Link Juice چیست

Link Juice چیست

Link Juice چیست

Link Juice چیست 1350 500 مجید رجبی

Link Juice چیست

برطبق مستندات گوگل ، دریافت کردن لینک های با کیفیت (بک لینک های با کیفیت) یکی از مهمترین فاکتورها برای رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو می باشد. عبارت Link Juice یک اصطلاح در حوزه سئو سایت می باشد. این عبارت به ساختن بک لینک های با کیفیت با شیوه های مختلف میپردازد .

Link Juice به شیوه ای کار می کند ؟

Link Juice ، اعتبار لینک (Link Authority) و اعتبار بک لینک (Backlink Authority) عبارات مختلفی می باشند که اساسا به مفهوم واحدی اشاره می کنند. موتور جستجوی گوگل لینک هایی را که به یک صفحه یا یک سایت اشاره میکنند را آنالیز می کنند تا رتبه آن صفحه را در نتایج جستجو برای یک عبارت جستجو معین کند.

اگر صفحه A به صفحه B لینک بدهد ، در نتیجه Link Juice از صفحه A به سمت صفحه B هدایت می شود و به صورت کلی کمک می کند تا صفحه B در مکان بالاتری در نتایج جستجو قرار بگیرد. هر چه تعداد صفحات بیشتری (با اعتبار بالاتر) به صفحه B لینک بدهند ، صفحه B دارای Link Juice بیشتری می شود و در جایگاه بالاتری را در نتایج جسجتو به دست خواهد آورد.

وب سایت ها به چه طریقی می توانند Link Juice بیشتری را به دست آورند؟

هوشمندانه ترین راه ها برای جذب تعداد بیشتری لینک عارتند از:

  • تولید محتوای معتبر ، کاربری و ارزشمند
  • افزایش قدرت برند
  • انتشار مداوم مطالب
  • انتشار مطالب خوب در وب سایت و اطمینان از اینکه مطالب شما در معرض دید مخاطبان درست قرار میگیرد

راهکارهایی عمومی دیگری که کسب و کارها برای افزایش Link Juice خود از آنها استفاده میکنند عبارتند از

  • مشارکت تولید محتوا برای سایت های دیگر
  • تولید و توسعه مطالب توسط وبلاگ نویسان بیرونی (Blogger Outreach)
  • نوشتن نقل قول های کارشناسانه یا ذکر نام برند
  • نوشتن نظر در مورد محصولات در وبلاگ ها
  • درج در دایرکتوری های مرتبط

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

چگونه می توان Link Juice ها را اندازه گیری کرد ؟

معیارهای مختلفی برای اندازه گیری Link Juice ها در سایت خودتان و سایت دیگران وجود دارد. گوگل PageRank (رتبه صفحه) یکی از الگوریتم هایی می باشد که گوگل از آن برای اندازه گیری Link Juice استفاده می کند (البته نتایج گوگل PageRank مدتی است که در دسترس عموم نمی باشد) . ابزارهای سئو متعددی وجود دارند که داده های Link Juice را بر اساس معیارهایی منتشر می کنند و از این اطلاعات و داده ها می توان برای محاسبه عدد دقیق Link Juice استفاده کرد. تعدادی از این ابزارهای عبارتند از MOZ Domain Authority (DA) , Majestic citation Flow , Majestic Trust Flow (TF) و سایر ابزارها .

Link Juice در عمل

با اینکه Link Juice به صورت مستقیم باعث فروش نمی شود ، هر چه تعداد Link Juice مثبت سایت شما بیشتر باشد سایت شما در چشم گوگل معتبرتر خواهد بود. نتیجه این اعتبار بیشتر این می باشد که سایت شما در رتبه بالاتری نمایش داده خواهد شد و شانس اینکه کاربران بر روی لینک های سایت شما کلیک کنند نیز افزایش خواهد یافت.

اسکرین شات از گوگل آنالیتیک زیر نشان می دهد که چطور ساختن Link Juice رتبه سایت در گوگل را افزایش داده است و در نتیجه ترافیک سایت نیز افزایش یافته است. موضوع این سایت در مورد قفل سازی می باشد. این رشد ترافیک نتیجه تمرکز بر روی افزایش Link Juice می باشد.

افزایش ترافیک سایت

این سایت برای کلمات کلیدی قفل سازی بهینه سازی شده بود ولی از آنجاکه این سایت از نظر گوگل معتبر نبود سایت رتبه خوبی نداشت و در نتیجه ترافیک کمی نیز داشت.

آنها سپس بر روی ساختن لینک های مرتبط ، تولید مقاله و دریافت بک لینک های معتبر تمرکز کردند تا از این راه Link Juice مورد نیاز خود را تولید کنند. آنها در ابتدا دارای Domain Authority MOZ صفر بودند و بعد از انجام این کارها و تولید Link Juice های معتبر اعتبار دامین ۲۴ را به دست آوردند. همانطور که در نمودار بالا نشان داده می شود بعد از گذشت چندین ماه از ساختن Link Juice وب سات ترافیک بیشتری را از گوگل دریافت می کند.

این یک الگوی بسیار معمولی می باشد که سایت هایی با Link Juice کم بسیار ضعیف رتبه بندی می شوند. هر چه لینک های بیشتری ساخته شود و Link Juice بیشتری به سمت وب سایت هدایت شود ، سایت رتبه بالاتری را به دست خواهد آورد.

 

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.