرده است یا نه؟ در صورتی که کلمه کلیدی را بر اساس سوالات بخش اول و استراتژی و هدف سایت خود انتخاب کرده باشید باید جواب شما بله باشد. در غیر اینصورت متاسفانه بخش اول این مقاله را به درستی انجام نداده اید و باید مجددا برنامه ریزی کنید. برای اینکه بتوانید ببینید یک کلمه کلیدی برای سایت شما بازدهی داشته است نیز میتوانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز استفاده کنید.

•    آیا صفحات انتخابی پتانسیل لازم را داشته اند؟
سوال آخری که میتوانید بپرسید این است که آیا صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی انتخاب کرده اید پتانسیل لازم را داشته است. گاهی اوقات ممکن است یک کلمه کلیدی بازدید بسیاری برای شما بیاورد اما آن را در صفحه ای که دارای اهمیت زیادی نیست قرار دهید و بیشتر بازدیدکنندگان خود را از دست دهید و یا برعکس. جواب این سوال نیز بستگی به عملکرد شما در بخش اول دارد.

نتیجه گیری
در بالا ۱۲ سوالی که میتوانید هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو از خود بپرسید را مطرح کردیم. با استفاده از این سوالات و مواردی دیگر میتوانید رتبه سایت و صفحات خود را در موتور های جستجو افزایش داده و بازدیدکننده هدفمند را به سایت خود جذب کنید.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

برای شناخت انواع کلمات کلیدی مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

انواع کلمات کلیدی در سئو سایت

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.