نحوه رفع خطای Bad Gateway 502 در وردپرس

خطای Bad Gateway 502

نحوه رفع خطای Bad Gateway 502 در وردپرس

نحوه رفع خطای Bad Gateway 502 در وردپرس 1350 500 اسماء اصلاحی

آیا می خواهید خطای Bad Gateway 502 را در سایت خود رفع کنید؟ این خطای مزاحم ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، از این رو ممکن است عیب یابی آن کمی زمان بر باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور به راحتی خطای ۵۰۲ Gateway Timeout در وردپرس را حل کنید.

خطای Bad Gateway 502 چیست؟

این خطا زمانی رخ می دهد که سرور هاست وردپرس شما برای صفحه درخواست شده یک پاسخ نامناسب دریافت می کند. خطای Bad Gateway 502 یکی از خطاهای معمول وردپرس است که ممکن است در سایت شما رخ دهد. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی و بسته به سرور شما ایجاد شود و پیام آن نیز کمی متفاوت باشد.

خطای Bad Gateway 502

هنگام بازدید از یک وب سایت، مرورگر شما درخواست سرور هاست را ارسال می کند، سرور هاست صفحه را پیدا و کد موقعیت را به مرورگر شما ارسال می کند.

معمولاً  شما این کد موقعیت را نمی بینید. با این حال، در صورت خطا، کد موقعیت با یک پیام خطا نمایش داده می شود. نمونه هایی از چنین خطاهایی شامل ۴۰۴ یافت نشد، ۵۰۳ سرویس غیر قابل دسترس، ۴۰۳ خطای ممنوعه و غیره است.

رایج ترین دلیل برای خطای Bad Gateway 502 ، مدت زمانی است که درخواست شما طول می کشد تا سرور پاسخ دهد. این تأخیر موقت می تواند ناشی از ترافیک بالا ، theme یا پلاگین های وردپرسی که ناقص کد شده اند یا به علت تنظیم اشتباه سرور باشد. حالا که با دلایل بروز خطای Bad Gateway 502 آشنا شدید، در ادامه مقاله به چگونگی رفع خطای ۵۰۲ در وردپرس می پردازیم.

رفع خطای Bad Gateway 502  در وردپرس

این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که سرور شما قادر به یافتن علت پاسخ نادرست نباشد. این یعنی ما تا زمانی که مشکل را پیدا کنیم، اقدامات عیب یابی دیگری خواهیم کرد. در ادامه در ۵ گام با روش های عیب یابی و برطرف کردن این مشکل آشنا می شوید.

گام اول : وب سایت خود را بارگیری کنید.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل افزایش ترافیک یا کم بودن منابع سرور، پاسخ سرور شما کمی طول بکشد. در این صورت، ممکن است چند دقیقه بعد این مشکل به طور خودکار برطرف شود. از این رو برای اینکه ببینید آیا این مشکل به خاطر افزایش ترافیک یا کم بودن منابع سرور بوده است یا خیر، اولین کاری که می توانید انجام دهید، بارگیری مجدد (refresh) صفحه است.

اگر بارگیری مجدد مشکل شما را حل کرد، نیازی نیست که راه های دیگر را هم امتحان کنید. با این حال، اگر اغلب اوقات با این خطا رو به رو می شوید بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید. چراکه ممکن است مورد دیگری هم برای اصلاح یا رفع شدن وجود داشته باشد.

خطای Bad Gateway 502

گام دوم : پاک کردن Cache (حافظه پنهان) مرورگر

گاهی اوقات ممکن است مرورگر شما صفحه خطا را از Cache (حافظه پنهان) نشان دهد. در این صورت حتی پس از اینکه مشکل حل شود، همچنان خطای Bad Gateway 502 را می بینید چراکه مرورگر، وب سایت شما را از Cache  بارگذاری می کند.

برای رفع این مشکل، کاربران سیستم عامل های ویندوز / لینوکس می توانند دکمه های Ctrl + F5 را  و کاربران سیستم عامل مک دکمه های CMD + Shift + R را روی صفحه کلید خود فشار دهند تا صفحه را تازه سازی  (مجدداً بارگذاری) کنند. شما همچنین می توانید Cache(حافظه پنهان) را به صورت دستی از تنظیمات مرورگر خود حذف کنید.

خطای Bad Gateway 502

بعد از پاک کردن Cache(حافظه پنهان)  وردپرس خود، دوباره وب سایت را بارگیری کنید. اگر مشکل به دلیل Cache(حافظه پنهان)  مرورگر رخ می دهد می توانید از یک مرورگر دیگر برای رفع مشکل استفاده کنید. در صورتی کهخطای Bad Gateway 502 را در تمام مرورگرها می بینید، لازم است مراحل بعدی را دنبال کنید.

گام سوم : CDN یا فایروال را غیرفعال کنید.

اگر در وب سایت خود از یک سرویس CDN یا فایروال وب سایت استفاده می کنید، ممکن است  عامل این خطا سرورهای آن ها باشد. برای بررسی این موضوع باید CDN را به طور موقت غیر فعال کنید.

بعد از غیر فعال کردن، لایه اضافی ایجاد شده بین مرورگر شما و سرور هاست حذف می شود. حالا وب سایت شما به طور کامل از سرورتان بارگذاری می شود و اگر این مسئله توسط سرویس CDN فایروال ایجاد شده باشد مشکل شما حل شده است. شما می توانید با ارائه دهنده خدمات CDN خود تماس بگیرید. پس از حل مشکل، می توانید CDN را مجدداً فعال کنید.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

گام چهارم : به روز رسانی قالب ها و پلاگین وردپرس

اگر خطای Bad Gateway 502 هنوز هم وجود دارد، گام بعدی بررسی Themes یا پلاگین هایتان است.

خطای Bad Gateway 502

در قدم اول باید تمام پلاگین های WordPress را از طریق FTP غیرفعال کنید. پس از آن، برای بررسی اینکه آیا مشکل برطرف شده است یا همچنان پابرجا است، وب سایت خود را چک کنید. در صورتی که دلیل این مشکل یکی از پلاگین های شما باشد، باید مجدداً همه پلاگین ها را به صورت یکپارچه فعال کنید تا بتوانید دوباره خطا را ببینید. این کار به شما کمک می کند که پلاگین عاملو به وجود آورنده خطا را پیدا کنید.

برای حل این مشکل می توانید پلاگین دیگری برای جایگزینی پیدا کنید یا اینکه با پشتیبانی پلاگین تماس بگیرید. اگر غیرفعال کردن پلاگین ها مشکل شما را حل نکرد، باید Themes یا همان قالب های وردپرس خود را بررسی کنید. برای این کار باید قالب وردپرس را از طریق phpMyAdmin تغییر دهید.

پس از تعویض قالب سایت خود به قالب پیش فرض وردپرس، وب سایت خود را چک کنید تا ببینید که مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر هنوز هم خطا وجود دارد، بقیه مراحل را دنبال کنید.

گام پنجم : سرور هاست را بررسی کنید.

اگر تمام مراحل عیب یابی گفته شده مشکل شما را حل نکرد، احتمالا مشکل از طرف سرور هاست شما است.

خطای Bad Gateway 502 به این ترتیب باید با تیم پشتیبانی ارائه دهنده خدمات هاست خود تماس بگیرید و آنها را از مشکل موجود مطلع کنید. شما همچنین می توانید تمام مراحل عیب یابی انجام شده را برای آن ها ذکر کنید. تمام شرکت های میزبانی وب وردپرس خوب می توانند به سرعت این مسئله را حل کنند، زیرا این آسیب پذیری ناشی از یک خطای سرور است.

نتیجه‌گیری

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا ممکن است شما را با خطاهای زیادی مواجه کند اما خوشبختانه عیب‌یابی در چنین سیستمی کار دشواری نیست و با چند راه ‌حل ساده می‌توانید آنها را رفع کنید. البته توجه داشته باشید که روند عیب‌یابی نباید زمان زیادی از شما بگیرد و لازم است تمامی راه ‌حل‌ها را در زمان کمتری بررسی کنید، تا سریع‌تر مشکل را پیدا کنید. البته ممکن است پس از یافتن مشکل، زمان زیادی برای رفع آن نیاز داشته باشید، که این امر به نوع مشکل و منبع آن بستگی دارد. در این مقاله به بررسی یکی از خطاهای رایج به نام خطای Bad Gateway 502  در وردپرس پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

منبع: www.wpbeginner.com

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲ دیدگاه

Subscribe for free resources and news updates.