۱۰ ایده لید مگنت فوق‌العاده برای توسعه لیست ایمیل

لیست ایمیل

۱۰ ایده لید مگنت فوق‌العاده برای توسعه لیست ایمیل

۱۰ ایده لید مگنت فوق‌العاده برای توسعه لیست ایمیل 1350 500 زهرا لطف اللهی

ایمیل هنوز یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین دارایی‌های هر کسب‌وکار آنلاین است. هر وبلاگ یا کسب‌وکاری که برای بازاریابی یا انتقال محصولات به صورت آنلاین در تلاش است، باید آدرس ایمیل افراد را جمع‌آوری کند و لیست ایمیل خود را گسترش دهد. بسیاری از افراد سعی می‌کنند با خرید لیست ایمیل یا پیدا کردن یک لیست ایمیل رایگان ، دیتابیس ایمیل خود را گسترش دهند، در حالی که این روش‌ها چندان پاسخگوی نیاز آن‌ها نخواهند بود و بهتر است با روش‌های صحیح و اصولی، بانک ایمیل خود را گسترش دهند و تکمیل کنند.

اولین قدم برای ایجاد یک لیست ایمیل ، ارائه فرم ثبت‌نام در وب سایت شما است. جایی که افراد از طریق آن می‌توانند آدرس ایمیل خود را وارد کنند و برای دریافت منظم به‌روزرسانی ها شامل پست‌های جدید وبلاگ و مطالب دیگر، مشترک سایت شما شوند. اما اغلب اوقات ارائه یک فرم ثبت نام، نمی تواند به همین سادگی تعداد زیادی از مشترکین را در اختیار شما قرار دهد. باید کمی خلاقانه تر عمل کنید و این جایی است که Lead Magnet  وارد عمل می‌شود.

Lead Magnet چیست؟

Lead Magnet به محتوایی گفته می شود که به عنوان راهکار یک مسئله یا مشکل، در اختیار کاربران قرار داده می شود و هدف آن برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان است. Lead Magnet همان چیزی است که شما در ازای دریافت آدرس ایمیل، به طور رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهید و می تواند شامل محتوا، اطلاعات یا حتی دسترسی به شما یا اطلاعات شما باشد.

در واقع اگر می‌خواهید مشتری را به صورت آنلاین جذب کنید، باید یک Lead Magnet داشته باشید و اگر یک lead magnet پیشنهاد می‌کنید، همیشه باید چیزی را که قول داده‌اید به مخاطب تحویل دهید در غیر اینصورت با اولین تعامل، اعتماد مشترک جدید خود را از دست خواهید داد.

در یک تعریف دیگر می‌توان گفت: Lead Magnet انگیزه ای است که بازاریابان در ازای دریافت آدرس ایمیل یا دیگر اطلاعات تماس، به مشتریان احتمالی خود پیشنهاد می کنند.

چرا هر کسب و کاری به یک Lead Magnet نیاز دارد؟

اگر در فضای آنلاین به دنبال مشتری می‌گردید، پس کسب و کار شما به یک Lead Magnet نیاز دارد. چرا؟ چون ایمیل یک چیز بسیار شخصی است و افراد حتی اگر برند شما را دوست داشته باشند، بدون یک انگیزه خوب، به این راحتی آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار نمی دهند. به عنوان یک بازاریاب، این وظیفه شماست که برای این کار به آن ها یک دلیل قانع کننده ارائه کنید. برای مثال، فرض کنید شما یک پست وبلاگی درباره ۱۰ روش برتر بهبود خدمات مشتریان دارید، در انتهای پست از خوانندگان می‌خواهید که برای به روز رسانی اطلاعات، به لیست ایمیل شما ملحق شوند. یا به جای آن می‌توانید از خوانندگان بخواهید که به لیست ایمیل شما بپیوندند و یک فایل را به صورت رایگان دانلود کنند و جزئیات واقعی یک کسب‌وکار که از این ۱۰ استراتژی برای بهبود خدمات مشتریان استفاده کرده‌است را مطالعه کنند. به نظر شما کدام یک از این پیشنهادها، ثبت نام بیشتری خواهد داشت؟ قطعاً دومی.

چه چیزی باعث ایجاد یک Lead Magnet خوب می‌شود؟

حالا که اهمیت Lead Magnet را درک می‌کنید، ممکن است بخواهید بدانید که چطور می توان یک Lead Magnet خوب ساخت؟ اگر می‌خواهید Lead Magnet شما کاملاً جذاب و وسوسه انگیز باشد، باید ۷ ویژگی زیر را دارا باشد:

  • یک مشکل واقعی را حل کند: اگر Lead Magnet شما هیچ‌کدام از مشکلات واقعی مشتریانتان را حل نمی‌کند یا اگر به آن‌ها چیزی را که واقعا می‌خواهند نمی دهد، اصلا عملی نخواهد بود.
  • نویدبخش یک پیروزی سریع باشد: Lead Magnet شما باید به مشتریان شما قول یک نتیجه موفقیت آمیز و سریع را بدهد و این کار را انجام دهد. به عبارت دیگر، به آن‌ها کمک کند که به راحتی به چیزی دست پیدا کنند.
  • بسیار خاص باشد: در مورد چیزهای عمومی Lead Magnet نسازید. هر چه مزایای Lead Magnet شما خاص‌تر باشد، تبدیل بهتری خواهد داشت.
  • درک آن راحت باشد: فهرست‌های PDF معمولا تبدیل خوبی دارند چرا که هضم و درک آن‌ها بسیار سریع و ساده است. کتاب‌ها یا گزارش‌های طولانی ممکن است مخاطبان شما را گیج کند.
  • ارزش بالایی داشته باشد: Lead Magnet شما باید ارزش واقعی و بالایی داشته باشد.
  • اگر چیزی که مردم می خواهند، بلافاصله به آن ها تحویل داده شود، Lead Magnet شما به بهترین شکل کار خواهد کرد. مردم چیزهای فوری را دوست دارند.
  • نشان دهنده تخصص یا UVP شما باشد: زمانی که یک نفر Lead Magnet شما را تحلیل می‌کند، باید تخصص شما یا گزاره ارزش منحصر به فرد شما را نشان دهد. این امر در تبدیل لید به مشتری به شما کمک می‌کند.

برای مثال لید مگنتی را تصور کنید که موضوع آن «۱۲ روش اثبات‌شده برای تبدیل یک بازدید کننده به مشترک» است. به دلایل زیر، این  Lead Magnet تبدیل واقعاً خوبی خواهد داشت:

  • یکی از جدی‌ترین مشکلات مشتریان را حل می‌کند: بازدیدکنندگان سایت خود را رها می‌کنند و هرگز برنمی گردند.
  • نوید یک پیروزی سریع را می‌دهد: بازدیدکنندگانی را که سایت خود را ترک کرده‌اند به دنبال کننده تبدیل می‌کند.
  • خاص است: به شما آموزش نمی‌دهد که چطور همه visitors را تبدیل کنند، فقط بازدیدکنندگانی که سایت خود را رها کرده‌اند.
  • درک آن سریع است: یک چک لیست PDF است.
  • ارزش بالایی دارد: دنبال کردن این ۱۲ نکته می‌تواند به طور مستقیم به یک افزایش بزرگ در فروش برای کسب‌وکار مخاطبان تبدیل شود.
  • بلافاصله در دسترس است: کاربران می‌توانند بلافاصله بعد از ورود به ایمیل خود آن را دانلود کنند.
  • نشان دهنده تخصص منتشر کننده است: آن‌ها واقعاً در تبدیل بازدید کنندگان به مشترکان عالی هستند.

 چند ایده Lead Magnet مفید

پیشنهادهای مفید به شما کمک می‌کنند که در زمان، انرژی، پول و… صرفه‌جویی کنید. این نوع Lead Magnet از انواع دیگر آن وسوسه انگیزتر است زیرا به عنوان قوی‌ترین ایده مطرح می شود. در واقع راه‌حلی خاص و عملی برای حل یک مشکل است. طبیعت انسان این است که برای حداقل مقدار کار، انتظار بیش‌ترین نتیجه را داشته باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که Lead Magnet شما همه کارهای سخت را برای آن‌ها انجام می‌دهدحال بیایید نگاهی به ۱۰ ایده Lead Magnet داشته باشیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • چک لیست

لیست ایمیل

اجازه دهید با یک Lead Magnet که اکثر افراد به آن علاقه دارند شروع کنیم؛ «چک لیست».

شاید به این دلیل که خیلی راحت می‌توان از چک لیست ها استفاده کرد. آن‌ها هر چیزی را که کاربر نیاز دارد در یک لیست قابل‌ اجرا بداند، خلاصه می‌کنند و خیلی سریع آن را می‌سازند. به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های وبلاگ محبوب خود را در یک چک لیست خلاصه کرده و برای ارتقای محتوای خود  از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه دو مثال از چک لیست ها را می‌بینید:

چک لیست کامل: یک چک لیست شامل فهرستی از تمام ۶۳ عنصری که شما برای ایجاد فرم نهایی به آن‌ها نیاز دارید.

چک لیست SEO: شامل نحوه بهینه سازی پست های شما که می‌توانید آن را چاپ کنید و هر بار که در موتور جستجو یک صفحه را بهینه‌سازی می‌کنید از آن کمک بگیرید.

 

به نظرت ایمیل مارکتینگ جواب نمی‌ده، نه؟

سخت در اشتباهی! ما با یک کمپین اصولی ایمیل مارکتینگ نظرت رو عوض می‌کنیم.

 

  • نکات اختصاصی و محتوا (یا دسترسی به منبع یک کتابخانه)

برخی بلاگ ها و کسب و کارها به جای یک فرم ثبت‌نام ساده، وعده یک محتوای منحصر به فرد را به فرم‌های اشتراک خود اضافه می‌کنند. اگر می‌خواهید این کار را بکنید، باید کاملا شفاف باشید که دقیقا چه چیزی برای مشتریان جدید ارسال می‌کنید.

این نوع Lead Magnet را می توان به عنوان دسترسی به یک منبع کامل ارائه کرد که اغلب به خوبی کار می‌کند، به خصوص اگر برند شما قابل اعتماد باشد.

  •  داده ها و مطالعات موردی

مطالعات موردی مطالب مفید و ارزشمندی هستند و این به دلیل منحصر به فرد بودن آن ها است. منحصر به فرد بودن این داده ها باعث می‌شود که تنها شما یا شرکتتان این اطلاعات را در اختیار داشته باشید.

همچنین می‌توانید از مشتریان خود نیز استفاده کنید و به آن‌ها اجازه دهید درباره چگونگی حل یک مشکل (مشکلی که ممکن است دیگر مخاطبان شما نیز با آن مواجه باشند) حرف بزنند. این روش مطالعه موردی یا داستان مشتری (حرف زدن درباره حل یک مشکل) برای مشتریان بالقوه ارزشمند است چراکه به آن‌ها کمک می‌کند بفهمند که دیگران چطور مشکل خود را حل کرده‌اند.

  • Cheat Sheet

Cheat Sheetها یا برگه‌های تقلب، اساساً همانند چک لیست ها هستند با این تفاوت که آن‌ها لیستی از دستورالعمل‌ها یا فرآیندی که می‌توانند بارها و بارها برای رسیدن به یک مزیت خاص دنبال شوند را به کاربران ارائه می‌دهند. قصد یادگیری هرچیزی را در زمینه ای که داشته باشید، با جستجوی عنوان آموزشی مورد نظر خود به همراه کلمه cheat sheet در گوگل، خلاصه نوشته های خوبی از آن موضوع پیدا خواهید کرد.

  • eBooks

لیست ایمیل

eBooks یا کتابچه الکترونیکی می‌تواند دو صفحه یا حتی یک کتاب کامل باشد. تفاوت بین یک Cheat Sheet  با کتاب الکترونیکی می تواند در این باشد که یک کتابچه الکترونیکی از نظر گرافیکی جذاب تر است، تصاویر بیشتری دارد و توضیحات را به صورت جامع تر بیان می کند. نکته دیگر این‌که مردم از دریافت رایگان کتاب لذت می برند.

برای مثال می‌توانید کتابی را که لابراتوار رسانه در خصوص استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام تدوین کرده است، با کلیک بر روی دکمه زیر دریافت کنید.

  • دوره های آموزش رایگان

این دوره‌ها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند: شما می‌توانید آموزش ویدئویی، پادکست یا ایمیل ارائه کنید. یک دوره می‌تواند شامل یک واحد باشد یا اینکه در طول چند روز در واحدهای جداگانه‌ای ارائه شود. هدف این دوره ها آموزش دادن به مردم و تبدیل آن ها از یک فرد مبتدی به یک متخصص حرفه ای است به طوری که بتوانند مشکلی را که به خاطر آن به ما مراجعه کرده‌اند، حل کنند.

بهرین راهکار برای این کار این است که مطالب قدیمی سایت خود را در قالب یک دوره آموزشی به روز کنید. به عنوان مثال، چند پست وبلاگ خود را که درباره یک موضوع هستند را جمع آوری کنید و به صورت گروهی از طریق ایمیل ارسال کنید. یا اینکه یک وبینار یا کتابچه الکترونیکی را به بخش های جداگانه تقسیم و به صورت دوره ای ایمیل کنید.

  • کنفرانس مجازی

لیست ایمیل

Webinar ها یک راه عالی برای ایجاد لیست ایمیل شما هستند. علاوه بر این که می‌توانید بازدیدکنندگان را با یک نشانه رایگان در وب سایت خود عضو کنید، می‌توانید با سایر افراد در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و به مشتریان آنها نیز دسترسی داشته باشید.

با این حال، وبینار به دو دلیل می تواند یک نوع قوی از Lead Magnet ها باشد، ابتدا شما با درخواست از بازدیدکنندگان سایت می خواهید که حداقل یک ساعت از زمان خود را در اختیار شما قرار دهند و دوم این که وبینار اغلب به عنوان آخرین گام در فرآیند فروش مورد استفاده قرار می گیرد، به این معنی که بسیاری از مردم این تصور را دارند که تمام ۶۰ دقیقه وبینار ارزش شنیدن ندارد و انتظار می رود حداقل در ۴۰ دقیقه اول، صحبت های شنیدنی و ارزشمند بیان شود و ۲۰ دقیقه بعد به صحبت درباره فرایند فروش اختصاص پیدا کند. اگر وب سایت شما ترافیک کمی داشته باشد و یک لیست ایمیل کوچک داشته باشید، ممکن است وبینار شما هیچ بازدیدکننده ای نداشته باشد یا بدتر از آن یک یا دو شرکت کننده داشته باشد.

نکته:وبینار اغلب به عنوان آخرین راهکار برای جذب مشتری استفاده می شود.

  • تحلیل و ارزیابی‌

یک Lead Magnet فوق‌العاده می‌تواند هم چیزهای شخصی و هم تعاملی ارائه دهد. به عنوان مثال، می‌توانید تحلیل برخی جنبه‌های جالب کسب‌وکار یا زندگی بازدیدکنندگان وب سایت خود را ارائه کنید. برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید، می توانید تحلیلی را ارائه دهید که به محصولات شما مرتبط باشد.

کمپین «حال کسب و کار من چطور است؟»، تحلیلی است که لابراتوار رسانه برای بهتر شدن چشم انداز و دیدگاه مشتریان خود نسبت به وضعیت دیجیتال مارکتینگشان به آن‌ها ارائه کرده است. در ادامه می‌توانید نمونه این تحلیل را که مثالی است از یکی از بهترین انواع لید مگنت برای توسعه لیست ایمیل ، دانلود و مشاهد کنید.

  • الگوهای آماده

مردم به خاطر راحت تر شدن کارهایشان معمولاً دوست دارند که چیزی ر از جایی کپی کنند. الگوهای آماده برای افرادی که تازه وارد یک موضوع خاص شده‌اند و قبلاً برای آن محتوایی تولید نکرده‌اند، می تواند یک راه حل فوق العاده باشد. به‌طوری که با استفاده از یک طرح کلی که به آن ها ارائه شده است، یک لید مگنت فوق‌العاده می‌سازند. کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند خیلی راحت و با یک کپی و پیست ساده از این طرح های کلی استفاده کنند و فقط بعضی از جملات و قسمت‌های خاص را سفارشی کنند. اگر شما هم در چنین وضعیتی قرار دارید، می‌توانید برای کامل‌تر کردن لیست ایمیل خود از الگوهای آماده استفاده کنید.

  • فصل‌های نمونه

اگر قصد فروش یک  eBook را داشته باشید، می توانید برخی از بهترین فصل‌های آن را به عنوان نمونه، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید. به کمک این Lead Magnet می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و دو هدف مهم خود را به سرانجام برسانید:

  • آدرس ایمیل کاربران را دریافت کنید.
  • برای محتوای خود مشتری جذب کنید.

فصل‌های نمونه معمولا به چند دلیل خوب کار می‌کنند: دلیل اول آن اینکه معمولاً چیزهایی به طور رایگان عرضه می‌شوند که در حالت عادی کاربران باید برای آن پول پرداخت کنند. بنابراین اگر محتوای رایگان شما به اندازه کافی خوب و باکیفیت باشد، مردم به راحتی برای خرید مابقی آن هزینه می‌کنند و آ« را از شما می‌خرند.

منابع:

jeffbullas

optinmonster

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.