۵ مزیت مهم استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

۵ مزیت مهم استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

۵ مزیت مهم استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ 1350 500 مریم لاله

ایمیل مارکتینگ به معنای صرف زمان برای نگارش و تدوین ایمیل اختصاصی برای تک تک مشتریان نیست؛ در عین حال نوشتن یک پیام عمومی و ارسال آن به همه مخاطبان (دنبال کنندگان) هم کار درستی نیست.

وقتی مشترکین یک سایت، ایمیل غیر مرتبطی را دریافت می کنند، به احتمال زیاد آن را Unsubscribe یا Spam می کنند. خوشبختانه پیشگیری از چنین مشکلاتی و بهبود ROI ، از طریق اتوماسیون ایمیل مارکتینگ امکان پذیر است.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به معنای استفاده از نرم افزارهایی مانند MailChimp یا Hubspot برای ارسال هدفمند ایمیل ها در زمان های مشخص یا پاسخ به رفتارهای خاص مشتریان است. تمام کاری که ایمیل مارکتینگ انجام می دهد، در زمینه افزایش مشتریان با یک پیام درست در یک زمان درست است. در ادامه، ما ۵ دلیل مهم که نشان دهنده اهمیت استفاده از سیستم های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در کسب و کار هستند را شرح می دهیم:

۱- افزایش معاملات به صورت فردی

تصور کنید که در حال قدم زدن در یک خیابان شلوغ هستید، اگر کسی اسم شما را صدا بزند، آیا بر می گردید و به او واکنش نشان می دهید؟ به احتمال زیاد اگر مشخصاتتان را بگوید به او توجه می کنید که این اصل در ایمیل مارکتینگ هم صدق می کند.

وقتی شما از یک سیستم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید، می توانید فیلدهایی مانند نام و نام شرکت را به صورت دستی در لیست ایمیل مخاطبان خود تغییر دهید. سفارشی کردن ایمیل ها برای دریافت کنندگان آن ها می تواند یک تأثیر مهم داشته باشد: نرخ باز شدن ( Open Rate ) ایمیل های تبلیغاتی با موضوع سفارشی شده ۲۶ درصد بیشتر از ایمیل های دیگر است و نرخ transaction ایمیل هایی که محتوای آن ها سفارشی شده است، ۶ برابر از پیام های عمومی بیشتر است.

۲- اثرگذاری بیشتر از طریق بخش بندی ایمیل ها

در یک نظرسنجی از شرکت ها، این سؤال مطرح شد که چرا آن ها از سیستم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند؟ ۸۳% از آن ها مهم ترین دلیل خود را امکان ارزیابی و آنالیز ایمیل ها بیان کردند. با سیستم های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ می توانید فهرست مشتریان یا لیدهای خود را به گروه های مختلفی تقسیم بندی کنید و برای هر گروه یک پیام خاص، متناسب با علاقه یا رفتار آن ها تدوین کنید. برای مثال اگر کسب و کار شما فروش وسایل غواصی است، می توانید برای دو گروه از مشتریان شامل غواص ها و کسانی که به غواصی علاقه مند هستند، دو مدل پیام مختلف تدوین کنید. این کار به شما تضمین می دهد که گیرندگان، تنها ایمیل هایی را دریافت می کنند که با نیاز، اهداف و علایق آن ها سازگاری دارد.

از آنجایی که فیلدهای سفارشی شده، لیست گیرندگان ایمیل شما را از طریق اتوماسیون ایمیل مارکتینگ دسته بندی می کنند، می توانند نرخ تعامل ایمیل هایتان را افزایش دهند. پلتفرم معروف ایمیل مارکتینگ « MailChimp » به این موضوع پی برده است که open rate ایمیل های بازاریاب هایی که کمپین های خود را بخش بندی کرده اند، ۱۴/۳ % و نرخ CTR آن ها (click-through rates) 100/95 % درصد بیشتر بوده است.

به نظرت ایمیل مارکتینگ جواب نمی‌ده، نه؟

سخت در اشتباهی! ما با یک کمپین اصولی ایمیل مارکتینگ نظرت رو عوض می‌کنیم.

۳- افزایش درآمد به کمک ایمیل های Transactional

ایمیل مارکتینگ

ایمیل های Transactional، پیام هایی هستند که بعد از دیدن یک واکنش خاص از بازدید کنندگان سایت، به صورت اتوماتیک برای آن ها ارسال می شوند. این رفتارها ممکن است شامل دنبال کردن خبرنامه، دانلود یک کتاب یا انجام یک خرید باشند. ایمیل های Transactional معمولاً شامل اطلاعاتی مانند تاریخ تخمینی دریافت کالا یا یک لینک دانلود رایگان می شوند که گیرندگان انتظار دریافت آن ها را داشته اند.

از آنجایی که ایمیل های Transactional ، نسبت به ایمیل های  promotional نرخ تعامل بالاتری دارند، بازاریاب های زرنگ تر اغلب از این پیام ها برای تشویق مشتریان به رفتن به یک مرحله دیگر استفاده می کنند. برای مثال: یک ایمیل تأیید سفارش می تواند شامل یک بخش پیشنهاد محصول در انتهای ایمیل باشد که از افراد برای دنبال کردن خبرنامه تشکر کند و این خبرنامه نیز می تواند شامل یک بن تخفیف برای اولین خرید آن ها باشد. این استراتژی به طور موفقیت آمیزی اثبات شده است، بنابراین کسب و کارها می توانند درآمد خود را از طریق ایمیل های Transactional یا انواع دیگر ایمیل ها تا ۶ برابر افزایش دهند.

۴- همگام شدن با چرخه خرید مشتریان

یکی دیگر از مزایای اتوماسیون ایمیل مارکتینگ ، امکان برنامه ریزی ایمیل هایی است که در زمان مناسب به دست مشتریان می رسند. برای نمونه فرض کنید شما صاحب یک شرکت تولید کننده محصولات شوینده هستید. شما می دانید که مشتریانتان ظرف مدت یک ماه، یک بطری مایع دستشویی را مصرف می کنند، بنابراین می توانید یک ایمیل را که حاوی پیشنهاد خرید یک بطری مایع دستشویی، با فاصله زمانی سه هفته بعد از خرید آن ها است، برای ارسال و یادآوری به خرید مجدد، برنامه ریزی کنید.

البته مجبور نیستید از این استراتژی ایمیل مارکتینگ فقط برای تکرار خرید استفاده کنید؛ بلکه می توانید پیام های تبلیغاتی مربوط به محصولات مرتبط دیگر را هم با این استراتژی برای آن ها ارسال کنید یا اینکه هر فصل یک پیام با پیشنهاد خرید محصولات پر طرفدار برای آن ها ارسال کنید. برای مثال: شرکت تولیدی پوشاک x می تواند هر فصل، یک ایمیل حاوی پیشنهاد خرید پر طرفدار ترین پوشاک خود را برای مشتریانش ارسال کند.

۵- تعامل مداوم با لیدها از طریق drip campaign

یک کمپین قطره ای (drip campaign) شامل یک سری ایمیل های برنامه ریزی شده و اتوماتیک است که در یک برنامه زمانی منظم برای لیدها ارسال می شوند. اما چرا باید از این استراتژی استفاده کنیم؟ به یک دلیل، کمپین های قطره ای می توانند یک راه مهم برای نگه داشتن نام برند شما در ذهن کسانی باشند که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند اما در حال حاضر امکان خرید یا استفاده از آن ها را ندارند.

شما می توانید از این ایمیل ها برای پاسخ به سؤالات متداول، نشان دادن نقاط درد مشتریان، اثبات اینکه محصولات شما چطور یک مشکل را حل می کنند و نگه داشتن لیدهای شما تا زمانی که آماده خرید شوند، استفاده کنید.

نرخ open rate کمپین های قطره ای ۸۰ درصد بالاتر و نرخ  CTR آن ها ۳۰۰ درصد بالاتر ازکمپین های ارسال تکی است.

اگر شما از مزایای استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ در کسب و کار خود آگاهی دارید اما نمی دانید که چطور و از کجا باید شروع کنید، می توانید به صورت رایگان از مشاوره متخصصین ما در لابراتوار رسانه کمک بگیرید. همچنین در صورتی که درخواست سفارش پروژه ایمیل مارکتینگ دارید، می توانید برای اطلاع از تعرفه های ایمیل مارکتینگ ما این لینک را مشاهده کنید.

منبع: theleverageway

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.