بهترین شرکت برای استخدام در زمینه دیجیتال مارکتینگ کجاست

بهترین شرکت برای استخدام در زمینه دیجیتال مارکتینگ کجاست

بهترین شرکت برای استخدام در زمینه دیجیتال مارکتینگ کجاست 1902 648 کیوان کریمی‌پور

بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ برای من چیست؟ استخدام در آژانس دیجیتال مارکتینگ مطلوب تر است یا استخدام در یک برند؟ بهترین مسیر شغلی برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به کدام شرکت بروم تا سریعتر پیشرفت کنم؟ در این مقاله قصد داریم تا با بررسی این موضوع، به شما کمک کنیم تا بهترین مسیر شغلی و سریعترین راه پیشرفت در زمینه دیجیتال مارکتینگ را برای خود بیابید.

انتخاب درست، همیشه بسیار مهم بوده و هست، چه بسا به اندازه تلاش و استعداد. سال ۹۴ که از رشته مهندسی برق علم و صنعت فارغ التحصیل شدم و تصمیم گرفتم کنکور MBA بدهم حس می کردم ریسک خیلی بزرگی کردم، تقریبا ۸۰ درصد همکلاسی هایم برای ارشد برق اقدام کرده بودند و این قضیه من را دودل می کرد.

الان در سال ۹۷ که از MBA دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم و برق رو به کلی بوسیدم و کنار گذاشتم، از انتخاب درستم لذت می برم و مشعوف میشم. به خوبی میدونم که من آدم مهندسی برق نبودم و به هیچ عنوان حاضر نیستم حتی ۱۰ صفحه دیگر راجع بهش بخونم ولی آیا آن زمان این دید را داشتم؟ قطعا نه.

اگر آن موقع تصمیم به ادامه دادن برق می گرفتم الان چه حالی داشتم؟ حتی فکر کردن به آن اذیتم می کند. الان بعد از این تجربیات، به خوبی قدرت انتخاب درست رو میفهمم و حساسیت زیادی روی تصمیم های این چنینی دارم.

موضوعی که از اواسط دوره MBA ذهنم رو به خودش مشغول کرد، انتخاب بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ بود. این که برای پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ چه کنم و چه چیزهایی یاد بگیرم؟ بهترین شرکت برای کار کردن در این زمینه کجاست؟ کار کردن در آژانس بهتر است یا در یک برند؟ چگونه می توانم در فلان شرکت استخدام شوم؟ با کار در یک استارت آپ شروع کردم، مدتی در بانک بودم، چند ماه در یک مرکز مالی و مدتی در یک شرکت مشاوره مدیریت استراتژیک کار کردم و اکنون حدود ۱ سال است که در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مشغول هستم.

اگر دانشجوی MBA یا فردی علاقمند به دیجیتال مارکتینگ هستید، زمان مشخص کردن اهداف حرفه ای شما همین حالاست.

برای یک دیجیتال مارکتر، فرصت های شغلی در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با فرصت های شغلی در یک برند تفاوت های بسیار زیادی دارد و به همین علت این دو حالت را باهم مقایسه خواهم کرد.

کجا می توانم خلاقیت خود را بیشتر بروز دهم؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که در یک آژانس کار کنید یا یک سازمان، باید مشخص کنید که خلاقیت برای شما چقدر اهمیت دارد و سپس به این فکر کنید که کجا می توانید آن را بروز دهید.

آژانس: یک آژانس دیجیتال مارکتینگ این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد که خلاقیت خود را در حوزه های مختلف و روی برندهای گوناگون پیاده کنید. شما به طور مداوم ایده های خود را روی نمونه های مختلف تست می کنید و نتیجه آن را می بینید. بارها و بارها برای ایده پردازی روی کیس های کاملا متفاوت جلسات طوفان فکری برگزار خواهید کرد و ایده های تازه به وجود خواهید آورد.

اگر به دنبال یک فضای سریع و هیجان انگیز با فرصت یادگیری و رشد سریع هستید، بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ برای شما در آژانس دیجیتال مارکتینگ خواهد بود.

برند: کار کردن برای یک برند به شما این امکان را می دهد که راجع به یک گروه مخاطب هدف خاص به شناخت و درک بسیار دقیقی برسید، امکانی که در یک آژانس کمتر وجود دارد. با کار کردن در یک برند، فرصت بیش تری برای تفکر بلندمدت و استراتژیک دارید و متمرکزتر خواهید بود.

اگر به برند علاقه خاصی دارید و می خواهید آن را شکوفا کنید، یک کمپین برای آن طراحی کنید و کنترل آن را به عهده بگیرید کار کردن در یک برند برای شما مناسب است.

کجا می توانم بیش تر یاد بگیرم؟

برای پاسخ دادن به این سوال و تشخیص بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ برای یک دیجیتال مارکتر، باز هم کار کردن در آژانس و برند مطرح می شود چراکه این دو تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه به ظرفیت های هرکدام از این دو محیط اشاره خواهم کرد.

در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی یاد می گیرم؟

ابزارهای مختلف: ابزارهای بسیار زیادی برای راهکارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که بسته به پروژه می توان از آن استفاده کرد. کار در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ توانایی کار با ابزارهای مختلف را برای شما به ارمغان می آورد و دید شما را برای حل هر مسئله ای در این حوزه گسترده تر می کند.

مهارت مدیریت مشتری: در یک آژانس ویژگی های فردی شما برای کار و ارتباط با افراد و مشتری ها توسعه یافته و پیشرفت می کند. به مشتری ها کمک خواهید کرد به اهداف و انتظارات خود برسند. شما یاد می گیرید کار خود را به بهترین نحو پرزنت کنید و از آن دفاع کنید.

مهارت مدیریت زمان: اکثر آژانس ها با توجه به نوع پروژه و قرارداد، مدت زمان کاری که پروژه نیاز دارد را تخمین می زنند و بر مبنای آن کار می کنند. در یک آژانس شما یاد می گیرید که چگونه در قبال زمان مسئولانه عمل کنید و به ازای نفر- ساعت گزارش دهید.

مهارت انطباق پذیری: در یک آژانس، شما یاد می گیرید که تحت فشار فکر کنید و واکنش نشان دهید، می آموزید که انعطاف پذیر باشید و مسائل را با استفاده از اطلاعات هرچند کوتاه حل و فصل کنید.

مهارت مولتی تسک: شما توانایی مدیریت چند مشتری به صورت همزمان را به دست خواهید آورد به صورتی که از کیفیت کار استاندارد کاسته نشود.

نتورک: دیجیتال مارکترها در آژانس های دیجیتال به راحتی می توانند ارتباطات خود را افزایش دهند و نتورک بسازند. در یک آژانس دیجیتال دفعات ارتباط با رسانه ها، اینفلوئنسرها و افراد متخصص در حوزه های مختلف بسیار زیاد است و این یک فرصت برای افراد است که با یکدیگر آشنا شوند و بستر همکاری در آینده را ایجاد کنند.

در یک سازمان یا برند چه چیزهایی یاد می گیرم؟

استراتژی: یاد می گیرید چگونه در راستای اهداف بلندمدت و چشم انداز سازمان حرکت کنید.

اندازه گیری: کار برای برند به شما این اجازه را می دهد که شاخص های بیشتری را اندازه بگیرید و در آن عمیق شوید که توانایی تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات را در شما تقویت می کند.

تحلیل مخاطب: کار برای یک برند و تمرکز روی یک سگمنت مخاطب، به شما اجازه می دهد تا در این تحلیل دقیق تر شوید و از روش های تحقیق مختلف، مصاحبه و آنالیز شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.

کجا حقوق بالاتری می گیرم؟

خواه ناخواه، درآمد یک فاکتور تعیین کننده در تصمیم گیری است. سطح حقوق در شرکت ها و صنایع مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر تصمیم بگیرید در یک استارت آپ کار کنید، احتمالا نسبت به یک سازمان بزرگ حقوق پایین تری دریافت خواهید کرد.

آژانس: به طور معمول آژانس ها حقوق پایین تری از برندها پرداخت می کنند، چراکه یادگیری افراد در آژانس بالاتر است و فرد مهارت های زیادی را فرا می گیرد. از طرفی افراد در آژانس های به راحتی می توانند برای خود نتورک بسازند و به نوعی برای آینده مسیر شغلی خود، روی توانایی و ارتباطات خود سرمایه گذاری کنند.

برند: به طور معمول برندها حقوق بالاتری نسبت به آژانس ها پرداخت می کنند. البته که شرکت های بزرگ نسبت به استارت آپ ها و شرکت های کوچک حقوق بالاتری می دهند. با این حال، در شرایط کنونی، اغلب شرکت ها برای جذب نیروی دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و کارآزموده با یکدیگر رقابت می کنند و این موضوع باعث افزایش حقوق و مزایا می شود.

کجا بیشتر پیشرفت می کنم؟

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و دنیای دیجیتال، این موضوع که دیجیتال مارکترها باانگیزه و پر تلاش هستند و سریع حرکت می کنند، تعجب برانگیز نیست. نوع پیشرفت شغلی در سازمان و برند متفاوت است که در ادامه این موضوع باز می شود.

آژانس: زندگی در یک آژانس بسیار سریع و متغیر است، هم در پروژه ها و هم در افراد. این موضوع باعث می شود که به سرعت رشد کنید. از طرفی کار کردن در کنار دیجیتال مارکترهای کارآزموده و حرفه ای به عنوان همکار، فرصتی بسیار خوب برای یادگیری است. این فرصت را مغتنم بشمارید چراکه می تواند از ده ها کورس و دوره مفیدتر واقع شود. در تیم دیجیتال مارکتینگ یک آژانس دیجیتال، رقابت برای یادگیری بیش تر و رسیدن به پوزیشن بالاتر وجود دارد که به پیشرفت سرعت می بخشد.

کار کردن روی پروژه های زیاد و مختلف رزومه شما را غنی می کند و این موضوع می تواند تبدیل به سکویی برای پرتاب شود و بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ را برای شما قابل دسترس کند.

برند:  کار کردن در یک سازمان یا برند، از لحاظ پیشرفت شغلی متفاوت است. شما باید منتظر بمانید تا فردی از سازمان خارج شود تا یک فرصت ایجاد شود، از طرفی اغلب افراد در برندها نسبت به تغییر سازمان بی میل هستند و میانگین زمان کار کردن هر فرد در برندها نسبت به آژانس ها بالاتر است. بنابراین در صورتی که کار در سازمان را انتخاب می کنید، برای پیشرفت شغلی سریعتر شرکت های کوچک و استارت آپ های رو به رشد را انتخاب کنید تا بتوانید با شرکت رشد کنید و با بزرگ شدن شرکت، تیم خود را گسترش دهید.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

نتیجه گیری

اگر بخواهم از بحث بالا نتیجه گیری کنم و برای انتخاب بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ به شما فرمولی ارائه دهم پیشنهاد می کنم به این سوالات پاسخ دهید:

  • در چه موقعیتی از مسیر شغلی خود قرار دارید؟ ابتدای راه هستید یا ۴،۵ سال سابقه کاری دارید و فکر می کنید از دانش دیجیتال مارکتینگ خوبی برخوردارید؟

اگر ابتدای راه هستید قطعا کار در آژانس شتاب بیشتری به پیشرفت شما می دهد.

اگر از تجربه قابل قبولی برخوردارید و تسلط بالایی روی مباحث دیجیتال دارید، بهترین فرصت های شغلی دیجیتال مارکتینگ در برندها را انتخاب کنید تا درآمد بالاتری داشته باشید.

  • سطح ارتباطات شما چقدر است؟ آیا برای مهارت های گوناگون متخصص می شناسید و دوستانی دارید؟ آیا در خود می بینید که یک پروژه دیجیتال مارکتینگ را بگیرید و برای بخش های مختلف آن از افراد مختلف یا دوستان خود کمک بگیرید به گونه ای که کار نهایی کیفیت بالایی داشته باشد و از نظر هزینه نیز بهینه باشد.

اجازه دهید سوال خود را واضح تر بپرسم: فرض کنید یک پروژه دیجیتال مارکتینگ گرفته اید و قرار است برای آن یک کمپین ببندید. برای این کار باید تولید محتوای وبلاگ انجام دهید، پست شبکه اجتماعی طراحی کنید، از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید، کار گرافیکی انجام دهید، ویدیو و عکس تولید کنید، با رسانه مذاکره کنید و رپورتاژ و تبلیغات منتشر کنید. همچنین در حین اجرای این کمپین باید به طور مداوم آن را آنالیز کنید و گزارش بدهید. آیا توانایی انجام این کار را دارید؟ آیا دوست گرافیستی دارید که بخش طراحی را به عهده بگیرد؟ دوستی دارید که برای بخش کانتنت از او کمک بگیرید؟ چقدر با اهل رسانه آشنا هستید؟ آیا قبلا با ایشان کار کرده اید که بتوانید تخفیف بگیرید؟ آیا تجربه کرده اید که هر رسانه برای چه نوع مخاطبی بهینه است؟

اگر توان اجرای این کمپین را ندارید و فکر می کنید به اندازه کافی نتورک گسترده ای ندارید، آژانس را برای کار کردن انتخاب کنید، در غیر این صورت به برندها بروید و یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لابراتوآر رسانه مشتاق به همکاری با دیجیتال مارکترهایی هستیم که عطش یادگیری و پیشرفت دارند. اگر این مقاله را خواندید و برای شما جذاب بود، شما به دنبال سرعت بخشیدن به پیشرفت خود هستید. رزومه خود را به آدرس hr@resanehlab.com ارسال کنید و یا این  فرم درخواست همکاری را پر کنید.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.