۱۰مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی

تکنیک-های-بازاریابی

۱۰مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی

۱۰مورد از بهترین تکنیک‌های بازاریابی 1998 1171 مینا صفری

تعیین استراتژی بازاریابی دارای ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های تکنیکی زیادی برای رسیدن به مخاطبان هدف است. در این مقاله ۱۰ تکنیک موثر که هاب اسپات به آن اشاره کرده است را مرور می‌کنیم.

۱- روایت‌گری

دانشمندان حوزه علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که روایت‌گری بهترین راه است برای جلب توجه افراد، ساخت و پرداخت اطلاعات خود به عنوان خاطرات ماندگار در ذهن مخاطب و ادغام احساسات با آن‌ها.

مغز انسان طوری برنامه‌ریزی شده است که به روایت‌گری و داستان‌سرایی مشتاق می‌شود، کنکاو می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. بنابراین ساخت یک نمایشنامه می‌تواند باعث شود که توجه مخاطب به دیدن تمام سری مطالب شما جلب شود، در آپدیت‌ها مشارکت داشته باشند، و برای فصل جدید در انتظار باشند. به خاطر داشته باشید یک روایت‌گری قوی که سرشار از پیچیدگی، غافلگیری و  احساسات است، می‌تواند باعث درگیر کردن مخاطب با زاویه نگاه خاص و منحصر بفرد شما شود.

روایت-گری

۲- مدل ستون‌های خوشه‌ای

از آنجایی که مردم زیادی برای جستجوی سوالات خود به گوگل متکی هستند، گوگل نیاز دارد که قصد و مفهوم پشت هر سوال را درک کند. برای انجام این کار گوگل ارتباطات موضعی بین جستجوهای مختلف افراد را پیدا می‌کند تا بتواند در میان جستجوهای مشابه کاربران مختلف ارتباطی یافته و محتوای مشابهی که آن‌ها را به بهترین و مناسب‌ترین پاسخ برساند انتخاب کرده و به کاربر نمایش دهد. در نتیجه گوگل محتوایی را ارائه می‌دهد که معتبرترین گزینه برای نمایش باشد.

برای کمک به گوگل در به رسمیت شناختن محتوای شما به عنوان یک محتوای معتبر برای نمایش، باید مدل خوشه‌ای را در بلاگ خود پیاده سازی کنید.

با ساخت یک pillar تک صفحه ای که مقدار بالایی نمایش برای یک موضوع جذب می‌کند و لینک‌سازی آن با صفحات cluster که به زیر مجموعه‌های موضوع وارد می‌شوند، می‌تواند کمک شایانی کند که گوگل صفحه pillar را برای نمایش به رسمیت بشناسد.

pillar-cluster-model

لینک‌‎سازی صفحات cluster در صفحه pillar نیز خود به خود باعث افزایش اعتبار دامنه صفحات cluster خواهد شد، بنابراین اگر رتبه pillar بالاتر برود جستجوی اورگانیک صفحات cluster نیز بالاتر خواهد رفت. از طرفی اگر کلمه کلیدی صفحات cluster در جستجو رتبه بگیرد، به بالا کشیدن رتبه صفحه pillar کمک می‌کند. در دوره بازاریابی محتوایی هاب اسپات به تفصیل به نحوه کارکرد این روش اشاره شده است. همچنین می‌توانید با دیدن ویدئو موجود در کانال یوتیوب هاب اسپات نحوه کارکرد روش مذکور را مرور کنید.

pillar-cluster-model

۳- اشتراک ایمیل

در حال حاضر ثبت نام در خبرنامه‌های ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ارتباط و اطلاع از آخرین اخبار در مورد کسب‌وکار موردنظر است. برای اینکه مخاطب به یک مصرف کننده محصول یا خدمت تبدیل شود نیاز است راه‌های تماس خود را با او افزایش دهید که یکی از راه‌های آن متقاعدکردن او به ثبت اشتراک ایمیل است و تداوم تولید محتوا و حفظ ارتباط باعث افزایش فروش و درآمد می‌شود. رشد تعداد مشترکان وفادار نشانه‌ای از کیفیت محتوای تولیدی شماست که در شلوغی اینباکس ایمیل همچنان فعالانه محتوای شما را دنبال می‌کند؛ این دسته از مخاطبان ارزش بالایی دارند.

ایمیل-مارکتینگ

۴- بهینه‌سازی قدیمی‌ترها

در سال ۲۰۱۵ هاب اسپات گزارشی ارائه داد که حدود ۷۶% از ترافیک اورگانیک ماهانه بلاگ متعلق به محتوای پیش از ۶ ماه گذشته بوده است. امروزه طبق استراتژی و برنامه‌ای که برای بازنویسی بلاگ درنظر گرفته است، آمار موجود به ۸۹% افزایش یافته تا از ظرفیت موجود به خوبی استفاده شود. نیروی تازه بخشیدن به مطالب قدیمی به وسیله اطلاعات جدید، بهینه‌سازی سئو و انتشار دوباره آن‌ها هاب اسپات توانست بر اساس ارزش موجود ترافیک خود را ۲ و حتی ۳ برابر کند و به این ترتیب تعداد محتواهای جدید که صرفا تولید می‌شوند به منظور افزایش ترافیک و نرخ تبدیل، کاهش یابد و بلاگ خود را به طور بهینه به‌روزرسانی کند.

بهینه-سازی

۵- پادکست

بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط Edison Research and Triton Digital، به طرز بی‌سابقه‌ای افراد از سن ۱۲سالگی محتوای آنلاین گوش می‌دهند. به طور متوسط افراد ۱۷ ساعت در هفته صرف گوش دادن به پادکست‌های موردعلاقه‌شان، برنامه‌های رادیویی و کتاب‌های صوتی می‌کنند. در حال حاضر آمار افرادی که پادکست گوش می‌دهند بیش از ۱۴ میلیون نفر است، چیزی بیش‌تر از جمعیت گینه.

درست است که استقبال از محتوای صوتی افزایش یافته است اما این بدین معنا نیست که هر پادکستی که تولید کنید مخاطبان به آن گوش خواهند داد فقط به خاطر اینکه پادکست است. در حقیقت وقتی به پادکست گوش می‌دهند که به خوبی توجه آن‌ها را جلب کند و ذهنشان را درگیر و آن‌ها را سرگرم کند. در غیر این صورت تولید پادکستی که بدون تاثیر است، می‌تواند تنها باعث یک ازدحامی بر بستر نت باشد.

پادکست

۶- لینک سازی

کسب لینک‌های با کیفیت از وبسایت‌ها و صفحاتی که امتیاز دامنه بالایی دارند، برای بالا بردن اعتبار پیج شما الزامی است. یک روش موثر برای رسیدن به قدرت دامنه بهتر، درخواست بک لینک از وبسایت‌هایی است که امتیاز قدرت صفحه‌شان همسان یا بالاتر از  شماست؛ فقط اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با محتوای پیج موردنظر مرتبط است.

راه دیگر استفاده از روش آسمان‌خراش است. روش آسمان خراش یک استراتژی سئو است که در آن محتواهایی که رتبه بالایی با توجه به کلمات کلیدی موردنظرتان دارند را پیدا می‌کنید و محتوایی بهتر از محتوای آن‌ها را می‌نویسید. با استفاده از ابزارهای سئو می‌توانید همه سایت‌هایی که با محتواهای رقیبتان لینک دارد را پیدا کنید و در ادامه از سایت‌های مرتبط بخواهید تا به محتوای بهبود یافته شما لینک‌دهی کنند.

لینک-سازی

۷- روابط عمومی مبتنی بر رسانه های اجتماعی

در حال حاضر بیش از ۳۰% از زمان آنلاین صرف رسانه‌های اجتماعی می‌شود. البته موضوع روشنی است که مردم نسبت به قبل وقت زیادتری را به رسانه‌های اجتماعی اختصصاص می‌دهند. به همین علت متخصصان روابط عمومی از تنها متمرکز بودن بر انتشار اخبار و گزارشات تغییر گرایش داده‌اند و به رسانه‌های اجتماعی توجه‌ای بیش از پیش دارند و ترافیک خود را در صفحات اجتماعی حفظ می‌کنند.

برای اینکه به طور موفقی در دیدرس خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و دیگران بمانید، باید با توجه به نوع محتوا، رسانه اجتماعی مناسب را دایر و به فعالیت موثر بپردازید. بنابراین قبل از تولید محتوا درنظر بگیرید که آیا مطلب برای مخاطبان آن رسانه اجتماعی جالب و به آن‌ها مرتبط است.

رسانه-های-اجتماعی

۸- بخش بندی مخاطبان

در دنیای پر سر و صدای دیجیتال امروز، باید از تولید محتوای نامربوط و بی‌جا پرهیز کنید. برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی شخصی‌تان، برای هر بخش از بازار هدف، مخاطب هدف موردنظر را بر اساس ویژگی‌های مشخص و قابل تفکیک مانند خصوصیات جمعیت شناسی، روانشناسی، اطلاعات رفتاری و … تفکیک کنید.

بخش-بندی-مخاطبان

۹- توسعه برند

بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای گسترش نام تجاری خود، شروع به تولید محصولاتی می‌کنند که سهم بازاری در آن ندارند، این کار توسعه برند نامیده می‌شود و به شرکت اجازه می‌دهد تا آگاهی از برند خود را افزایش دهند و از حقوق صاحبان سهام برای ایجاد جریان‌های مالی بیشتر استفاده کنند.

تجربه ثابت کرده است که بهترین نمونه‌های گسترش نام برند آن‌هایی هستند که به نام برند اصلی یا هویت آن به خوبی مرتبط هستند. بنابراین با وارد کردن بازارهای مماسی که می‌تواند ترکیب منحصر به فرد برند و کیفیت محصول را حفظ کند. شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات جدیدی ایجاد کنند که مخاطبان به طور مستقیم متوجه مزایای آن بشوند. از زاویه‌ای دیگر ممکن است به برند خود آسیب بزند. اگر شرکت محصول یا خدمتی را عرضه کند که با برند اصلی هماهنگی ندارد و به آن مرتبط نیست، باعث ایجاد ارتباطات نامطلوبی می‌شود، به کیفیت درک شده از برند آسیب می‌زند و در نهایت آن را تضعیف می‌کند.

توسعه-برند

۱۰- A/B تست

شرکت‌ها متشکل از انواع دسته‌های مشتریان است، بنابراین فرمول مشخصی برای طراحی وبسایت بهینه، ساخت بهینه‌ترین محصول و … وجود ندارد. برای درک این موضوع که چه حرکتی مناسب‌ترین نتیجه را برای شما خواهد داشت، باید کشف کنید که مجموعه مشتریان منحصر به فردتان چه مجموعه‌ای را ترجیح می‌دهند.

با استفاده از A/B testing، شما می‌توانید بین ۲ متغیر، بهترین را انتخاب کنید، مثلا رنگ قرمز یا آبی دکمه CTA، یا اینکه کدام محصول بهترین نتیجه را خواهد داشت. فقط نباید A/B testing با تست چند متغیره اشتباه گرفته شود که به شما امکان می‌دهد به طور همزمان چند متغیر را امتحان کنید.

A/B-تست

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.