۹ نکته مهم برای نوشتن متن صفحه درباره ما

صفحه درباره ما

۹ نکته مهم برای نوشتن متن صفحه درباره ما

۹ نکته مهم برای نوشتن متن صفحه درباره ما 1350 500 مریم لاله

برای بسیاری از شرکت ها، متن صفحه درباره ما مانند یک ریسک بزرگ و پیچیده است که هیچ کس دلش نمی خواهد درباره آن حرف بزند و اغلب افراد به دلیل تجربه یا اطلاعات ناکافی، یک متن نامناسب برای آن می نویسند. اهمیت نوشتن یک متن درباره ما زمانی مشخص می شود که analytics اغلب اوقات صفحه درباره ما را به عنوان پربازدیدترین صفحه هر وب سایت نشان می دهد.

تصور کنید که شما یک ماشین مسابقه دارید، اگر آن طور که باید به آن برسید، مثلاً با رنگ آمیزی و رینگ اسپرت و… ، می توانید نظر هواداران زیادی را به خود جلب کنید. خبر خوب اینکه اگر کسب و کار شما همان ماشین مسابقه و صفحه درباره ما این تزئینات باشند، وضعیت بهتر هم هست، چرا که نیازی به هزینه های بالا برای رینگ و… هم نیست، در واقع اصلاً نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما نوشتن یک متن درباره مای خوب برای سایت ها، در حرف آسان و در عمل سخت است. بسیاری از افراد برای پیدا کردن تعادل بین فروش خود با مشتریان و هدایت آن ها با یک رویکرد متمرکز بر خود، دچار مشکل هستند که همین موضوع می تواند از مهم ترین دلایل ضعف مدیران سایت ها در نوشتن متن صفحات درباره ما باشد.

در ادامه با بررسی چند صفحه درباره مای فوق العاده، یاد می گیرید که چطور یک متن درباره مای خوب بنویسید. با ما همراه باشید.

درباره مخاطبانتان حرف بزنید نه درباره خودتان

هرچند ممکن است بعضی از ما در اوقات بیکاری خودمان به کارهای خیریه یا داوطلبانه بپردازیم اما به طور کلی طبیعت انسان این است که در درجه اول نگران مشکلات خودش باشد. وقتی این موضوع به جست و جوی محصولات یا خدمات آنلاین کشیده می شود، همه ما به خودمان و کاری که یک برند می تواند برایمان انجام دهد فکر می کنیم.

سایت Blog Tyrant یک نمونه عالی از وبلاگی است که روی مخاطبان خود تمرکز کرده است. به محض ورود به صفحه درباره مای این وبلاگ، اولین چیزی که می بینید، یک ویدئو با عنوان «About Me and You» (درباره من و شما) است. متنی که به دنبال این ویدئو آمده است، شامل دو بخش «About Me» (درباره من) و «About You» (درباره شما) است.

صفحه درباره ما

منبع تصویر: www.blogtyrant.com

اگر در کسب و کار شما نمی شود تا این اندازه صریح و واضح صحبت کرد، می توانید به طور نامحسوس تری مشتری گرا باشید.

یکی از راه های مشتری مداری نامحسوس این است که جملات اول خود را به چالش های مخاطبان و اهداف آن ها اختصاص دهید. می توانید با چند دلیل واضح آن ها را قانع کنید که با آمدنشان به سایت شما می توانند نیازهای خود را برطرف کنند. درمورد کسب و کار ما، ممکن است بهتر باشد به این موضوع بپردازیم که افراد و شرکت ها چقدر در انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد اعتماد، حرفه ای و متخصص دچار مشکل هستند.

درباره حقایق حرف بزنید.

اگر هنوز هم فکر می کنید ایجاد تعادل میان خودستایی مستقیم و دستیابی به اهداف تجاری و فروش، کار دشواری است، پس خیلی ساده با مخاطبان خود درباره موضوعات واقعی و حقایق کسب و کارتان حرف بزنید. این حقایق می توانند شامل هر چیزی باشند؛ از هزینه های نگهداری گرفته تا میزان محصولات جدیدی که هر ماه معرفی می کنید یا تعداد جوایز و افتخاراتی که تا به حال گرفته اید. هیچکس نمی تواند تنها با عدد و رقم سر و کله بزند.

به مخاطبان خود اجازه حرف زدن بدهید.

وقتی شما به دنبال یک آرایشگر، دندانپزشک یا فروشگاه مواد غذایی جدید می گردید، قطعاً فقط به چیزهایی که آن ها درباره خودشان گفته اند اکتفا نمی کنید و البته احتمالاً به دنبال کسانی می گردید که به شما نزدیک ترند. با توصیفات و توضیحات به روز و جذاب در متن صفحه درباره ما می توانید یک منبع اطلاعاتی خوب درست کنید. برای اینکه برای اینکه مشتریان راحت تر به شما اعتماد کنند می توانید از تصاویر مربوط به جوایز، افتخارات و اعتبارنامه های خود استفاده کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

شامل رسانه های مختلف

صفحه درباره مای سایت خود را به جایی برای استفاده از تصاویر، تایملاین، ویدئوها و فایل های اینفوگرافیک تبدیل کنید. اگر افراد به طور اتفاقی صفحه درباره مای شما را پیدا کنند، این سبک احساسات و توجه آن ها را بیش از چیزی که باید، درگیر می کند و این دقیقاً همان کاری است که MOZ انجام می دهد. تایم لاین یا همان نوار زمانی این سایت شامل تصاویر و طراحی قوی است و در عین حال نیازهای کاربران را با اطلاعات مهم و کلیدی ارائه شده در این صفحه، برطرف می کند.

صفحه درباره ما

منبع تصویر: www.moz.com

تصاویر استفاده شده، الزاماً نباید از چهره اشخاص و اعضای تیم شما باشند. با اینکه تصاویر چهره افراد می توانند به چشم انداز بصری بهتر مشتریان از شرکت شما کمک کنند اما تصاویری از مدیریت، تصاویری که برند شما را در یک رویداد خاص نشان می دهند یا حتی تصاویر یک وعده شام کارکنان در بیرون از شرکت و… می توانند به بهبود هویت شرکت شما کمک کنند.

ویدئوها بهترین راه برای جلب توجه سریع هستند و شما می توانید در یک ویدئوی کوتاه چند ثانیه ای یا چند دقیقه ای، حس و حال شرکت خود را خلاصه کنید.

درباره خودتان حرف بزنید، جریان خودتان را تعریف کنید.

حتی اگر برند شما داستان جذابی ندارد، باز هم می توانید  یک داستان تعریف کنید. روی چیزهایی تمرکز کنید که شما را انسانی تر جلوه می دهند.

این دقیقاً همان کاری است که شرکت ITS در صفحه تماس با مای خود انجام داده است. شاید این سایت یک نمونه ایده آل از تعریف کردن داستان برند در قسمت صفحه درباره ما نباشد اما همه چیزهای لازم برای داشتن یک داستان عالی را در خود دارد. داستان ITS از تعداد زیادی تصویر و مستندات شروع شده است که اول از همه افتتاحیه ساده آن ها در سال ۱۹۸۱ آن هم در یک مغازه ۱۵۰ متری را نشان می دهد، روز به روز مدرن تر می شود و به جایی که حالا هست، می رسد. دیدن تغییر کیفیت تصاویر در طول زمان، بسیار جالب است. درست مثل دیدن یک آلبوم خانوادگی. صفحه درباره ما در سایت ITS، به لطف آیکن های رتبه دهی و شبکه های اجتماعی قوی تر هم شده است.

صفحه درباره ما

منبع تصویر: www.its.co.uk

از اینکه بگویید از کجا آمده اید و قبلاً چه وضعیتی داشته اید، نترسید. اگر هشت سال قبل مدیران شما باعث شدند که شما مدیر عامل شوید، این روز را جشن بگیرید. کسانی که شما را مورد اعتماد می بینند، به برند شما وابسته می شوند.

شما مجبور نیستید همه چیز را جزء به جزء برای مخاطبان خود تعریف کنید. اگر ۸۰ سال است که شرکت خود را تأسیس کرده اید، لازم نیست جزئیات اتفاقات سال به سال شرکت خود را تعریف کنید. بهتر است اطلاعات خود را به بیان آن دسته از مسائل کلیدی خلاصه کنید که افراد به آن علاقه دارند، اما بیان چیزهایی که یک دید تازه از شرکت شما به مخاطبان می دهند را فراموش نکنید.

آدرس و جزئیات تماس شرکت خود را حتماً ذکر کنید.

بسیاری از مردم هنوز وقتی قرار است اینترنتی پولی را پرداخت کنند، مردد هستند و مشتاق‌اند آن ها را توجیه کنید که شما برای یک درصد فروش بیشتر، قصد سرکیسه کردن آن ها را ندارید. اگر نمی خواهید آدرس دقیق خود را بنویسید، حداقل نام شهر یا استان خود را تعیین کنید. اگر آدرس و موقعیت مکانی خود را مشخص نکنید، احتمالاً مشتریان بالقوه شما، علاقه چندانی به ادامه ارتباط با شما نخواهند داشت. دراین صورت چطور می توانید از دست رفتن برخی از مشتریان خود را جبران کنید؟

حواستان باشد که اطلاعات تماس شما به روز باشد. یک آدرس یا اطلاعات تماس غلط، نه تنها باعث از دست رفتن موقعیت های فروش شما می شود بلکه ممکن است برای هویت و اعتبار برند شما یک هشدار جدی باشد. یادتان باشد که اطلاعات تماس شما باید شامل اطلاعات شبکه های اجتماعی هم باشد.

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

از اصطلاحات خاص استفاده نکنید.

نوشتن اصطلاحات تخصصی ممکن است شما را در لحظه باهوش تر جلوه دهد اما سرد و کسالت آور است، در واقع با مخاطب ارتباط برقرار نمی کند. با این اصطلاحات در ذهن مردم نخواهید ماند. مردم دوست دارند در متن صفحه درباره ما ببینند که شما دقیقاً چه کار می کنید؟

می توانید متن را شبیه به یک مکالمه بنویسید. هیچ روش خاصی برای اینکه آن را به عنوان بهترین مدل نوشتن انتخاب کنیم، وجود ندارد. مدل نوشتن شما به شرکت، صنعت و برند شما بستگی دارد اما سعی کنید به روشی بنویسید که سایت و شرکت شما را صمیمی و در دسترس جلوه دهد. متن صفحه درباره ما باید هدفمند باشد و خیلی سریع خواننده را درگیر کند.

برای صفحه درباره ما نام های عجیب و غریب انتخاب نکنید. بعضی ها از نام هایی مانند شخصیت ما، سفرنامه و… استفاده می کنند. مردم به دنبال صفحه ای به نام «درباره ما» می گردند، بنابراین سعی کنید یک نام معقولانه برای آن انتخاب کنید، نامی که در یک نگاه مخاطبان را متوجه خود کند.

از دیگران نظر بپرسید.

از اینکه به کارکنان، شرکا و دوستانتان بگویید چه چیزی باعث رشد و تمایز کسب و کار شما شده است، نترسید. وقتی برای مدت طولانی در جایی کار کرده باشید، سخت است که بتوانید از دید مشتریان به برند خود نگاه کنید. وقتی تصمیم می گیرید که در موضوعی برجسته شوید، مطمئن شوید که تمام تمرکزتان روی آن است. اگر شرکای شما با فهمیدن این موضوع که کسب و کار شما هیچ تفاوتی با بقیه ندارد از شما دلسرد شدند، نباید نا امید شوید. برای چیزی که وجود خارجی ندارد تلاش نکنید، در عوض به دنبال تمرکز بر چیزهایی باشید که مخاطب شما را خاص جلوه می دهد.

صفحه درباره ما باید بازتابی از شرکت شما باشد.

در نمونه های بالا با مثال های بسیار خاصی رو به رو شدیم. بعضی از سایت ها، ویدئوهای بسیار تأثیرگذاری داشتند، بعضی از تکنولوژی های طراحی بسیار پیشرفته ای استفاده کرده بودند و برخی هم دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی بودند. بسیاری از آن ها واقعاً تحسین برانگیز بودند اما اینکه هر کدام از این نمونه ها چقدر می توانند در سایت شما هم اثربخش باشند، به سایت شما، شرکت و صنعت شما بستگی دارد. شما خیلی راحت با در نظر گرفتن دیدگاه مخاطبین و مشتریان خود، می توانید بهترین متن صفحه درباره ما را بنویسید و بهترین صفحه درباره مای ممکن را طراحی کنید.

حتی اگر سایت شما از لحاظ بصری خیلی هم خوب نباشد، باز هم می توانید در صفحه درباره ما از تصاویر و فایل های چند رسانه ای استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که فرمت آن ها با سایت شما مطابقت دارد.

اگر سایت شما روی رنگ های تند و اشکال زاویه دار تمرکز دارد، باید در طراحی صفحه درباره ما هم از همین الگو پیروی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که از لحاظ بازاریابی، کوتاه، مختصر و مفید بودن محتوای صفحه درباره ما، بسیار حائز اهمیت است. حفظ یکپارچگی ظاهری و انتقال حس خودکار بودن سایت، به برند شما اعتبار می بخشد.

ساخت صفحه درباره ما را شروع کنید.

برای ساخت صفحه درباره ما هیچ فرمول سحرآمیزی وجود ندارد. اما اگر چنین فرمولی وجود داشت، احتمالاً مهم ترین بند آن این بود که هیچ وقت متن های طولانی ننویسید.

ازایجاد تغییرات نترسید. یک مدت زمان معقولانه را به بررسی تحلیل مقادیر ترافیک، bounce rate و مدت زمان ماندگاری کاربران بر روی سایت اختصاص دهید. براساس اطلاعاتی که به دست می آورید، جملات عجیب و غریب را حذف کنید، چند تصویر مناسب اضافه کنید، یک ویدئو آپلود کنید و….

صفحه درباره ما هم مثل تمام قسمت های دیگر سایت باید ریسپانسیو باشد. مطمئن شوید که صفحه درباره ما در تمامی دستگاه های مختلف قابل دسترسی است. نمونه هایی که دیدیم همگی از سایت هایی با طراحی اصولی و فوق العاده انتخاب شده اند و اغلب آن ها دارای اطلاعات تماس، متن های کوتاه و مفید، تصاویر و ویدئوها، افتخارات و گواهی نامه ها، تشکر از افرادی که از آن ها حمایت می کنند و… هستند. اگر این مقاله برای شما جذاب بوده است و دوست دارید بدانید که ما دقیقاً که هستیم و چه کاری انجام می دهیم، می توانید اینجا درباره ما بیشتر بدانید.

منبع: moz

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.