از مجموعه ۳۰ نکته و ترفند که آرزو میکردید ای کاش زودتر در رابطه با Adobe XD میدونستید!

adobe xd

از مجموعه ۳۰ نکته و ترفند که آرزو میکردید ای کاش زودتر در رابطه با Adobe XD میدونستید!

از مجموعه ۳۰ نکته و ترفند که آرزو میکردید ای کاش زودتر در رابطه با Adobe XD میدونستید! 1350 500 حنانه روشنی

Adobe Experience Design یک برنامه عالی برای طراحان UI / UX است که ازمیان تمام ویژگی هایش، امکان همزمان طراحی، تعاملات و اثرات متقابل بین پیش الگوها و انتقال و تغییر بین artboardها را به شما می دهد.
لیست زیر مجموعه ای از نکات و ترفندهای شخصی و مورد علاقه من است که به شما نحوه ی بکارگیری امکانات نرم افزار Adobe XD را آموزش می دهد:

 

ترفند اول

Adobe Comp

شما می‌توانید مدل‌ها و وایرفریم‌های (mockups and wireframes) ساده‌ای رو با نرم افزار Adobe Comp برای iOS و اندروید بسازید.
مزایای استفاده از آن سریع است و امکان نمونه‌سازی بصری با استفاده از انگشت یا قلم را به همراه بسیاری از حرکات از پیش تعریف شده به شما میدهد.
همچنین می‌توانید به راحتی یک وایرفریم را هنگام جلسه با یک مشتری بسازید.
اگر چه نرم افزار Adobe Comp شما از Adobe XD پشتیبانی نمیکند، اما می توانید نمونه ساخته شده رو در Adobe Illustrator خروجی بگیرید و سپس کپی و در Adobe XD پیاده کنید تا قابل ویرایش و تبدیل به شکل های بُرداری آماده شوند.

 

AdobeComp

 

طرح هایی سریع و واقعی

با استفاده از حرکات ترسیم طبیعی بر روی موبایل یا تبلت خود طرح هایی خلق کنید.
Comp CC خطوط و اشکال ناهمگون شما را به طرح هایی مرتب و اشکال هندسی تبدیل میکند. از آرشیو نرم افزار Adobe Creative Cloud خود اشکال بُرداری، عکس، رنگ و فرم های نوشتاری و از Adobe Typekit خود فونت های حرفه ای رو وارد محیط Adobe Compکرده و سپس میتوانید طرح ها را برای تغییرات نهایی به فتوشاپ، Illustrator و ایندیزاین منتقل نمایید.

 

کاربرد Adobe Comp

 

به کشف ایده ها بپردازید و طرح های آماده ی تولید را بدون مشکل و به آسانی رسم بر روی کاغذ، بر روی دستگاه موبایل خود خلق کنید. این فرایند یکپارچه به شما اجازه میدهد که یک عکس را در طرح بیاندازید، آن را در فوتوشاپ میکس یا فوتوشاپ فیکس ادیت کنید، و نتایج آپدیت ها را به صورت لحظه ای بر روی دستگاه موبایل یا کامپیوتر خود ببینید . به علاوه، با Split View میتوانید همزمان، طرح ها و آرشیو خود را کنارهم (ساید بای ساید) بر روی یک صفحه داشته باشید.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

طرح بندی در هرجا
طرح هایی مناسب پرینت، وب و موبایلی را در هرجا ایجاد کنید. ایده ها را از ذهن خود بگیرید و بر روی آیپد یا آیفون خود به سرعت پیاد ه کنید.

 

به طور طبیعی و دقیق تر رسم کنید
به صورت بصری و حسی تر ترسیم کنید. Comp مربع یا دایره ای که به صورت نامرتب و سردستی رسم شده را به شکلی هندسی و فرم یافته تبدیل می کند. به placeholder text نیاز دارید؟ به سادگی یک مستطیل را با چند خط صاف درون آن رسم کنید و با استفاده از راهنماها، ابزار های پوششی و خط کشی آنچه را ساخته این تنظیم و تدوین کنید.

 

آرشیو Creative Cloud
با همان رنگ ها، عکس ها، گرافیک ها و متن هایی کار کنید که در محیط InDesign، Illustrator و Photoshop استفاده میکنید. میتوانید فایل هارا از آرشیو Creative Cloud خودتان یا آرشیوی که با همکاران خود بصورت مشترک استفاده میکنید وارد محیط Comp کنید.

 

یکبار ویرایش، و هرجایی بروز رسانی کنید
به لطف امکان Linked Assets، به آسانی و بدون مشکل تصاویر و گرافیک های خود را در محیط های Comp، Photoshop, Illustrator, وInDesign به روز نگه دارید.
هنگامی که در یک پروژه از یک طرح لینک شده استفاده میکنید و شخص دیگری آن را ویرایش میکند شما نیز قادر خواهید بود تا طرح را بصورت بروز شده و با آخرین تغییرات ملاحظه دنمایید.

 

پروژه را روی کامپیوتر خود به اتمام برسانید
میتوانید روی گوشی موبایل خود یک طرح با نرم افزار Comp بسازید،ادامه ی تغییرات آن را در آیپد یا تبلت خود بروز رسانی کنید و در Photoshop، Illustrator، و یا InDesign کامپیوتر خود آن را به اتمام برسانید.
Adobe CreativeSync فایل های شمارا به روز و در هر جایی قابل دسترس نگه میدارد.

 

فونت ها در سرانگشتان شما
از آرشیو Typekit خود همان  فونت هایی -کیفیت حرفه ای- را انتخاب کنید که در کامپیوتر خود هم استفاده میکنید.
Comp  به شما امکان تنظیم ویرایش و کنترل متن را در هرجایی میدهد.

 

به اشتراک بگذارید و با هم همکاری کنید
به آسانی طرح ها را به اشتراک بگذارید و با مشتری ها و همکارانتان همیاری کنید.
طرحی که روی آن کار میکنید را در Behance منتشر کنید تا از خلاقیت دیگر اعضای مجموعه بازخورد بگیرید.

 

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

قسمت دوم از این مطلب را اینجا بخوانید.

منبع: https://medium.com

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.