۱۰ روش تضمینی افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت

۱۰ روش تضمینی افزایش بازدید سایت

۱۰ روش تضمینی افزایش بازدید سایت 1350 500 مجید رجبی

افزایش بازدید سایت یکی از اصلی ترین کارهایی است که هر صاحب سایتی باید به آن اهمیت دهد. در واقع اگر شما صاحب هر کسب و کار آنلاینی هستید باید در صدد بالا بردن بازدید سایت خود باشید. فرقی نمی کند چه خدمات و محصولاتی را ارائه می کنید، در هر صورت باید به فکر بالا بردن بازدید سایت تان باشید. کاملا مشخص است که ترافیک هر سایتی جزئی از سرمایه آن است.

اگر سایت شما از هر لحاظی هم عالی باشد، تا زمانی که ترافیک خوبی دریافت نکند نمی تواند شما را به درآمد زایی خوبی برساند. دلیل عمده عدم موفقیت بسیاری از کسب و کارهای آنلاین هم نداشتن ترافیک کافی است. همین حالا وب سایت هایی وجود دارند که از هر لحاظی با کیفیت هستند ولی مشکل اصلی آن ها دیده نشدنشان است. در واقع مدیران این سایت ها در بالا بردن ترافیک سایت خود ناتوان هستند و به خوبی نمی توانند روزانه ترافیک واقعی و هدفمندی را روانه سایت خود کنند.

در این مقاله قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که به راحتی بتوانید ترافیک واقعی و هدفمندی را به سایت خود جذب کنید. روش هایی که در این مقاله مطرح می شوند اکثراً بر پایه تولید محتوای هدفمند هستند و هر کدام از آن‌ها به تنهایی می تواند چندین برابر بازدید سایت شما را افزایش دهد. فقط کافی است به آن ها عمل کنید تا از جذب ترافیک هدفمند بالا لذت ببرید. پس اگر شما هم احساس می کنید در افزایش بازدید سایت ت خود مشکل دارید در این مقاله جامع همراه ماا باشید. با خواندن این مقاله پرداخت هزینه های اضافی برای افزایش بازدید سایت تان را به کلی فراموش خواهید کرد.

روش های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان

۱-نوشتن مقالات پر بازدید

اولین روشی که می توانید برای افزایش فوق‌العاده بازدید سایت خود از آن استفاده کنید، نوشتن مقالاتی است که در حوزه کاری شما طرفدار زیادی دارند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که کار درست، نوشتن مطلب فقط در حوزه کاری خودشان است و چون تعداد صفحات سایت آن ها زیاد می شود باید ترافیک سایت شان هم روز به روز افزایش پیدا کند. در صورتی که اصلا این طور نیست! مقاله ای که می نویسید باید با هدف خاصی نوشته شود و از همه مهم‌تر اینکه باید جست و جوی بالایی در ماه داشته باشد. برای این کار باید کلمات و عباراتی که سرچ بالایی دارند را شناسایی کنید و مقالات خود را در رابطه با آن ها بنویسید.

برای پیدا کردن عبارات و کلماتی که سرچ بالایی دارند می توانید از ابزارهای Google Trends و Google Keyword Planner استفاده کنید. بعضی وقت ها هم سری به گوگل وب مستر تولز سایت خود بزنید و به قسمت search analytics مراجعه کنید. از این طریق می توانید عباراتی که جست و جوی بالایی دارند را پیدا کنید. اگر سایت شما در آن عبارات پر بازدید رتبه بدی دارد باید سریع دست به کار شوید و روی آن ها تمرکز کنید تا سایت شما در آن ها هم به صفحه اول گوگل بیاید.

به عنوان مثال در حوزه کاری ما عبارات “کسب درآمد اینترنتی” و “کسب درآمد از اینترنت” توسط کاربران جست و جوی زیادی می شود. شما هم باید این نوع عبارات و کلمات پر طرفدار در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و در مورد آن ها مقالات کاملی بنویسید، به‌طوری که در نتایج جست و جو رتبه بالایی دریافت کنند.

نکته مهم دقیقاً همین است که باید طوری محتوا بنویسید و آن را سئو کنید که بتواند رتبه خوبی بگیرد. یکی از راه هایی که می توانید رتبه‌گیری مقاله خود را تا حد زیادی تضمین کنید این است که مقاله شما کامل تر از بقیه باشد. قبل از نوشتن مقاله مورد نظر اول به نتایج جست و جو در آن عبارت نگاهی بیاندازید، مقالاتی که قبلا توسط اشخاص دیگر نوشته شده اند را ببینید در چه حدی است و هر چه که بود شما قوی تر و کامل تر از آن ها بنویسید. اگر این طور عمل کنید مطمئن باشید می‌توانید با نوشتن مقالات کم هم ترافیک روزانه بسیار بالایی را از طریق گوگل دریافت کنید.

۲-تولید و انتشار ایبوک های ویروسی

نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا ایبوک اصلا کار سختی نیست. به راحتی می توانید دقیقا همان مقالاتی که در سایت خود منتشر می کنید و برای شما ارزشمند هستند را به کتاب الکترونیکی تبدیل و دوباره منتشرشان کنید.

خب چرا باید این کار را انجام دهید؟ به خاطر انتشار آن‌ها. چراکه ایبوک‌ها قابلیت ویروسی شدن را دارند. سایت های بزرگ و پر بازدیدی مثل takbook.com و ketabesabz.com که بازدید روزانه بسیار بالایی دارند، کتاب شما را به صورت رایگان در سایت خود منتشر می کنند. زمانی که شما ایبوک خود را در این سایت ها منتشر می کنید افراد بسیاری به آن دسترسی دارند و آن را دانلود می کنند. جالب این جاست که این سایت ها علاوه بر منتشر کردن ایبوک رایگان شما در سایت خود، در کانال تلگرام و اپلیکیشن موبایلی خود نیز منتشر می کنند و این برای شما ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. نکته مهم این است که اگر ایبوک شما کاربردی و مفید باشد به شدت ویروسی می شود. زمانی هم که ای بوک شما ویروسی شود و سایت های زیادی آن را در سایت خود قرار دهند افراد زیادی با نام و کسب و کار شما آشنا می شوند و مطمئناً بسیاری از آن ها به سایت شما رجوع می کنند.

۳-تولید و انتشار ویدیو

ویدیو ها همیشه محبوب ترین فرمت محتوایی بوده اند و اثر گذاری بیشتری روی مخاطبان دارند. تولید ویدئو اصلا کار سختی نیست، نیازی نیست حتما خودتان جلوی دوربین بروید! نه می خواهید برند سازی کنید و نه اینکه می خواهید ویدیوی تبلیغاتی بسازید. به راحتی می توانید مقالات سایت خود را به ویدیو تبدیل کنید و آن ها را دوباره در سایت های دیگر منتشر کنید.

برای این کار کافی است یکی از مقالاتی را که قبلاً در سایت خود نوشته اید، انتخاب کنید و محتوای همان مقاله را به صورت تیتر وار در پاورپوینت بنویسید. سپس می توانید همان چیزهایی که در مقاله خود نوشته اید را در ویدیوی خود بیان کنید. برای فیلم برداری از پاورپونت خود می توانید از نرم افزار Snagit استفاده کنید.

همچنین می توانید از مراحل انجام دادن یک کار فیلم بگیرید و آن را به صورت یک ویدیوی آموزشی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. برای تولید ویدیو های آموزشی بهتر است ویدیو هایی درست کنید که پر طرفدار باشند. مثلاً ویدئوی اضافه کردن شماره تلفن ایران به پنل گوگل ادوردز یکی از پر طرفدار ترین ویدئوهای اخیر بوده است. بعد از آن، نوبت به انتشار ویدئو ها می رسد. یکی از بهترین راه ها این است که در سرویس های اشتراک ویدیو ایرانی یک کانال درست کنید و ویدیو های خود را در آن به اشتراک بگذارید. سرویس هایی مثل آپارات، نماشا، تماشا، نمایش، اینت، روزانه بازدیدهای فوق العاده ای دارند.

پروفایل خود را کامل کنید و حتما آدرس سایت خود را در کانال های خود قرار دهید. مطمئن باشید به محض اینکه مخاطبانتان ویدئوی شما را ببینند به صفحه اصلی کانال شما مراجعه می کنند و روی آدرس سایت شما که در کانالتان موجود است کلیک می کنند تا با سایتتان بیشتر آشنا شوند.

یکی از راه های دیگر این است که ویدیوهای خود را در سایت های آموزشی مثل فرانش، فرادرس، وب یاد و … آپلود کنید. به راحتی بدون هیچ هزینه ای می توانید ویدیو های خود را در معرض دید میلیون ها علاقه مند قرار دهید.

انتشار مطلب در فرانش

یکی از مزیت های ویژه این سایت ها این است که آموزشی هستند و مثل آپارات و نماشا ویدیوهای متفرقه ندارند؛ همین امر باعث می شود انتشار ویدیو های شما هدفمند تر باشد و آن ها در معرض دید مخاطبان واقعی خود قرار بگیرند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

۴-برگذاری رویدادهای رایگان

یکی دیگر از راه های تاثیر گذار در افزایش بازدید سایت، برگذاری رویدادهای رایگان و آفلاین است. مثلاً وبینار آفلاین برگذار کنید و در سایت های اشتراک رویدادها به صورت رایگان قرار دهید. یکی از سایت هایی که به شما کمک می کند که بیشتر دیده شوید و ترافیک سایت تان را افزایش دهید، سایت ایوند، بهترین سایت در زمینه ایجاد و اشتراک رویداد است. شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید همان ویدیو هایی که در قسمت قبل  اشاره کردیم را کمی طولانی تر کنید (مثلا یک ساعت) و با عنوان وبینار آفلاین به صورت رایگان در سایت ایوند قرار دهید.

برگزاری رویداد ایوند

ایجاد رویداد در ایوند کاملا رایگان است و هرچقدر دوست دارید می توانید لینک سایت خود را به صورت مستقیم در صفحه رویداد ایجاد شده ایوند قرار دهید.

زمانی که وبینار آفلاین و از قبل ضبط شده در ایوند قرار می دهید افراد زیادی مشتاق می شوند که به فایل وبینار ضبط شده رایگان شما دسترسی داشته باشند. در نهایت به همین روش با شما آشنا می شوند و مطمئن باشید که به سایت شما هم سری می زنند. نکته مهم این است که سعی کنید در صفحه رویداد خود طوری عمل کنید که از مخاطبان خود بخواهید برای اطلاعات بیشتر در مورد رویداد به سایت شما مراجعه کنند.

۵-تولید و انتشار فایل های صوتی

تولید فایل های صوتی یا پادکست هم کار بسیار ساده ای است. کافی است مقالات سایت خود را به صوت تبدیل کنید. همچنین ایبوک هایی که قبلاً نوشته اید را هم می توانید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید. به همین سادگی! برای اشتراک محتوای خود فقط باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید. تنها دلیل اصرار به تولید فایل صوتی، برای انتشار آن ها است. زمانی که فایل صوتی ایجاد کنید به راحتی می توانید آن را در سایت های اشتراک صوت مثل “شنوتو” و “تهران پادکست” منتشر کنید.

اشتراک فایل صوتی

این سایت ها روزانه ترافیک بالایی دارند و می توانند در افزایش بازدید سایت تان بسیار به شما کمک کنند. سایت های دیگری هم هستند که کتاب صوتی به اشتراک می گذارند و می توانید از آن ها برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید.

۶-همکاری در فروش خدمات و محصولات

همکاری در فروش یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت است. با راه اندازی سیستم همکاری در فروش در سایت خود می توانید ترافیک سایت تان را به صورت کاملاً رایگان چندین برابر کنید.

هر وقت حرف از همکاری در فروش می شود ذهن خیلی از افراد به سمت همکاری در فروش کالاهای فیزیکی می رود. قطعا این طور نیست! همکاری در فروش می تواند برای سایت های خدماتی یا سایت هایی که محصولات دیجیتالی می فروشند هم بسیار مفید باشد. در حقیت بسیاری از کسب و کارهایی که هم اکنون در ایران موفق هستند از طریق سیستم بازاریابی پورسانتی به موفقیت رسیده اند. سایت های معروف ارائه دهنده هاست مثل میهن وب هاست و به ویژه میزبان فا که در کمتر از دو سال معروف شد با استفاده از سیستم بازاریابی پورسانتی به این معروفیت رسیده اند. همچنین استارتاپ هایی مثل اسنپ و الو پیک هم به همبن روش معروف و همه گیر شده اند. این سایت ها درصد بالایی از معروفیت خود را مدیون بازاریابانی هستند که به صورت کاملاً رایگان و فقط در قبال دریافت پورسانت، آن ها را به دیگران معرفی کرده اند.

شما نیز هر کسب و کاری که داشته باشید می توانید از این سیستم برای افزایش محبوبیت و به ویژه افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. اگر وب سایت محتوایی دارید، می‌توانید با تولید محصولات دیجیتالی مثل ایبوک های جذاب، بازاریابان زیادی را به سایت خود جذب کنید. حتی اگر لازم است تمام سودتان را به بازاریابان خود بدهید هم اینکار را انجام دهید چون واقعا به نفع شماست. مثلا برای بازاریابان خود ۷۰ درصد پورسانت در نظر بگیرید تا بیشتر ترغیب شوند برای شما کار کنند. از طرفی چون محصولات شما دیجیتالی هستند چیزی را از دست نمی دهید. اگر هم کار شما خدماتی و ارائه خدمت است، دقیقا همین کار را انجام دهید. برای معرفی و ارائه خدمات خود به بازاریابان خود پورسانت بالایی دهید تا هر چه سریع تر بازدید سایت تان افزایش یابد و کسب و کارتان دیده شود.

۷-پست مهمان و انتشار مقاله در دیگر سایت ها

از آنجایی که امروزه در وب، محتوا حرف اول را می زند، تولید محتوای با کیفیت کمی سخت شده است و خیلی از سایت ها در این زمینه ناتوان هستند، سایت های زیادی مشتاقانه از شما برای تولید محتوای خود دعوت می کنند. حتما واژه پست مهمان برای شما آشنا است. انتشار پست مهمان یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت و محبوبیت کسب و کار شماست.

سایت های محتوایی زیادی وجود دارند که می توانید به عنوان نویسنده میهمان برای آن ها بنویسید و سایت خود را نیز در آن پست ها تبلیغ کنید. البته نیازی نیست حتماً به طور مستقیم سایتتان را در مقاله خود تبلیغ کنید. همین که در پروفایل و امضای شما در سایت مورد نظر مشخصات تان از جمله آدرس وب شما باشد کافی است.

سایت های دیگری هم هستند که کارشان باز نشر مقالات دیگر سایت ها است. مثل سایت اخبار رسمی که در زمینه تولید و انتشار اخبار دیگر سایت ها فعالیت می کند. شما به راحتی و بدون هیچ هزینه ای می توانید مقالات سایت خود را برای بیشتر دیده شدن در این سایت باز نشر دهید. این طور سایت ها را می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل پیدا کنید. سایت هایی که تشنه محتوای خوب و با کیفیت هستند زیاد هستند.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

۸-فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز از دیگر راه های افزایش بازدید سایت محسوب می شود. اما اینجا منظور از فعالیت این نیست که هر چه در سایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنید. این کار برای بهبود سئو عالی است ولی ما قصد داریم در تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنیم که هیچ ربطی به سئو ندارند. اگر می خواهید از اینستاگرام و تلگرام  ترافیک بالایی جذب کنید باید برای آن‌ها محتوای منحصر به فرد و اختصاصی تولید کنید که در وب سایت تان قرار ندارند تا مخاطبان تازه ای را با کسب و کار خود آشنا کنید. مثلاً در تلگرام که یک پلتفرم پیام رسانی است بیشتر باید روی متن و صوت متمرکز شوید. سعی کنید در تلگرام بیشتر نکات متنی و فایل های صوتی در حوزه کاری خود منتشر کنید یا در اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور است باید بیشتر روی تصویر و ویدیو متمرکز شوید. ویدیو های کوتاه در اینستاگرام فوق العاده طرفدار دارند. سعی کنید همیشه از تصاویر جذاب با کپشن های درگیر کننده و ویدیو هایی که نکته های مهم و ضروری در آن ها گفته می شود استفاده کنید.

۹-ساخت اپلیکیشن موبایلی

همانطور که می دانید تعداد کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید توسط ساخت یک اپلیکیشن موبایلی، کاربران موبایلی زیادی را به سایت خود جذب کنید. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. ساخت اپلیکشن های موبایلی بسیار ساده تر از قبل شده است. شما می توانید  به راحتی توسط چند کلیک یک اپلیکیشن موبایلی برای خود داشته باشید.

منظور از اپلیکیشن موبایلی اپ های پیشرفته نیست. به راحتی می توانید توسط کتاب های موبایلی که الان توی کافه بازار و MyKet به وفور یافت می شوند سایت خود را به افراد زیادی معرفی کنید. شما می توانید همان ایبوک هایی که قبلا به آن ها اشاره کردم را  تبدیل به کتاب های اندرویدی کنید. مارکت های اپلیکیشن موبایلی مثل کافه بازار هم به راحتی با دریافت هزینه ای اندک برنامه شما را قبول و در سایتشان درج می کنند. از طریق یک کتاب اندرویدی به راحتی می توانید افراد زیادی را به سایت خود جذب کنید. نکته مهم این است که اگر می خواهید افرادی زیادی اپلیکیشن شما را دانلود کنند باید عنوان جذابی برای آن انتخاب کنید.

البته این را هم بدانید با تولید اپلیکیشن های کاربردی در حوزه کاری خود هم می توانید بازدید سایت تان را افزایش دهید و افراد زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید. چند روز پیش اپلیکیشنی را در کافه بازار دیدم که مربوط به چک کردن رتبه سایت در کلمات و عبارات کلیدی پیشنهادی بود. این اپلیکیشن کاربردی مربوط به یک سایت معروف در زمینه آموزش سئو سایت بود.

انتشار اپلیکیشن در کافه بازار۱۰-بهینه سازی سایت برای گوگل (سئو)

بهترین روش برای افزایش بازدید سایت، بهینه سازی سایت برای گوگل و دیگر موتورهای جست و جو است. هر سایت برای اینکه بتواند ترافیک واقعی و هدفمندی را دریافت کند باید سایت خود را سئو کند. با کیفیت ترین مخاطبان برای هر کسب و کار آنلاینی از موتورهای جست و جو به دست می آیند. سرمایه گذاری روی سئو بهترین استراتژی است. باید در عبارات و کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود بهترین رتبه را در نتایج جست و جو داشته باشید. آن زمان است که روزانه می‌توانید فقط از طریق گوگل سیلی از ترافیک را دریافت کنید. آینده سئو، محتوا است. مطمئن باشید در آینده سئو فقط به محتوا ختم می شود، محتوایی که دقیقا همان چیزی باشد که مخاطب دنبال آن است.

استفاده از خبرنامه ایمیلی

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت، ارسال ایمیل های خبرنامه به اعضای سایت است. درست است که در این روش بازدید کننده جدید وارد سایت نمی شود ولی بازدید کننده هایی که وارد سایت می شوند مسلماً باعث افزایش بازدید روزانه آن می شوند. به عنوان مثال اگر بازدید روزانه سایت شما ۱۰۰۰ آی پی است در زمان هایی که ایمیل های خبرنامه به اعضای سایت خود ارسال می کنید، ممکن است ۳۰۰ الی ۵۰۰ آی پی دیگر علاوه بر بازدید معمول روزانه خود دریافت کنید.

ترافیک بازگشتی به سایت برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. در واقع یکی از فاکتورهای مهم در سئو ، ترافیک بازگشتی یا بازدید کنندگان وفادار به سایت است. با خبرنامه ایمیلی علاوه بر افزایش بازدید سایت تان می توانید به بهبود سئو سایت خود نیز کمک کنید.

فرقی نمی کند سایت شما چه موضوعی داشته باشد، مهم این است که اطلاعات تماس بازدیدکنندگان خود را دریافت کنید. اگر این کار را نکنید مطمئن باشید کاربران زیادی را از دست می دهید. بهترین راه هم این است که از آن ها بخواهید در خبرنامه ایمیلی سایت شما عضو شوند. مطمئن باشید کاربرانی که در خبرنامه ایمیلی سایت شما عضو می شوند به سایت و محتوای شما علاقه مند هستند و ناخودآگاه در خبرنامه ایمیلی شما عضو نمی شوند. همین هم باعث می شود بازدیدکنندگان همیشگی و وفاداری را بتوانید به دست بیاورید.

فراموش نکنید خیلی از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به سایت شما مراجعه می کنند ممکن است به کلی سایتتان را فراموش کنند. مگر این که بسیار فوق العاده و جذاب باشد و در ذهن مخاطب بماند. پس یادتان نرود ایمیل آن ها را بگیرید تا آن ها را به کاربران همیشگی سایتتان تبدیل کنید و ترافیک پایداری را برای سایت خود بوجود بیاورید. بسیاری از سایت های محتوا محور از همین روش، ترافیک روزانه پایداری را برای خود به وجود آورده اند. هر مقاله یا محتوایی که در سایت خود منتشر می کنند را از طریق خبرنامه ایمیلی به کاربران سایت شان اطلاع رسانی می کنند. جذب ترافیک از طریق ایمیل برای بسیاری از سایت ها کاربرد دارد. حتی بسیاری از سایت ها مثل دیجی کالا از طریق ایمیل های تبلیغاتی که پیشنهاد های جذابی هم در آن ها ارائه می شود بازدید سایت شان را افزایش می دهند. علاوه بر این،  بازدیدکنندگان بازگشتی به سایت باعث بهبود رتبه الکسا نیز می شوند.

جمع بندی و صحبت پایانی

همانطور که متوجه شدید تمام روش هایی که عنوان کردیم بر پایه تولید محتوا بودند. نکته جالب این است که شما یک فرمت محتوایی را می توانید به دیگر فرمت های محتوایی تبدیل کنید و از هر کدام جداگانه برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما فقط برای تولید یک مقاله وقت می گذارید ولی همان را می توانید هم به ایبوک، هم به صوت و هم به ویدیو تبدیل کنید، هر کدام را جداگانه در کانال مربوط به خودش پخش و یک ترافیک چند برابری برای سایت خود ایجاد کنید.

اگر می خواهید بازدید سایت خود را به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه ای بالا ببرید با توجه به موضوع کاری خودتان از یک یا چندتا از روش های گفته شده استفاده کنید. البته همانطور که مشخص است اگر موضوع وب سایت شما هر چیزی هم که باشد می توانید از تمام روش ها استفاده کنید.

باز هم تاکید می کنیم که هر کدام از روش های گفته شده به تنهایی می توانند باعث افزایش چند برابری بازدید سایت شما شوند.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.